Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » Nagymozgás fejlesztése ovisoknál fórum

Nagymozgás fejlesztése ovisoknál (beszélgetés)


2011. jan. 20. 19:50

Ma este is gyakoroltunk, feladatoztunk itthon és most belevettem a ritmustapsolást, és egyensúly fejlesztő dolgokat is.Teljesen elámultam,hogy milyen jól megy neki.Lehetséges,hogy figyelmetlenségből adódott nála ez a ritmus tapsolós dolog,hogy nem sikerült neki, mert itthon jól ment.Az óvónője szerint,megy neki minden jól, ez a ritmus dolog ami hiba volt ez a szeptemberi vizsgálaton jött elő, a pedagógus részéről.Akkor biztosan volt benne valami mert én is láttam, de néhány nap múlva megismételték a vizsgálatot és ott már nem volt gond.De úgy vagyok vele,hogy ez legyen a legnagyobb problémája.Sorversenyek is jól mennek.Magatartással sincs gond.Én nem sértődtem meg ezen, csak nem fejtette ki a pedagógus,hogy ezt mire alapozza.Mivel ő napközben jön az oviba hetente 1x így nem találkozom vele, de az óvónő sem tud semmit és nem is érti, mert ő nem tapasztalt semmi hiányosságot nála, de ígérte,hogy rákérdez.Addig is jobban gyakoroljuk

a dolgokat. Köszönöm a segítségeket.

Amúgy amit mi itthon használunk az a Színezd ki és számolj te is és a Színezd ki és rajzolj te is.Nagyon jó feladatok vannak benne és szépen felépítve egymás után.Az oviban is ezt használják, csak ajánlani tudom mindenkinek.

Köszönöm a hozzászólásokat...szép estét mindenkinek:)

2011. jan. 20. 14:59
A nagymozgás fejlesztése nemcsak a mozgásfejlesztés miatt fontos, hanem azért is, mert a mozgás indítja be azokat a pszichikus folyamatokat amelyek a tanulás megkezdéséhez szükségesek. Köznapibb nyelvre fordítva, az értelmi képességek fejlődését is a mozgás indítja be, illetve alapozza meg. Írod, hogy nem tud ritmikusan tapsolni. Ez pl problémát okozhat az iskolában az elválasztásnál. A fejlesztő pedagógus előre látja az ilyen és ehhez hasonló problémákat és azért van hogy az ilyen, kicsit elmaradottabb képességek fejlődését beindítsa. Szerintem hidd amit mond és próbálj vele minél jobban együtt működni, mert azzal csak a gyermekeden segítesz. Lehet hogy egyes területeken a gyermek nagyon ügyes, de ettől még más részképességek fejlődhetnek lassabban is.
2011. jan. 20. 14:52
Én is rákerestem erre a neten.Találta jó gyakorlatokat amik az egyensúlyt fejlesztik..
8. teleki_2007 (válaszként erre: 3. - Trapiti)
2011. jan. 20. 14:49

köszönöm a választ.Azért kerültünk kapcsolatba vele mert iskolás lesz és felkészíti a nagycsoportosokat.

Ősszel volt egy vizsgálat, logopédus, pszichológus, fejlesztőpedagógus,ahol annyit mondott,hogy kicsit foglalkozna vele, mert nem ritmusosan tapsolt és ebből adódóan nem jó az egyensúly érzéke.Ezen meglepődtem mert 4 éves kora óta kétkerekűvel bicajozik, görkorizik, jégkorizik, kötéllétrázik,jár gyógytornára mert mindkét fiúnak tőlem örökölt kerek háta, hanyagtartása van.Próbálkoztunk úszással, az is jól ment, de sajna időhiány miatt most szünetel.

Az óvónő sem értette,hogy ezt miért mondta, mert nem lát vele gondot.Én szerettem volna,hogy járjon erre a fejlesztőre, hogy szokja a leülést a kötöttséget a sulihoz és persze, okosodjon, ügyesedjen is.Nagyobbik fiam is járt, és itthon is foglalkoztam vele is és örömömre most a félévi felmérőkbe is 100%-an teljesített.Lehet,hogy tényleg úgy van, hogy kell valamit mondani.Az eszével nincs gond az tuti mert a feladatai nagyon jók.A rajzolást gyakoroljuk itthon még...

7. golyó68 (válaszként erre: 6. - Móriczka)
2011. jan. 20. 14:48

Igazán nincs mit, ürölök, hogy sehíthetek!

Még annyit tennék hozzá, hogy vannak kifejezetten ezeknek a mozgásoknak a fejlesztésére készített játékok, de nem tudom hol lehet kapni. Sztem neten keress rá, ha érdekel.

6. Móriczka (válaszként erre: 4. - Golyó68)
2011. jan. 20. 14:38

Ez igazán összeszedett !!Nagyon jó !!

Én a magam részéről is köszönöm !!

5. golyó68 (válaszként erre: 1. - Teleki_2007)
2011. jan. 20. 14:38

Bocs!


Előfordult egy kis szakszó:

Vesztibuláris=egyensúly és testhelyzet érzékelés (csak az érthetőség kedvéért)

4. golyó68 (válaszként erre: 1. - Teleki_2007)
2011. jan. 20. 14:31

Szia!


A nagymozgások fejlesztésének részterületei:

1. testtudat kialakítása, fejlesztése

2. testérzékelés, a tapintás, az egyensúly-érzékelés és a vizualitás összehangolásának fejlesztése

3. a vesztibuláris, egyensúlyozó rendszer

működésének fejlesztése

4. alapmozgások és koordinációjuk fejlesztése

5. a két testfél mozgásának összerendezése

6. téri tájékozódást elősegítő mozgásos gyakorlatok

7. célirányos mozgásformák kontrollja


Gyakorlatok:

- szabadmozgásos játékok (folyamatos, több

mozgáselemet tartalmazó, egymáshoz

kapcsolódó mozgássor kivitelezése pl. sorjáték, ügyességi feldatok, tornagyakorlatok)

- mozgásutánzás álló, majd mozgó helyzetben (pld. állatok mozgásának utánzása)

- utasításhoz, szabályhoz kötött mozgássor

kivitelezése (alapmozgások-emeld fel 5x, guggolás 5x stb.)

-mozgásos tájékozódást segítő feladatok,

feladatsorok (irányok gyakorlása, jobb, bal, fent, lent, előre, hátra, le, föl)

- egyensúlyt fejlesztő gyakorlatok (úton, padon,

kötélen, guggolás, egy lábon állás, szökdelés)

- koordinált mozgás fejlesztése (ellentétes

végtagok mozgása, hinta hajtása, lépcsőn

váltott láb, akadályfutás)

- ritmikus, ütemezett mozgássorok

mozgásváltás jelre, gyors reagálóképesség


Remélem segítettem valamennyit! Nem kell nagy problémra gondolnod, és nem értem a "szakember" miért nem adott feladatsort!

Végzettségem szerint fejlesztő pedagógus vagyok, de nem dolgoztam a szakmában, a fentieket főiskolai tanulmányaim alapján írtam (már amire emlékeztem..)

3. trapiti (válaszként erre: 1. - Teleki_2007)
2011. jan. 20. 14:08

A "nagymozgások" összefoglalva a nagy kiterjedésű mozgásokat jelentik (nem azt hogy sokat mozog a gyerek). Pl. futás, ugrás, forgás stb.


Ha fejlesztőpedagógus mondja, akkor én hinnék neki (gondolom az sem véletlen, hogy már kapcsolatba kerültetek fejlesztőpedagógussal).

A nagymozgások fejlesztése azért lényeges, mert a finomabb mozgások ezekre épülnek. Ha pl. nem elég ügyes a rajzolásban akkor az alapokhoz kell visszamenni.

2011. jan. 20. 13:46

:-)))))))))

Szia !! /Le írnám a saját tapasztalatomat /

Milyen érdekes

Az én kis drágám most 4 és fél éves középsős de kis csoportos kora óta az óvónénik kifejezetten nagy mozgású gyereknek mondják .

Nem tud a fenekén ülni :-D szóval nem jeleskedik a rajzolásban és a nyugodt ülő foglalkozásokban de ez messze nem azért van mert hiperaktív ezt hülyeségnek tartom mikor egy gyereket így állapítanak meg.

Egyszerűen a bicajozást a mozgást, LABDÁZÁS a futkározást az ügyességi feladatokat szereti,a teret szereti .

10 hónapos kora óta jár .


Azt hogy a nagy mozgást hogyan kell fejleszteni ???????

Gondolom úgy ahogy én próbálom az enyémet a finom mozgásra ??????több kevesebb sikerrel próbálunk színezni ,rajzolni ,stb de például kifejezetten szeret kirakózni pedig az nem nagy mozgás :-)


Én azért meg kérdezném azt a fejlesztőt!!


Bár félek ezt a meg állapítást csak azért mondta hogy mondjon valamit :-(( és nincs különösebb jelentősége.

ez a heppjük hogy mondjanak valamit .


Ha nem veszel észre semmi kórosat a gyerkőcödön szerintem ne aggaszd ezen magad a gyerek úgy is tudja mit szeretne rajzolni vagy rohanni :-))

2011. jan. 20. 13:29
Sziasztok, fiam nagycsoportos és a fejlesztőpedagógusa azt mondta,hogy a nagymozgásokat kell nála fejleszteni.Utána néztem,hogy mik ezek, de csak azt találtam,hogy mit kell tudni egy ekkora gyereknek.6 éves, és a kiírtakat tudja.4 éves korától kétkerekűn bicajozik, ugrálólabdázik, korcsolyázik...Szóval ha valaki tud erről többet kérem jelezzen.Addig is köszönöm ...

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook