Mi a megoldása ennek a feladatnak? (tudásbázis)
Éppen hogy volna miről beszélni.
De a hatalom szarik rá, mert nem érdeke hogy tanult emberek kerüljenek ki az iskolapadból. Vizet gereblyézni, szállítószalag mellett robotolni analfabétán is lehet a napi betevőért. :(
Törtből legfeljebb a törtrész számolásának van értelme. A törtekkel való művelet viszonylag mechanikus, akinek van szorgalma, de semmi logikája bemagolja a szabályát és tudja. Már az általános iskolai tananyag is túl nagy és elveszik benne a lényeg. A kevesebb néha több. Nem véletlenül gyengék a kompetenciaméréseken és a nemzetközi teszteken.
De amikor egy enyhe értelmi fogyatékosnak szóló könyvben azonos számlálójú törtek összehasonlítása van, nincs miről beszélni:(
Tanítom a matekot, nem a gyerekét sajnáló anyuka vagyok.
Szerintem a logikus gondolkodásra nevelés ott kezdődik, hogy tanítsák meg a gyerekeket számolni, de úgy, hogy képesek legyenek pl. tört számot tört számmal elosztani. Ja, hogy ahhoz a szabályokat is meg kell tanulni? Igen! Ez a tanulás egyik lényege. Megtanulok egy szabályt, s azt sok száz esetre tudom alkalmazni.
Ilyenkor jönnek a kifogások: minek, amikor jobbnál-jobb számológépek vannak. Igaz. De azok nem helyettesítik a logikus gondolkodást, csupán meggyorsítják a munkát.
Ne viccelj! Egy másodikos gyerektől simán lehetne kérdezni egy matekversenyen a tananyaghoz kapcsolódó, emelt szintű, ám IGAZI matematikára alapozott feladatmegoldást. Csakhogy ahhoz normális tanterv kellene, nem olyan szedett-vedett, mint ami az elmúlt pár évtized alatt született.
Szerintem manapság az alsós tanítók energiájából legkevésbé futja a logikus gondolkodásra nevelésre. Örülnek, ha a gyerek egyáltalán figyel rá.
Leginkább erre kellene, hogy neveljen a matematika. S ezt a kompetencia méréseken szépen el is várják, de a tananyag ehhez nem illeszkedik. Sok, általános iskolás gyerek számára fölösleges dolgot megtanít és nem tanít logikusan gondolkozni, vagy egy szöveges feladatot értelmezni. A kompetencia alapú matematikáról pedig csak beszélnek, de a magyar oktatásban sajnos nem az:(
Attól ez a versenyfeladat nem egy átlagos vagy alatti 2. osztályosnak szólna tanórára, de hasonló feladatokra szükség lenne. Jó képességű, versenyre készülő gyereknek tökéletes.
Ez valami versenyfeladat volt szerintem. Ott szoktak ilyen hülye feladatok lenni.
Legalább öten vásároltak, egy nő és 4 férfi. Pl. így:
36-37 (ez a nőé),
37-39, 39-41, 41-43, 43-45 (ezek a férfiaké).
Életemben nem olvastam ennél hülyébb feladatot!
Pedig biztos valami baromi egyzserű logikája van, de nem jövök rá és bosszant...
Csodalábiában a férfiak mindegyikének a bal lába két számmal nagyobb, mint a jobb lába. A hölgyek bal lába csak egy számmal nagyobb a jobbnál. Egy helyi futóklub tagjai ellátogattak a szomszéd szigetre futócipőt vásárolni. Ott azonban csak egy fajta, egyforma méretű cipőkből álló párokat árultak. ( Nincs külön férfi és női cipő.) Megvásároltak néhány pár cipőt úgy, hogy mindegyiküknek mindkét lábára jusson megfelelő cipő. A végén egy darab 36-os és egy darab 45-ös fél pár cipő maradt. Legalább hányan vásároltak?
5,6,7,8,9-en?