Szerelem, pénz, marketing
Mostanában sokat gondolkozom azon, miért van az, hogy mi "fejlett" európaiak egyre kevesebb gyereket nevelünk fel és miért van az, hogy a "fejlődő" világban egyre több gyerek születik. Mi európaiak és különösen magyarok, főleg itt Pesten azt látom, hogy mindenki két kifogással él.
Nincs elég pénzem, elsőnek a karrierem a fontos.
Meglepődve tapasztalom, amikor „vidékre” hazamegyek azok az emberek, akik feleannyiból élnek mint mi, boldog párkapcsolatban élnek és számukra a gyerek a legnagyobb öröm. Pedig ez csak egy kis ország. Bár igaz, hogy többségnek vidéken sincs több két gyereknél, kivéve néhány családot.
Most biztos felteszitek a kérdést, hogy akkor miért ezt a címet adtam, amiben segítségeteket kérném, hogy megértsek bizonyos dolgokat.
Ennek az oka, hogy elkezdtem figyelni a barátaim és saját magam viselkedését, és arra a megállapításra jutottam, hogy alapvetően ez a három dolog, ami befolyásolja, hogy kivel alakítunk ki szerelmi kapcsolatot (szerelem), ki az, aki anyagilag ki tudja elégíteni a megnövekedett igényeinek (pénz), és mi az elvárásunk (marketing) a párunkkal szemben és milyen családot szeretnénk. Sokat gondolkodtam a saját gyerekkoromon és beszélgettem a szüleimmel, hogy miért is akkor és úgy születtem.
De szerintem menjünk vissza a kezdetekhez és lépjünk végig nagy vonalakban a lényegi pontokon. Előre elnézést kérek, akinek majd ezzel a kijelentésemmel megsértek majd. Nem ez a cél, de én most ebben hiszek, ezt tapasztaltam.
Kezdjük szerintem a legalapvetőbb, ösztöni tényezővel, mit akar a férfi és mit akar a nő. Ez mindig vad vitát eredményez, és nem is szeretnék általánosítani, mert mindig vannak egyének, akik másképp gondolják, és tényleg másképp viselkednek.
Szóval a lényegi megállapításom az, hogy mind a két félre igaz, hogy a legeslegjobb genetikai állományt szerezze be. Legyen a teste csodálatos és legyen karriere. De mi befolyásolja, hogy mi is a legeslegjobb? Hát a marketing. Ezelőtt száz éve még az volt a csodálatos pasi és a csodálatos nő, aki testes volt. Ma meg, aki vékony és izmos. De hogy lehet elérni, mondhatni már természetellenes állapotot? Ha több ezer forintért jársz edzőtermekbe és több tucat táplálékkiegészítőt eszel és veszel. (Persze arra lusták vagyunk, hogy együnk normális gyümölcsöt és lemenjünk olyan helyre futni, ami ingyen van, mert az nem menő, és a kollegák furán néznének ránk) Másik oldalról megközelítve a nő célja az, hogy olyan párt találjon aki, ki tudja elégíteni elsősorban saját pénzügyi igényeit, és majd egyszer a családjáét. Nem véletlenül emeltem ki, hogy pénzügyi. Sajnos mostanában egyre többször azt tapasztalom, hogy ez a legeslegfontosabb és az érzelmi háttérbe szorult. Azért majd kárpótolja magát mással, vásárlás által érzett öröm (vásárlás függő lesz), vagy fizet azért, hogy más emberrel nyíltan tudjon beszélgetni, vagy kényeztesse a testét. Holott ezt „ingyen” is megkaphatná, ha olyan párt választana. Itt lép be a marketing, hogy az érzelmi dolgokat milyen más fizikai dologgal lehet „pótolni, helyettesíteni ”. Mennyire jó, hogy te pénzért megvehetsz bármit, ami „örömöt” okoz és igazából nincs szükséged érzelmi párra, mert minden, igaz több embertől megvehető. Legyén szingli, éljél legénylakásban, mert az mennyire nagyon MENŐ. Mit akar a férfi? Persze az ősi ösztöne alapján, minél több utódot nemzeni, minél jobb nővel. A nőnek legyen tökéletes teste és olyan ruhákba járjon, ami éppen divatos, és szexi. Persze legyen karrierje is, mert az mostanában, kell. De kérdem én, a világ legnagyobb csodája, egy gyerek felnevelése nem a világ legnagyobb karriere?
Ezek az alap ösztönök, miért nem működnek napjainkban? Egyszerű a megoldás. A marketing miatt. Mert egy nőnek olyan tökéletes testtel kell rendelkeznie, mint a hirdetésekben a retusált nők, és a férfinak olyan vagyonnal (lakással, autóval) kell rendelkeznie mint a reklámokban szereplő legdrágább lakás és autó. Ezeknek a feltételeknek a teljesítésébe, meg annyira bele őrülünk, hogy nem marad idő az igazán fontos dologra, a párunkra és a családalapításra.
Itt azért azt is megjegyezném, hogy ezek a motivációk azért nem annyira rosszak, mert így szelektál a természet is, de tudnunk kell hol a határ, és mi nekünk, egyénnek a lehetőségünk. Ergo elsőnek mérjük fel, hogy mi mivel rendelkezünk és utána olyan párt keressünk aki, a mi szintünkön van.
Azaz ne akarja mindenki azt az egy modellcsajt magának, és ne akarja mindenki azt az egy, épp marketing szerint menő pénzes pasit. Igen, az az egy modell csaj és pénzes pasi élvezni fogja, de mivel mindenkitől megkap mindent, valószínűleg gyakrabban is váltogatja partnerét, mert mindenhol kísértésbe esik. Nézzük meg az újgazdag srácokat és a mostanában menő celeb csajokat, egyiknek sincs párja, mert még keresi az igazit közel negyvenhez…
Szóval a megállapításom az, hogy mostanában nagyon sok ember nem is tudja, mi az az Igazi szerelem, csak vannak dolgok, amikről azt hisszük, hogy az. És az első bekezdésre visszatérve, miért is születnek kevesebben itt a „Fejlett” világban, mint a „Fejlődőben”? Egyszerű. Mert az agymosás (marketing) miatt elkényelmesedtünk (csak mi, egyének vagyunk fontosak) és inkább veszünk egy új TV-t, márkás ruhát, vagy mostanában, amitől megőrülök, egy gyerekpótló ruhába öltöztetett ölebet, mint hogy gyereket nevelnénk.
És ha vagyunk olyan különcök, hogy bevállalunk legalább egy gyereket, akkor azt a legmárkásabb ruhába kell öltöztetni, mert kinézik az iskolába, és annak mi nem örülünk, hogy a drágaságunk szomorú. Míg a fejlődő országokban van öt testvér, ők hordják egymás ruháját és sokkal boldogabbak, mert nem szekálják egymást, hogy néz ki, vagy mit visel. Azaz amit mi a marketing miatt magunkra vagy egy gyerekre költünk, abból el tudnánk még tartani kétszer annyit. Közgazdaságról nem is beszélve, hogy biztosítva lenne a nyugdíjunk. Ha van kedvetek, bővítsétek ki a témakört, írjatok észrevételeket, történeteket, vitákat.
Írta: Unicornis(SP), 2010. december 21. 10:08
Fórumozz a témáról: Szerelem, pénz, marketing fórum (eddig 33 hozzászólás)