Tapasztalatokat gyűjtök a kompetencia alapú oktatásról. (tudásbázis)
Azt jelenti, hogy akik gyereket, iskolát, valóságot csak papíron látnak, de úgy érzik, hogy nagyon okosok, kitalálták, hogy mit-hogyan kell csinálni, majd a pedagógust kötelezték erre.
Az, hogy a való világban nem minden olyan rózsaszín, mint az ő elméjükben, az már csak aprócska probléma.
Mit takar pontosan ez az oktatási forma? Hogyan működik? Miben tér el az általánostól?
Köszönöm
Tudtommal elmondták, hogy nem azonnal lesz érzékelhető a pozitív változás.
A gyerek 2. osztályos, általánosban. Matematika amit így tanulnak egyelőre. Eddig szavunk nem lehet, sőt.
Nalunk a kozepsocsoportban kezdtek el.Kolleganoim is panaszkodnak mert rengeteg a papirmunka es a beszerzendo eszkoz de a beigert penzbol meg semmit nem kapott a csoport, igy nagyjabol sajat es alapitvanyi penzekbol vasarolnak, illetve a szuloktol igyekeznek kerni eszkozoket.Vannak olyan hetek amikor nemtudjak betartani a munkaidot mert szinte egesz nap bentvannak mindketten.Hogy a gyerekek mennyit fejlodnek ezektol a "foglalkozasoktol" az majd kesobb derul ki.
Szerintem az óvodait a gerkőcök nem fogják érzékelni,csak mi.Megszeporodik a papírmunka,nem győzünk továbbképzésekre járni,Nálunk a városban 1-2 csoportban most indították be,Jövőre én is sorrakerülök,mert nagycsoportos leszek.
eddig az iskolairol irtatok van valakinek az ovodairol ismerete vagy tapasztalata?Nagyon erdekelne! Az iskolaival kapcsolatban sajnos en is csak rossz tapasztalatokat hallottam, maguktol az erdekeltektol a tanitonoktol.Szinte meg semmit nemtudnak az egeszrol de szeptember ota kompetencia alapu oktatas folyik az iskolaban.Sajnalom a volt nagycsoportosaimat mert ok a "probababak".
Sajnos egyre tőbb tapasztalatom van.Nem mondanám,hogy pozitív irányú.A matematika egy rémálom!!!!!!ha elveszíti a gyerekem a fonalat,képtelen továbblépni.Nincs.vagy minimális a magyarázat a tanár részéről az órán.Nem tudom mi lesz a vége!5-ös matekkal ment a gimibe,most bukásra áll!!!!!!Köszi kompetencia alapú oktatás!
Sajnos mi is beleestünk ebbe a bizonytalan kimenetelű oktatási irányzatba.Az a problémám az egésszel,hogy gimi első osztályában.Amikor beíratkozott a gyerekem,egy hang sem volt erről.Csütörtökön volt az első szülői és itt szembesültem a dologgal.Nagyon kiakadtam.Hogy jutnak el az érettségiig,vagy egyáltalán milyen eredménnyel sikerül leérettségizni.Most járnak a tanárok továbbképzésre.Még ők sem látják át az egészet.
...Hát,akkor a szerencsétlen gyerekek mit gondoljanak.
Valószínű igazad van,s kellett egy-két + állás...
Én tanárként nem értem mit is akarnak,de tényleg....
Nem is lehet érteni.
A fiamat és oszt,társait 7.-8.-ban szenvedtették ezzel az őrülettel.
Még a tanárai is idiótaságnak tartották.
Hozzácsaptak plusz egy fél órát hetente a szakalapú oktatáshoz amit más tanárnál kell elkönyvelni mint aki egyébbiránt tanítja a tárgyat.
Életemben nem hallottam még róla!
Én pedig annyit ,/érzek/hogy valakinek kellettegy plusz állás a minisztériumban:(
Más óralebontási rendszer,más könyvelés,és beakasztás a tanároknak.
Aki eddig tanár volt/és kompetens/az maradt az,aki nem az nem lett ezáltal azzá.
Nem értem mi a lényege ,egy év elteltével sem.
olyanra gondolok, hogy a tanulási módszerek miben mások, illetve hogy a gyerek tudásán vagy az anyaggal való haladásán észre lehet e venni különbséget ha korábban hagyományos modon tanult. semmi részleteset nem tudok erről a módszerről csak annyit, hogy a megtapasztalásra épül.
az idei tanévtől bevezetik a kompetencia alapú oktatást a helyi iskolában. van valakinek tapasztalata, hogy ez a gyakorlatban, egy másodikos gyerek szempontjából mit jelent?
Tapasztalatokat gyűjtök a kompetencia alapú oktatásról.
További ajánlott fórumok: