Malév helyzet, így foglalj nyaralást, lehet, hogy itthon maradsz.. (beszélgetés)
A Malév csődje után számos légitársaság csapott le a potenciális forgalomra, a legnagyobb kapacitással az Ryanair ajánlotta fel a segítségét. Az ír cég hatalmas lendülettel 31 új járatot és 2000 új munkahelyet ígért, szinte azonnal elkezdte árulni a jegyeit, holott az újbóli budapesti megjelenésről még meg sem állapodtak a Budapest Airporttal.
Az ír fapados szerdán már úgy hirdette jegyeit honlapján, hogy Budapest T2, vagyis 2-es terminál – igaz, megjegyezte: „Minden útvonal a Budapest Airport és a Ryanair megállapodásának függvénye –, holott annak díjai jóval magasabbak az 1-esénél. Márpedig az ír cég közismerten igyekszik ezen spórolni, 2008-ban is a túl magas reptéri díjak miatt hagyta itt Ferihegyet. Mindenesetre minden jel arra utal, hogy a társaság erőteljes rohamot indított Ferihegy bevételére, ennek érdekében azt is bevállalta, hogy adók és illetékek nélküli jegyárakat közöl – holott ezt már 2007-ben uniós szintű szabályozásban tiltotta meg alkotott az Európai Parlament.
Az ír fapados nyomulását azonban nemcsak ezért kell fenntartással kezelni, mondja Pető György légügyi szakértő, az easyJet volt regionális igazgatója, a Budapest Airport volt kommunikációs vezetője. Egyrészt nevetségesnek nevezte azokat a terveket, hogy két éven belüli 31 városba indít Budapestről járatot. Szerinte egyrészt különösebb piackutatások nélkül is kétséges, hogy például a göteborgi fiatalok kedvenc bulihelyszínévé hirtelen a magyar főváros válna. A magyar piac alacsony vonzerejét szerinte jól érzékelteti, hogy a másik nagy fapados, az easyJet ingerküszöbét nemigen lépte át a Malév-csőd (ellentmond viszont ennek, hogy a WizzAirét igen).
Nem megszüntetik, hanem felszámolják, mert fizetésképtelen.
A büntetést az EU szabta ki a tiltott állami támogatás miatta, de ez nem rendhagyó mert 12 tagállammal szemben is eljárt a Tanács, a görögök is napi 20 ezer eurós büntit kaptak.
Úgyhogy a lóvé az Unió malacperselyében landol, bár itt pár naiv politikus bízik benne, hogy nem kell kifizetni - ki kell, ha nem így akkor úgy, hogy a felszámolás során bejelentett hitelezői igényhez hozzácsapják.
Mellékesen, ez az adófizetők pénze és ezért volt paprikás az EU a Malév pénzelése miatt.
1. Kiknek van hasznuk abból, hogy megszüntették?
2. Kinek a pénztárcájába kerül a büntetés???
"Tanulságos magyar történet, és itt most sajnos tényleg a "magyaron" a hangsúly. Melyik országban történik még ilyen? Én, aki tévéműsoraimban állandóan a békét, békülést, kompromisszumot próbáltam hirdetni a magyar politikai elit magatartásával kapcsolatban, gyomorgörcsöt kapok a Malév 100 milliárd forintos megbüntetésétől, akarom mondani, a magyar adófizetők pénzének ilyen értelmetlen, buta elherdálásától.
Olvasom a beszámolókat, de egyetlen, szerintem nagyon fontos összefüggésről sajnos nem esik szó. Amiből pedig pont a lényeget értenénk meg!
Az még csak-csak kiderül a hírekből, hogy a MALÉV elleni eljárást a WizAir kezdeményezte 2010 decemberében, a második Orbán kormány újabb piacellenes támogatása ellen tiltakozva (2010 szeptemberében 5,7 milliárd forint összegű tőkeemelés, a 2010 májusa és szeptembere között 14,9 milliárd forint összegű állami kölcsön). Viszont a WizAir tulajdonképpen magyar légitársaság -mielőtt elfelejtenénk. Váradi József alapította, aki anno a Malév vezérigazgatója volt, de 2003-ban a "politika" kirúgta. Pedig volt víziója, elképzelése, hogy miként is lehetne remek magyar légitársaságot csinálni. Miután durva stílusban kihajították, elment Lengyelországba, vitte a Malévtől a benne, az ő víziójában hívő magyar munkatársakat, akik fél évig fizetés nélkül, ingyen dolgoztak neki. Mára megcsinálták ezek a magyar emberek, akikre itthon nem volt szükség, Kelet-Európa legnagyobb fapados magán légitársaságát. Szerintem az utasok többsége azt se tudja a WizAir név alapján, hogy kik is állnak a cég mögött. Több repülőjük van ma már mint a Malévnak. Ami közben amatőr irányítással továbbra is csak nyelte az állami pénzt (akarom mondani a mi pénzünket) de 7 év türelem után elegük lett. Mármint Váradinak és társainak. A piactagadó, nem fair játékból! Elmentek hát Brüsszelbe és most még ezt a 100 milliárdot is a nyakunkba kaptuk. Vajon mit érezzünk ezt a hírt hallva? Hányszor fog ez még megismétlődni? Hány ilyen történetről fogunk még olvasni? És levonja Magyarországon bárki is a következtetéseket? Mert a hivatalos kormányközleményből sajnos nem ez derül ki. Íme az is, zárásként:
"A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) tudomásul veszi a brüsszeli döntést. Közleményük szerint erre a helyzetre több forgatókönyvvel is készültek, amelyekről várhatóan a január 16-ai kormányülésen tárgyalnak majd. Mint írták, változatlanul kiemelt cél, hogy "Budapest-központú nemzeti légitársaság működjön Magyarországon". A Malév számára nem jelent azonnali fizetési kötelezettséget az Európai Unió határozata, így napi működését nem befolyásolja - közölte a Malév Zrt."
Frei Tamás weboldala
"Péntek délelőtt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér B terminálján a személyzeti kijáratnál a Malév munkatársai sorra hagyják el az épületet személyes csomagjaikkal, ruháikkal. Egyikük az MTI-nek azt mondta: "mindenki menti az értékeit, amíg menthető. Nem tudjuk, mi lesz, elvisszük a ruháinkat". Távozásukat azzal indokolták, nem tudni, mikor jön a vagyonkezelő lezárni az épületet.
"
az jóóó hosszú út lesz neked :)
Megkérdezhetem mit csinálsz Kínában?
Persze, megírom.
Ma lesz gyűlés náluk délután. Gondolom, ott majd többet megtudnak talán.
Szerintem ez elég jó, legalábbis a semminél jobb:
"A Wizz Air a bajba jutott Malév utasok segítségére siet
A Wizz Air, Közép-Kelet-Európa legnagyobb diszkont légitársasága a mai napon bejelentette, hogy speciális, csökkentett árú jegyeket ajánl fel 14 járatára, azoknak az utasoknak, akik a Malév működésének felfüggesztése miatt nem tudnak Budapestről, illetve Budapestre utazni.
Azok az utasok, akik a 2012. február 3. és március 24. közötti időszakra érvényes Malév jeggyel rendelkeznek, mindössze 9900 Ft-os egységáron vásárolhatnak repülőjegyet (egy útra, foglalási díjjal és adókkal) a Wizz Air ügyfélszolgálatán, a +36 1 358 6565-ös telefonszámon. Jegyeket a rendelkezésre álló helyek függvényében tud biztosítani a légitársaság azoknak az utasoknak, akik 2012. február 13-án 24:00 óráig foglalják át jegyüket.
Az átfoglalás feltételei:
A telefonközpontot hívó utasnak rendelkeznie kell a már megvásárolt, Malév elektronikus jegy számával ahhoz, hogy átfoglalhassa a jegyét. A repülés napján, az utasfelvételnél pedig be kell mutatnia a kinyomtatott elektronikus Malév jegyet és a Wizz Air kinyomtatott visszaigazolását.
A kedvezményes repülőjegy nem tartalmazza az olyan opcionális szolgáltatások díját, mint a feladott poggyász, az elsőbbségi beszállás, stb. Érdemes a poggyász méretével és súlyával kapcsolatos szabályzatról előzetesen tájékozódni a wizzair.hu oldalon."
Március 31-re van jegyem, nem tudom mit csináljak... vegyek újat, vagy bízzak a csodában, hogy addig rendezödik minden?
A kártérítés hogyan zajlik?
nyilván mindenkinek a maga baja...
megírod majd mi lett papádékkal? Malévvel?
Nincsen.
Ó, a ti gondotok is elég nagy.
Olvastam, hogy van, aki ma délben utazott volna nyaralni...
Kifizette a repjegyet, a szállást, mindent... Szabit vett ki. Őket sem irigylem. Szörnyű érzés lehet.
Már bánom, hogy ezt a címet adtam a fórumnak... és amivel kezdtem :( Valóban a Mi problémánk a lehető legkisebb...
Remélem, hogy a papádéknak még ha valami halvány pozitív dolgot is, de mondanak hamarosan, mert a hiábavaló, tehetetlen várakozásnál rosszabb nincs!
Semmit nem lehet tudni.
Ma mindenki bement dolgozni, de egyelőre senki nem tud semmit.
Apukám a gépeket készítette elő az indulásra, az ő részlege szó szerint bent ül, és várja az ítéletet - munka nélkül... Mert dolgozni már nem tudnak mit.
További ajánlott fórumok:
- Terveztek-e az idén nyaralást, és ha igen, ki hova?
- Ti bevállalnátok egy nyaralást Horvátországba 3-4 hónapos csecsemővel?
- Van köztetek olyan aki valószínűleg lemondja a balatoni nyaralást a fertőzésveszély miatt?
- Balatoni nyaralást hova tervezzük gyerekekkel?
- Háziállatot tartók! Ti hogy oldjátok meg a nyaralást, több napos utazást?
- Mennyiből lehet kihozni egy 4 fős családnak egy saját szervezésű horvát nyaralást?