Utazás a BKV-val (beszélgetés)
Ez a fórum a következő íráshoz nyílt: Utazás a BKV-val
Egyre gyakrabban füstölnek a hármas metró vonalán a szerelvények:oo
Egy kommentelő az alábbiakat írta,egy nemrég megjelent cikkhez-jót nevettem rajta,de inkább sírni kéne:oo
"Nem értem, hogy mi a bajotok?!...
Nem hogy örülnétek : egész Európában CSAK NEKÜNK van kigyulladós-meglepetéses-kalandjáratos-szellemvasutas metrónk!...
Egész Európában nálunk a legdrágább az utazási bérlet (9800 Ft/hó), és ezért cserébe minden nap izgulhatunk, hogy aznap vajon kigyullad-e a metró?... Kisiklik-e a villamosunk?... Felgyullad-e vagy netán megráz a troli?... Hőgutát kapunk a buszon, vagy megfagyunk?... Ki ver meg aznap : az ellenőr vagy az utastársunk?...
EMBEREK!
Havi 9800 Ft-ért minden nap "kalandpark"-ban érezhetjük magunkat!... Hát nem jó buli?!... :-DDD
De készüljetek, mert januárban emelkedik a jegyek és bérletek ára, már izgatottan várom az újabb izgalmakat, tuti, hogy a több pénzünkért még több "kalandban" lesz részünk!... Talán 2013-ban jön az a "játék", hogy az utasok közül mindig kisorsolnak huszat, akik a következő megállóig tolni fogják a buszt, villamost, trolit...
Vagy a bérletünk felmutatásával időre kell lefutnunk két megálló közötti távot?... (A nyertes havonta egyszer ülve utazhat 1 megállónyit a 6-os kombinón.)"
Sziasztok,
Nos,én is a BKV-t szeretném védeni. Faluról jöttem, nem is annyira elzárt vidékről, de ahhoz képest egy csoda:) Mind sűrűségileg, mind tisztaságilag. Ha nem érted el az este 6-os buszt, a következő 9 óra 40kor jött. Ja, és bármikor bármennyit késhetett. Sztem nekem a BKV-s késés eddig max 15 perc volt. És ha nem faluval akarjuk összehasonlítani...Miskolcon tanultam és ott egyáltalán nem volt semmilyen éjszakai közlekedés. Mikor felkerültem és rájöttem, hogy haza tudok menni éjszaka és FÉL óránként jár busz, na az maga volt a döbbenet.
És miért ilyen magas az ár?Pl a nyugdíjasok miatt. Ha már annyira más országokat emlegetünk, akkor én úgy tudom, nincs olyan, hogy egy nyugdíjas nem fizet, mert öreg. Miért járna ez automatikusan?Az a baj, hogy rengeteg jóléti berendezkedést megvalósítottak akkor, mikor erre az országnak nem volt kerete. Nézzük meg az USÁ-t, pedig arról már tényleg azt gondolják az emberek, hogy maga a kánaán..Folyamatosan az egészségügyről vitáznak, mert nincs olyan pozitív rendszer, mint itt. (Egyébként tudomásom szerint rengeteget is dolgoznak, 10-12 órákat, de ezt csak hallottam, nem tudok érte jót állni.)Most meg már az a baj, hogy az emberek hozzászoktak a jóhoz és nem lehet egy olyan kormány, aki ezt elveszi, hiszen rengeteg nyugdíjas SZAVAZ.
És a közgazdaságtan egyik alaptétele, ha ugyanannyi bevételt akarnak generálni, de csökken az utaslétszám, akkor nyilván a jegyeket kell emelni. Szóval a sok bliccelő miatt is tartunk 9800ft-nál.
Mondjuk sztem is durva ez az ár, én egyszer megpróbálkoznék azzal, hogy egy hónapban levisszük mondjuk 4000-re, bejelentem, mindenhol fognak ellenőrizni és megnézném, mennyien vettek bérletet.Lehet, hogy lenne annyi plusz vásárló, hogy szintén ugyanannyi bevételnél tartanánk, mert én úgy látom, rengetegen bliccelnek. És elhiszem, tényleg rengeteg a mostani ár egy csomó háztartás számára.
A sok negatívum közt legyen már egy jó is!!:)
Egyik nap kicsit későn kb 10 körül jöttünk haza,mielőtt kinyíltak volna az ajtók a sofőr beleszólt a mikrofonba:Remélem jól utaztak,és további szép estét kívánok!!
Nagyon meglepődtünk,viszont nagyon jól esett,sajna ilyenre kevés a példa!:(Persze mindenki (5fő) megköszönte,és viszont kívánta!!
Ha úgy nézed a bérlet árát, hogy kb. 22 munkanap alatt bemész vele a munkahelyre, iskolába stb., úgy nem drága, de ha lyukasztanod kell jegyet, mert csak hébe-hóba buszozol, akkor igencsak drága.
Egyébként nálam mindig van egy 10 db-os gyűjtőtömb. A mostani kb. 2 éves, de még van benne egy vagy két darab :-). De volt, hogy olyan hirtelen kellett felszállni buszra, hogy nem volt nálam. Szerencsére nem jött ellenőr. A szitu az volt, hogy a gyerekkel, a motorjával sétáltunk, és egy kóbor kutya elkezdett minket ugatni, futni felénk (a motorozó gyerekre gerjedt :-()... Én egyik kezemmel felkaptam a gyereket, a másikkal a motort. Néztem, hova tudnék eltűnni. Pont megállt mellettünk a busz (buszmegállónál tartottunk éppen, de előtte fel se tűnt), így még soha nem pattantam fel :-). Ha ellenőr jött volna - még igazolvány se volt nálam, pénz meg pláne nem - tuti megbüntettet volna sok ezerre.
A budapesti közlekedés kritikán aluli. Nem mintha sok nagyvárosban jártam volna, de pl. Bécset össze sem lehet hasonlítani vele.
Tallinnban kb. 160 forintnak megfelelő euro egy buszjegy. Van olyan buszjegy, amit egy óráig bármennyi átszállással fel lehet használni és van olyan, amit egy szakaszon, úton belül lehet felhasználni. Nyáron ez a szakaszos jegy 10 korona volt, ami kb. 160-170 forint és az órás jegy, amivel egy óra alatt szinte a várost körbe lehet járni: 16 korona: 272 forint kb. A buszok tiszták, persze lehetne tisztább is, nem túlzsúfoltak, 5 percenként járnak, a villamos nem ráz, mint Pesten.
Ott viszont a helyszíni bírság nem 6000 forint, mint nálunk, hanem 20.000 forint körül van.
A bkv-s buszokon le sem ülök, a kezemben van mindig ilyen fertőtlenítő, mert egyszerűen a hányinger elkap.
Nem gondoltam, hogy senki sem fogja képviselni a másik oldalt és én leszek az, aki szinte
egyedül kiáll a BKV mellett. Elismerem én, hogy nem tökéletes a mi tömegközlekedésünk, de a
buszágazat például viszonylag kiemelkedőnek mondható.
Elismerem, hogy a buszok nem tiszták, de be kell látni, hogy bizony nem a sofőrök és nem a
BKV felsővezetői dobálják el rajtuk a szemetet, szotyihéjat, üres üveget, hanem a kedves
utasok.
Szóba került, hogy felengedni vagy nem felengedni a hajléktalant. Ahol a sofőr nem
ellenőrzi a jegyeket, bérleteket, ott egyszerűen nincs lehetősége ellenőrizni azt sem, hogy
akik felszállnak (adott esetben a négy ajtó közül egyen valahol), azok között van-e
hajléktalan vagy sem. Ahol ellenőrzik a jegyeket, ott többnyire nem is próbál felszállni a
csöves, de be kellene látni, hogy minden járaton nem lehet ellenőrizni. Gondoljunk csak
bele: Újpest-központ, csuklós busz, felszáll 50 ember az első ajtón természetesen.
Számoljunk csak mindenkire 5 másodpercet figyelembe véve, hogy van, aki csak felpattan, de
ott vannak az idősek, a kismamák, a kisgyerekesek, akiknek több idő kell. Ez az ötven ember
így 4 perc ácsorgási időt vesz igénybe - és akkor még csak egy megállóról beszéltünk - úgy,
hogy ott épp senki sem keresgélte hosszasan a bérletét vagy a pénztárcáját, hogy jegyet
vegyen. A jegyre visszatérve: BKV-s sofőrnél csak akkor tudunk jegyet venni, ha éppen egy
ilyen jegyellenőrzős járaton vagyunk, ugyanis az alacsonypadlós szóló (nem csuklós) buszok,
ahol ki van írva, hogy 400 Ft-ért vehetsz jegyet a sofőrnél, nem BKV-buszok, ezek
alvállalkozókhoz tartoznak, az első ajtó mögött kívül meg lehet nézni rajtuk az emblémát.
Az, hogy nem lehet minden megállónál jegyet venni, megint vicces kérdés. Mikor van, aki
kirúgná az ellenőröket vagy átképezné (kérdem én, mivé?), szívhatná a fogát. A BKV majdnem
200 buszjárattal büszkélkedhet. Ha mindegyiknél csak 5 megállót számolunk - hogy elkerüljük
az átfedéseket, nagyobb csomópontokat -, akkor is 1000 jegy- és bérletpénztárról kellene
gondoskodni, hogy "mindenhol" legyen egy. Pénztárankénti egy alkalmazotat felszorozva a
minimálbérrel mondjuk... Nem kevés pénz. Ráadásul ne mondja nekem senki, hogy ő - vagy
valamelyik ismerőse - nem jut el időnként egy olyan csomópontra mondjuk, ahol van pénztár.
Mert elég akkor beruházni egy gyűjtójegyre és az ott lapulhat mindenkinek a szütyőjében,
hogy használni tudja, ha olyan helyről idnul, ahol nincs lehetősége megvenni a jegyet.
És ha már eljutottunk a pénz dologhoz, elismerem, néha remek, hogy a taxi km-ként akár 150
Ft-ért házhoz visz, de ez egyszeri alkalom. Személy szerint amíg dolgoztam, 8 kilométert
tettem meg csak oda és 8-at hazafelé heti öt nap - havi cc. 20 munkanap. Ha az igen kedvező
150 Ft-os km-tarifával számolok, az napi 2400 Ft taxira, tehát havi 48 000 és akkor még
csak munkába jártam és vissza. Ezzel szemben a bérletem 9800 Ft egy hónapra és ha akarom,
keresztül-kasul bejárhatom vele Budapestet...
Kicsit hosszúra sikerültem, de szerintem ennek az éremnek is két oldala van és itt a többség csak az egyiket látja most.
Szerencsére most már kocsizok...
Én is babakocsival utaztam bkv-n, tudnék mesélni. Az volt a legjobb, amikor alacsonypadlós busz volt írva, de közben a legmagasabb lépcsős jött, amire még egyedül is nehezen mászok fel, nem egy 25 kg-os teherrel (babakocsi+gyerek).
Nagy ritkán bkv-val otthon-bölcsi-munkahely táv több, mint 1,5 óra, ugyanez kocsival 30 perc.
Vasárnap bkv-ztunk :-D. Jött egy magaslépcsős busz. Gyerekkel felmásztunk. Leültünk (rajtunk kívül senki nem volt rajta, dőzsöltünk :-D). Egyszercsak megszólal az ajtó feletti "csengő", kigyullad a piros fény. Busz leállítva, újraindítja, dettó. Így buszoztunk 10 percig, míg megszólal a buszvezető, hogy Keresztúrig azért bevisz minket (addigra voltunk vagy 10-n a buszon). Leszálltunk Keresztúron, ahol kit láttak meg szemeim (ünnepélyes tér-átadó volt) Azt a fiatal régi Veke vezetőt, aki mindig a bkv mellett kampányol (eszembe jutott Vitézi-gyerek). Mondom ez a sors keze :-D, gondolom ő is bkv-zott hazafele :-D.
Egyetértek a leírtakkal, de azért ne felejtsük el, hogy a bérlettel mindennap (nem csak munkanapokon) éjjel-nappal oda-vissza bárhová utazhatunk, keresztül kasul a városon kifulladásig, nem csak A-ból B-be 2300 Ft-ért egy taxival. Tehát összességében olcsóbb lenne, bár én még így is nagyon drágának találom. Azt a marhaságot, hogyha kevesebb bérlet fogy akkor emeljük meg az árát, inkább vinnék lejjebb. Szerintem, ha a BKV bérlet 2500 Ft lenne (csak egyféle), akkor sokkal többen megvennék, kiegyenlítődne a drágát kevesen-olcsóbbat többen elv alapján. Igaz szeretünk lógni, meg csalni, de a mai fizetések mellett túl sok pénz a közlekedés.
Én vidékről járok be és nagyon remélem a munkáltatóm továbbra is téríti a távolsági busz 32.000 Ft-os viteldíját, mert a havi 80.000 Ft bérlet asszem hazavágna rendesen.
A taxi és a bkv kapcsán még annyit fűznék hozzá a dolgokhoz, hogy nekem a párom taxizik, egy olyan társaságnál, ahol 240 ft-os kilométeráron viszik az utasokat. Mégis, a belvárosból a 12. kerületben 11.000 forintért van fenn az utassal. És ugye nem kell mondanom, hogy házhoz viszi, nem a buszmegállóban teszi ki :). Ha ugyanezt a távot bkv-val teszed meg, a koszos, büdös, nyikorgós buszon minimum 2 átszállással és aztán vissza tutira nem úszod meg 2000 forintnál olcsóbban. Akkor kérdem én, melyik a jobb?
Más: én tegnap taxival jöttem le a XII. kerületből és mentem a József Attila ltp-re a IX. kerületbe. 2300 forintért hozott le a taxi. És húsz perc alatt A-ból a B-be értem. Ez ugyebár bkv-val, még ha minden rögtön jön is, lehetetlen lett volna.
BKV, MÁV van mit fejlődnie mind kettőnek!
Budapesten van egy taxi cég ahol km-ként 150 ft...
Egy jegy 310 ft--boltban.
A cikked a valóságról szól!
A szolgáltatás alacsonyszintű, a jegy és bérletárak drágák.
No és az ellenőrök...
Sajnos nem mindenki tud biciklivel közlekedni! Még ha elméletben ezt a közlekedési módot is választaná.
Nem kell ahhoz idősnek lenni, hogy pár száz méter is gondot jelentesen!
A MÁV a mérleg másik oldala! 160 km-t kb. 4 és fél óra alatt, minimum 2 átszálással tehetsz meg!
De nem szeretnék a témától eltérni, de ez is rögtön eszembe jutott olvasva az írásod!!
Tehát reménykedjünk! (?)
Sziasztok!
Egyetértek a cikkel,nálam még egy plusz probléma is felmerül: nagyon kevés az alacsony padlós járat,ami nekem azért nehezíti meg a közlekedést,mert babakocsival járok és 7 hónapos kismama is vagyok egyben(plusz 2 gerincsérvem van,tehát ha nem lennék babás,akkor sem tudnám emelgetni a babakocsit).
Általában úgy szoktam közlekedni,hogy itthon megnézem a neten ,hogy mikor indul alacsony padlós és úgy indulunk neki az útnak. Ha átszállás van,akkor általában várok,hogy jöjjön alacsony padlós. Megkérni nem szoktam senkit,hogy segítsen felszállni,mert ha esetleg ő idő közben leszáll,mint én,utána nem biztos,hogy valakit megtudok kérni,hogy segítsen.
Bár tegnapelőtt a 70-es trolin nagyon rendes sofőr volt,látta,hogy várakozok és megkérdezte,hogy segíthet-e felszállni,mondom köszönöm megvárom az alacsonyat,de közölte,hogy egyhamar nem fog jönni,úgyhogy segít. Nagyon rendes volt.
Nálam ez a helyzet! Most már könnyebb lenne,a nagyobb Fiam már elindult,hamarosan rövidebb távokat megtudnék vele tenni babakocsi nélkül,de nem sokára születik a Pici és kezdődik minden elölről :)))
Mikor egy barátnőmmel voltunk az Oktogonnál és siettünk, hogy elérje a vonatát a nyugatinál felszálltunk a 4-6-os-ra, igen arra az 500 méterre, nehogy lekésse. Igen megérdemelte szegény, mert te álláspontod szerint sétálnia kellett volna és várnia 1 órát következő vonatra, ugyanis a MÁV Szeged felé nem indít 5 percenként járatokat...
De uram bocsájt, ha épp fáj a lábam vagy épp szakad az eső vagy csak simán fáradt vagyok, akkor is felszállnék egy megállóra. De végül is "megérdemlem" ahogy Te is írtad, mert ilyen gyenge emberi lény vagyok....
További ajánlott fórumok:
- Budakeszi Tescohoz hogy jutok el a legegyszerűbben Bp-ről bkv-val?
- Tud valaki Bp-en olyan tiszta, szmogmentes helyet, ahol bodzát lehetne szedni és BKV-val viszonylag jól megközelíthető?
- Őrs Vezér térről hogy jutok legkönnyebben VI.ker Szív utcába BKV-val? Jeggyel..
- Kisgyerekes anyukák, hogy oldjátok meg a BKV-val való közlekedést?
- Nagyvárad térről a XVII ker. Jósika utcáig a legjobb útvonal? Csak BKV-val tudok menni? Szeretnék eljutni egy boltba, help gyöngyös lányok
- Bp. Határ úttól BKV-val hogyan lehet legegyszerűbben a XI. ker.-i Szent Margit gimnáziumig eljutni?(Villányi út 5.)