Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Mi alapján osztályoznak a tanárok? fórum

Mi alapján osztályoznak a tanárok? (beszélgetés)

1 2 3
73. trapiti (válaszként erre: 72. - Alidamolnar)
2016. jún. 13. 16:53
Az se mindegy hogy milyen átlagot számol. Gyakran súlyoznak, egy témazáró érhet többet mint egy röpdolgozat... Amúgy baromság így ez az egész. Ha mérnek azt egységesen kellene az egész országban. Akkor nem lenne ennyi vita.
72. alidamolnar (válaszként erre: 69. - Turki77)
2016. jún. 13. 15:54

Megértelek, mi is voltunk ilyen helyzetben.

Akkoriban kérdeztem tanárnő barátnőmet (miután a lányom kémiából 4,1 átlaga hármast (!!) kapott.

Barátnőm azt mondta, hogy a tanárt semmi nem kötelezi, hogy az átlagot figyelembe vegye:((

Ami azért érdekes, mert akkor az egész éves saját munkáját is lábbal tiporja, szerintem.

(Mi már túl vagyunk, egyetemen van a lány, de azért kedvem lett volna párszor berongyolni a gimnáziumba is.)

71. trapiti (válaszként erre: 69. - Turki77)
2016. jún. 13. 15:37
Kérdezd meg a tanárt. Vagy előbb a gyereket, biztisan indokolta valamivel a tanár a döntését...
70. túrógombócka (válaszként erre: 69. - Turki77)
2016. jún. 13. 15:29

én írtam, h lehet, hogy flegma.

de kérdezd meg a tanárt, az a biztos.

69. turki77 (válaszként erre: 68. - Trapiti)
2016. jún. 13. 15:27
Ne haragudj de egyáltalán nem flegma a gyerekem!És törődik is az iskolával és a tanulással.
68. trapiti (válaszként erre: 66. - Turki77)
2016. jún. 13. 15:22

Ez az átlag számítás nagy csapda szerintem (önmagában az osztályozás is, de azt ugye muszáj). Akin 4.8 az ugye kapott időnként rosszabb jegyet is, vagyis a teljesítménye nem volt mindig ötös. Tanártól függ hogy mi alapján mikor kinél merre billen a mérleg. Ha a te lányod jó képességű, versenyen is ügyes, akkor lehet hogy a tanár joggal gondolja hogy a sima általános iskolás követleményeknek különösebb erőfeszítés nélkül meg tudna felelni ötösre és akkor biztosan ötöst is kapna.

Lehet hogy egy másik gyerek erején felül teljesítve ér el ugyanilyen átlagot és ő megkapja az ötöst, mert értékelik az erőfeszítését. Attól is függ sokszor hogy milyen jegyekből jött össze ez az átlag. Pl. ha az előre bejelentett dolgozatok jók, de a váratzlan feleléseken nem szerepel jól az lefelé húzhatja mert azt tükrözi hogy nem készül mindig... stb.

67. túrógombócka (válaszként erre: 66. - Turki77)
2016. jún. 13. 15:02

kérdezd meg a tanárnőt.

azt tudom elképzelni, h annyira flegma és nemtörődöm az órákon, h a tanerő kiakadt rá.

2016. jún. 13. 14:49
Most ismét felmerült bennem ugyanez a kérdés.A lányom magyarból 4,8-as átlaggal 4-es lesz évvégén úgy hogy 2 országos versenyről hozott el egy első és egy második díjat amiért még egy gratulációt sem kapott,nem hogy esetleg egy ötöst.Nem értem nagyon nem értem《
65. Kilimcs (válaszként erre: 63. - Linda17)
2015. nov. 7. 22:13

te olvastad a topikindító hszeit??? hogy jön ide az sni, stb?? az egész osztály snis a topikindítóén kívül?? mi van???


hja, nem vagyok klikkes, hanem azt jegyeztem meg, egy tanárra ugyanúgy vonatkoznak a társadalmni alapszabályok, mint egy diákra. ;) de úgylátszik sokatok szerint nem .... pl az osztályzás nem adott rendszer, hanem mehet bátran pofára... szép ....

64. Linda17 (válaszként erre: 60. - Kilimcs)
2015. nov. 7. 20:59
Ön pedig oktatási miniszterecske..vagy klik dolgozócska? Már csak azért, hogy így tudja a szabályokat? Pláne a nem létezőket..
63. Linda17 (válaszként erre: 54. - 3b097083af)
2015. nov. 7. 20:58
Én is így látom. Mindenki szakértőnek tartja magát. A legtöbb iskolában integráltan tanítják a SNI, BTM gyerekeket. De velük nem pont azt a dogozatot íratja meg bizonyos esetekben a tanár. Ez akkor is lehet így, ha a szülők nem tudják, hogy az osztályban vannak felmentett, vagy speciális oktatást igénylő tanulók. (hisz nem is tartozik rájuk) De egyébként dicséretes hogy a tanár differenciál a gyerekek közt. Nyilván osztályzásnál figyelembe veszi ki mit írt, milyen szinten. Ne akarjon már mindenki mindent jobban tudni,
2015. nov. 7. 20:29
............................................................................................................................................................................................................................s , tisztelet a kivételnek !!
2015. nov. 7. 19:47

Nem vagyok pedagogus.

De a tortenetben valami akkor sem kerek!

Ugy csinaltok, mint amikor a pasik meccset neznek a tv elott.

Esetleg feljelentes, kerekbetores??

Ahogy nezem, anyuka is hianyzott nehany magyar orarol.

60. Kilimcs (válaszként erre: 54. - 3b097083af)
2015. nov. 7. 19:07

te most trollkodsz, vagy besötétült odahaza???

nem értem... vagy tanítócska vagy, aki sértésnek veszi, ha kilóg a lóláb, és még egy szülőnek is feltűnik, hogy a "tisztelt" tanár nem tartja be a szabályokat, amik rá, tanárra is vonatkoznak ugyebár.

59. Kilimcs (válaszként erre: 55. - Sajert)
2015. nov. 7. 19:06

de a t példádban nem a te fiadnak adnak külön olyan nehezet, amit ő se tud megírni ötösre... ez tökmás.

megkapja az ötösét, és kap plusz feladatokat, amin fejlődhet. ez korrekt.


a topikindító arról ír, hogy az ő gyerekére nem azonosak a szabályok...


nem mindegy...

58. andi6020 (válaszként erre: 54. - 3b097083af)
2015. nov. 7. 18:48

Te miről beszélsz?

Mondjuk nem arról amiről én, az biztos.

2015. nov. 7. 18:37

Tényleg! A mi időnkben is, de a gyereknél is; ha kiemelkedőbb volt valaki: nyomás versenyre.

Igen,ez kellene.

56. 3b097083af (válaszként erre: 55. - Sajert)
2015. nov. 7. 18:23

Es nem vagy felhaborodva, hogy a tied miert tobb feladatot kap, mint a tobbi???

(Le van kotve, nem unatkozik...; gyakorol addig is).

55. sajert
2015. nov. 7. 17:56

A fiam még ált. iskola 2. osztályába jár. Mindig 100%-os matekot ír, van több olyan gyerek, aki 30-35% közöttit. Ők brutál nehéznek tartják a dolgozatokat, és azért a szülők "lobbiznak", hogy könnyebbek legyenek. A fiamnak meg még "kevés" is, mert olyan hamar végez, hogy pluszpontok nélkül, de másik feladatsort is kap, hogy ne unatkozzon. A két véglet, egy osztályon belül.


Én inkább büszke lennék, hogy a nehezebb dolgozatot 4-esre megírta, a többi gyerekkel nem foglalkoznék... Honnan tudja, hogy ő nehezítettet kapott?

54. 3b097083af (válaszként erre: 53. - Andi6020)
2015. nov. 7. 17:46

Vagy szakmai tovabbkepzest kellene az iskolanak tartania a kedves szuloknek.

Lassan mar mindenki beleugat a munkajukba.

Hogy lehet igy nyugodtan dolgozni??

53. andi6020 (válaszként erre: 52. - 3b097083af)
2015. nov. 7. 17:41
Jóhogy. Az általános elvárás osztályon belül nem változhat. Mindenkinek ugyanazt a dolgozatot kell írni, olyan nincs, hogy emelt szint. Hetedikben. Nem is értem.
52. 3b097083af (válaszként erre: 51. - Trapiti)
2015. nov. 7. 17:33
Amennyiben igy haladunk, hamarosan kerdore vonhatja a pedagogust, mert neki nem szimpatikus a tanmenet? A farok fogja csovalni a kutyat??
2015. nov. 7. 17:28
Szerintem elsősorban a tanárt kell megkérdezni, bemenni, belenézni a dolgozatba, aztán eldönteni, kell-e harcolni a gyerek érdekeiért :) Én nem biztos hogy tenném, de végülis mindenki maga tudja.
50. Kilimcs (válaszként erre: 48. - Andi6020)
2015. nov. 7. 17:06
bizony.... korrektebb lenne jóval...
49. andi6020 (válaszként erre: 46. - Fincsi5)
2015. nov. 7. 16:38
Kizárt
48. andi6020 (válaszként erre: 47. - Trapiti)
2015. nov. 7. 16:37
Mindenhol vannak matekversenyek, szerintem indíthatá a tanár ott a gyereket ahelyett, amit most tesz.
47. trapiti (válaszként erre: 43. - Andi6020)
2015. nov. 7. 15:41

Igen, ezért írtam hogy mérlegelni kellene. Követeljen tőle is átlagosan a tanár, kapjon ötöst könnyen és később ébredjen rá, hogy csak a gyengék között volt ő jó, vagy legyen magasabb a követelmény, esetleg valamivel gyengébb az osztályzat, de több a tudás. Ráadásul simán lehet hogy az osztály gyenge, és más iskolában ugyanez a gyerek nem is lenne olyan jó, és itt valójában a gyengék kaptak könnyítést, ő meg nem és ez fáj...


Lehetne arról is beszélni, hogy vajon mi az igazságos. Igazságos mindenkitől képességeitől függetlenül ugyanazt követelni? Persze ha a gyereknek jól megy a matek, akkor könnyű habzó szájjal követleni hogy akinek nem megy az bukjon meg... de ha ugyanez a szülő a másik oldalon állna, és szenvedne a gyerek a matekkal, akkor ugyanezt tartaná igazságosnak? Vagy inkább azt hogy a gyerek saját képességeihez mért követelmények elé legyen állítva. Amúgy ha a lánya tényleg értelmes és motivált, akkor nem hiszem hogy győzködni kell róla hogy miért érdemes tanulnia...

46. fincsi5 (válaszként erre: 1. - Turki77)
2015. nov. 7. 15:37

Szerintem a tanár valahogy "jelzi", hogy ez a dolgozat emelt szintű volt.

Ezt érdeklődd meg.:)))

2015. nov. 7. 12:25
Ha gyerekem jol-jobban teljesit az iskolaban, nekem mindegy, hogy a tobbiek hogyan, milyen eredmenyt ernek el, nem ekezem oket. Szamomra lenyegtelen, hogy puskaznak-csalnak-e vagy sem.
44. viva70
2015. nov. 7. 11:49
Általános iskolában azért még nem kellene emelt, meg alap szint szerint dolgozatot íratni. Az már teljesen más eset, ha valaki középiskolás korában jön rá, hogy átmenne egy olyan osztályba, vagy iskolába, ahol magasabb szinten tanulhat bizonyos tantárgyakat. Az én lányoméknál is volt ilyen anno. A bizonyítványban lévő jegyek igenis számítanak a felvételinél. Az persze más kérdés, hogy egy gyengébb képességű gyerek nem fog tudni a legszínvonalasabb közép-, majd felsőoktatási intézményekbe bekerülni, na meg az érettségin az elért százalékot is nézik, de itt egyelőre még csak egy sima általános iskoláról van szó. A kapott érdemjegy ugyannyit ér mindenkinél.
1 2 3

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook