Hogyan segítsek elsős gyermekemnek a számfogalom kialakulásában? (beszélgetés)
Attól, hogy nem a leggördülékenyebben indul valami, nem biztos, hogy gyakorlással nem éri utol, ill. nem körözi le majd a többieket.
Csak legyen kedve hozzá! Úgyhogy ne törjük le... Negatív jelzőkkel, meg azzal, hogy "ehhez nincs érzéke" tényleg nem szabad megbélyegezni, és a kedvét elvenni.
A sikerélmény, és a dicséret nagyon fontos, mert az sokszorosan ösztönző tud lenni.
Még nincs veszve semmi, csak az érdeklődése, a lelkesedése és a kíváncsisága maradjon meg a matek iránt (is).
Nem, egyáltalán nem irónikusnak szántam! Miden tiszteletem azé, aki jól tanít, és sajnos egyre kevesebb ilyen van!
Az én fiamnak is volt nagyon jó és kedves, lelkes tanára, és sajnos az ellenkezője is, akivel már pl. érettségi előtt nem is beszéltünk. :(
Tudom, nagyon nehéz a gyerekekkel, pláne a mai világban, és az lenne a jó, ha csak az taníthatna, aki ezt szívvel-lélekkel teszi!
A tanár se lehet a helyzet magaslatán, ez szerintem az ő kudarca főleg.
Ahhoz hogy valaki a huszas számkörben számoljon ahhoz nem kell érzék. Meg kell jól tanítani a gyerekkel és kész!
Ha meg tudod engedni magatoknak, keress egy tanítót aki felkészíti jól szeptemberre.
EZT KERESTEM!!!!! :)
itt van, ezt vedd meg a fiadnak és minden feladatot oldjatok meg sorban egymás után...én imádtam, gyerekek is szeretik:
Kep_es_szoveggyujtemeny_szamolni_tanulo_gyerekeknek_I_
sziasztok!
Jómagam 4 gyermekes mama vagyok és gyógypedagógus.
Igen a (gyógy)pedagógiai módszerek sok mindent eldöntenek. Dórának igaza van, ő látja belülről az oktatás anomáliáit.
MINDEN ÉP KISGYERMEKET MEG LEHET TANÍTANI AZ ALAPOKRA! Kit így..../ kit úgy... A gyógypedagógus egy osztályon belül (ha kell) 3-4 féle szinten oktatja tanítja ugyanazt.Ez a különbség igazán a tanítók és a gyógypedagógus között. Egyik sem jobb, vagy rosszabb mint a másik. Más.
A gyerekre visszatérve: a szemléltetés a lényeg
Végeztem diszkalkulia tanfolyamot, és az egyik gyerekem nekem is az volt (most érettségizett- igaz a matekja 2 lett, de meg van-)priviben írok ötleteket, de azt csak, privát.
Ha érdekel a címem: gyorgyifazekas@gmail.com
Üdvözlettel: Györgyi
Igen, erre mondtam az előző hsz-ben, hogy nem sok gyerek értené :) De a cél szentesíti az eszközt, és ha neki a magasabbnak tartott szint a hasznos, akkor engedni kell, hadd szárnyaljon!!!
Zsuzsának is igaza van, mert az eltérő módszer kétélű fegyver lehet. Viszont azt is tudni kell, hogy ha valaki nem ért valamit, attól nem tanulja meg, ha 1000-szer ugyanúgy mondjuk el :(
Igazad van, de ha egyszer így végre megértette a gyerek?! :)
Azóta már leérettségizett és megy továbbtanulni.
legtöbbet akkor lehet ártani ha olyan segit aki nem ért hozzá, na mindegy, nem rád irom hanem a szülőre nagyobb tesora
én inkább elvinném egy másik tanitóhoz korrepetálásra
otthon meg csak játszanék vele sokat, szinezős számolos ilyeneket:d
Ezt azért nagyon kevés kisgyerek érti ám meg így, tudod-e?! :))) A bontást tanulják, és annak segítségével pótolják a hiányzó számokat.
Persze, szerintem is egyszerűbb az egyenlet :)
Igen, valami ilyesmi volt a feladat.
Pl.
_+5=7
X+5=7
X=7-5
X=2
Így tudta végül megoldani a gyerek.
Majd a végén kiradírozta az egyenletet, és beírta az üres helyre a végeredményt. :)
Innentől jó jegyeket kapott. :)
A nyitott mondat nem feltétlenül szöveges feladat, gyakorlatilag valóban az egyismeretlenes egyenlet legegyszerűbb formája. A műveletből hiányzik egy tényező, azt kell kiszámolni. pl.:
_ + 5 = 7
6 - _ = 3
Amikor először szembesültem ezzel a fogalommal, én is megrémültem, mert nekünk anno nemes egyszerűséggel csak azt mondták, hogy "pótold a hiányzó számot", de ma már mindent túlbonyolítanak a nagyokosok. Csoda, hogy ebben az információhalmazban eltéved a gyerek?! :(((
Hát ez az :( Csak kényelmesebb a tanároknak a NEKIK tetsző módszer alapján tanítani, az csöppet se érdekli őket, hogy gyerekellenes. Mint az a bizonyos heurisztikus... még most is ráz a hideg tőle, 7 év harcomba telt, mire ejtették - egy csomó gyerek nem tanult meg rendesen írni meg olvasni :(((
Aztán meg attól is ráz a hideg, hogy az alsó tagozat "egysége" címszó alatt minden osztályt egyformán tanítanak, netről töltött tanmenetek alapján, aminek szigorúan betartják minden lépését... :((( És nem értik, hogy hiába "egységes" a tanítói gárda, az osztályok nem egyenosztályok... na, most itt tartok a saját kis harcomban :)
Ja, és ha nem válik be a módszer, a gyerekben keresik a hibát - vagy a szülőben :(
eldöntheti. csak általában akkor fordul ez elő, ha a nevtanba küldik vizsgálatra a gyereket és kiderül a baj, és megoldásként ez egy kezdő lépésnek jo, de ez attol függ milyen tantárgy. illetve nem véletlen ismétel a gyerek, roosz a tankönyv és ha az adott suliban mindenki azt használja akkor a nevtan ajánlásával átvehető a gyerek esetleg.
de a szülő maga is kérheti a papirt a tanitotol.
Elmondom neked, hogy a szűlőnek joga van minden esetben újra elsőbejáratni a gyerekét, ha akarja. a nev.tan.-nak ugy van ebben szerepe, hogy az osztályfőnök elküldi a papirt arrol oda, h időpontot kérnek a gyerek felméréséhez. ott felmérik és megírják az iskolának hogy mi van a gyerekkel, így a tanítónéni a szülő beleegyezésével írhat egy ugynevezett "iskolalátogatási papírt", magyarul:
a gyerek bizonyítványában nem lesz benne, h járt már elsőbe, csak az, amikor már másodjára ment, mintha tényleg akkor kezdte volna a sulit.
az iskolalátogatási meg egy külön papír, amely tulajdonképp' egy igazolás arról, hogy volt már elsős, de az Ő érdekében kell újrajárnia akár ugyanott, akár máshol, ha azt a nev.tan.-osok külön kiemelik benne, ajánlanak iskolát, módszert.
és ez a legfontosabb..: ugye a gyerek lakhely szerint, körzetileg tartozik egyik álr.iskolába, oda kell járnia. kivételes esetekben a nevtan tancsol egy - szülővel s megbeszélt - iskolát, osztályt osztályfőnököt, ahol a gyereknek megfelelő modszerrel tanítják őket pl olvasni. Ezt egyszerűbb kideríteni, mint gondolnánk, hogy hol mivel tanítanak. ha a nevtan nem ír ilyet bele, aminek az ötletét a szülő is felvetheti, akkor nem tehet az önkormányzat kivételt, maradni kell a régi suliban, ott ujra első osztály esetleg, de az a gyereknek is szégyen mert kicsufolják a többiek érte, hiszen a tanítók jó rsze ezt is leszarja. plussz ha ugyanazzal a modszerrel és tankönyvvel tanitják mint előtte lévő évben, akkor annak meg nincs sok értelme.
nem gyógyped-es módszerek ezek, hanem sima mezei tanítók által megismert módszereik vannak a tanításnak, melyek közül az osztály számára ki kell választania a legkézenfekvőbbet. Létezik ilyen, a többi mind azon múlik, hogy a gyerekek tekintélyét ki tudja-e vívni magának. ha a gyerek csalodik, fél, stb...leblokkolja, és rohamosan visszaesik, ugyanis a tanítónéninek meg akarnak felelni, de ha észreveszik h nem sikerül, csődöt mondanak..
hát erről beszélek. ez a baj a pedagógusokkal is. 80%-a alkalmatlan rá emberileg, pedig van egy ehhez tartozó durva összevont szigorlatunk is, ahol a családroliskolárol stbstbstbről van szó....igazi szórótárgy az egyetemen. ugy látszik nem eléggé...
kedves Bea!
ma átnézem a dolgaim sokaságát, mert tanító vagyok, és megprobálom itt elmagyarázni, hogy miket csináljatok.
mellesleg: én iszonyu voltam matekbol, mégis azt szeretem tanítani :D az, h a kezén számol, dicséretes, mintsem gond lenne...még 3.-ban sem gond. hidd el, én is használom a kezeimet néha a biztonság kedvéért..ez egyáltalán nem baj. a probléma ott kezdődik, h a gyerekek már nem mernek igy számolni, ciki nekik...és mivel a tanito neked is megmondta h a gyerek gyenge matekbol, így 100% hogy a gyereket is már ezzel szembesítette, illetve érezteti vele..
gyűlölöm az ilyen pedagógus végzettségű hóhérokat!
További ajánlott fórumok:
- A gyermekem már iskolás - tapasztalatok, tanácsok
- Miért nem tudja elsős gyermekem a számokat?
- Légcsőszűkületes a gyermekem
- Miert szokták azt mondani, hogy az anya-gyermek közötti kötődés kialakulasahoz fontos, hogy az anya természetes úton szülje meg gyermekét...
- Egyedül fogom felnevelni születendő gyermekem
- Hogyan segítsek autista gyermekemnek?