SNI-s gyerekről mennyi idő után vehető le leghamarabb az SNI? (tudásbázis kérdés)
Bármikor kérheted szülői kérés alapján hogy vizsgálják meg újra azért legalább egy évet célszerű várni szerintem.Meg kell indokolni miért kéred de nem kell megvárni a két vagy három évet....ovisoknál a fiam esetében kétévente van a "hivatalos" vizsgálat.
Legtöbb intézmény fogad SNI s gyerekeket,manapság legtöbb intézmény alapitól okiratában benne van tehát ez önmagában nem akadály,az más dolog hogy nincsenek meg mindenhol a megfelelő szakemberek erre a feladatra:(
Ha bölcsiben oviban hamar betelnek a helyek akkor érdemes már most várólistára jelentkezned...nem tudod levetetni róla csak a Bizottság aki kiadta a szakvéleményt veheti le ha úgy látja lekerülni erről nehezebb mint megkapni az SNI státuszt...
Eszerint nem az van a szakvéleményben hogy integráltan oktatható?
Van SNI s kisfiam,de nem tudok válaszolni a kérdésedre...
A B-L teszt az Brunet-Lezine teszt, a nagyon kicsi gyerekek fejlődési mérőeszköze.
A tanévenkentet úgy érthette, hogy csak akkor vizsgálják újra, ha eltelt egy tanév.
Sajnos, nem tudom, mi az a B-L teszt, a neten se találom, pontosan mit mér.
Nektek a korai fejlesztés a legmegfelelőbb terápia, az a legkomplexebb és legegyénibb. Van a közeletekben erre lehetőség?
A bizottságok közül melyik jött szóba? A tanulási képességet vizsgáló szakértői bizottság vagy a mozgásvizsgáló?
Nem tudom, pontosan mit értesz azon, hogy a vizsgálatokat csak tanévenként csinálák? A bizottságok a tanév egészében fogadják vizsgálatra a gyerekeket.
értem. nem gondoltam, h ennyiből egyértelmű :( pszichológushoz 3x mentünk,(fél év alatt) mire meghozta a döntését. ELőször 70, majd 73, majd 64 százalékot kaptunk - B-L teszt alapján. Mindig azt mondta, h a mozgás húzza le, és legutóbb már a beszéd is. (Egyébként a napokban kezdett el szavakat mondani utánunk, amihez értelem nem társul még, mint "mama", "nem", és pár állathangot utánoz, a "gyere" az egyetlen következetesen használt szava)
a gyogyiped meg azt mondta, h nem tudják melyik bizottsághoz küldjenek, melyik elmaradás alapján kapná meg biztosabban a kisfiam a fejlesztés lehetőségét.... mintha egyik sem lenne bombabiztos.
az SNI csakis azért aggaszt, mert a borzasztó pénztelenség miatt mennem kell vissza dolgozni, és kiváncsi voltam, h ha most SNI lesz, májusig még van-e esély "levenni", mert akkor zárul a bölcsis felvétel, és a bölcsiben az SNIs helyek telve vannak. hirtelen nem tudom, h hová tudjuk majd igy elhelyezni, én annyira biztam, h májusig még sokat fejlődhet, talán még be is hozhatná a társait... de a vizsgálatot meg nem csinálják csak tanévenként, ahogy most utánaolvastam...
Sztem ennyire ne beszéljünk távlati dolgokról egy 17 hónapos gyerek esetében, meg szegregált intézményről.
Nem hiszem, hogy halmozottan sérült lenne. Valószínű a mozgásában vannak lemaradások, ami kihat a beszédfejlődésére is. Ez a mozgásfejlesztésével szépen behozható lesz. Ő még nagyon is időben van, tehát a fejlesztéseknek nagy hatása lehet.
Ha nem hordod rendszeresen a fejlesztő foglalkozásokra, és nem viszed vissza a következő kontrollra, akkor automatikusan megszűnik, DE EZT NEM AJÁNLOM!!!
A normál általános iskolák nagy része integrál enyhén értelmi fogyatékos gyerekeket, de azt írtad, a gyermekednek a mozgásával is vannak problémák, így lehet, hogy halmozottan sérültnek számít. Azt mindenképpen tudnod kell, hogy a normál iskolák nemigen tudnak mit kezdeni az átlagból kilógó gyerekekkel, az integráció pedig csak egy szép szlogen :(((
A fejlesztő foglalkozások vajmi kevesek egy amúgy is nehezen tanuló gyereknek, a tanároknak meg ott van mellette a másik 25-30, és nincsenek is felkészítve a fogyatékkal élők fogadására... ezt nem vallják be, és azt sem, hogy a legtöbb helyen csak az emelt normatíva miatt vállaják az "integrációt". Az már csak hab a tortán, hogy nem lehet mindenkit integrálni, de erről sem illendő beszélni manapság...:(((
Normál iskolában a fogyatékosoknak nincsenek sikerélményeik, nagy valószínűséggel lemaradnak, peremre kerülnek, megtűrtek lesznek, és ez a gyerekben magatartási problémákat fog generálni.
Vannak persze kivételek, de a helyedben én elfogadnám a szegregált intézményt - a gyerek érdekében. Onnan ugyanúgy tovább tud tanulni, mint a normálból, csak sokkal szilárdabb alapjai lesznek, a kiegyensúlyozottságról nem is beszélve. Én alsó tagozatban nem is engedném az integrált oktatást!!!
Levetetni nem is lehet, sztem nem úgy gondolta.
Akkor veszik le, ha a szakértőiben úgy látják, hogy fejlődött annyit, hogy már nem kell meghosszabbítani.
Nem feltétlen kell speciális iskolába járnia, csak mert SNI!
Sőt: a legtöbb iskola már integrál, enyhe értelmi elmaradással meg szinte mindegyikbe beirathatod. Nem kell félned a kisegítő iskolától (gondolom, ez jár a fejedben), mert oda a középsúlyos fogyatékosok mennek már csak.
A fejlesztést, amire minden bizonnyal még az iskolában is szüksége lesz, csak akkor kapja majd meg ott is igazán és célzottan, ha SNI.
Nem nagyon éri meg levetetni.
atyavilág.... 3 év? nem csak nagyobb korban (iskolás) van ez?
itt úgy működik a korai fejlesztő, h csak akkor kaphatunk fejlesztést, ha bizottság SNInek nyilvánitja a kisfiam...
Akkor még nagyon kicsi?
Hát elméletileg egy szakértői vélemény 3 évre szól.
További ajánlott fórumok:
- Írd le azt a szót, ami leghamarabb eszedbejut az előzőröl!
- Terhességi teszt, leghamarabb mikor lehet pozitív? Segítsetek!
- Szellemi játszótér. Ha van kedved beszélgetni vallásról, anyósról, gyerekről, párkapcsolati válságról
- Nárcisztikus férfit, hogy lehet leghamarabb lerázni?
- Melyik sporttal, mozgással(és persze diétával) tudok a leghamarabb változást elérni?
- Ha kihúznak egy fogat, mi a leghamarabbi időpont, amikor pótolni lehet?