Bringázz munkába! (beszélgetés)
Ez a fórum a következő íráshoz nyílt: Bringázz munkába!
A levegő a talaj mentén szennyezettebb, tehát az autós rosszabbat szív be, mint a bicajos :) Ezt múltkor olvastam.
Amúgy én is Pesten lakom, és jó időben bringázok munkába (oda-vissza 25 km). Egy dolgot utálok csak, a "járdás" bicajutakat! Mindig kijön elém valaki, vagy kitolja a gyerekét. Hangsúlyozom, én figyelek rájuk, csengetek is, de azt sem veszik észre, hogy ketté van osztva a járda...
Ja, a sarki boltba viszont kocsival megyek. Mégis hogy vigyek haza tejet, tojást, lisztet, macskaalmot...
Sziasztok!
Én Budapesten bringázok, és nagyon sokat járok vele dolgozni, illetve konkrétan mindenhová tavasztól őszig. Nagyon szeretem, mert nem kell BKV-t használnom, mozgásnak sem utolsó. Valóban veszélyes Pesten bringázni, de javarészt odafigyelés kérdése az egész. Aki bicajjal indul el valahová, annak kell a leginkább figyelnie. Úgy kell közlekednie, mintha láthatatlan lenne, mert az autósok nem fogják észre venni, az biztos. Fontos, hogy legyen velük szemkontaktus. Szoktam figyelni más kerékpárosokat, és ész nélkül hajtanak rengetegen. Nem figyelnek, stb... A járdászást én sem tartom jó dolognak, csak a legutolsó esetben használom, akkor is nagyon lassan megyek. Lehet, hogy a környezet szennyezését nem ezek az akciók oldják meg, de ha 25-en hozzá szóltatok, akkor legalább annyit elértek, hogy észrevettétek, hogy van ilyen!!! nagyon szennyezett Bp levegője, de nem a bringán űlve fogsz tüdőrákot kapni. Ha itt élsz, ez benne van a pakliban sajnos.
Figyelmetekbe ajánlanám a Critical Mass oldalát, ill. a felvonulásokat is. hasznos tanácsok vannak ezen az oldalon a kerékpározással kapcsolatban.
persze. de ez kb annyira reális, minthogy most már aztán tényleg a mikulás hozza az ajándékot a gyerekeknek, és ne a szülőknek kelljen beszerezni:)))
aki egyszer megszokta, hogy autó van a feneke alatt, az már önszántából nem fog átülni sem a bkv-ra, biciklire meg végképp nem.
Ez nagy igazság. Jó lenne, ha a törvényhozó valahogyan előnyös helyzetbe hoznák azokat, akik autó helyett választják a tömegközlekedést vagy a biciklit. Persze nyilván sokan nem tehetik ezt meg, de az én ismeretségi körömből a legtöbben kizárólag lustaságból választják az autót.
Amúgy Fehérváron úgy alakították ki azt a kevés bicikliutat, ami van, hogy a járdából, és nem az úttestből választották le, szerintem ez biztonságosnak mondható.
Ennek szerintem elősorban akkor lenne értelme, ha AUTÓS ülne át bicilkire, nem az, aki amúgy is tömegközlekedik. Amíg az a mentalitás nem változik, hogy a sarki boltba is kocsival menjenek az emberek, addig marad a büdös, koszos levegő.
Ha én tömegközlekedés helyett biciklizek, azzal nem lesz tisztább BP levegője. Ha viszont azok ülnének biciklire, akik minden reggel csak 5 km-ért ülnek kocsiba, érezhető lenne a változás.
Szerintem ez egy nagyon felelötlen akcio,és föként iszonyu egészségtelen.A kiirok valoszinüleg valamilyen EU-s felhivàs nyomàn inditottäk el.Csak senki sem gondolta àt kellöképpen.
Elsösorban Bp-re gondolok,de szerintem orszàgosan nem beszélhetünk közlekedési moràlrol.Amikor mindenki nyomul,szàguld a vélt elönyös pozicio eléréséért,megtartàsàért.Az autosok egymàsra sem vigyàznak,egy kerékpàros pedig fokozottan kiszolgàltatott.
Vidéken talàn a kevesebb gépjärmü miatt lehet kisebb a kockàzat,a kevesebb jàrmü miatt kevésbé szennyezett a levegö.
Köztudottan egészségtelen a fövàrosunk levegöje,aki kerékpärozik az több levegöt hasznàl fel,amiben rengeteg nehéz fém is van.
Semmi képpen nem ajänlom a kerékpàrozàst Budapesten.
Bär ha jobban meggondolom a kerékpàrosokat tekinthetjük biologiai szüröknek is.
Én is kerékpár párti vagyok. Melózni, bevásárolni is azzal járok. Ha jó az idő, akkor képes vagyok még kerülni is az egyszerűbb, rövidebb út helyett.
Kondiban tart, jókat lehet gondolkodni közben míg teker az ember.
Mindenkinek ajánlom.
Igen, egyetértek, hogy vidéki kisvárosban, ahol normális az autós forgalom, neadjisten még kerékpárút is van, s csak pár kilométerre van a munkahely/ovi/iskola, valóban nagyon praktikus lehet bicóval járni.
Én azért indultam ki Bp-ből, mert én itt lakom (meg még az ország ötöde), az itteni viszonyokat ismerem. Gyerekkoromban Tatabányán laktam, az nem egy forgalmas város, de emlékszem, hogy a szüleim nem szívesen engedtek biciklizni, egy idő után le is vitték a nyaralóba a biciklit, nehogy a városban azzal járjak.
Az autós-biciklis-gyalogos ellentétbe én nem mennék bele, mert felesleges vitákat szül. Nagyjából ismerem mindhárom helyzetét, s szerintem a konfliktusok abból adódnak, hogy sok helyen nincsenek megteremtve a normális közlekedés felételei (sem gyalog, sem kerékpárral, sem autóval), ezért aztán a kerékpáros a gyalogos és autós "útjára" kerül, s ezzel veszélyezteti, akadályozza saját magát, és másokat is. A gyalogos ideges, mert fél, hogy elüti a biciklis, az autós meg azért ideges, mert nem tudja kikerülni a biciklist, illetve fél, hogy elüti azt. A kerékpáros meg azért ideges, mert nincs bicikliút, vagy ha van akkor ráparkolnak az autók (mert kevés a parkolóhely), tele van a kerékpárút gyalogossal, stb. Megoldás szerintem erre nincs, és nem is lesz, mivel a házak távolsága adott, ezt már "kitömték" utakkal, plussz sávok nem lesznek, bicikliutak sem. (Ez megintcsak Budapest, vidéki kisvárosban remélhetőleg jobb a helyzet)
Én vidéken lakok,kisvárosban,biciklizek minden nap,télen nyáron,mint sokan mások.Bicikliút csak kevés van,ovibol az iskolába vezető úton ,egyszerüen félek végigmenni,olyan nagy a kamionos és teherautósforgalom,tavaly mikor bölcsibe arra jártunk,nemegyszer volt hogy beszorultam két ilyen nagy jármű közzé,rendesen féltem a gyerekkel!
Most már inkább kerülök egy jókorát,mert képtelenség ott végigmenni.
Nagyon szép dolog a bringázás,de előtte biztonságos,úgy értem autós-kerékpáros-gyalogos számára is biztonságos utakat,körülményeket kellene teremteni!
Sziasztok!
Sztem nagyon jó dolog, ha valki bringával tud munkába járni: gyorsabb, nem kell várakozni a buszra és hát természetesen mozgás, ami senkinek sem árt. Viszont van negativ oldala is:
1.Időjárás
2.Tényleg életveszélyes (legalábbis Bp-en)
3. Nem igazán vannak meg a feltételei (kevés bicikliút)
4.És hát az autósok hozzáállásáról nem is beszélve.
Én szerencsés helyzetben vagyok, mert egész normálisan el tudok jutni a mhelyemre, gyorsabban, mint a BKV-val és nem nagyon kell veszélyes útszakaszon menni. Persze sokan vannak, akik nem tehetik meg hogy így közlekedjenek, főleg az útvonal v. a távolság miatt. Viszont ha egy pici remény is van a normális bicajozásra érdemes kipróbálni, mert nagyon jó :)))
Mindig Budapestről szól a fáma, hogy ott mennyire lehet/kellene/egészséges/veszélyes biciklivel közlekedni, pedig azért mintha máshol is élnének biciklisták...
Nálunk (Mohács)kifejezetten hasznos a bicikli, akinek nincs autója, csak ezzel tud eljutni A-ból B-be viszonylag rövid idő alatt, tömegközlekedés mint olyan nem létezik. Van még kis hazánkban néhány ilyen 15-30 ezres város, főleg alföldi települések, ahol drótszamárral lehet a leggyorsabban mindent elérni, pikk-pakk lehet parkolni a boltok bejárata előtt, a parkokon keresztül pedig az autós forgalmat, kerülőutakat is ki lehet váltani.
Egyszóval én a kétkerekűre szavazok!
Budapestről nem tudok nyilatkozni, székesfehérvári vagyok, pár hónapja fedeztem fel a biciklizést, és ajánlom mindenkinek, aki megteheti! Néhány kilométeres távon városban nem sokkal lassabb, mint autóval (sőt, 2 km-en gyorsabb), nincs gond a parkolással. Nem kell hozzá nagy kondi (nekem sincs). Munkába is biciklivel járok, megizzadok kicsit, de egy perc alatt megszáradok, büdös nem vagyok (legalábbis még nem szóltak). Igaz, tróger munkám van: orvos vagyok, nem kell kiöltözve járnom. 2 hete a 15 hónapos lányomat is biciklin szállítom, és nagyon élvezi!
Járdán szoktam menni vagy bicikliúton, 5 km-t (annyira lakom a kórháztól) kényelmes tempóban 15 perc alatt teszek meg. (Persze szintkülönbség nincs.) Én már annyira megszerettem, hogy esőben is így járok (pl. ma).
Ezen a kerékpárral munkába menésen mindig csodálkozom....
ha esik az eső, akkor ugye sáros lesz az ember, ha süt a nap, akkor megizzad.
visztek csereruhát (nem gyűrődik meg?), és zuhanyoztok, átöltöztök mikor megérkeztek az irodába??
amúgy szerintem iszonyat veszélyes budapesten biciklivel közlekedni, én nem igazán javasolnám senkinek, akinek kedves az élete...
amúgy meg igen, tök jó lenne vidéken élni, kint a zöldben, 10 perc bringaútra a munkahelytől.
de budapest sosem lesz kerékpáros város, még az autóknak, buszoknak sincs hely, nemhogy a kerékpárosoknak...
Ugrás a teljes írásra: Bringázz munkába!