Tanuló vezetők, friss jogsisok gyertek csevegni! (beszélgetés)
Priviben küldtem. Nem ám kedvet kap valaki hozzá 😁
Mit szemeltél ki? Sajnos ha jó, rögtön elviszik.
Annak sem tetszik a formája. Van kiszemeltem, remélem még pár hétig nem viszik el.
Suzuki Swift? 2005-ös évjárattól. Volt, szerettem.
Nem szeretnék bivalyt a fenekem alá friss jogsival, mert nagyon visszaélnék az erejével. Kezdésnek jó lesz egy laza kicsi kocsi. Amíg azon tanulok, addig gyűjtök valami komolyabbra (nincs az a pénz, h hotelt vegyek fel), aminek nincs kihajtva a lelke.
Az RS Fabia, 131 lóerős; amúgy az a baj, nagy valószínűséggel szét vannak hajtva. GTI-vel szintén, mondom, ami meg jó állapotú, az túl van árazva.
A Seat is VW, de valamiért nem gyerebe nekem. Az 1.4 néztem a Fabiaból. A múltkor akadt egy 1.9 PD TDI Fabia, igazi különlegesség.
Fabia jó, csak az 1.2-es, háromhengerest kerüld el, mert az nem jó. 64 lóerős, sokat fogyaszt, pályára nem való.
Golfokat szeretem, de az az igazság, hogy túl vannak árazva.
Japán nem jöhet szóba?
Seat Ibiza esetleg, Golf helyett? Olcsóbb és vagányabb ;)
Golf3 terveztem első autónak. Már el is képzeltem, hogy milyen lesz, aztán letörte a szarvan egy autószerelő barátom. Mindenhol IS rohad. A gyönyörű, kilakatolt hármasok pedig 8-900e körül vannak, szóval a helyzet a ketteséhez hasonló. Viszont nézegettem a ferdehátú Fabiakat. A formájuk nagyon hasonlít a hármaséra és állítólag igazi válság autó, mert nem kerül olyan sokba és a fenntartása sem olyan költséges.
Na látod, téged is érdekelnek az autók. Dehogy adod fel a vezetést!
Sajnos már nagyon ritka a jó állapotú Golf II GTI, aranyárban mennek a szépek (amennyit nem érnek).
Az enyém is le volt ültetve. 😊
Hiányzik a mai autókból az az érzés, ami benne volt a Golfban, vagy a Ladában.
Nagy szerelem volt nekem is. Az akkori párom autója volt. Imádtam. Olyan szélsebes volt, ültetett, gyönyörű festés, csillogó felnik, patika belső. Sokszor nem vezettem, annyira nem bízott bennem :D
Fúúú, nekem volt egy 1.8-as, benzines kettes Golfom, nem GTI, de 90 lóerős, és ahhoz 850 kiló. Imádtam!!
Először én is olyan autót vezettem. Tizenéves voltam Golf2 1.8 GTI :D izomból tekertem, de a gázpedál hiperérzékeny volt :D
Az fontos egyébként, ha menet közben valamit hirtelen ki kellene kerülnöd, két kézzel tudod a leggyorsabban és legbiztonságosabban. Parkolásnál én is tenyerezek, kivéve most, mert egy szervokormány nélküli autót használok és két kézzel kell tekerni benne a kormányt. 😊
Igyenszem szabályosan fogni a kormányt, de sajnos ha parkolok és sokszor kell oda-vissza tekergetni, akkor gyakran tenyérrel csinálom, amitől az oktató kikészül (jogosan). A parkolással, lejtőn elindulással nincs szerencsére bajom. Az Y volt a mumus, de az is megy már.
Megsúgom: a mai napig nem szeretek párhuzamosan parkolni, kezdő koromban féltem az emelkedőn való elindulástól. Minden jönni fog majd a rutinnal. Ha lesz rá módod később, vezetéstechnikai tréninget nagyon ajánlom.
A butaságot nem érdemes átvenni a már gyakorlott sofőröktől; pl. azt, hogy egy kézzel vezetnek.
Azt tudom, hogy többet vezetnek, de valahogy a busz jobban vonz. 😊
Igyekszem, de az ügyetlenségek nagyon le tudnak törni. Néhány óra után legszívesebben hagynám a fenébe az egészet.
A kamionosok többet vezetnek :P
Akkor hajrá! 😊
A mai napig szeretek vezetni, nem tudom megunni, 17 éve töretlenül. Amiatt (is) gondolkoztam a buszos jogosítványon.
Élvezem, amikor nem csak a városban megyünk, hanem főutakon, autópályán, átmegyünk a szomszéd településekre, olyankor kicsit azt érzem, hogy tudok vezetni, még ha ez nem teljesen van így
Jó drága lett.
Gondolj arra, hogy túl leszel rajta nemsokára. Vezetni amúgy szeretsz ezt leszámítva?
Karácsony előtt lett meg a KRESZ, március végén kezdtem el vezetni. Akkor még lelkes voltam, most már kicsit belefáradtam. 10e ft/órát fizetek. Már nagyon sok pénzt beleöltem, már csak a makacsság visz előre és a belefektetett összeg.
Értem, ennyire telítve vannak az oktatók? Nem is gondolná az ember.
Én gondolkozok rajta folyamatosan, hogy megcsinálom buszra a jogosítványt.
Holnap lesz a 27-28. órám. Váltani sajnos nem tudok. Kicsit körbejártam már ezt is, mert korábban megfordult a fejemben, de minden oktató fullon van és hónapokig kéne várakoznom.
Így legyen ötösöm a lottón.
Nekem is 60 fölötti, férfi oktatóm volt. Nagyon nyugodtnak tűnt, de ha ideges lett, robbant. Cigarettát szinte ette.
Szerintem az oktatód már belefásult, mindenesetre ez nem mentség arra, amit csinál.
Azon nem gondolkoztál, hogy oktatót váltasz? Jelenleg hány óránál tartasz?
Hatvan fölötti, azt hiszem.
Lelki szemeim előtt egy 50-60 körüli férfi jelent meg. Jól tippelek?
Sokmindenbe beleköt és sokszor nincs igaza. Gyakran kapom rajta, hogy nyomja a gázt. Olyankor sem váltani nem tudok, sem lassítani egy sebességkorlátozás táblánál (a múltkor 40 helyett 47-el mentünk és váltig állította, h taposom a gázt, miközben rajta sem volt a lábam :/ )
Bár nem friss a jogosítványom, de nekem ugyanez volt, amikor csináltam (2006 óta vezetek). Nem is elsőre mentem át, viszont amikor meglett a jogosítványom, rá 9 hónapra átvittem Pesten az autót (vidéki vagyok). Nagyon büszke voltam magamra. Azóta is folyamatosan vezetek, balesetmentesen. Fel a fejjel. A mai napig izgulok valamilyen szinten, ha hosszabb, vagy ismeretlen útra kell menni.
Az oktató azt leszámítva, hogy nem kedves, szakmailag felkészült?
Sziasztok!
Friss vagyok a fórumon. Pár hozzászólást elolvastam és látom, hogy vannak hozzám hasonló sofőr tanoncok. Holnap lesz meg a 27-28.órám és már most gyomoridegem van, hogy mennem kell. Sokat bénázok, ügyetlenkedek. Olyan érzésem van, hogy sosem leszek túl ezen az egészen. Jó lenne végre magam mögött tudni az egészet, hogy végre tényleg vezetni tanulhassak, nem pedig egy bemutatóórára készüljek, ami legtöbb esetben nem is sikerül. Minden óra előtt tiszta gyomorideg vagyok, izgulok, minden bajom van. 45 órát tűztem ki célul, és remélem meg is lesz annyi idő alatt. Az oktatóm sem a világ legkedvesebb embere.. Ti hogy kezelitek a vezetés előtti stresszt?
További ajánlott fórumok: