Buszon utazva miért kell kivenni a gyermeket a babakocsiból? (tudásbázis)
Az újabb buszok nagy részén eleve ki van középtájt jelölve egy hely a babakocsinak, kis táblával jelezve...én nem egy összecsukott babakocsi van rajta....
Egyébként tesztekkel van bizonyítva (ADAC), hogy nagyobb fékezés esetén nem lehet a gyereket ölben megtartani (láttam egy filmet ahogy a szimulációban kirepül a baba az ölelésből, pedig csak 40 körüli sebességről fékeztek) A modernebb babakocsikba általában több pontos övvel be lehet kötni a gyereket, az enyémnek a mózeses változatában is lehetett. Ha borul is a kocsi, akkor is jobban megvédi (a fejét pl. oldalt) mintha a mamával együtt repül vagy odacsapódik egy kapaszkodóhoz... Talán a BKV-nak is le kellene ellenőrizni ezeket. AZ viszont logikus elvárás legyen, hogy a babakocsi feleljen meg a biztonsági elvárásoknak illetve megfelelően használják, azaz kössék be a gyereket.
Jézusom!
Még nem is hallottam ilyet, pedig 10 éve gyerekezek Pesten autó nélkül, csak tömegközlekedéssel.
NEkem aztán mondhatnák, mert ebből kifolyólag mindent egyedül intézek, állandóan úgy nézek ki, mint egy karácsonyfa, tehát már nem lenne hely a kezemben a gyereknek. Meg amikor már 2-3 nagyobb is ott van melletted, vagy éppen terhes vagy...
Én a babahordozótól 20 perc után elájulok, mert úgy húzza a tüdőmet, pláne, ha még szatyor is lenne a kezemben.. meg abba nem is lehet pakolni. Én általában nem fél órára megyek el, hanem órákra ténylegesen ügyeket intézni..
De még szerencsére senki sem próbált meg piszkálni..
Ami a biztonságot illeti mérnökként mondom, hogy kb. 50-50%. A "baleset" tipusától függ, mi a jobb. De mondjuk el tudom képzelni, amint a teletömött 7-esen, vagy 5-ösön éppen ki szeretném venni még a gyereket a kocsiból. Valószínűleg le is lőnének..
Nem lehet minden egyéni kívánságot figyelembe venni;
az emberek közlekedési "kultúrájan" - hozzáállásán sem ártana egy kicsit változtatni.
Az udvarias ember általában az udvariasságot vonzza be...
Nekem, mint utasnak mindent meg kell/ene tennem azért, hogy senkit ne zavarjak, veszélyeztessek az adott lehetôségeken belül.
Nem csupán elvárni.
Na hagyjuk már....a legnagyobb gyerekem 25 éves, a legkisebb 3 , és köztük van mindenféle korosztály...hordunk fogyatékos gyereket Pest megyéből Budapestre napi rendszerességgel, soha nem volt autónk, így diplomázni tudnék közlekedésből(is).
Rakott volna le valamelyik...értem én, hogy a szabály az szabály, és ELVILEG az én érdekemben csinálják....de én pedig utazni AKAROK a bérletemért, jegyemért, ennyi...akkor biztosítson olyan, és annyi járművet, amit használhatok, mert ki pedig nem zárhat a közlekedésből.
A gyerekkel a lovaskocsi 4000 ft/egy utazás. A lift szuper..ha a Dózsán vagyunk. És ha nem?
Szóval csak arra akartam kilyukadni,hogy jók a szabályok,csak néha kivitelezhetetlenek. :)
:)
És ez a valóság .
Ha segíteni kellene,hogy betartsa az ember a szabályt,akkor a szabály már hirtelen nem is olyan fontos. :)
Szerencséd volt.
Ha megjelent volna a forgalombiztonsági-mûszaki ellenôr...
A gépkocsivezetônek az állásába kerülhet...
Mindegyikük feje fölött ott lóg a börtön.
Ez csak annyit jelent, hogy 5 hónapig senki nem tartott a be azt a szabályzatot, amit jómagad is olvastál.
Terjeszt elő a javaslataidat a közlekedési vállalatnál, ha jól érvelsz, talán változik. Nem túl ésszerű, de az a vezető jár el helyesen, aki betartatja az utasokkal a szabályzatot, a járművön ez az ő felelőssége.
Úgy is fogalmazhatnék, hogy az autóbuszok többsége nem gyermekkocsis közlekedésre van megtervezve.
Van néhány speciális autóbusztípus helyi-elôvárosi területen, ahol babakocsi és kerekesszékes kiképzés is van. Az általános forgalmi szabályzat szerint helyközi-távolsági járatoknál a csomagtartóban helyezhetô el a babakocsi.
MI is jártunk úgy, hogy bár elötte évekig, és azóta is babakocsival közlekedtünk, de szólt a buszvezető, hogy nem lehet...
Sebaj...mondtam Neki, hogy rendben, akkor most motor leállít, legyen kedves fogja meg a gyereket, amíg kipakolok a kocsiból, aztán összecsukom....Ő berakja a csomagtartóba...én megvárom, amíg felszáll, ad jegyet, de addig ne indítson, amíg nem találok biztonságos helyet, hiszen plexi lap mögé például nem ülök, majd elhelyezked...és a célállomásnál ugyanez...
Érdekes módon felszállhattunk.
Mert lehet, hogy biztonságosabb lett volna a pár hetessel az ölemben, és közben a csomagokat, meg a másik kettőt rábíztam volna az utazóközönségre, de sajnos ezt akkor nem mérlegelhettem...:)
Én viszont olyanról hallottam,ahol kivette és a kicsi csúnyán megsérült,mert anyuka kapaszkodni és fogni is nem tudta.Repülőre hordozòval felszállhattam,fel-leszállás után lehetett a gyerekem abban is,mert a KLM-nél a fóldre tehettem volna aludni.Magyaroknál volt falra szerelhető kiságy,persze csak pár hónaposig.De nem kellett ölben lennie egész úton.
Egyébként buszon senki nem állítja menetirányba a kocsit,keresztben nem csúszkál és hirtelen fékezésnél könnyebb tartani,mint ölben.Írom ezt úgy,h mindhárom gyerekem az ölemben volt kicsiként is,mert a zajos buszon nem volt jó a babakocsiban,viszont nekem is volt olyan élmênyem,h vérzett a gyerek szája,miután fékezésnél beverte.
Szerencsére elvétve történik ilyen baleset.
Én már viszont láttam.
A kocsi hátul volt, ennek ellenére a hirtelen fékezés miatt majdnem felborult a tehetetlenségi erô miatt, pedig be volt fékezve. Szerencsére a baba be volt kötve.
További ajánlott fórumok:
- Nevel valaki halmozottan sérült gyermeket?
- Pajzsmirigy alulműködéssel lehet-e gyermeket vállalni?
- SpermaJOGOK, avagy a férfiak is dönthessenek, akarnak e gyermeket!
- A világ változott vagy a szülők nevelnek "lazán" gyermeket?!!
- Hány éves korig lehet gyermeket vállalni?
- Ha megtehetnétek, ti fogadnátok örökbe gyermeket?