Tudja-e valaki mit jelent ez: A gézmás lápiban bajbókosan csihogtak a vihorák gimbói... (tudásbázis)
tudod a cyber világban azért nem érdekel a helyesírás, mert annyi oka lehet a melléütéseknek (már amennyiben a melléütések, betű kihagyások ebben a világban helyesírási vétségeknek számítanak. Nézőpont kérdése).... ha vkinek a hsz-ból nem a butaság süt, akkor rohadtul nem a helyesírással, az elütésekkel foglalkozok. Akkor feltételezem, h nem így tanulta meg folyóírással is leírni a szavakat.
Lehet erről vitát nyitni, meg beszólogatni másoknak. Csak kérdés, h van-e értelme.... Ahogy nagynyám mondta anno, értsd úgy, ahogy mondom....
Nekem nincs "álláspontom" csupán feltettem egy roppant egyszerű kérdést.
Sajnálom ha támadásnak vetted válaszomat, de azért szerintem megfontolandó a helyesírással kapcsolatos véleményem - a felvételin ezzel megbuknál:):)
A fórumot pedig érdemes megnézni, nagyon tanulságos:)
ha nincs más kifogásolható, és vki nem ért egyet a te álláspontoddal adott témában, akkor jön ez :))))
ez nevetséges támadási felület :)))
nem tudom, melyik az a fórum, de a kedvedért megkeresem, megnézem :)
Köszönöm parainesised!
Azonban minden piszkálódás nélkül javasolnám, hogy mielőtt magyar nyelvtannal kapcsolatban hozzászólsz egy témához, legalább próbálj meg előtte megtanulni helyesen írni!
Még akkor is, ha a billentyűzeted kissé ókori - mert ez hasonló a "Miért nem kell senkinek, ha nem jóképű a férfi?" fórum házigazdájának hozzászólásaihoz...
Ettől függetlenül a jó szándékodat értékelve inden jót kívánok!
Caviar Laid
nme, mert egy József Attila vers elemzése bemagolt is lehet! És a 2 nme uaz! Nem mindegy, h abemagolt, tanár áltani dolog, vagy egy önmagától, önállóan "feltaált", értelmezett dolog! A magától dolog a tehetség, a tanártól bemagolt az meg a tanulási készség megnyilvánulása (meg a behódolásé).
Amúgy, én sem értem, h mire a kiakadás! A nyelvi készséget is szokták iylen halandzsa dolgokkal mérni.... és igen, felvételin... és igen, 2 tannyelvű gimikbe is....
:) nem tanítónéni vagyok :)
itt kisbetűvel is kezdhetem, ez a laza üzemmódom:)
Na, akkor itt egy amin lehet gyakorolni:)
A neutrális intolerancia diszplazikus fermentaciojanak additiv szublimációja egalizálódik az intervenciális neokolonializmus interpoláris quadratszekvens numerojaval:)
Te sem érted:
nem értelmezni kell a mondatot, hanem elemezni.
A nyelvi struktúra felismerése a lényeg, nem véletlenül vizsgálják ezt értelmetlen mondattal.
(van olyan vizsgálati módszer a logopédiában is pl., ahol értelmetlen szavakat kell utánmondani, mert csak így lehet vizsgálni bizonyos részképességet . Hidd el, van ennek funkciója!)
Valószínű...ebben a korban már ugye.
De ez akkor is egy ó'tári nagy marhaság - még szerencse, hogy nem Derrida-t értelmeztetnek.
Generációk nőttek fel s váltak értelmes, gondolkodó lényekké - amióta új koncepciók alapján töltik meg a gyermekek fejét, azóta egyre több a Gyagyás Tódi.
A kőkorszaknak sem azért lett vége, mert elfogyott a kő...
AZ lehet a baj, hogy nem elég rugalmas a gondolkodása :)
Magam is tanítok, s ezzel a feladattal sokkal jobban vizsgálható egy gyerek nyelvi kompetenciája, az anyanyelve struktúrájának átlátása, mint egy sima, értelmes mondattal.
Én is sajnálom, hogy feltettem egy ilyen kérdést...
Biztosan az lehet a baj, hogy anyám csak 42 évet tanított és "nem eléggé képzett ideológiailag" mint Pelikán a gátőr:)
Sajnálom, hogy Anyukád sem látta meg ebben a feladatban a nyilvánvalót:
a lényeg, hogy a nyelvi szerkezeteket felfedezze a gyerek!
13. hsz pontosan megválaszolja a kérdésed.
te nem figyelsz...
"Leírtam, hogy TUDJUK mi a forrás," - ki mondta, hogy nem tudod? Én legalábbis nem...!
A kérdésedre pedig a válasz még mindig a 13.hsz-ban van. Vagyis éppen azért halandzsa, hogy ne legyen annyira egyértelmű és könnyű. Ez a feladat, ezt kell megoldani, kész.
S ahogy utánam is írták, a jelentés és az elemzés nem ugyanazt jelenti...
na mindegy, hagyjuk
Akkor nem jól tetted fel a kérdést!:D
A jelentés,meg az elemzés az nem ugyanaz.:)
Kedves mkriszti81!
Köszönöm, de felületesen átfutottad a fórumot és a lényeg elveszett, igaz?
Leírtam, hogy TUDJUK mi a forrás, hiszen én töltöttem le neki a feladatlapokat és a megoldókulcsokat - anyám most készít fel egy srácot a felvételire ugyanis.
Ami nem világos az az, hogy a francba lehet ekkora marhaságot kitalálni b+, hogy halandzsamondatokat elemeztetnek a kölkökkel?
Nem elfért volna inkább egy József Attila idézet elemzés céljából?
pl.:"Az éjjel hazafelé mentem, éreztem, bársony nesz inog, a szellőzködő, lágy melegben tapsikolnak a jázminok,..."
Azért én lementettem, jó lesz valami értelmes kommentbe
:)
Ok. Én töltöttem le édesanyámnak és nyomtattam ki a tanítványának.
A google az egy dolog, ott még Joe is tud keresni:)
A kérdés, hogy miért nem egy értelmes szöveget elemeztet?
10 pont, köszönöm! Tényleg arra lennék kíváncsi, hogy miért kell egy ilyen nyakatekert szöveget elemeztetni a gyerekekkel.
Mondom, anyám mögött 42 év tanári pálya áll, nem ma kezdte a szakát - azonban kifutott az arcából a vér egy pillanat alatt.
További ajánlott fórumok:
- 4. osztályos matematika - Tudja-e valaki, hogy igaz vagy nem az az állítás, hogy a vonalak pontokból állnak?
- El tudja-e engedni valaha egy férfi az első szerelmet?
- Ha egy pasi megkér egy másikat, hogy nem tudja-e valakivel összehozni, akkor bepróbálkozhatok nála?
- Családi adókedvezményt igénybe tudja-e venni a férj a feleség előző házasságából származó gyerekekre?
- Egyszer már kérdés volt, hogy tudja-e valaki, hogy az egyik bank reklámjánál ki volt a zenei előadó? Már mindenhol kerestem, de nem találom,
- Március 12-én utazom Velencébe, tudja-e valaki az aktuális vízállást, kell-e gumicsizma?