Ügyfeleztem évekig a munkahelyemen. Sikerült teljesen... (beszélgetés)
Ez a fórum egy anonim vallomáshoz nyílt.
Én megértem az FI-t. Vállalkozásomban több mint 20 éven keresztül ügyfeleket szolgáltam. Kb a fele normális , értelmes problémákkal hozzámforduló elviselhető jól fizető volt. De a másik fele : a 2009-es válság után a fizetési morál teljesen elromlott, az emberek erőszakosabbá , fárasztóbbá váltak, teljesen kimerültem a nap végére, ahogy írta Birebora, szerintem eléggé kiégtem. Végül munkaidő után teljesen emberkerülővé váltam, kapunkról a csengőt leszereltem, telefonom titkos, mindenféle tömegtől nyüzsgéstől irtózóm.
Szinte elképzelhetlennek tartom már azokat az időket, amikor ügyvédkorom elején a szimpatikusabb ügyfelekkel együtt jártunk bulizni, kirándulni szórakozni.
Ez nem panasz volt, egyáltalán nem hiányzik a társaság. Jelen munkám sokkal kevesebb ügyfélkapcsolattal jár, szeretem is. Kb 15 év után sokalltam be.
Lehet hogy egyszer váltok,de soha többet ügyfeleket !
Ez a te véleményed.
A feladatom nagyon nem az ügyfelezés volt, de gyakran hozzám kapcsolta a telefonközpont, nehezen derítettem ki, honnét vették a mellékem, mert sok időt elvett a saját munkámtól.
Amikor kiderült, megkérdeztem, de miért engem????
Az volt a válasz, mert az ügyfelek nagyon elégedettek veled, visszajelezték.
Tudod nálunk mindenféle ember megfordul, olyan is aki a neve helyére x-et tesz, és olyan is aki több diplomával rendelkezik.
Azt kell figyelembe venni, ha ők nem lennének, nekünk nem lenne munkánk, aki ügyfelezik, ő van az ügyfelekért és nem fordítva, sose tévessze ezt senki szem elől.
Ismétlem, nem vagyok ügyfélszolgálati munkatárs, de a véletlen lévén belekóstoltam, és órási sikerélmény, amikor felhívott egy fiatalember és szidott mindenkit, az összes kollégát, a rendszert, velem sem volt tapintatos.
Van egy veleszületett empátiám, tudod akkor rácsaphattam volna a telefont, de éreztem a hangjában az elkeseredett embert, s belegondoltam, akár lehetne a rokonom, vagy netán én, és mit éreznék a helyzetében?
Végighallgattam, visszakérdeztem, adtam neki egy irányt merre kell, hogy elinduljon.
Másnap visszahívott ua. szám, hezitáltam felvegyem-e?
Felvettem, és tudod mit mondott? Azt mondta én mentettem meg az életét, a tegnapi beszélgetésemmel, az útmutatásommal.
Lehet nagyképűnek fog tűnni, de büszke vagyok arra, hogy nem volt a feladatom, ez egy külön szak a főiskolán, egyetemen, de kíváncsiságból nem voltam szakbarbár és amit nem tudtam, másnapra utánanéztem. És jó azokra az "isten áldja meg!"amiért segített mondatokra emlékezni.
Tehát, ha egy ember ügyfélszolgálathoz fordul, az joggal várja el, hogy az ügyében korrekten járjanak el.
Emberekkel bánni az egyik legnehezebb dolog. Jó bánni velük kihívás. Többször győztem meg nagy mellénnyel fölényeskedő, lekezelő stílusban beszélő embereket. Velük szemben legjobb a meggyőző, higgadt beszéd.
Volt olyan, aki megsemmisülten, fülét-farkát behúzva távozott, volt, aki bocsánatot kért, volt, aki sértődötten, pukkancs módon távozott.
Mindegyikről megvolt a véleményem, de nem utáltam őket.
Én is "ügyfeleztem", úgy, hogy a fő tevékenységem nem ez volt.
Bosszús sose voltam, inkább az a "pff b+" érzés, hogy nem hiszem el, hogy mindig lehet überelni az előzőt. De lehet :)
Erről az a véleményem mindent csak akarni kell, ha nincs más akkor csinálom és igenis jópofat vágok mindenhez, mert ezt várják el tőlem
Amint tudok, váltok bár nem tudom mire mert az emberekkel való kommunikációt úgyse lehet elkerulni.. Egyébként szomorú hogy minden területen ez van hogy utálom az embereket,pofakat vágok, undok vagyok, mert rohadtul unom őket.. Nem tudom hogy neked hogy esik kedves vallomás kiiro ha pl egy boltban az eladó bunkó veled 😉 hidd el nekem sokan vagyunk akik millió pofont kaptunk az élettől és szinte csak csalódtunk az emberekben, mégse utalkozunk, ha nem muszáj
Ha nagyon nem megy akkor válts, mert csak leepited a környezetedben levőket
Sajnálom az ügyfeleidet, mert azt jelenti, nem tudtad a helyén kezelni a feladatodat, rossz lehetett ez neked és az ügyfeleidnek is.
A munkahelyemen is dolgoznak ügyfelekkel ua. ügyfélkörrel, egyik vidám derűs, a kisujjából rázza ki a válaszokat, míg más morcos, nyűgös, a sok hülye ügyfél....... Nem neked való volt, előbb kellett volna váltanod. Ezt a munkakört szakmailag, és emberileg is nagyon kell ismerni, szeretni.
Mindenki hülye... valakinek.Tudnék példát is mondani,telefonos ügyfélszolgálaton tegnap mit tapasztaltam.
Másik,akinek ez fárasztó váltani kell. Növények nem beszélnek, és akkor kulturáltan fogalmaztam.
Szurkolók,hogy tudj váltani.
További ajánlott fórumok:
- Mitől függ, hogy hecceli egymást egy férfi meg egy nő a munkahelyen?
- Teherbe estem, viszont nemrég kezdtem új munkahelyen. Rosszul viselem a terhességet, se táppénz se GYED?
- Hogyan tarthatnám titokban, hogy ne kerüljön a munkahelyembe?
- Örülnétek, ha a munkahelyetekre egy csokor rózsát küldene nektek valaki?
- Más munkahely is ilyen lehúzós mint a CBA?
- Ti mit szólnátok, ha azonos nemű kollegátok a munkahelyen, elkezdene teljesen rátok nyomulni?