Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Pofátlan buktatás általános iskolában fórum

Pofátlan buktatás általános iskolában (beszélgetés)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... ❯❯
505. a0c1361e44 (válaszként erre: 501. - D71ef05a8e)
2013. júl. 1. 14:50
Én tudom miről beszélsz:), de ennek ellenére azt gondolom, hogy nem létezik mindenki számára jobb iskola, hiszen mindig a gyerek képességeit kellene figyelembe venni a suli választásakor, bár manapság, amikor a szakközépiskola nem ad szakmát, már elég nehézkes jól dönteni.
504. a0c1361e44 (válaszként erre: 503. - Tixtina)
2013. júl. 1. 14:48

Én nem gondolnám, hogy ez a sulitól függene. Ez mindenképp a gyerektől függ.

A kettest, hármast tök mindegy melyik suliba szerzed, hiszen ezzel nem jutsz be egy kevésbé jó főiskolára sem. A pontszámítás alapja a jegyek és most már azon belül a százalékok is, illetve valamelyest beleszámít az év végi eredmény is.

A középiskolákba pont így kerülünk be. A 2-es és 3-as meg sem próbálja a Fazekast, mert valószínű, hogy nem veszik fel, pedig lehet, hogy sokkal jobb lenne, mint a jobb tanulók.


Az érettségin is vannak követelmények, így azt gondolom, hogy sem engedik át a sötéteket, csak azokat, akik tényleg megfeleltek a követelményeknek.


Csak 1 példa: az unokatesóm egy váci szakközépiskolába járt. Nem hinném, hogy benne lenne még az első 100-ban sem, de ennek ellenére olyan eredményt produkált az érettségin és előtte 4 évig, hogy maximális pontszámmal jutott be a Műszaki egyetemre. Tehát itt sem a suli volt, ami miatt felvették, hanem pusztán az ő tudása.

503. tixtina (válaszként erre: 497. - A0c1361e44)
2013. júl. 1. 11:54

A Svetitsbe jártam-Debrecen -egyházi iskola.

Ott bizony egy hármas eredmény ,megfelelt egy gyengébb középiskolai ötösnek.

A fizika tanár úgy kezdte-ötösre csak az Isten tudja,négyesre a tanár,hármasra a diák.

A fél osztály megbukott első félévben-és nem azért,mert hülyék voltak.

Erről ennyit.

De a férjem,tudna mesélni,milyen különbségek vannak középiskolák között,mert ő érettségiztetett több helyen-vizsgaelnök volt.

Mondjuk az egyik suliból csak a jelentkezők 30 százaléka jut be a fősulikra,míg egy másikból ez az arány 90 százalék feletti-na azok a jó iskolák.

502. tixtina (válaszként erre: 497. - A0c1361e44)
2013. júl. 1. 11:50
Jó,akkotr maradjon ez meg a tudatodban-nem kezdek magyarázkodni,mert teljesen hiábavaló lenne :DD
501. d71ef05a8e (válaszként erre: 497. - A0c1361e44)
2013. júl. 1. 10:04
a középiskolák rangsorát az dönti el, hogy milyen százalékban nyernek a diákok felvételt a nívósabb egyetemekre, plusz az oktv-k, egyebek eredményei. abban jobb csak egyik gimi a másiknál, higy válogatott társaság já oda a képességeket, a szorgalmat és a célokat tekintve. nem biztos, hogy maguk a pedagógosok jobbak, sőt, bizonyos szempontból könnyebb dolguk van ezeknek a tanároknak, mert elég, ha "szimplán" teszik a dolgukat, mégis jobb eredmények születnek, mint ott, ahol a tanárnak ár ahhoz egész módszertani arzenált kell bevetnie, hogy a gyerek egy oldalt elolvasson.
2013. júl. 1. 09:09
a gyereket mondjuk Pannonhalman nadragba razzak :D
499. Krisz42
2013. júl. 1. 08:35
Manapság nem az van,h erősebb gimi,hanem fizetős-e.Egyébként nálunk már általános iskolában is van sajnos különbség a követelményt illetően.Van,ahol siralmas,de központi felvételin ez kijön úgy is.
498. 17aadc1082 (válaszként erre: 497. - A0c1361e44)
2013. júl. 1. 07:57

Egyetértek!


Vidéki gimi, 39-es osztálylétszám, ebből 37 diplomás, orvos, ügyvéd, kutató, matematikus, marha jó állásokkal. Igaz, 25 éve volt az érettségi. :) De a gimi az egy átlagos vidéki gimi volt.

497. a0c1361e44 (válaszként erre: 496. - Tixtina)
2013. júl. 1. 07:09

Azért nézzek utána, mert senki nem tudja?

Ez egy legenda.

Egyik suli sem jobb a másiktól. Mindenhol azt tanítják kis különbséggel. Ha elküldjük a felvételi lapunkat, akkor az eredményeinket nézik és azt nem, hogy mi a neve a sulinak. Ha valaki nem tud produkálni tudást az egyik suliban, akkor az a Fazekasban sem fog tudni semmit és a másikban sem.



Na mitől jobb a Fazekas? Te hova jártál?


A hüle gyerek sehol nem lesz jó, az okos pedig bárhol.

496. tixtina
2013. jún. 30. 22:30

Azért egy Fazekas gimit ne hasonlítsunk már össze egy gyengébb középiskolával bakker:oo

Hogy mitől jobb??Most komolyan ezt itt kell elmagyarázni?Tessék utána nézni !:D

495. andi6020 (válaszként erre: 494. - 5bcf1b7c01)
2013. jún. 28. 12:31
Ezt hogy érted?
2013. jún. 28. 10:23
Arról miért nem szól a történet, hogy a tanuló mennyit dolgozott, tanult, küzdött?
493. bd55e3f068 (válaszként erre: 491. - E49241a632)
2013. jún. 28. 09:21
Bocsánat, hogy X nap kihagyása után ismét hozzá mertem szólni ehhez a témához. Oszlasd szét az egész tömeget, ne "aggódjon" itt feleslegesen!
492. bd55e3f068 (válaszként erre: 486. - A0c1361e44)
2013. jún. 28. 09:17
Itt még a gyengének minősített szakközépben, gimnáziumban is túljelentkezés van elég régóta, és ugyan nem lehet megszabni, hogy hányas átlaggal vesznek fel valakit, viszont a 2,akárhány előtt megtelne háromszor a létszám. Így majd marad a szakmunkás, és ha érettségizni akar, akkor majd utána mehet estire, és innen tovább, ha valamit szeretne. Nem lehetetlen.
491. e49241a632 (válaszként erre: 474. - Bd55e3f068)
2013. jún. 28. 09:06
Az élet általában addig osztogatja a pofonokat, amíg valaki észhez tér vagy nem. Szerintem nem kell neked ezért a fiúért ilyen látványosan aggódnod, mert néhányan még azt hiszik, a merő rosszindulat szól belőled. Egyébként meg az utcaseprés egy fontos munka.
490. 9b10f3d7ff (válaszként erre: 484. - A0c1361e44)
2013. jún. 28. 07:57
Pont a Fazekas az, ahol tényleg csak jó képességű gyereknek érdemes tanulni, mert különben belegebed a tanulásba.
489. spinneli (válaszként erre: 487. - A0c1361e44)
2013. jún. 28. 07:56

Azért sokban befolyásolja a tanítást, hogy milyen teljesítményű, hozzá állású gyerekekkel dolgozik a tanár.

Egy gyengébb teljesítményű osztálynál értelemszerűen nem tudnak úgy haladni az anyaggal, az elvárás is kevesebb-ha meg olyanok a gyerekek az óra fele fegyelmezéssel telik, tanulás helyett.

A legtöbb jó pedagógus nem is marad ilyen helyen hosszútávon, csak a nagyon elhivatottak, vagy a szintén szerényebb képességűek.

488. spinneli (válaszként erre: 484. - A0c1361e44)
2013. jún. 28. 07:48

Én egy sima szakközépre gondoltam, de valóban, kinek mi az érdemi.

Mindenesetre ilyen bizonyítvánnyal eléggé szűkülnek a lehetőségek, ez tény.

487. a0c1361e44 (válaszként erre: 485. - Bnedora)
2013. jún. 28. 06:53
Mivel?
486. a0c1361e44 (válaszként erre: 474. - Bd55e3f068)
2013. jún. 28. 06:51

Mivel kevés a gyerek, ezért mind könnyedén bejut bármelyik suliba. Persze a létszám adott, így ha tegyük fel 40 gyereket vehetnek fel egy suliba, akkor el kezdik kiválogatni a legjobbakat, majd a létszám feltötése miatt egyre lejjebb mennek az eredményekkel. Most már nincs olyan, hogy bizonyos helyekre csak 4-es átlaggal vesznek fel.


Így ha bejelöl 3-4 helyet, akkor nagy valószínűséggel felveszik valamelyikbe, ha pedig még járt előkészítőbe is, akkor 100%.


Akár egy ilyen képességű gyerek is le tud érettségizni vagy szakmát szerezhet, ha meg tovább akar tanulni, akkor összekapja magát érettségire vagy most már lehet javító érettségire is menni.


Azért még is csak egy 14 éves gyerekről beszélünk, aki jó esetben nem a világ réme, és a legtöbb ilyen korú gyerek ilyen. Sz@rik a tanulásra, mert az sem tudja mi érdekli, de általában benő a fejüklágya idővel és ku tudja? még akármi is lehet belőle.

485. bnedora (válaszként erre: 484. - A0c1361e44)
2013. jún. 28. 06:50
Azért a Fazekasban többet nyújtanak a diákoknak, mint egy másik gimiben. Úgyhogy vannak különbségek.
484. a0c1361e44 (válaszként erre: 471. - Spinneli)
2013. jún. 28. 06:45

Kinek mi az érdemi hely. Vajon egyeseknek mitől érdemi hely a Fazekas gimi?

Mitől jobb ez, mint a többi?

Nekem az a véleményem, hogy iskolák között elvileg nincs különbség, hiszen mindenhol ugyan azt tanítják. A szülők csinálnak különbséget az iskolákból, ami alapja inkább a sznobizmus.

Ha egy ember képes bejutni főiskolára vagy egyetemre, akkor tök mindegy melyik suliba jár. Az eredmények a fontosak és nem a suli neve.

483. Dodi44 (válaszként erre: 482. - Spinneli)
2013. jún. 27. 21:18
Koszonom szepen.
482. spinneli (válaszként erre: 481. - Dodi44)
2013. jún. 27. 21:18
háztartásbeli
481. Dodi44 (válaszként erre: 466. - 9b10f3d7ff)
2013. jún. 27. 21:17
mi az a HTB?
480. szpeti74 (válaszként erre: 477. - Andi6020)
2013. jún. 27. 21:15
Üzenet ment! :)
479. Dodi44 (válaszként erre: 445. - Krisz42)
2013. jún. 27. 21:13

Sajna elo pelda vagyok, nemely emberek szeretnek kiskiralyok lenni.

Hol volt-hol nem volt, volt egyszer egy Gimi. Annak az egyik Biologiai orajara a tanar behozott egy macska csontvazat, amit elkezdett simogatni... (En aki egy kis hulyesegert sosem mentem szomszedba) csak ugy felig csondesen egy igazi macsek hangon nyavogtam. Az osztaly rohogott a Bio. tanar nem. Abban a fel evben meghuzott biologiabol. Bar milyen felelettel kettesnel jobbat nem kaptam.. abban az evben kettest kaptam Biologiabol.

De megtanultam, az elet nem igazsagos!

A valos eletben igazsagot nem szabad keresni! Csak torvenyes, es torvenytelen van a vilagon.

Es talald ki kik csinaljak az arany torvenyeket?

Akik nek van az aranyuk.

Vizzel szemben nehez uszni! Forduljunk arra fele amerre a tobbseg van, de belulrol azt gondolhatjuk amit akarunk, es tudunk.

478. 9b10f3d7ff (válaszként erre: 476. - Bd55e3f068)
2013. jún. 27. 20:33
Dehogy, bizony kellene egy jó szakma, mert elkallódik a gyerek.
477. andi6020 (válaszként erre: 458. - Szpeti74)
2013. jún. 27. 17:35
Rendben, várom.
476. bd55e3f068 (válaszként erre: 472. - Spinneli)
2013. jún. 27. 17:27

Mondjuk az általános után legyalább egy szakma, amit nem nagyon utál, nem lenne rossz.

Persze biztos én beszélek megint zöldségeket...

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... ❯❯

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook