Kisiskolás problémák megoldása (beszélgetés)
Sziasztok !
Én véleményt szeretnék kérni , azoktól a szülőktől ,akiknek gyermeke első osztályos. napokban közölte a tanárnő , az én lányom a leglassúbb. De hibátlanul dolgozik. Most még 1 hetet ad , és beszél az igazgató nővel. A problémám az az ,hogy 3 nap van 6 órájuk a héten , 13:50 -kor van vége az óráknak. Ebbe nincs szakkör. 6 első osztályos van ,és az órán az én lánykám ,az első feladatot megcsinálta , a többit nem. Nemértem,6 gyerek mellett miért nem lehet megnézni hol tart a gyerek ,és szólni ,ha kész ,csinálja a többi feladatot , úgy hogy felolvassa ,mert ugye olvasni még nemtud. Mire haza érünk 1/3 3 , eszik picit játszik, de van az írás-matek füzetben előírt sorok , magyar ,matek tankönyvbe házi ,olvasás ,még gyakorolja ezek után a pálcikával a számolást , korongokkal a számolást , és a 4 betűs szavakat ,kirakni a korongot ,fordítani egy megbeszélt betűt. Kérdésem az lenne ,máshol is ilyen sok a tanórák száma , plussz a házi feladat? Tanácstalan vagyok ,mert amit órán nem csinált meg ,itthon azt mondta hagyjam ,egyedül akarja . 5 perc alatt , hibátlanul kész lett. A közeli faluban 6km-re van egy másik iskola ,érdeklődtem,max 5 órája van a gyerekeknek ,csütörtökön 4. Több mint 2 órával előbb hazaérne ,és nem lenne ennyire leterhelve. Ti mit tennétek? Köszönöm !
Látom, sehol senki.....
Szeptemberben elkezdi a kicsi lányom is az iskolát. Ő már nagyon várja, én kevésbé...:D
Gyöngyi! Ha néha benézel, segíts légyszi, mennyit érdemes gyakorolni vele, és miből? (Tappancs, MiniManó...más?)
Lenne még egy kérdésem: A nagyobbik lányom (aki most másodikos) nagyon kevés dolgot mond el itthon a suliról (nem az órákról, hanem úgy általában: barátok, nagyszünet, stb.), azt mondja, nem volt semmi. Viszont olyan szomorkásnak látom ilyenkor a szemét. Úgy gondolom, nem nagyon lehetnek barátai. Hogyan lehetne szóra bírni, hogy az neki se legyen kellemetlen? Arra gondolok, hogy talán azért nem mondja el, mert ciki neki, nem?
Mi volt a végeredmény, a javaslata? Mit csinálj, fordulj-e szakemberhez,adott-e felmentést valamiből...mármint az értékelés alól? Ezek fontos dolgok lehetnek a későbbiekban.
Én azt gondolom látatlanban, ha lehet halasszatok még egy évet!Csak jót tehet.
Voltam a pszichológusnál.... tulajdonképpen nem tudom eldönteni, hogy jót vagy rosszat mondott... Nem 4 éves szinten van a gyerek, de vannak bizonyos területeken lemaradásai. Adott ötleteket, tippeket, hogyan is tudnék játszani vele, úgy, hogy tanul is. Ajánlott egy jó üzletet, ahol értelmes játékok kaphatók, néhányat meg is mutatott, csak tátottam a szám, olyan szuperek voltak...
Azt mondta, hogy felejtsem el áprilisig, hogy Mini manó, meg Tappancs, meg feladat....nincs feladat, csak ha kéri, és akkor is úgy érdemes, hogy fénymásolt lapon, hogy ne a mennyiséget, meg a megoldatlan feladatokat lássa, hanem mértéket kell állítani. Nem mondott véleményt, hogy menjen-e jövőre suliba, mindkét esetről beszélt. többféle hallásvizsgálatra küldi, mert nem tudta eldönteni, hogy nem figyel, vagy szórakozott, vagy esetleg más gond van. (Tavaly volt egy kis mértékű halláskárosodása, de a 3. vizsgálat után azt mondta a doki, hogy nincs, valószínűleg csak valami megfázás okozta a gyanút. És ez akkor annyiban maradt, de most újra megnézik egy profibb helyen.)
Egy dolgot kiemelnék:
Volt egy olyan feladat, hogy egy történetet mondott a pszichológus, és neki vissza kellett mondani, hogy mit hallott:
Történet részletei: Kislány és az anyukája busszal és villamossal mentek valahová....sárga lufik voltak...a végén együtt elengedték a lufikat, és szép volt, ahogy felszálltak.
Gyerekem: Kislány és az apukája, busszal és autóval mentek, rózsaszín lufi volt, és elvették a gyerekektől a lufit...
:S .....hát ez nem nagyon tetszik.
Meg: nem ismerte fel a képeken az érzelmeket, csak azt, hogy fél. A vidám, szomorú, fáradt...stb. érzelmeket nem.
Én személy szerint örülök, hogy csatlakoztál hozzánk...
Hát pont 7 éves és 10 hónapos lenne, ha marad még egy évet az oviban.
Holnap nézi meg a pszichológus, nekem pedig fél 3-ra van időpontom. Majd beszámolok.
És jövőre menne suliba? Végül is maradhat még egy évet ovis, egy év alatt rengeteget érnek a 6-7 évesek. :)
Az én kisebbikem is jövőre megy elsőbe elvben, ő februári, és lány.
jóó nektek:)
Nekünk holnap kirándulás gyerkőckémnek Ópusztaszerre de gyanús hogy beteg lesz,hátha megúszná,vágyik nagyon...
Hát ez van....
Mi újság az iskolában? Nálunk nagy buli volt pénteken, az iskolaudvaron bográcsokban paprikás krumplit főztünk kb. 500 emberre....szülök, gyerekek, tanárok. Akinek volt kedve főzött, akinek nem azt csak nézte és jókat beszálgettünk kötetlenül.
Akkor ő még szerencsés is, mert az én környezetemben van olyan ügyvédjelölt, aki fizet is azért, hogy alkalmazza valaki az irodájában. :( Persze, nem ez az általános, de sajnos ilyen is van, nagyon nehezen tudnak elhelyezkedni.
A mi esetünkben az egész osztály tanul, így nincs az, hogy vágyakozna a többiek után. De pl.kérte, hogy a szabadidejéből járhasson hittanra, nem baj, ha nem mehet ki az udvarra.
A fiam ügyvédjelölt, sajnos most épp megint munkát keres, mert megszűnik az iroda ahol dolgozik.3 évet le kell húznia ügyvéd mellett, utána mehet csak szakvizsgázni.Még 1 éve hiányzik.(90000.- ft-ot keresett eddig napi 8-9 óra munkáért...)
Azt mondja, hogy ő utálta azt amikor a többi gyerek mehetett játszani az udvarra, neki németórára kellett mennie!
Én a fiamat óvodás korától németre taníttattam.Az eredmény:még a németeket is utálja, nemcsak a német nyelvet...
Az általános felső tagozatában kezdte az angolt, 14 éves korában tett középfokút, 18 évesen felsőfokú vizsgát.Beszél még spanyolol, kicsit norvégul, mert ott tanult egy évet.Van japánból egy középfokú nyelvvizsgája...Nem maradt le semmiről!Én meg a legjobb szándékkal utáltattam meg vele németet!
További ajánlott fórumok:
- Szexuális problémák
- Házassági problémák
- Ezo-gyermeknevelés, a problémák alternatív megközelítése
- Ismer valaki olyan "spirituális látót, aki segíthet a lelki problémák feltárásában, megoldásában?
- Szűzhártya-problémák műtéti megoldása. Volt már valakinek ilyen gondja?
- Problémák megoldása az iskolákban, tanári tapasztalatok