Véleményed szerint mi tartozik bele az alapműveltségbe? (beszélgetés)
Aki nem veszélyes a társadalomra, beszéli és érti a nyelvünket, annak én már odaadnám az alapművelt jelzőt. Tehát pl. tudja, hogy vízbe nem való áram, a gáz robbanásveszélyes, a Föld sérülékeny, az ember halandó stb.
Legalább ennyi lenne mindenkinek a fejében...
Ki beszél itt a tankötelezettségről? Tettek egy állítást, hogy aki 16 éves korára nem szerzi meg az alapműveltséget az már nem is fogja soha.
Erre írtam én, hogy ritkán ugyan de bizony előfordul, hogy az egyén ez után a kor után hozza be a lemaradásait. Felnőttoktatásban dolgozom, tudom, hogy miről beszélek és a tankötelezettség fogalmát is ismerem.
A tankötelezettség 16 éves korra való leszállítása nem azt jelenti, hogy csak addig tanulhatsz, hanem azt, hogy 16 éves korodban eldöntheted, hogy akarsz-e maradni a rendszerben vagy nem.
Persze, ha akarsz, de ott csak zavarod a köröket, akár ki is rakhatnak, de ez már más téma :D
Ez a hivatalos verzió:
Az általános műveltség nek az a része, amely nélkülözhetetlen ahhoz, hogy az egyén eligazodjon a kultúra legfontosabb összetevőiben; képes legyen a további tanulás ra, => művelődés re, általános műveltség és => szakmai képzettség megszervezésére. Az alapműveltség tartalma és terjedelme az idők során - az alapfokú oktatás és => alapiskola i végzettség kiszélesedésével párhuzamosan - lényegesen átalakult és kibővült. Ma már nem az elemi, gyakorlatias, minimális tudás zárt köre, hanem a tartalomtudás és => eszköztudás komplex rendszer e, amelyre a társ.-ban való eligazodás, társ.-i magatartások eredményessége érdekében mindenkinek szüksége van, s melyhez különböző isk.-i és isk.-n kívüli tanulási formák, műv.-i igények és szokások, => értékek kapcsolódnak. A tankötelezettség keretei között az alapműveltség megszerzése minden tanuló joga és kötelessége. Számos országban az alapműveltséghez tartozó törzsanyag tartalmát az => alaptantervek foglalják magukban. Ilyen Mo.-on a Nemzeti alaptanterv, ahol a kötelező oktatás befejezése után a tanulók => alapműveltségi vizsgá t tehetnek. Az alapműveltségre épül a középisk. különböző típusaiban az ált. műveltség feldolgozása.
A rokonok nem bárki,csak egy rész.
A bárki én is lehetek. Vagy bárki tanult ember!,aki szereti, ha beszélgetése nem sekélyes témákat ölelne fel.
A tudás viszi előbbre a világot. Acél élesítheti az acélt.
Én bárkivel el tudok beszélgetni, de nem mondom mindről, hogy művelt! Van, akivel a családról szoktam társalogni - ehhez pl. nem kell tanultnak lenni.
Aztán: a napi eseményekről való beszélgetésnek sem feltétele a műveltség, inkább a tájékozottság. Ha pl. tisztában vagyok a napi politikai-gazdasági-kulturális eseményekkel, hozzá tudok szólni a sporthoz, netán a celebek cirkuszaihoz, akkor nem művelt vagyok, hanem TÁJÉKOZOTT :)))
Értem!:)
Nincs folyt.
Neki nem ez volt a véleménye, ő egy másik témát akart ide berángatni. :))
Lezár.
Egy emberre akkor mondják társaságban,hogy művelt,ha eltudnak véle beszélgetni.
Ez feltételezi az ismereteket a világunk dolgairól.
További ajánlott fórumok:
- Pasik szerintetek a nők miért gondolnak bele többet a kapcsolatba? Hol csúszik el a dolog?
- 6. osztályosok tanítási órán a Múmia c. filmet nézik a tanár beleegyezésével. Szerintetek ez normális?
- A munkanélkülis képzés ugye beletartozik a gyedre vonatkozó munkaviszonyba?
- Laza kapcsolatba bele tartozik?
- Az I.kerület az új módosítás szerint melyik kórházba tartozik?
- Ez az ALOE VERA szerintetek az "igazi" fajta közé tartozik, ami jó hatással van a bőrre?