Tanulási részképességzavarok (beszélgetés)
Ez a fórum a következő íráshoz nyílt: Tanulási részképességzavarok
Magyarországon hordtam úszni, de sajna feladta az oktatója a vele való munkát, mert nem tudta rávenni, hogy azt csinálja amit kell.
Most már jobban végre hajtja azokat a dolgokat ami a feladata, de még mindig van dacosság.
Itt a környékünkön nem tudom van-e valahol uszoda, de majd utána járok.
Szeretnék segítséget kérni tőletek.
6 éves nagy fiam oxigénhiányosan született-hál'istennek minimálisan sérült-abban sem vagyok biztos, nem-e genetikus. Alig került oviba, mindjárt szóltak, problémás gyerek Bálint. Voltunk nevelésitanácsadóba, kaptunk egy szakvéleményt, aztán egy év múlva újra mentünk, akkor már nem kaptunk papírt. Mondták, hogy figyelemzavara van, nem tud sokáig odafigyelni-no ezt énis tapasztalom, bár ami érdekli, azzal órák hosszat is eljátszik. A fejlesztés megszakadt, mivel közben külföldre költöztünk, és sajnos a nyelvvel is problémáink vannak, még most tanuljuk a németet mindketten.
Szeretnék neki segíteni, fejleszteni, de nem tudom hogyan. Arra szeretnélek megkérni, hogy konkrét példákkal segítsetek, mivel lehetne fejleszteni. Nem szeret rajzolni, nem is igazán tud-elég ügyetlen is, korához képest nagyon le van maradva, a testséma, négyzet, stb, nem szeret szinezni, egyedül festeni szeret azt is ritkán.
Itthon nem akar ezzel foglalkozni, az oviban is ellenáll, pedig egy nagyon lelkiismeretes, kedves ovónénije van-Bálint is szereti, mégsem tudja rávenni, hogy vegyen részt a munkában. Az ovi tele van fejlesztő játékokkal, kreatívak is az ovónénik. Magyarországon is visszahúzódó volt, és ott sem vett részt a foglalkozásokon.
Kérlek segítsetek ötletekkel, mivel tudnék segíteni neki?
Akár privát üzenetben, akár itt.
Köszönettel:
Szilvia
Szia! Mindenképpen a Tanulási Képességet Vizsgáló Szakértői és Rehabilitációs Bizottságtól kérj időpontot. Mint szülő bármikor megteheted! Előfordul, hogy írásban fogják kérni, ilyenkor az adatokon kívül pár sorban írd le a problémát. Valószinűleg nyáron nem dolgoznak, de érdemes addig is benyújtanod a kérelmet, mivel szeptemberben elképzelhető, hogy sok kérelem érkezik, s akkor sokat kell várnod. Én egy másik megyében dolgozom a szakértőinél, s nálunk sokat kell várni a vizsgálatra. Sajnos nem csak szakemberként, hanem szülőként is tapasztaltam a diszgráfia, diszkalkulia problémáját. Lányom is ezzel küszködik. Most már középiskolás, s sokkal jobbak az eredményei, mint idáig. Ez a probléma általában javulni szokott! Az értelmükkel korrigálják a nehézségeiket. Alsóban fontos "lenne" a pedagógusok pozitív hozzáállása, valamint valamilyen szintű ismeret (diszesekről) elsajátítása! Sajnos ez még nem minden esetben valósul meg!
Fontos lenne még, hogyha megállapítják a problémát, hogy szakember foglalkozzon a gyermekkel (főként logopédus)! Az otthoni gyakorlás inkább árt, mint használ! Az írás, olvasás gyakorlása nem segít! Ha már mindenképp segíteni szeretnél otthon, menj a könyvesboltba, s az ott kapható diszeseknek írt feladatlapokból vegyél néhányat, s ezeket gyakoroljátok otthon! A mozgásterápiák is nagyon hasznosak (ezt minél kisebb korban kell elkezdeni) pl. hrg, vizimozgásterápia. Nem tudom nálatok mik vannak, erről érdeklődj a szakértőinél.
Ezenkívül sok türelem, megértés szükséges, hogy túljussatok ezen a problémán. A gyermekedet pedig erősítsd lélekben, hogy ő egy okos gyerek, ez a problémája meg javulni fog, ha segítséget fog kapni. S bizony lehet a későbbiekben érettségit, sőt diplomát is szerezni! Számtalan példát tudok rá!
További kellemes nyári szünetet kívánok Nektek!
Nem szabad feladni semmiféleképpen sem, itt nem a gyermekben van a hiba. Amikor arról beszélünk, hogy tanulási nehézség, dislexyia, disgráphya, discalculya, /olvasási és írási számolási tanulási zavar/. Saját gyermekeimen tapasztaltam ezeket végig. Tulajdonképpen nagyon sokat számít itt a türelem, a kedves szó, és a fejlesztés.
Vannak olyan torna gyakorlatok amikkel az agy fejlődni tud, tehát érik. És ahogy eléri az agy ezt a pontot a gyermek elkezdi a fejlődési folyamatot. Tudom mi is kínkeservesen jártuk ki az iskolát. Nagyon sokat számít itt a pedagógusok hozzá állása, ma már ismerik ezt a féle zavart, és iskolákban fejlesztő tanárok foglalkoznak ezekkel a gyermekekkel. Az enyémeim már tudtak olvasni mikor bekerültek az első osztályba. Ezzel nem is volt probléma. Viszont a lányomnál a számolási és írási nehézség okozta a gondot. Az sem használ ha a tanulással nyüstöljjük őket, mert még jobban el megy a kedvük a tanulástól. Ezt tapasztalatból tudom. Volt minden, 6x-or leesett a ceruza a földre, 5 szó leírása 3 órát vett igénybe. Na ezt ma már nem csinálnám, hogy órákig ülnék egy szó leírásánál. Másképpen kell ezt megközelíteni. Viszont foglalkozni mindenképpen kell a gyermekkel, de játékos formába, hogy ne vegye észre, hogy közben tanul. Viszont ahogy múltak az évek 8.osztályos korára szépen lassan de beért. Olyannyira, hogy középiskolába már 4 -es matekos volt.
Ezért mondom ne keseredjetek el, tudom nagyon nehéz. Most boltban dolgozik eladóként, semmit nem venni észre, hogy valamikor ez a probléma fenn állt.
A fiammal már nehezebb dolog volt, mert nála magatartási zavarok is mutatkoztak. Visszahúzódó volt, és nála is a számolási részképesség zavara mutatkozott + a R betűt nem tudta kimondani, csak J -nek ejtette. Ekkoriban alakult a városunkba egy óvóda ahol kisebb létszámmal, de fejlesztő óvónőkkel, és szakpedagógussal indult. A kislétszám eleve nagyon jó volt, mert már itt önbizalom növelés is mutatkozott. És ezt az óvódát szerelték fel olyan torna eszközökkel, ami a nevelésitanácsadóba is létezik. Pörgős hálos zsák, úszás, görgetés egy szivacs csőbe..stb.
A legfontosabb a forgás. Ekkor érik az agy. Na a lényeg az, hogy amikor a suliba került a fiam, még nehezen fogadta el a többséget. Ez talán a mai napig is fenn áll, de már tudja kezelni. Nagyon sokat számit a gyermekközösség hozzá állása is. Mert azok még rontani is tudnak a helyzeten. A logopédushoz járás eredménye az lett, hogy 4 osztályos korára már szépen kitudta mondani a betűt. Felső tagozatba, már regényt írt, amit órára bevitt, és nagy lelkesedéssel olvasták magyarórán a tanárral együtt. Ma már verseket ír, és Rendőri pályára készül.
Amit csak javasolni tudok, hogy minél előbb kerüljön a gyermek szakértőhöz. A szülők részére pedig nagyon de nagyon sok türelmet. Mert megéri.
Viszont a boltokba már nagyon sok jó fejlesztőkönyv és füzet kapható. Én is ezeket vásárolgattam. Az olvasásról pedig annyit, hogy az ilyen gyermekeknél a legjobb a szótagonkénti olvasás.
Ennyi jutott hirtelen róla az eszembe. Akinek kérdése lenne még, szívesen válaszolok privibe, vagy akár itt is.
Itt megvizsgálják, de szakvéleményt nem adhatnak:
Gekko Játszóház
Győr, Nádas E. u. 4.
(06-96) 423-611
(06-30) 275-9656
H-P: 09-13h, 14-18h
Szia! nem tudom, hová küldték, ez a 2 jön nálatok képbe:
Beszédvizsgáló Országos Szakértői és Rehabilitációs Bizottság és Gyógypedagógiai Szolgáltató Központ
1115 Budapest Halmi út 26.
telefon: 203-84-97
..................................
Győr-Sopron-Moson megyei Tanulási Képességet Vizsgáló Szakértői és Rehabilitációs Bizottság
9023 Győr, Bárczi Gusztáv u. 2.
Telefon: (06-96) 419-022/15 mellék
Fel kell őket hívni, és elmondod, mi a helyzet. Szülői kérésre is adnak időpontot. Viszont lehet, hogy most nyári szünet van.
Sziasztok!
Mi is ebben a cipőben járunk, kisfiam most megy 3. osztályba, és képtelen egy mondatot hiba nélkül elolvasni, az írásról ne is beszéljünk. Ő egy győri egyházi iskolába jár, és egy éve hogy kérvényt kellett küldeni Pestre, hogy megvizsgálják diszlexiás, diszgráfiás -e, de a mai napig nem jelentkezett senki, hogy menjünk. Nem szeret olvasni és írni, az iskolában pedig rettenetesen nagy önbizalomhiánnyal küzd, viselkedési problémák is vannak vele. Már arra is gondoltam, hogy át kellene iratni egy másik iskolába, de nem vagyok biztos benne, hogy az jobb lenne.
Ha tudnátok segíteni abban, hogyan gyorsíthatnám meg ezt a vizsgálatot, azt megköszönném, mert még a címet sem tudom hova küldték a kérelmet, tavaly ősszel az iskola intézte, nekem csak alá kellett írni.
Nem tudom mennyivel lesz jobb ha kiderül, remélem jobban elfogadják őt, mert itthon bármennyit foglalkozok is vele, olyan mintha lyukas kancsóba töltenék vizet. Ráadásul minden "kényszergyakorlást" fél óra bőgés "utálok olvasni" előz meg.
A segítséget előre is megköszönöm.
Sziasztok!
Hosszú ideje foglalkozom részképesség zavarok korrekciójával,ez a szívem csücske.Ha bárkinek van kérdése szívesen válaszolok priviben.Van eredmény,mégha sokszor kisebb lépésekben is,de van. Az ép intelligenciájú gyerekeknél a tanulási zavar úgymond a legsúlyosabb kategória, ezt megelőzi még a tanulási nehézség,amelynek hátterében ugyanígy részképesség gyengeség áll.
A pontos diagnózis miatt minden szülőnek javaslom a vizsgálatokat,mert leginkább így lehet segíteni.Egy jó pedagógus már óvodáskorban felismeri a teljesítmény zavarral küzdő gyermeket,és minnél korábban kap fejlesztést annál nagyobb az esély,hogy nem mélyül a probléma.
Sziasztok!
Mi is küszködünk:-(
Budapesten jártuk az első és a második osztályt egy sporttagozatos iskola, sporttagozatos osztályában. A tornász gyerekeknek automatikusan megadták a jó jegyet és azt mondták elég elsajátítani a tudást az alsó tagozat végére.A harmadik osztályt költözések miatt 3 iskolában járta, majd negyediket egy pici falusi iskolában.Boldog voltam mikor a felsőt egy városi egyházi iskolába kezdte a gyermekem, októberben vizsgálatra is küldték, mégis a fejlesztő pedagógustól szinte semmilyen segítséget nem kaptunk. Félévkor bukás, a tanárok szerint pedig fejlődik a gyerek :-( Év végén újra bukás. Nem tudom mi lenne a helyes út. Újabb iskola váltást nem szeretnék, de nem igazán kapok segítséget a pedagógusoktól.Iskolai támogatás nélkül pedig nem tudom vizsgálatra vinni őt :-(Ha valaki tud tanácsot adni kérem küldje el priviben.
Nehéz a szülőnek szembesülni, ha a gyereknek tanulási nehézségei vannak. De a tanulási zavaroknak nagyon sok oka lehet. Érhette a gyereket valamilyen ártalom a születése előtt vagy utána is, szerepet játszhat az öröklődés, a környezet is. Egyre több a diszlexiás gyerek! Közülük sok az áldiszlexiás. Ennek oka a modern korban keresendő, akár a nem megfelelő olvasástanítási módszerekben, de a sok tévézés - mese , mozgás helyett is - idesorolható.
Érdemes utnanézni a szakirodalomban. Nem rögtön a tanítót elmarasztalni. Sok gyereknek segítenek a különböző mozgásterápiák.
A mi ovinkban figyeljük az apró jeleket, melyek tanulási zavarra utalhatnak. A nevelési tanácsadó szakembere igen alapos vizsgálat után (több mint 3 órás) + szülő kikérdezése - tesz javaslatot további vizsgálatról és az iskolaválasztásban, az olvasási módszer megválasztásában is segít. És több szülő rá sem hederít ám! Mert ők jobban ismerik a gyereküket. Biztosan így van, de ezen a szakterületen nem járatosak!
Tanulási részképességzavarnak nevezik azt a problémát, amikor egy, egyébként ép intellektusú gyermeknek nehézségei adódnak az olvasás, írás vagy a számolás elsajátítása során. A részképességzavar kialakulásának okai különböző okokra vezethetőek vissza. Lehet örökletes. Okozhatja anyagcserezavar, kisebb idegrendszeri sérülés, a lateralitás kialakulatlansága – nem egyértelmű, hogy a gyermek jobb- vagy balkezes –, észlelési nehézségek. A tanulási részképességzavaros gyermeknél nem az intellektus vagy az érzékszervek sérültek, hanem a közöttük lévő kapcsolat, az ingerületek – amit és ahogy lát, hall – másképp jutnak el ahhoz az agyi központhoz, ahol az információk feldolgozásuk történik. Ennek megértése, és annak elfogadása, hogy a hibákért nem a gyermek a felelős, fontos a hatékony segítség és a gyermek egészséges személyiségfejlődése szempontjából is. Tanulási részképességzavar: a diszlexia, a diszgráfia és diszkalkulia.
Ugrás a teljes írásra: Tanulási részképességzavarok
További ajánlott fórumok:
- Ha tanulási gondjai vannak a gyermekednek gyere beszéljünk róla.
- Jó tanulási módszer ami hatékony?
- Kisfiam tanulási nehézségekkel küzd, diszlexia diszgráphia, mit tegyek ha az iskola nem segít kellőképpen?
- Nincs tanulási képességem, mindent elfelejtek
- Ha gyesen vagyok milyen tanulási kedvezmények vannak?Milyen tanfolyamra tudnék elmenni vagy melyik weboldalon találok ilyet?
- Használják a netet a szülők információért a gyerkőc tanulási problémáival kapcsolatban?