Wizzair tapasztalatok (beszélgetés)
A Wizzairről pár éve azt olvastam, hogy olyan utazóközönséget céloz meg, aki kevéssé tudja érvényesíteni az érdekeit, mert nem kimondottan utas barát a cég. Akkor furcsállottam, most már saját példáim vannak rá…
3 éve lefoglaltam náluk egy családi nyaralást, de nem tudtunk elutazni és módosítani akartam – megfizetve a módosítási díjat, ami nem volt kevés, 70,000Ft – jövő nyári időpontra a jegyeket. A wizzair nem engedte, mondván, hogy akkorra még nincs jegy és időpont. Foglaljak egy időpontra, amikorra van jegy, mondták és fizessek 70,000Ft-ot, majd ha van az általam választott időpontra jegy, módosítsak megint és fizessek 70,000Ft-ot ismét. Természetesen nem fogadtam el. Mondtam, semmi gond, váltsák creditre a befizetett összeget a módosítási díj fejében és akkor megveszem abból a jegyet, amikor megvan a jövő évi menetrend. Nem engedték, hiába érveltem, hogy sehol nincs a policyben benne, hogy csak akkorra módosíthatok, amikorra már megvan a menetrend. Be is pereltem őket. Amint megjött az első tárgyalási értesítő, azonnal küldte a wizzair a levelet, hogy mégis inkább elfogadják a kérésemet és creditre váltják a befizetett pénzt és a módosítási díjat sem kell befizetnem…
Most pedig az történt, hogy meghírdettek egy 20% kedvezmény napot, azaz ha akkor veszek jegyet, annyival olcsóbb a jegy. Nos, este akartam jegyet venni a jövő nyári utazáshoz, de a rendszer be sem engedett a webirodába, de ha mégis, akkor a foglalás soha nem futott le, csak „homokórázott”. Ez ment éjszakába nyúlóan órákon át….. Másnap reggel gond nélkül be tudtam lépni a webirodába és tudtam foglalást kezdeményezni.
Másnap megírtam a panaszlevelet a Wizzairnak, hogy mi történt és mivel az ő hibájukból nem ment a foglalás, kértem hogy biztosítsanak egy 20%-os kupont a következő foglalásomhoz. Nem hogy kupont nem biztosítottak, de a 10 nap alatt a 3 példányban elküldött levelemre még csak nem is válaszoltak... Hát ennyit a wizarről, nagyon észnél kell velük lenni.
Az előző hozzászólásomhoz:
Megoldódott a dolog: a Wizzair átfoglalta az általam kért időpontra az utat méltányosságból. Hiába, mindig is tudtam, hogy a legjobb fapados légitársaság!!
Sziasztok!
Februárba fogunk utazni barátommal a Wizzair-rel Rómába. Láttam hogy volt aki feltette már a kérdést az online check-in-nel kapcsolatban, hogy hogy működik. Indulás előtt a 7. napon bármikor ki lehet nyomtatni a beszállókártyát vagy meg van adva egy időintervallum? Aki tud segítsen, mert életembe először fogok repülni és már így is be van sózva a fenekem, nem akarom elbénázni a becsekkolást sem :)
Aki pedig már csekkolt online, attól kérdezem: tényleg 7 nappal előbb ki lehet nyomtatni a beszállókártyákat?
És aki ad fel csomagot? Annak mindenképpen muszáj a check-in pulthoz járulnia... Gondolom.
Aki online foglalt és banki átutalást/befizetést csinált, mennyi időbe telt, míg visszaigazolták?
Csak mert tegnap foglaltam, ki is fizettem, de semmi visszajelzés egyelőre részükről. :-S Kezdek aggódni.
Sziasztok!
Mi utaztunk a kislányommal Wizzair-rel és Norwagian air-rel is. Hiába a fapados, ezerszer különb volt. Kedvesek a kísérők, segítőkészek és kevesebb volt a gond és késés, mint a nagy céggel. Csak dícsérni tudom őket, bár az online check-in-ről nem tudok.
Kicsit hamar írtam, elnézést, találtam az oldalukon is néhány infót:
Csecsemőkhöz nem tartozhat poggyász, leszámítva a babakocsit (melynek szállítása ingyenes). A babakocsit vagy sportbabakocsit a többi poggyásszal együtt kell feladni. Amennyiben csecsemő is utazik Önnel, a babakocsit ingyenesen szállítjuk. Azonban, ha csecsemő nem vesz részt az utazásban, akkor ezeket a tárgyakat csak különleges poggyászként szállítjuk, külön díj ellenében.
A foglalásokhoz április 1-je ELŐTT hozzáadott poggyászokra 15 kg-os súlykorlát vonatkozik. Az ezt meghaladó tömegű poggyászokért kilogrammonként poggyász túlsúlydíjat kell fizetni.
A foglalásokhoz április 1-je UTÁN hozzáadott poggyászokra 32 kg-os súlykorlát vonatkozik, függetlenül a foglalás dátumától. 32 kilogrammnál nehezebb poggyászok szállítása egészségügyi és biztonsági okokból nem lehetséges.
Sziasztok, csomagokkal kapcsolatban nekem is lenne kérdésem, most 6-án utazunk.
Én és a 8 hónapos kislányom. Úgy tudom, hogy most 15 kg-s lehet egy bőrönd, a kézipoggyász meg 10 kg.
Ezek szerint két 15 kg-s bőröndöt és KÉT 10 kg-os kézipoggyászt pakolhatok? Vagy kézipoggyász csak nekem jár... ??? Aki már utazott Wizzel és kisbabával, segítsen! Köszi előre is!
Teljesen biztos. A férjem és a lányom magyar állampolgár, én román vagyok. Húsvétkor voltunk otthon és a férjem hamarabb visszajött, mint mi. Mi két hétteul utána jöttünk és semmi gond nem volt.
Az unokatestvérem kisfiát az szokta hazafuvarozni Erdélybe, aki éppen arra megy (nagybácsi, szomszéd, stb.) soha nem kértek tőlük meghatalmazást.
A szomszédaim mindketten román állampolgárok, na nekik kell a meghatalmazás ha csak egyik fél utazik a gyerekkel.
A biztonsággal kapcsolatban teljesen egyetértek.
Az elsőbbségi beszállással (Wizznél legalábbis) nem. Itt ugyanis sz@rt sem ér. A buszra még felszállhatnak előbb, de a gépre már nem, úgyhogy tulajdonképpen teljesen felesleges arra plusz pénzt kiadni... :) Szerintem.
Azt is figyelembe kell venni, hogy nem egyik vagy másik légitársaság akarja, hogy késsen a gépük.
Ez az időjárás függvénye is. Nem mindegy melyik légifolyosón halad, és ott milyen idő van, a késés az a mi biztonságunkat szolgája. Mint a vonatoknál a gyors mehet el előbb, ha valami probléma van, így a légiközlekedésben is a magasabb árért vásárolt jegyek utasai élvezik az elsőbbséget.
Gondolom, nem túl jó!!
főleg ha várnak ráf, de ez van, valahogy kibírom majd:):):)
Legalább lesz időm olvasni végre.
Igen, szoktak késni, mivel minden gépük használva van, így ha valamelyik járat nem tud (időben) felszállni, akkor máshonnan küldenek gépet, stb. És mire az odaér...
Az én leghosszabb késésem 2 óra volt, amit megértem velük... Azt hiszem, pont az első úton, Londonból haza... Londonba egyébként többször is meg szokott érkezni a gép korábban, mint kéne, viszont Londonban késni szokott olykor... Viszont olyan is volt, hogy előbb érkezett meg Budapestre a késés ellenére is, mint ami a tervezett idő volt. Úgyhogy igyekeznek Ők ledolgozni a hátrányt... :)
További ajánlott fórumok:
- Repülés WizzAir. Tapasztalatok?
- UNIO-n belüli utazás személyivel, WizzAir-nél. Belekötnek a lejáratba?
- Ha Wizzair-rel szeretnék utazni, milyen illetékek vonatkoznak rám a repülőjegy árán kívül?
- Ismeri valaki a Wizzair üzletpolitikáját? Mi alapján változnak a repülőjegy árak egyik napról a másikra?
- Sziasztok! Utazott mar valaki Hollandiabol Magyarorszagra wizzairrel? Online vagy a repteren vette meg a jegyet?
- Másnak is érvénytelen lett a beszállókártyája Wizzair-nél?