Főoldal » Fórumok » Hobbi & Otthon fórumok » Utazás a BKV-val fórum

Utazás a BKV-val (beszélgetés)


Ez a fórum a következő íráshoz nyílt: Utazás a BKV-val

1 2
2012. dec. 11. 17:29

Egyre gyakrabban füstölnek a hármas metró vonalán a szerelvények:oo

Egy kommentelő az alábbiakat írta,egy nemrég megjelent cikkhez-jót nevettem rajta,de inkább sírni kéne:oo


"Nem értem, hogy mi a bajotok?!...

Nem hogy örülnétek : egész Európában CSAK NEKÜNK van kigyulladós-meglepetéses-kalandjáratos-szellemvasutas metrónk!...

Egész Európában nálunk a legdrágább az utazási bérlet (9800 Ft/hó), és ezért cserébe minden nap izgulhatunk, hogy aznap vajon kigyullad-e a metró?... Kisiklik-e a villamosunk?... Felgyullad-e vagy netán megráz a troli?... Hőgutát kapunk a buszon, vagy megfagyunk?... Ki ver meg aznap : az ellenőr vagy az utastársunk?...

EMBEREK!

Havi 9800 Ft-ért minden nap "kalandpark"-ban érezhetjük magunkat!... Hát nem jó buli?!... :-DDD

De készüljetek, mert januárban emelkedik a jegyek és bérletek ára, már izgatottan várom az újabb izgalmakat, tuti, hogy a több pénzünkért még több "kalandban" lesz részünk!... Talán 2013-ban jön az a "játék", hogy az utasok közül mindig kisorsolnak huszat, akik a következő megállóig tolni fogják a buszt, villamost, trolit...

Vagy a bérletünk felmutatásával időre kell lefutnunk két megálló közötti távot?... (A nyertes havonta egyszer ülve utazhat 1 megállónyit a 6-os kombinón.)"

52. Venezuela (válaszként erre: 53. - Impressio)
2011. máj. 10. 14:15
Viszont!!!:):)
2011. máj. 10. 08:33

Sziasztok,


Nos,én is a BKV-t szeretném védeni. Faluról jöttem, nem is annyira elzárt vidékről, de ahhoz képest egy csoda:) Mind sűrűségileg, mind tisztaságilag. Ha nem érted el az este 6-os buszt, a következő 9 óra 40kor jött. Ja, és bármikor bármennyit késhetett. Sztem nekem a BKV-s késés eddig max 15 perc volt. És ha nem faluval akarjuk összehasonlítani...Miskolcon tanultam és ott egyáltalán nem volt semmilyen éjszakai közlekedés. Mikor felkerültem és rájöttem, hogy haza tudok menni éjszaka és FÉL óránként jár busz, na az maga volt a döbbenet.


És miért ilyen magas az ár?Pl a nyugdíjasok miatt. Ha már annyira más országokat emlegetünk, akkor én úgy tudom, nincs olyan, hogy egy nyugdíjas nem fizet, mert öreg. Miért járna ez automatikusan?Az a baj, hogy rengeteg jóléti berendezkedést megvalósítottak akkor, mikor erre az országnak nem volt kerete. Nézzük meg az USÁ-t, pedig arról már tényleg azt gondolják az emberek, hogy maga a kánaán..Folyamatosan az egészségügyről vitáznak, mert nincs olyan pozitív rendszer, mint itt. (Egyébként tudomásom szerint rengeteget is dolgoznak, 10-12 órákat, de ezt csak hallottam, nem tudok érte jót állni.)Most meg már az a baj, hogy az emberek hozzászoktak a jóhoz és nem lehet egy olyan kormány, aki ezt elveszi, hiszen rengeteg nyugdíjas SZAVAZ.


És a közgazdaságtan egyik alaptétele, ha ugyanannyi bevételt akarnak generálni, de csökken az utaslétszám, akkor nyilván a jegyeket kell emelni. Szóval a sok bliccelő miatt is tartunk 9800ft-nál.

Mondjuk sztem is durva ez az ár, én egyszer megpróbálkoznék azzal, hogy egy hónapban levisszük mondjuk 4000-re, bejelentem, mindenhol fognak ellenőrizni és megnézném, mennyien vettek bérletet.Lehet, hogy lenne annyi plusz vásárló, hogy szintén ugyanannyi bevételnél tartanánk, mert én úgy látom, rengetegen bliccelnek. És elhiszem, tényleg rengeteg a mostani ár egy csomó háztartás számára.

2011. máj. 7. 15:50

A sok negatívum közt legyen már egy jó is!!:)

Egyik nap kicsit későn kb 10 körül jöttünk haza,mielőtt kinyíltak volna az ajtók a sofőr beleszólt a mikrofonba:Remélem jól utaztak,és további szép estét kívánok!!

Nagyon meglepődtünk,viszont nagyon jól esett,sajna ilyenre kevés a példa!:(Persze mindenki (5fő) megköszönte,és viszont kívánta!!

49. sajert
2011. máj. 6. 21:53

Ha úgy nézed a bérlet árát, hogy kb. 22 munkanap alatt bemész vele a munkahelyre, iskolába stb., úgy nem drága, de ha lyukasztanod kell jegyet, mert csak hébe-hóba buszozol, akkor igencsak drága.


Egyébként nálam mindig van egy 10 db-os gyűjtőtömb. A mostani kb. 2 éves, de még van benne egy vagy két darab :-). De volt, hogy olyan hirtelen kellett felszállni buszra, hogy nem volt nálam. Szerencsére nem jött ellenőr. A szitu az volt, hogy a gyerekkel, a motorjával sétáltunk, és egy kóbor kutya elkezdett minket ugatni, futni felénk (a motorozó gyerekre gerjedt :-()... Én egyik kezemmel felkaptam a gyereket, a másikkal a motort. Néztem, hova tudnék eltűnni. Pont megállt mellettünk a busz (buszmegállónál tartottunk éppen, de előtte fel se tűnt), így még soha nem pattantam fel :-). Ha ellenőr jött volna - még igazolvány se volt nálam, pénz meg pláne nem - tuti megbüntettet volna sok ezerre.

48. bettike2007 (válaszként erre: 47. - Kobri29)
2011. máj. 6. 13:50
150éert???Itt kb 100at megkapnak,és ő is takarít és buszt vezet és itt is sok megálló van a városban.De a BKV-ban nem vagyok jártas talán ha 2-3alkalommal utaztam villamoson.
47. kobri29 (válaszként erre: 44. - Bettike2007)
2011. máj. 6. 12:21
Volánbusznak ritkán kell megállnia minden nagyobb bokornál, van idő erre is. Egyébként pedig elsőkézből tudom, hogy a volános sofőrök jobban keresnek többnyire, mint a BKV-sok. Egy BKV-s sofőr 150 ezer forintért vezessen egy többmillió(milliárd) értékű buszt a pesti közlekedéskultúra mellett, takarítsa körönként ki a buszokat és még jegyet is árusítson? Elég durva munkakör lenne ennyi pénzért.
46. Orsova (válaszként erre: 11. - 1d1983f461)
2011. máj. 6. 11:43
Köszi az infót!! :)
2011. máj. 6. 08:59

A budapesti közlekedés kritikán aluli. Nem mintha sok nagyvárosban jártam volna, de pl. Bécset össze sem lehet hasonlítani vele.

Tallinnban kb. 160 forintnak megfelelő euro egy buszjegy. Van olyan buszjegy, amit egy óráig bármennyi átszállással fel lehet használni és van olyan, amit egy szakaszon, úton belül lehet felhasználni. Nyáron ez a szakaszos jegy 10 korona volt, ami kb. 160-170 forint és az órás jegy, amivel egy óra alatt szinte a várost körbe lehet járni: 16 korona: 272 forint kb. A buszok tiszták, persze lehetne tisztább is, nem túlzsúfoltak, 5 percenként járnak, a villamos nem ráz, mint Pesten.

Ott viszont a helyszíni bírság nem 6000 forint, mint nálunk, hanem 20.000 forint körül van.

A bkv-s buszokon le sem ülök, a kezemben van mindig ilyen fertőtlenítő, mert egyszerűen a hányinger elkap.

44. bettike2007 (válaszként erre: 43. - Kobri29)
2011. máj. 6. 08:43
igen volán itt mindig van jegy.
43. kobri29 (válaszként erre: 42. - Bettike2007)
2011. máj. 5. 20:00
Milyen buszokról beszélünk? Volánról? Mert a kettőt közel sem lehet egy kalap alá venni...
42. bettike2007 (válaszként erre: 40. - Kobri29)
2011. máj. 5. 19:34
Itt vidéken minden buszon van lehetőség jegyet venni,itt megoldható????
41. 937a2a883a (válaszként erre: 40. - Kobri29)
2011. máj. 5. 19:13
Nagyon jól összeszedted!Amúgy tényleg,jobban belegondolva a bérlet nem drága,mert nekem a diákbérlet 3850 ft,ami eléggé megtérül mert napi 1500 ft körül lenne az oda-vissza utam a koli és a suli között átszállással,mindennel.
2011. máj. 5. 18:08

Nem gondoltam, hogy senki sem fogja képviselni a másik oldalt és én leszek az, aki szinte


egyedül kiáll a BKV mellett. Elismerem én, hogy nem tökéletes a mi tömegközlekedésünk, de a


buszágazat például viszonylag kiemelkedőnek mondható.

Elismerem, hogy a buszok nem tiszták, de be kell látni, hogy bizony nem a sofőrök és nem a


BKV felsővezetői dobálják el rajtuk a szemetet, szotyihéjat, üres üveget, hanem a kedves


utasok.

Szóba került, hogy felengedni vagy nem felengedni a hajléktalant. Ahol a sofőr nem


ellenőrzi a jegyeket, bérleteket, ott egyszerűen nincs lehetősége ellenőrizni azt sem, hogy


akik felszállnak (adott esetben a négy ajtó közül egyen valahol), azok között van-e


hajléktalan vagy sem. Ahol ellenőrzik a jegyeket, ott többnyire nem is próbál felszállni a


csöves, de be kellene látni, hogy minden járaton nem lehet ellenőrizni. Gondoljunk csak


bele: Újpest-központ, csuklós busz, felszáll 50 ember az első ajtón természetesen.


Számoljunk csak mindenkire 5 másodpercet figyelembe véve, hogy van, aki csak felpattan, de


ott vannak az idősek, a kismamák, a kisgyerekesek, akiknek több idő kell. Ez az ötven ember


így 4 perc ácsorgási időt vesz igénybe - és akkor még csak egy megállóról beszéltünk - úgy,


hogy ott épp senki sem keresgélte hosszasan a bérletét vagy a pénztárcáját, hogy jegyet


vegyen. A jegyre visszatérve: BKV-s sofőrnél csak akkor tudunk jegyet venni, ha éppen egy


ilyen jegyellenőrzős járaton vagyunk, ugyanis az alacsonypadlós szóló (nem csuklós) buszok,


ahol ki van írva, hogy 400 Ft-ért vehetsz jegyet a sofőrnél, nem BKV-buszok, ezek


alvállalkozókhoz tartoznak, az első ajtó mögött kívül meg lehet nézni rajtuk az emblémát.

Az, hogy nem lehet minden megállónál jegyet venni, megint vicces kérdés. Mikor van, aki


kirúgná az ellenőröket vagy átképezné (kérdem én, mivé?), szívhatná a fogát. A BKV majdnem


200 buszjárattal büszkélkedhet. Ha mindegyiknél csak 5 megállót számolunk - hogy elkerüljük


az átfedéseket, nagyobb csomópontokat -, akkor is 1000 jegy- és bérletpénztárról kellene


gondoskodni, hogy "mindenhol" legyen egy. Pénztárankénti egy alkalmazotat felszorozva a


minimálbérrel mondjuk... Nem kevés pénz. Ráadásul ne mondja nekem senki, hogy ő - vagy


valamelyik ismerőse - nem jut el időnként egy olyan csomópontra mondjuk, ahol van pénztár.


Mert elég akkor beruházni egy gyűjtójegyre és az ott lapulhat mindenkinek a szütyőjében,


hogy használni tudja, ha olyan helyről idnul, ahol nincs lehetősége megvenni a jegyet.

És ha már eljutottunk a pénz dologhoz, elismerem, néha remek, hogy a taxi km-ként akár 150


Ft-ért házhoz visz, de ez egyszeri alkalom. Személy szerint amíg dolgoztam, 8 kilométert


tettem meg csak oda és 8-at hazafelé heti öt nap - havi cc. 20 munkanap. Ha az igen kedvező


150 Ft-os km-tarifával számolok, az napi 2400 Ft taxira, tehát havi 48 000 és akkor még


csak munkába jártam és vissza. Ezzel szemben a bérletem 9800 Ft egy hónapra és ha akarom,


keresztül-kasul bejárhatom vele Budapestet...


Kicsit hosszúra sikerültem, de szerintem ennek az éremnek is két oldala van és itt a többség csak az egyiket látja most.

2011. máj. 5. 13:42
Én is falun nőttem fel,20km a város de nem volt nagy baj a közlekedéssel,busz reggel 4.50,5.50.6.20,6.45,és 8körül a bekötőtől majd 9kor vonat(de az van reggel 7kor is),majd 11kor és délben vonat,1kor busz,3kor vonat,busz,4után busz 5után és 6után is este busz,mondjuk aki este 10re jár annak gáz mert 6után nincs nagyon sok minden de napközben elfogadható a közlekedés,hazafelé is ugyanígy volt vonat busz sőt busz ment haza 10.40kor este is.
2011. máj. 5. 10:43
Amúgy én is falusi vagyok és Pesten csak tanulok.Nálunk is összesen 4 busz megy az egyik faluba és 4 a másikba.Abból 2-2 reggel a sulisok miatt,egy délben és egy 4 órakor.És kész.
37. Fille (válaszként erre: 30. - Andi.nagy)
2011. máj. 4. 21:37
óóóó, én faluról jöttem! ott volt a lábbusz! 2-3 óránként volt busz, reggel se volt sok. pedig azért hivom azt a helységet falunak, ma szinvonala volt az, egyébként átlagos kisváros volt, szép távolságokkal. szomszéd nagyvárosba volt 6.10kor amivel mindenki ment dolgozni, meg suliba, meg fél 8kor, amivel már nem lehetett beérni. és két busz jött, és az emberek csüngtek rajta. a vonaton szintén. a másik közeli városba volt reggel mindkét irányba, meg este 6kor, és pápá! és emelett ingáztam én elég sokat. de ennek elelnére rohadtul nem vagyok megelégedve a bkv-val, m pont arra számit az emberre h itt jó lesz a közlekedés. csak épp falusi vonaton, buszon le mertem ülni anélkül h végig simongattam volna az ülés h esetleg tocsog e vmitől...
36. Bogyó és Babóca (válaszként erre: 30. - Andi.nagy)
2011. máj. 4. 21:03
Ahová én mos költözöm a 18.kerületbe csak fél óránként jár busz,az is csak reggel 5 után indul el,ami nekem már késő. 10 km-re dolgozom és reggel 6-ra járok.És nem ez az egyetlen kerület és járat ami 20-30 percenként jár,és ugye ott pl este 8 után már nem is lehet busszal hazajutni.Nem csak vidéken van rossz közlekedés...
35. sajert
2011. máj. 4. 20:59

Szerencsére most már kocsizok...


Én is babakocsival utaztam bkv-n, tudnék mesélni. Az volt a legjobb, amikor alacsonypadlós busz volt írva, de közben a legmagasabb lépcsős jött, amire még egyedül is nehezen mászok fel, nem egy 25 kg-os teherrel (babakocsi+gyerek).


Nagy ritkán bkv-val otthon-bölcsi-munkahely táv több, mint 1,5 óra, ugyanez kocsival 30 perc.


Vasárnap bkv-ztunk :-D. Jött egy magaslépcsős busz. Gyerekkel felmásztunk. Leültünk (rajtunk kívül senki nem volt rajta, dőzsöltünk :-D). Egyszercsak megszólal az ajtó feletti "csengő", kigyullad a piros fény. Busz leállítva, újraindítja, dettó. Így buszoztunk 10 percig, míg megszólal a buszvezető, hogy Keresztúrig azért bevisz minket (addigra voltunk vagy 10-n a buszon). Leszálltunk Keresztúron, ahol kit láttak meg szemeim (ünnepélyes tér-átadó volt) Azt a fiatal régi Veke vezetőt, aki mindig a bkv mellett kampányol (eszembe jutott Vitézi-gyerek). Mondom ez a sors keze :-D, gondolom ő is bkv-zott hazafele :-D.

34. Belana
2011. máj. 4. 17:58

Egyetértek a leírtakkal, de azért ne felejtsük el, hogy a bérlettel mindennap (nem csak munkanapokon) éjjel-nappal oda-vissza bárhová utazhatunk, keresztül kasul a városon kifulladásig, nem csak A-ból B-be 2300 Ft-ért egy taxival. Tehát összességében olcsóbb lenne, bár én még így is nagyon drágának találom. Azt a marhaságot, hogyha kevesebb bérlet fogy akkor emeljük meg az árát, inkább vinnék lejjebb. Szerintem, ha a BKV bérlet 2500 Ft lenne (csak egyféle), akkor sokkal többen megvennék, kiegyenlítődne a drágát kevesen-olcsóbbat többen elv alapján. Igaz szeretünk lógni, meg csalni, de a mai fizetések mellett túl sok pénz a közlekedés.

Én vidékről járok be és nagyon remélem a munkáltatóm továbbra is téríti a távolsági busz 32.000 Ft-os viteldíját, mert a havi 80.000 Ft bérlet asszem hazavágna rendesen.

2011. máj. 4. 17:36
A piros hetes járatokon jeggyel csak az első ajtónál szállok fel, csak ott van jó jegyjukasztó, ha van, mert a többi mindig be van tömve:(.
2011. máj. 4. 16:59

A taxi és a bkv kapcsán még annyit fűznék hozzá a dolgokhoz, hogy nekem a párom taxizik, egy olyan társaságnál, ahol 240 ft-os kilométeráron viszik az utasokat. Mégis, a belvárosból a 12. kerületben 11.000 forintért van fenn az utassal. És ugye nem kell mondanom, hogy házhoz viszi, nem a buszmegállóban teszi ki :). Ha ugyanezt a távot bkv-val teszed meg, a koszos, büdös, nyikorgós buszon minimum 2 átszállással és aztán vissza tutira nem úszod meg 2000 forintnál olcsóbban. Akkor kérdem én, melyik a jobb?

Más: én tegnap taxival jöttem le a XII. kerületből és mentem a József Attila ltp-re a IX. kerületbe. 2300 forintért hozott le a taxi. És húsz perc alatt A-ból a B-be értem. Ez ugyebár bkv-val, még ha minden rögtön jön is, lehetetlen lett volna.

2011. máj. 4. 15:32

BKV, MÁV van mit fejlődnie mind kettőnek!

Budapesten van egy taxi cég ahol km-ként 150 ft...

Egy jegy 310 ft--boltban.

2011. máj. 4. 15:21
Én megyeszékhelyen lakom, de ha reggel lekésem a buszom, akkor 20 percet kell ácsorognom és várnom. Szerintem próbáljatok ki pár vidéki városi közlekedést és mindjárt jobban fog tetszeni a BKV.
2011. máj. 4. 14:45

A cikked a valóságról szól!

A szolgáltatás alacsonyszintű, a jegy és bérletárak drágák.

No és az ellenőrök...

Sajnos nem mindenki tud biciklivel közlekedni! Még ha elméletben ezt a közlekedési módot is választaná.

Nem kell ahhoz idősnek lenni, hogy pár száz méter is gondot jelentesen!

A MÁV a mérleg másik oldala! 160 km-t kb. 4 és fél óra alatt, minimum 2 átszálással tehetsz meg!

De nem szeretnék a témától eltérni, de ez is rögtön eszembe jutott olvasva az írásod!!


Tehát reménykedjünk! (?)

2011. máj. 4. 14:34
Mielőtt még parázs vita alakulna ki arról, hogy érdemes-e felszállni 1 megállóra bárhol is, szerintem az Oktogon-Nyugati pu. közötti viszonylat csak példa volt. Egyébként pedig mindenki döntse el maga, hogy mi neki a hosszú és a rövid séta és mi ért meg 320 forintot és mi nem.
2011. máj. 4. 14:27

Sziasztok!

Egyetértek a cikkel,nálam még egy plusz probléma is felmerül: nagyon kevés az alacsony padlós járat,ami nekem azért nehezíti meg a közlekedést,mert babakocsival járok és 7 hónapos kismama is vagyok egyben(plusz 2 gerincsérvem van,tehát ha nem lennék babás,akkor sem tudnám emelgetni a babakocsit).

Általában úgy szoktam közlekedni,hogy itthon megnézem a neten ,hogy mikor indul alacsony padlós és úgy indulunk neki az útnak. Ha átszállás van,akkor általában várok,hogy jöjjön alacsony padlós. Megkérni nem szoktam senkit,hogy segítsen felszállni,mert ha esetleg ő idő közben leszáll,mint én,utána nem biztos,hogy valakit megtudok kérni,hogy segítsen.

Bár tegnapelőtt a 70-es trolin nagyon rendes sofőr volt,látta,hogy várakozok és megkérdezte,hogy segíthet-e felszállni,mondom köszönöm megvárom az alacsonyat,de közölte,hogy egyhamar nem fog jönni,úgyhogy segít. Nagyon rendes volt.

Nálam ez a helyzet! Most már könnyebb lenne,a nagyobb Fiam már elindult,hamarosan rövidebb távokat megtudnék vele tenni babakocsi nélkül,de nem sokára születik a Pici és kezdődik minden elölről :)))

26. 1d1983f461 (válaszként erre: 22. - Clugie)
2011. máj. 4. 13:49

Mikor egy barátnőmmel voltunk az Oktogonnál és siettünk, hogy elérje a vonatát a nyugatinál felszálltunk a 4-6-os-ra, igen arra az 500 méterre, nehogy lekésse. Igen megérdemelte szegény, mert te álláspontod szerint sétálnia kellett volna és várnia 1 órát következő vonatra, ugyanis a MÁV Szeged felé nem indít 5 percenként járatokat...

De uram bocsájt, ha épp fáj a lábam vagy épp szakad az eső vagy csak simán fáradt vagyok, akkor is felszállnék egy megállóra. De végül is "megérdemlem" ahogy Te is írtad, mert ilyen gyenge emberi lény vagyok....

25. bettike2007 (válaszként erre: 18. - B6c82a1307)
2011. máj. 4. 13:36
ige szerintem is jó dolog legtöbbször ha buszozunk a lányommal délelőtt megyünk el akkor veszek bevásárló jegyet ami szintén jó minden buszra és 8-1ig használható.
24. bettike2007 (válaszként erre: 21. - Clugie)
2011. máj. 4. 13:35
csak az a baj hogy nem mindenkinek van kocsija.Mondjuk itt a taxi drágább mulatság mint a busz.
1 2

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook