35 - 40 fős esküvő (beszélgetés)
Nálunk is kisebb esküvő volt, minden egy helyen. Egy kastélyban volt a ceremónia, catering is odajött, nem kellett úgymond senkit sehová nagyon navigálni, mégis nagyon fontos volt egy "szervező". Én ajánlom, hogy legyen egy ceremónia mester, vagy esetleg férjnek a tanúja, aki egy kicsit kézben tartaná a dolgokat, kicsit szórakoztatnak, esetleg pár játékot levezenyelne, ami nektek is tetszik. Példa: egy nagy átlátszó üveg tele van édességgel, és ő körbejár mindenkinél, hogy tippelhessenek hány darab cuki van benne. Mindenki fizet valamennyit a tippért. (Közben ti fotozkodtok, jó ha addig valaki lefoglalja kicsit a vendégeket).
A nap végén aki legjobban tippelt,megnyeri az edességes uvegcset, a pénz a tietek... Szóval ilyenkre jó gondolni.
A zene fontos! Legjobb, ha élőzene, esetleg egy vagy két fős csapat. Vagy ha hozzátok jobban illik, dj :)
Mondom, nálunk is szomszédasszony intézte.
A család, a barátok üljenek az asztal mellett vendégként, és ne az legyen a dolga, hogy irányítsa az eseményeket!!
A vőféllyel kapcsolatban egy véleményen vagyunk.
A koordinálás inkább csak arra kell, hogy amikor érkeznek a vendégek, akkor fogadhatja őket. Illetve, elindítja a bevonuló zenét. Ha van közte váltás akkor az is az ő feladata. Ceremónia után intézi, hogy tele legyenek a pezsgős poharak. Szól ha mehetnek a vacsorához, és a többi, és a többi. Kinek milyen lagzija van, változó a program.
Ami sztem fontos bármennyi is a létszám: forgatókönyv. Ahhoz tudják magukat tartani és nincs csúszás vagy kavarodás.
Vőfélyt csak abban az esetben keressetek meg, ha kifejezetten hagyományőrző, paraszti lakodalmatok lesz. Egyébként nem illik az alkalomhoz.
Én egyébként nem szeretem, ízléstelen, nem laza, hanem ordenáré, de ez ízlés dolga.
Egyéb vezető akkor szükséges, ha terveztek egyebeket is a szertartás-vacsora-tánc-esetleges menyasszonytáncon kívül. Különben mit koordinálna?
Zene akkor kell, ha lakodalom/tánc is lesz. Ha csak szertartás és egy ebéd/vacsora/állófogadás, akkor maximum kis aláfestőzene jöhet szóba.
Nekünk 100 fős volt az esküvőnk, de még ennyi főnél se volt ceremóniamester/vőfély. Az egyik ismerősünket kértük fel, hogy irányítsa a népet, néha mondjon valamit és bőven elég volt meg kellően vicces. :)
Zene viszont szerintem dukál egy esküvőhöz :)
- Zene kell, különben még a menyasszony-táncot is bajos lesz éjfélkor eltáncolni. :))
- Vőfély, cm. valóban nem szükséges, de egy olyan személy, aki irányítja a felszolgálókat, hogy mikor milyen ütemben, sorrendben tegyék a kajákat az asztalra, vagy éppen az ültetésnél segít, vagy bármi hasonló mindenes valaki kell. Aki odafigyel, hogy hol milyen ital, üdítő stb. van kifogyóban, akármit intéz, ami adódik.
- Mi is egy kisebb éttermet béreltünk, a főzni való alapanyagokat odavittük, megfőzték, felszolgálták, és az italt is tőlük vettük, tehát volt egy emberke, aki azt figyelte, hogy miből mennyi fogyott... a sütiket készen vittük oda.
A végén a mosogatás is rájuk maradt!! :))
Szerintem kell zene is, és nem árt egy vőfély ... Kellenek a laza viccek, az események felvezetése.(Van, ahol ezt keresni se kell, mert az étterem is felajánlja.)
Legyetek boldogok! :)
Zene kell! Persze, ha a buliról beszélünk és nem az önkormányzati vagy egyházi esküvőről.
A többit feleslegesnek tartom én is. Tapasztalatom szerint nem elég viccesek, stb. Olyan erőltetett.
Nálunk az egyik unokatesóm és egy lány unokatesóm férje bohóckodott, és az úgy pont elég volt, mert ők tényleg viccesek voltak és nem erőltettek rá senkire semmit.
Nekünk épp 35 fős volt az esküvőnk. Sem cm-mester nem volt sem pedig vofely (sic!). Viszont volt egy ismerős aki navigalta az eseményeket az elején.
DJ volt, egyeztettuk nagyjábóla zenéket és reggel 6ig buliztunk.
Némi zene biztos hogy jobb hangulatot eredményez,
de a többi pénzkidobás.
Szerintem.....
Sziasztok!
Most kezdtem el tervezni az esküvőnket.
Az lenne a kérdésem,h ennyi főhöz van-e szükség vőfélyre/ ceremóniamesterre illetve zenére?
Ti mit gondoltok erről?