Kompetencia 4.osztály (beszélgetés)
Azért mindig is hiányzott az értékelésből az objektív mérce, mert a tanár nem képes teljesen kizárni a szubjektív érzéseit. Ugyanaz a teljesítmény lehet nála ötös, meg hármas is, attól függően, ki írta, s ő hogy viszonyul a gyerekhez. De nehéz is olyan tesztkérdéseket összeállítani,ami mindent objektívan képes mérni, hiszen a "kimenet" függ a "bemenettől" Ilyenkor nem is tárgyi tudást mérnek, hanem intelligenciát, kreativitást.
Viszont a százalékos értékelés is elfed dolgokat. Egyszer összekaptam egy pedagógussal, mert a gólya szóra O pontot adott. A gyerek úgy írta le, hogy golya. Mondom, erre O pont? Hát az volt a kihívás, hogy tudja-e, milyen ly/j-vel kell írni,azt tudta, de figyelmetlen volt, és az ékezetet lehagyta. 9 pont volt adható, legalább kaphatott volna rá 5-6 pontot, de nem O-t! Azt mondta a pedagógus, értsem meg, itt nincs hasraütés,mérlegelésre lehetőség. Vagy jó a szó, vagy nem.Vagy 0, vagy 9. Elfogadom, megértem - de a lényeget elfedi mégis.
én is kiváncsian várom az eredményt de a fiam ma reggel azt mondta hogy osztályozzák az övékét mert a tanító azt mondta ne hiába dolgozzanak legalább jegyet kapjanak rá.
Én úgy értesültem, hogy a felsősökét viszont lezárt borítékokba rakták, és azonnal vitték Pestre, ott értékelik, és a százalékos eredményeket teszik közzé.Érdekes dolgok derülhetnek így ki. Emlékszem olyanra, hogy kiderült, az osztatlan kisiskolások megelőztek kreativitásban fővárosi gyerkőcöket. Na persze, annak a statisztikának hiszünk, amit magunk hamisítottunk:)
én csak a 4.osztályban vagyok érdekelt mert oda jár a gyerekem így csak ezt tudom.
De csak a negyedikesekére, nem? Az nem orságos vizsgálat volt, csak helyi.
a nevet rá íratták mindenkivel .
Nem szerepel oktatási azonosító a füzeteken. Mindegyikre egy kóddal ellátott matrica kerül, amiben betűk és számok is vannak. Persze van egy névsor, ahol szerepel, hogy melyik kódhoz ki tartozik, különben nem tudnánk kiosztani. 6 és 8. osztályból a kitöltött tesztfüzeteket vissza kell küldeni, még aznap, vagy másnap reggel elviszi a futár. 4. osztályban nem kötelező írni, talán kódot se kaptak, füzetet is fénymásolni kellett nekik. Pár éve láttam 4. osztályos füzetet, az csak előny lenne, ha osztályoznák. Olyan könnyű volt, hogy a leggyengébb gyerek is 45 perc helyett 20 perc alatt végzett. Felsősről ez nem mondható el. Egyébként soha nem nézzük meg, hogy dolgoztak. Készülünk rá korábbi évek feladatsoraival, látjuk ki mire képes. Egyébként a mateknak köze nincs a tananyaghoz.
Úgy hallottam, hogy 4.-ben nem volt kötelező, nem is kerül be az országos adatbankba. Itt nem egyes gyerekeket mértek elsősorban, hanem az adott iskolát, régiót, pl városi-tanyasi iskolák közötti különbséget vizsgálják. Nem is a tanított anyaghoz mérték a feladatokat, hanem az általános képességet, gondolkodásképességet,logikai képességet.
Ez nem igaz, mert a naplóban minden gyerek adatlapján szreplnie kell 11 jegyű OM azonosítónak. Szóval a tanárok simán beazonsítják.
Csak 6-8-10. osztályban kötelező megírni.
Ha írtak, nem valószínű, hogy osztályozzák, mert nem névvel, hanem OM azonosítóval látják el a mérőlapokat.
Nem is hallottam, hogy osztályoznák bárhol is, pedig 10 éve tanítok.
Ma írták a suliban,osztályozásra megy ,vagy a suli maga döntheti el?
További ajánlott fórumok: