Pofátlan buktatás általános iskolában (beszélgetés)
Én nem gondolnám, hogy ez a sulitól függene. Ez mindenképp a gyerektől függ.
A kettest, hármast tök mindegy melyik suliba szerzed, hiszen ezzel nem jutsz be egy kevésbé jó főiskolára sem. A pontszámítás alapja a jegyek és most már azon belül a százalékok is, illetve valamelyest beleszámít az év végi eredmény is.
A középiskolákba pont így kerülünk be. A 2-es és 3-as meg sem próbálja a Fazekast, mert valószínű, hogy nem veszik fel, pedig lehet, hogy sokkal jobb lenne, mint a jobb tanulók.
Az érettségin is vannak követelmények, így azt gondolom, hogy sem engedik át a sötéteket, csak azokat, akik tényleg megfeleltek a követelményeknek.
Csak 1 példa: az unokatesóm egy váci szakközépiskolába járt. Nem hinném, hogy benne lenne még az első 100-ban sem, de ennek ellenére olyan eredményt produkált az érettségin és előtte 4 évig, hogy maximális pontszámmal jutott be a Műszaki egyetemre. Tehát itt sem a suli volt, ami miatt felvették, hanem pusztán az ő tudása.
A Svetitsbe jártam-Debrecen -egyházi iskola.
Ott bizony egy hármas eredmény ,megfelelt egy gyengébb középiskolai ötösnek.
A fizika tanár úgy kezdte-ötösre csak az Isten tudja,négyesre a tanár,hármasra a diák.
A fél osztály megbukott első félévben-és nem azért,mert hülyék voltak.
Erről ennyit.
De a férjem,tudna mesélni,milyen különbségek vannak középiskolák között,mert ő érettségiztetett több helyen-vizsgaelnök volt.
Mondjuk az egyik suliból csak a jelentkezők 30 százaléka jut be a fősulikra,míg egy másikból ez az arány 90 százalék feletti-na azok a jó iskolák.
Egyetértek!
Vidéki gimi, 39-es osztálylétszám, ebből 37 diplomás, orvos, ügyvéd, kutató, matematikus, marha jó állásokkal. Igaz, 25 éve volt az érettségi. :) De a gimi az egy átlagos vidéki gimi volt.
Azért nézzek utána, mert senki nem tudja?
Ez egy legenda.
Egyik suli sem jobb a másiktól. Mindenhol azt tanítják kis különbséggel. Ha elküldjük a felvételi lapunkat, akkor az eredményeinket nézik és azt nem, hogy mi a neve a sulinak. Ha valaki nem tud produkálni tudást az egyik suliban, akkor az a Fazekasban sem fog tudni semmit és a másikban sem.
Na mitől jobb a Fazekas? Te hova jártál?
A hüle gyerek sehol nem lesz jó, az okos pedig bárhol.
Azért egy Fazekas gimit ne hasonlítsunk már össze egy gyengébb középiskolával bakker:oo
Hogy mitől jobb??Most komolyan ezt itt kell elmagyarázni?Tessék utána nézni !:D
Azért sokban befolyásolja a tanítást, hogy milyen teljesítményű, hozzá állású gyerekekkel dolgozik a tanár.
Egy gyengébb teljesítményű osztálynál értelemszerűen nem tudnak úgy haladni az anyaggal, az elvárás is kevesebb-ha meg olyanok a gyerekek az óra fele fegyelmezéssel telik, tanulás helyett.
A legtöbb jó pedagógus nem is marad ilyen helyen hosszútávon, csak a nagyon elhivatottak, vagy a szintén szerényebb képességűek.
Én egy sima szakközépre gondoltam, de valóban, kinek mi az érdemi.
Mindenesetre ilyen bizonyítvánnyal eléggé szűkülnek a lehetőségek, ez tény.
Mivel kevés a gyerek, ezért mind könnyedén bejut bármelyik suliba. Persze a létszám adott, így ha tegyük fel 40 gyereket vehetnek fel egy suliba, akkor el kezdik kiválogatni a legjobbakat, majd a létszám feltötése miatt egyre lejjebb mennek az eredményekkel. Most már nincs olyan, hogy bizonyos helyekre csak 4-es átlaggal vesznek fel.
Így ha bejelöl 3-4 helyet, akkor nagy valószínűséggel felveszik valamelyikbe, ha pedig még járt előkészítőbe is, akkor 100%.
Akár egy ilyen képességű gyerek is le tud érettségizni vagy szakmát szerezhet, ha meg tovább akar tanulni, akkor összekapja magát érettségire vagy most már lehet javító érettségire is menni.
Azért még is csak egy 14 éves gyerekről beszélünk, aki jó esetben nem a világ réme, és a legtöbb ilyen korú gyerek ilyen. Sz@rik a tanulásra, mert az sem tudja mi érdekli, de általában benő a fejüklágya idővel és ku tudja? még akármi is lehet belőle.
Kinek mi az érdemi hely. Vajon egyeseknek mitől érdemi hely a Fazekas gimi?
Mitől jobb ez, mint a többi?
Nekem az a véleményem, hogy iskolák között elvileg nincs különbség, hiszen mindenhol ugyan azt tanítják. A szülők csinálnak különbséget az iskolákból, ami alapja inkább a sznobizmus.
Ha egy ember képes bejutni főiskolára vagy egyetemre, akkor tök mindegy melyik suliba jár. Az eredmények a fontosak és nem a suli neve.
Sajna elo pelda vagyok, nemely emberek szeretnek kiskiralyok lenni.
Hol volt-hol nem volt, volt egyszer egy Gimi. Annak az egyik Biologiai orajara a tanar behozott egy macska csontvazat, amit elkezdett simogatni... (En aki egy kis hulyesegert sosem mentem szomszedba) csak ugy felig csondesen egy igazi macsek hangon nyavogtam. Az osztaly rohogott a Bio. tanar nem. Abban a fel evben meghuzott biologiabol. Bar milyen felelettel kettesnel jobbat nem kaptam.. abban az evben kettest kaptam Biologiabol.
De megtanultam, az elet nem igazsagos!
A valos eletben igazsagot nem szabad keresni! Csak torvenyes, es torvenytelen van a vilagon.
Es talald ki kik csinaljak az arany torvenyeket?
Akik nek van az aranyuk.
Vizzel szemben nehez uszni! Forduljunk arra fele amerre a tobbseg van, de belulrol azt gondolhatjuk amit akarunk, es tudunk.
Mondjuk az általános után legyalább egy szakma, amit nem nagyon utál, nem lenne rossz.
Persze biztos én beszélek megint zöldségeket...
További ajánlott fórumok:
- Lehet-e magántanuló a gyermekem általános iskolában? Mik a feltételek ehhez?
- Ha valaki oviban, általános és közép iskolában és egyetemen sem tudott beilleszkedni, nem beszélt senkivel, az viszi majd valamire az életbe
- Pályaválasztás általános iskolában
- Hány órát lehet igazoltan hiányozni általános iskolában?
- Keresztrejtvény általános iskolában
- Napközi általános iskolában-nektek is marad lecke otthonra?