Ha babát várok, és kimarad pár hónap az egyetem elvégzése és a munkavállalás között (mert nem találtam), az problémát jelent GYEDnél? (tudásbázis)
Bocsi, hogy itt kérdezek, de némiképp összefügg.
Diák vagyok, és az érdekelne, hogy akkor az egyetemen eltöltött időből 180 nap beleszámít a 365 napba, akkor 185 napot kell dolgoznom, kell munkaviszonyban lennem a gyerkőc megszületéséig, ahhoz hogy gyedet kapjak?
Jajj nagyon köszönöm:)
Összeadva meglesz akkor a 365, attól ijedtem most meg nagyon, hogy mi van, ha a biztosítottságaim között szünet van.
Szia, a szülés időpontjában kell meglennie a 365 nap biztosítási időnek. Az összeszámítás során két évre lehet visszamenni és a biztosítások között nem számít, hogy mennyi szünet van.
Az október 31-től dec 15-ig tartó időt nem lehet beszámítani.
GYED feltétele ugye az, hogy 365 napon át biztosított legyél.(Itt beszámítanak az egyetemből 180napot)
Nos a tényállás a következő: Júliusban diplomáztam, a diákmatricám így október 31-ig volt érvényes. Van egy olyan jogszabály, hogy a hallgató a diákmatrica megszűnését követő 45 napon át még passzív biztosított, ez ugye Dec.15.ig szól.
Többszőr voltam kórházba ez idő alatt, rendezve is volt a TB-m a kórház szerint.
Kérdésem az az, hogy papírforma szerint nekem Dec 15.től van létrejött munkaviszonyom egy cégnél, tehát a biztosítottságom folyamatos,csak október 31.től december 15.ig passzív alapon. Ez gondot okozhat GYED igénylésnél, vagy nem lényeges?
További ajánlott fórumok:
- Csevegjünk erről- arról, ami Neked éppen problémát jelent, és lássuk új szemszögből a kérdésed.
- Egy óvodai problémától, a fejtetűtől hogyan lehet megszabadulni hatásosan?
- Hova kell fordulni, mit kell tenni, ha átverték a külföldi munkavállalót, és nem tudja, hogy jusson haza?
- Te hogyan kezeled a problémát a párkapcsolatodban, önismeret a párkapcsolatban
- Sopron és környéke, lakásbérlés, osztrák munkavállalással kapcsolatban szeretnénk információkat