Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Kapott-e már rosszabb osztályzatot iskolás gyermeked a magatartása miatt más tantárgyból.Tapasztalatokat, véleményeket, megoldásokat várok. fórum

Kapott-e már rosszabb osztályzatot iskolás gyermeked a magatartása miatt más tantárgyból.Tapasztalatokat, véleményeket, megoldásokat várok. (beszélgetés)

2010. jan. 4. 15:33

Nekem az egész tanuláshoz való hozzáállásomat tették tönkre az igazságtalanságok. Tudom, hogy túl érzékeny vagyok, de szvsz az iskola egyáltalán nem egy korrekt rendszer. (Egy +: legalább ennyivel felkészített a nagybetűs életre)


Ha egy szülő tehet vmit, tegye meg, mert könnyen elronthatják a gyerekét. :(((


A fórumtémához képest asszem kissé fordított történet következik:


1. Tesiből majdnem meghúztak, mert nem tudtam kötelet mászni, fejen állni, kézen állni, sőt még bukfencezni sem, mert azonnal beparáztam, a magasban, vagy fejjel lefelé kellett lenni. Pánik na, mit tettem volna ellene kiskamaszként? Megaláztatás, szidás, "hülyevagygyerekem", csak mert nem mertem ezeket megcsinálni.


2. Aztán jött egy töritanár, aki tuti h találomra osztályzott, vagy nemtom mi alapján, de semmi normális pontozási rendszere nem volt, csak írt egy jegyet a végére és kész. Akárhogy tanultam 3-asnál nem voltam jobb, pedig azelőtt jó voltam történelemből. Mindenkiről eldöntötte hányast kap és azon aztán nem lehetett változtatni.



3. A magatartás jegyem rossz lett, mert romlottak a tanulmányi eredményeim is. (hol az összefüggés? én semmi rosszat nem tettem) De minek tanultam volna, ha úgysincs eredménye? El volt döntve minden pofára.


4. És ha már rossz a magatartásom a jegyeim miatt, akkor miért ne legyek tényleg rossz? Úgyis mindegy, nem? Legalábbis akkor így éreztem és lógós, tanulni nem akaró, rossz kamasz lettem. (és most nőtt be a fejem lágya h tanulni kell, de iskolapadba nem tudok visszaülni, nem látom értelmét)


5. Hozzá tartozik, hogy a szorgalom jegyeket közösségi munkáért adták. De könyörgöm, egy ilyen helyen ki fog teperni?

2010. jan. 4. 15:08
Nem volt ilyen szerencsére....bízom a tanárok józan ítélőképességében.
16. c95c921ae7 (válaszként erre: 15. - Fecbb24fe2)
2009. febr. 28. 14:33

Hát ezt elég rosszul gondolod, már ne sértődj meg. Mondjuk általában nem csak azzal van gond. Viszont lehet valaki hiperaktív és amelett lángész. Az nem a tanár hibája, mert az a gyerek egész órákat tehet tönkre egy normál, nagylétszámú osztályban és a tanár nem túl sokat tehet ellene.

A másik típus, mikor esetleg a gyerkőc otthon is azt hallja, hogy kit hogy lehet kijátszani, becsapni, és hülye a tanár-na ezzel se olyan sok lehetőség van zöld ágra vergődni.

2009. febr. 7. 14:52

rossz osztályzat?:) én érettségi előtt kaptam egy igazgatói intőt, amitől egész évben 2-es lett a magatartásom, és ki is akartak rúgni, épphogy megúsztam. de mindig jól tanultam, mit számít akkor a magatartásjegy?

általánosban egyszerre kaptam igazgatói dícséretet és intőt, ugyanazon a napon... kicsit sűrű gyerek voltam:)


szerintem ha csak a magatartással van gond, akkor az a tanár hibája. komolyan így gondolom.

14. a7a90ace89 (válaszként erre: 13. - Anyuca66)
2008. okt. 18. 14:16
Most nekem van ilyenem...igaz, csak napköziben vagyok vele. Délelőtt egy kolléga óráit vágja tönkre. Úgy érzem, én próbálkozok a szülőnél, hogy keressünk közösen megoldást a változásra, de sajnos én ütközök falba (ahogy Nálatok Te ütköztél). Ehelyett elvitte a gyereket most második alkalommal a Vadasparkba, ahol megfigyelik, gyógyszerezik a manót. Ezt sem megoldás...szerintem.
13. anyuca66 (válaszként erre: 11. - A7a90ace89)
2008. okt. 5. 17:51
Anno mégis ismételtették velünk az elsőt! Pidig a tananyagot megtanulta annyira hogy folytathatta volna a 2.kal. Akkor volt az hogy az elsőt végig szenvedtük, hiszen tudta az anyagot. Magántanulót csináltak belőle 2.-os korban. 2 napot ment suliba hetente. Sikerült melót találni, így nem tudott otthon maradni, és ment mindennap. Sokat kellet még akkor is bejárnom "raportra". Nagy nehezen találtunk isit máshol. Kollégium 2 év. 7.-es volt akkor. azóta oda jár utolsó éves szakmás. Erre is volt itt lehetősége. De ez már a multé hisz 20 évesek lettünk. Most is nehéz vele néha.
12. a7a90ace89 (válaszként erre: 8. - Dus)
2008. okt. 5. 13:01

Köszönöm szépen, hogy leírtad, miként tartják kordában a fiadékat. Ellopom az ötletet, mert már az én ötlettáram kimerült az értékelést illetően is.


Milyen finoman fogalmaztál!☺ Akik viselkedés alapján értékelik a szaktárgyat, én a pályáról küldeném el!!!!

11. a7a90ace89 (válaszként erre: 6. - Anyuca66)
2008. okt. 5. 12:58
Igen, sajnos tudom, hogy nagyon sokan "fegyelmeznek" így. Azt is tudom, hogy ha a szülő szóvá teszi, csúnya szóval számonkéri, akkor félő, hogy a gyermeken "bosszulja" meg a tanár ezt. Ez az újabb csúnya húzás (s előfordul ez is). S ahogy látom (mert írod), a tannénitek hajladóságot az együttműködésre.:(( Én (s ez csak az én véleményem, ezt tenném) az osztályfőnököt keresném fel jogorvoslatért. Szükség esetén továbbmennék. Ugyanis a szaktárgyi jegyei így nem a valóságot tükrözik, a felvételiknél lehúzza a gyerkőcöt. Utólag már nem lehet bizonyítani semmit.
2008. okt. 3. 20:54

Nekem a középső egy eleven gyerek, a tanulással nincs baj, az egyik legjobb tanuló az osztályban. A második héten már 3-as volt a magatartása, így a szorgalom nem lehet 5-ös. Érdekes egy osztályzás, de túléljük, csak tanuljon ügyesen.

Ritka madár a jó pedagógus. Sajnos az idősebbek nem veszik észre, hogy nyugdíjba kellene menni, mert, ha meggyengül az ideg, a gyerek sínyli meg az egészet. A tanáron meg rajta marad a hárpia jelző, pedig lehet, hogy pár éve még szuper pedagógus volt.

Fiam meg is jegyezte ..... néni annyira de annyira szereti a jó gyerekeket, hogy a rosszakra már nem marad ideje.....

Az idén a javulás jelei mutatkoznak. Kezd lecsendesedni, figyel, és a tanártól is kapott dicséretet. Tudom, nehéz gyerek, de kezelhető.:)

9. 3aa8631208 (válaszként erre: 8. - Dus)
2008. okt. 2. 09:10

Egyetértek veled,a tanár ne a viselkedése alapján értékelje a gyerek tudását.Szomorú,hogy ez sok helyen így van.

Ha az elején úgy mutatkozik be a gyerkőc,hogy esetleg kicsit elevenebb a többitől,meg van bélyegezve.A későbbiekben bármit tesz az nem megfelelő a tanárnak,szinte lesi a gyereket,mikor köthet bele.Nálunk ez így van,elmeséli a gyerek.Most hatodik osztályos és okos gyerek,érzékeny és nagyon elítéli az igazságtalanságot.Nem védeni akarom a gyerekemet,nem égetnivalóan rossz,inkább csicsergős,virgonc,mozgékony.De röhejes,hogy sportoló létére kapott kettest testnevelésből.Matekból szintén.


Tanárok!Tisztelet a kivételnek!!

8. dus
2008. okt. 1. 20:11

Sziasztok!


Az én nagyfiam most első osztályos és az osztályfőnök tanító néni új módszert vezetett be a gyerekeknek a "kordában tartáshoz".

Minden gyerek év elején kapott névre szólóan 8db magatartás és 8 db szorgalom feliratú kártyát.

Ez arra szolgál, hogyha az órán a tanító néni nem bír már mit kezdeni a gyerkőccel, akire már 100szor rászól, hogy hagyja abba a trécselést, inkább elvesz tőle egy magatartás kártyát. Ugyan ez a sztori a szorgalom kártyával is, ami el nem készített lecke, hiányos felszerelés esetén fogy.

Hó végén az elvett kártyák alapján kapják a magatartás és szorgalom jegyet. Azért 8 darab, mert egy hónapban 4 hét van, heti 2-2 kártyával számolnak. Ez rendesen visszafogja a gyerekeket, már akit. Persze, aki olyan, annak mindegy, azzal nem tudnak nagyon mit kezdeni.

Egyébként nem vettem még észre, hogy a magatartása miatt kapott volna megrovást.

Az én fiam sem egy angyal, szépen fogynak a magatartás kártyái, de rengeteg piros pontja van, mindenből.

Amelyik tanár a viselkedés alapján értékeli a gyerek tudását, az nem való az iskolába...., szerintem.

7. Rola
2008. okt. 1. 19:55

Sajnos még ma is így próbálkoznak a tanárok ezzel a módszerrel. A tánári előtt zajlott a következő:

-Mért vagy ideges?

-A ... Józsi már megint egész órán bohóckodott. Elegem van belőle!

-Na jó, majd én is ráfigyelek!


Suli végén megkérdeztem ... Józsit, hogy felelt-e. A válasz igen. A második tanárnő feleltette és azt mondta az elő baki után: bármit kérdezek úgysem fogod tudni a választ.1.

Az osztálytársak szerint is csak egy kérdés hangzott el. ????

6. anyuca66 (válaszként erre: 5. - A7a90ace89)
2008. okt. 1. 19:02

Azt tapasztaltam nem hajlandó a tanár a szülővel együtt működni. Nem állítja le a szülőtársakat, saját véleményét hajszolja. Nem rugalmas. Miért van az látszólag nem figyel a gyerek, játszik, zavarja az órát, és mégis tudja az anyagot????... Tanultunk olvasni 2-3 leckével előbb járt a lányom mint ahol tartottak.

Azt már tudja, új infó érdekelné, és unatkozik. Zavarja az órát, és beírja a rossz jegyeket. De tanárként ezeket sokkal jobban tudod... Én így látom!

2008. okt. 1. 18:27

Nem csak annakidején, hanem mostanság is "divat" így fegyelmezni.:(((


Tanítónőként/Tanárként elítélem ezt a pedagógus magatartást! A kollégáim között is sokan vannak, akik így tesznek, s ez nagyon bosszant.

2008. okt. 1. 18:22
Így igaz, dühöngünk. A probléma attól se fog megoldódni ha "ráborítjuk" az asztalt a tanárra. Hagytam folyni a dolgokat a maga útján. Volt néhány szülőtársam aki ellenem hangolta a tanárt! Hiába próbáltam tenni valamit, inkább szitották a tüzet ellenem.....
3. 3aa8631208 (válaszként erre: 2. - Anyuca66)
2008. okt. 1. 18:17
De azért bosszantó,hogy összekeverik a magatartást és a gyerek teljesítményét.Néhányszor már nálunk is előfordult,de nem rohantam azzonnal a tanárhoz.Helyette otthon dühöngtem.
2008. okt. 1. 18:13
Annak idején nagyon gyakran. Sajnos.
2008. okt. 1. 18:12
Kapott-e már rosszabb osztályzatot iskolás gyermeked a magatartása miatt más tantárgyból.Tapasztalatokat, véleményeket, megoldásokat várok.

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook