Iskolaválasztás előtt állunk - nyelvi tagozatosba vagy csak sima iskolába. Mit a véleményetek? (tudásbázis)
Nem a nyelvi mellett döntenék. Előbb magyarul tanulja meg, mert hogyan értené idegen nyelven, ha nincs meg magyarul az alap. Ha a gyerek jó képességű, akkor is a magyart sajátítsa el előbb.
Ez a nyelvtagozat csak hókuszpók, a szülők szédítésére jó, a gyerekek becsábítására jó. És bizony sok szülő be is dől ennek. Általános iskolában az alsó tagozatnak másról kell szólnia. Arról, hogy a gyerek megszeresse a tanulást, szeresse a tanító nénijét és az alapokat nagyon jól elsajátíthassa.
azért megkérdezném melyik kőműves boldog...esőben, szélben csinálja a munkát, télen nincs is mit, nyáron meg ha van munka, éjjel nappal dolgozhat, ezenkívül tetőtől talpig koszos lesz, nem is adnak magukra, mert minek(tisztelet a kívételnek).
de értem mit akarsz írni(a többi hozzászólásodat is elolvastam), egyet is értek veled, de aki jó képességű, az simán boldogan érezheti magát a kéttannyelvűben, vagy a spec tagozatos suliban...a probléma ott van(amit te is írtál), ha a szülő túlértékeli a gyereket, és ilyen suliba iratja, ami számára csak szenvedés lesz, bár szerintem igazából csak jót akar az ilyen szülő is, csak az a baj, hogy amikor már jócskán szenved a gyerek akkor sem veszi ki onnan...pedig ma már simán lehet iskolát váltani(csak az ilyen szülő önmaga is kudarcnak éli meg a gyereke kudarcát, pedig nem kellene..)
Attól még lehet egy gyereknek boldog gyerekkora, hogy nyelvi tagozatos suliba jár. Ez a két dolog nem függ össze.
Mind a két gyerek nagyon szereti az angol órákat nálunk Gyöngyi néni a kedvenc. Bár szerintem egy kicsit gyorsabban is haladhatnának és a gyerekeimnek is ez a véleménye. Csak az a baj, hogy sok olyan gyerek van akik még az eddig tanultakkal sincsenek tisztában. A nyelvi tagozat valóban csak a jó képességű gyerekeknek való.
Igen. Én nyelvtanár vagyok. Itthon az az egyik nagy probléma, hogy az emberek a magyar nyelvtant sem ismerik. Úgy meg nehéz az idegen nyelv nyelvtanát elmagyarázni. Nagyon kemény hiányosságok vannak. Amikor nem tudja valaki szinte azt sem, hogy mi a melléknév, akkor magyarázhatom neki az olasz melléknevek ragozását...
Annak van értelme már kisgyermekkortól, hogy olyan nyelveket hallgassanak, próbálgassanak, amelyek hangrendszere jelentősen eltér a magyartól (pl. angol), hiszen pici korban bármilyen hangot ki tudnak ejteni, de ezt a képességet szépen lassan elveszítjük. Mondókák, memoriterek szintén jók kisebb korban, később be tud helyettesíteni, segíteni fog. De azzal nem értek egyet, hogy rohamtempóban 8. osztályban nyelvvizsgát tegyenek, mert a nyelvvizsga nem jelent nyelvtudást. nálunk van egy suli, ahol pl ez a cél, gimiben sok osztálytársam volt onnan, mindnek volt alapfokú nyelvvizsgája 8. osztályra, de ott meg is állt a tudomány, a sima osztályból jövők lekörözték a "nagy nyelvtudást" secperc alatt.
Nem az egyszerűbb követelmények miatt kell kőművesnek taníttatni, hanem éppen azért, amit te is írtál. Ha ismered a gyerekedet és jót akarsz neki, nem kényszerítheted fogorvosnak, ha ő nem akar az lenni és a képességei sincsenek meg, csak a te álmaidban. Sok szülő itt hibázik, hogy többet gondol a gyerekéről - vagy többet akar gondolni értelmi képességek terén, mint ami a valóság. És annak a gyerek issza meg a levét.
Lényeg, hogy teljesen egyetértünk, csak ezt a félreértést akartam most elsimítani. :)
Egyetértek Veled, de azt nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy mindenki ismeri a saját gyermeke képességeit, abból pedig be tudja határolni, hogy mennyire terhelhető. Tehát ha van egy nagyon jó, netán kiemelkedő képességű gyermeked, akkor biztosan nem fogod kőművesnek taníttatni az egyszerűbb követelmények miatt.
A saját példánkon látom, hogy a fiam az idén kezdte a hatosztályos gimnáziumot. Az általános iskolai pedagógusok mindenképpen le akartak beszélni róla, mondván, hogy versenyistálló.
Aztán bebizonyosodott, hogy jól döntöttünk. Sokkal felszabadultabb, mint itt az általános suliban volt. Élvezi a gimi minden percét. Nagyon jó, közel azonos képességű gyerekek társaságában van. Nincs mindennap bunyó a suliban, nincs trágárkodás, megtalálta a számára jó közösséget. Nem lóg ki a többi közül, mert mindenki jó. A tanulás nem okoz plusz terhet számára, könnyedén veszi az akadályokat, pedig jelentős a különbség a követelmény tekintetében. Egy általános iskola elég vegyes képet ad a tanulók sokrétűsége miatt. Abban mindenképpen egyetértek Veled, hogy gyermekcentrikus iskolát kell keresni, ahol kiegyensúlyozott felnőtt válhat belőle.
Szerintem ez nincs így.
Lehet, hogy a nyelvi órákra, vagy az idegen nyelven tanult órákra (alsóban ez gyakran un. készségtárgyak- rajz...)bontják őket, de hogy azon óráknak meglegyen a kifizetődő létszám, az osztálylétszám magas.
Egyetértek. Sajnos a tagozatosok inkább már versenyistállók, ami a gyerek lelki fejlődésére komoly HÁTRÁNNYAL lesz, ha nem bírja az iramot. Gyakoribb a beskatulyázás, ha nem indít jól, rányomják a bélyeget könnyen, hogy nem okos és ezt ő sajnos el fogja hinni és nem is fog küzdeni. Sokkal fontosabb a légkör, a tanári kar gyerekekhez való hozzáállása általános iskolában, mint bármi más. Gyerekközpontú iskolába írasd, ha lelkileg egészséges, kiegyensúlyozott felnőttet szeretnél majd látni belőle. Hogy ez nyelvi tagozatos vagy sima, az másodlagos.
A te döntésed, de én inkább szeretnék a gyerekemből boldog kőművest, mint lelkileg kifacsart, pszichiáterhez járó bármilyen diplomást.
Úgy látom, ezzel kisebbségben vagyok, sajnos nagyon erős itthon ez a tendencia, ami azért fura, mert az első 6 évben a gyerekközpontúság a divat, utána meg épp az ellenkezője. Csak megmagyarázzák, hogy az a gyerek érdeke. De nem hiszem, hogy bármelyik gyerek érdeke, hogy gyomorgörccsel járjon iskolába.
nyelv, nyelv, nyelv !!
Minél fiatalabb az ember, annál könnyebben tanulja! Később hatalmas előnye lesz másokkal szemben!
nyelvi!
Ezt -mint tanítónő- írom.
Én kéttannyelvű suliban is tanítottam.
A kéttannyelvű osztályban a gyerekek válogatva voltak.
Viszont hátránya meg az volt, hogy harmadikban angolból tanultuk a melléknév fokozását, amit magyarból még nem tanultak. Szóval előbb a magyart kellett elmagyaráznom.
Egyébként egy tagozatos osztályban sem egyforma képességűek a gyerekek, csak nagyjából.
Most viszont mennem kell, mert napközizek, és még van dolgom előtte.
Majd jövök este.
Én is a nyelvi tagozatra szavazok.
Az én lányom is felvételt nyert, igaz nem sokat tanultak, de ez a tanárnő hibája volt, most egy év alatt kell behozniuk,mert most negyedikben nyelvvizsgájuk van.
De tény, hogy az ilyen osztályba "válogatott" gyerekek járnak. Jobb a tanulmányi eredmény is.
További ajánlott fórumok:
- Figyelemzavar - avagy harc az iskolával
- Hogyan lehet felettesem egy 8 általánossal rendelkező személy, míg én a szakmában minden iskolával rendelkezem?
- Van olyan munkahely, ami mellett nappali tagozatosként lehet dolgozni? (nem gyakorlat, nem diákmunka)
- Esti tagozatos suliba járok. Jelentkezhetek diák munkára?
- Nappali tagozatos diákra 20 éves kora után is jár a családi?
- Zenetagozatos általános iskolában hogyan zajlik a felvételi "vizsga"? Mégis óvodásokról van szó, mit követelnek meg tőlük a meghallgatáson?