Szerintetek is igazságtalanul kapott egyest a gyerekem, vagy én tévedek? (beszélgetés)
igen, mert van olyan suli is, ahol kötelező fél 3-tól 3-ig gyakorolni, akkor is, ha oltári sok a házi.
Hát kérdem én: a házi nem gyakorlás???
Sőt, a mostani suliban is, ahol dolgozom, van olyan kolléga, aki pénteken nem íratja meg a házikat. Na, ettől kapok sikítófrászt.
Én megkérdeztem a szülőket, egyöntetű vélemény volt, hogy csinálják meg pénteken délután is. Nekem is ez a véleményem.
Sajnos sok kollégának az a könnyebb, ha kiengedi az udvarra a gyerkőcöket, ő meg trécsel a többiekkel.
Mi a kis szabadidőnkben együtt játszunk, beszélgetünk, meghallgatom a problémáikat, stb.
Most ezzel nem akarom magam fényezni, félreértés ne essék!
Alig egy hónapja járunk suliba, és a gyerkőcökkel nagyon jól kijövünk. Szeretnek és én is szeretem őket. Örülnek, amikor meglátnak.
Ennél több visszajelzés nekem nem kell. :)
Ja, és egy hónapja kerültem hozzájuk.
Egyetértünk.
Persze, hogy nincs lehetetlen. Annak idején mi 40-en voltunk egy osztályban, de olyan volt a számonkérés, hogy eszünkbe nem jutott, hogy a házit elsumákoljuk.
És a tanárok jól ismertek minket, tudták, hogy ki az, akiben meg lehet bízni, hogy magától is kérdez, ha nem ért valamit, és ki a gyengébb tanuló, akivel többet kell foglalkozni, hogy ne maradjon le.
Ha mennyiségileg meglenne a lecke, akkora baj már nem lenne, de sajnos sokszor ez sincs meg...
de én sokszor hallom, hogy a leckét 3 kor kezdték fél 4 kor meg eltettették velük...
szerintem a közös leckejavítás is az ellenőrzés egy formája...
Nem kell feltétlenül szó szerint a tanárnak javítani...
Ami másnap a gyerekemnél nem gond...
de a napköziben miért nincs rá mód, hogy az utolsó 15 percben ellenőrizzenek közösen?
(nem 45 perces leckeidőnél gondolok erre)
Szerintem nem lehetetlen...
Én most napközis tanítónéni vagyok negyedikeseknél.
A délelőttös tanítónénivel megegyeztünk, hogy mennyiségileg ellenőrzöm elsősorban a gyerekek háziját, mert úgyis ellenőrzik a köv. órán. Ha van időm, akkor persze javítom is a házikat. Meg szoktam csinálni én is az övékét, így csak magam elé veszem, és nézem, hogy egyezik-e pl. a matek.
De! Fél 3-tól 3/4 4-ig van leckeírás, van 20 gyerek a napköziben. Mivel nekem az a dolgom, hogy segítséget nyújtsak a háziban (is), a gyerekekkel megbeszéltük, hogy akinek problémája van vele, nem érti, stb., felteszi a kezét, és én megyek segíteni. Sokszor tényleg csak a mennyiség ellenőrzésére van idő, a minőségére nem.
Így is van egy pár gyerek, aki el akarja sumákolni a napköziben való leckeírást, hogy majd otthon megcsinálja. Na, ezt nem. Véleményem szerint elég, ha a szorgalmit viszik haza, de aki tudja, megcsinálja a suliban.
A fórumhoz: nem értek egyet az egyes adásával én sem!
Nekem mindig volt egy osztálynévsorom, oda írtam a hf. hiányát. Ha ott 5 hf. hiány vagy felszerelés hiány volt, jött az egyes. De csak negyediktől! Őket sajnos fel kell készíteni arra, hogy ötötdikben nem lesznek elnézőek a tanárok.
Ja, én a tanulmányi eredménybe nem számítottam bele csak akkor, ha netán a gyerkőc kétes jeggyel bírt félévkor vagy tanév végén. És akkor sem azoknál, akik igen ritkán felejtették otthon a felszerelést, vagy nem csinálták meg a házit.
Azért valami rendet, fegyelmet szokni kell, illetve a kötelességtudatnak is meg kell lennie.
Sajnos viszont sokszor a gyerek szájából hallom, amit a szülő otthon mond: szidja a tanárt, stb. Ilyenkor az ember tehetetlen.
Sok szülő is megéri a pénzét -sajnos. :S
És sajnos sok pedagógus van, aki nem a pályára való.
:)
ebben igazad van, ha te csak konkrétan a topik témájára gondoltál...
itt nem az a baj hogy a házit el kell készíteni...
de a mennyiség és az érdemjegy osztás azért nem mindegy milyen módon történik...
ha a leckét számonkérnék rendszeresen, rászoknának a gyerekek...
de ha havonta egyszer szúrópróbaként ellenőrzik és javítanak 1-1 házit, azért nem mindegy...
addigra annyira elmélyülnek a hibák, hogy sokszor helyrehozni nem semmi...
:S, ha egyáltalán hajlandó a tanár segíteni...
rajzot? 6 évet behozni nem lehet ez tény, de látnád a mostani rajzaimat és hogy miből fejlődtem így fel :)
dehogynem 4 nap alatt megváltoztatták a rajzhoz való viszonyom :) (és sok máshoz:) )
az egy év az már profi úgymond felnőttet megelőző hangsúlyos olvasás...
egy hónap után már rövidebb verseket olvastak:S
csodálkozom...
és igen... itt is karácsonyra már 2 oldalas meséket olvastak el...
ezt nem tudhatjuk, hogy tudták-e, de szerintem várható...ha krétával homlokon dobja a diák a tanárt, akkor arra van paragrafus, hogy milyen büntetés adható?
az egyes nem büntetés szerintem, érdemjegy és kicsit én is úgy érzem, túl nagy feneke lett ennek az egésznek, részemről ennyi, nem hiszem, hogy meg tudtok győzni arról, hogy jogtalan volt az egyes, már így is úgy érzem magam, mint egy papagáj, vagy bármi más rossz madár, amelyik kárálja ugyanazt :)
de tudjuk. egyest kapott. punktum.
:)
ejj, de hát azóta volt már iskolában...csütörtökön hiányzott, pénteken iskola, hétfőn kapta az egyest...
na mindegy
1 év alatt??? itt már harc megy, hogy az egyik iskolában karácsonyra megtanulnak olvasni-irni, a másik iskolában novemberre, a harmadik mert azt hirdeti, hogy már október végére. Itt a legnagyobb baj, hogy ebből az iskolák presztizskérdést csinálnak.
A GYEREK ÉRDEKE kimarad!
További ajánlott fórumok:
- Az élet miért igazságtalan?
- Én lennék igazságtalan édesanyámmal szemben?
- Szerintetek nem igazságtalan az élet?
- Olyan igazságtalan egy nővel: Évente egyszer, pár napra nagy nehezen eljutsz nyaralni és pont akkor van a havi lavina ....
- Mit csináljak, ha igazságtalannak érzem a tanár döntését?
- Hogyan küzdjem le a túlérzékenységemet? Könnyen elérzékenyülök, sírva fakadok akár mérgemben is.Ha igazságtalanság ér, sírós lesz a hangom.