SNI gyerek vagy problémás gyerek (beszélgetés)
Ne haragudj, de óvónőként és fejlesztő pedagógusként nem írhatnál le ilyeneket. Ebbe a kategóriába tartozik pl. a beszédészlelési zavar, amit sokszor az óvodában észre sem vesznek(!) és ezt óvodás korban a logopédus akár teljesen korrigálni is tudja. És igenis ide tartozik a diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia. Nem kizárólag értelmi fogyatékosok.Tudom, mert érintett vagyok a témában.
Figyelmedbe ajánlom a következő linket:
[link]
ő most lesz 6 éves májusban ovis lesz még ez miatt egy évig...évek óta gyakorolunk foglalkozunk vele itthon ő nagyon szereti bár néha kellettek trükkök és többnyire úgy tálalom a dolgokat ahogy tudom hogy szívesen fogadja majd,de nincs gond azzal hogy gyakorolnia kell,szivesen megy oviban is a fejlesztős nénihez mióta foglalkoznak vele...sajnos logopédus még most sincs nekünk meg az kellene nagyon nem külön sima fejlesztés:(
Mindenképpen kérjetek vizsgálatot. Nem kell a tanitónőre várni, más a szülő is kérheti.
Ha valamit megállapitanak, akkor legalább fejlesztő pedagógust kap segitségként.
Ezzel csak segitetek a gyereknek.
Mik a kisfiad tünetei? Hányadikos? A párom kisfia most elsős, de sajnos nagyon nehezen megy neki az írás olvasás, számolás. Nem ismeri fel a betűket, a számokat nagyon nehezen... Ha szeretnénk vele egy kicsit foglalkozni, akkor támadólag lép fel, hogy nem és nem...
az én fiam is SNI A s...az a baj hiába van papir ha nincs szakember nem csinálnak semmit nem fejlesztik:((
Ja és ezek a gyerekek általában "egy emberes" gyerekek. Állandó figyelmet igényelnek, és ugy, hogy közben szemkontaktust kell velük tartani.
Az én nagyfiam SNI(A)
Diszlexiás, diszgráfiás, sulyos figyelemzavaros.
A megfelelő ovoda sokat segitett volna
NEM való eltérő tantervü iskolába. Általában alacsony az IQ szintjük, de rendkivül okosak.
Rengeteget tudnak. Ami egyszer belemegy a fejükbe, az ki nem jön onnan. Csak nem tudják megfelelően tálalni. Egy ismerősöm ugy jellemezte: Lexikon agya van.
Az iskolában, ha van szakértői bizottságtól papir, és javasolják a fejlesztő pedagógust, akkor biztositani kell a számára.
A mozgás nagyon jó.
Az én fiam alsós korában kempózott, de csalódott az akkori edzőben és abbahagyta. Másfél éve ujra kezdte és azóta 11 érem tulajdonosa. Korosztályában és sulycsoportjában Magyar Bajnok, és Európa Kupa bronzérmes.(romás és ukrán előzte meg) A küzdősport nagyon előnyös a számukra. Önüralmat, kontrollt is tanulnak. És elfogadják egymás "másságát".
Ja és 11. osztályos gimnazista. Ha nem lenne idegen nyelv (amiből sajnos 4. osztály óta felmentett, állitólag jogtalanul) semmi gondunk nem lenne.
Alig tanul. A magolós tárgyakból 2-ese van, a többi 3-as és 4-es.
Szerintem ez nagyon jó.
Köszönöm! Nem hallottam ezekről az eszközökről, de utána nézek. Sajnos a hétvégék annyira "rosszak", 5 percet nem tudunk a párommal együtt lenni, mert állandóan lefoglalja a kisfiú, ezt csináluk azt csináljuk... stb. Állandóan társasozunk, sétálunk, játszunk, most elvisszük a gyerekeket síelni, probálunk minél többet játszani vele, velük mi is...
Nagyon nagy probléma, hogy az óvodában nem vettek észre semmit, mert minél előbb megkezdődik a fejlesztés, annál hatékonyabb. Az SNI-sek fejlesztése gyógypedagógus feladata, mivel valamilyen idegrendszeri sérülés áll a háttérben és ennek kezeléséhez szakember kell. Amit ti otthon tehettek vele, hogy minél több mozgásos játékot vesztek neki, főleg, nem tudom mennyire ismered, de az Ayres terápiás eszközök lennének jók. Mivel a mozgásfejlődése indítja be azokat az érési folyamatokat, amik az értelmi képességek fejlődéséért is felelősek. Nem véletlen hogy a gyógypedagógus is elsősorban mozgás terápiát végez. Nagyon jók tehát pl az egyensúlyérzéket fejlesztő játékok, kerékpár, roller, az a tölcsér amiben forogni lehet, füles labda amin ugrálni lehet, trambulin, stb.. A magatartás problémákon is segít a mozgás, ha az legalább folyamatosan 50-60 percnyi aktív mozgás.
értelek nekünk sincs helyben kislétszámu osztály csak az eltérő tantervű tagozat ahová ő nem való meg nem is engedném oda...sok helyen kevés a szakember én tudom legjobban sajnos évek óta harcolok logopédusért...
az nagyon rossz ha nem lehet napközben megoldani ezeket este már nagyon fáradt egy gyerek:(
semmi gond:)
nem hiszem,semmi közét nem találták,körbejártunk mindent,több szakemberrel születés,terhesség alatti dolgok,azóta a fejlődése mindenben megfelelően fejlődött egyszerűen az anamnézisében semmit nem találtak amire rá lehetne fogni...tesója szószátyár nagyon,gyönyörüen beszélt mindig...
Hát páromék probáltak keresni, de kislétszámú nem volt, csak ahová tényleg beteg gyerekek járnak. Oda meg nem akarták, mert ő is egy nagyon értelmes aranyos kisfiú. Itt az iskolában a létszám 20 fő. De sajnos csak ő az aki nem tud felzárkózni, és ezért kellett mellé a külön tanár, aki egy héten egyszer foglalkozik vele, másfél órát, egy héten kétszer pedig mozgásterapeuta. Ezzel segítik, hogy a jobb és a bal egyféltek kommunikáljon egymással, mert sajnos ez sem megy.
De nem a fogamzásgátló miatt ? Mármint ezért lett beszédhibás? Bocs..
közben átolvastam miröl van szó mindneképen szakemberhez kellene járnia,esetleg kislétszámu suliba ahol napközben is tudnák fejleszteni nem iskola után kellene külön...nincs ilyen iskola a közelben esetleg?
a fiam SNI s,beszédproblémái vannak azon kivül értelmes barátságos gyerek.
lényeg, hogy tényleg küldjétek szakemberhez, mert ez fontos mindenki megnyugtatása miatt.
kap fejlesztést,és akkor muszáj lesz vele törődni, majd aztán kiderül mi lesz később
teljesen igazad van. Ezt én is így gondolom, de látod nem vagyunk egyformák. Egy héten készer jár mozgásterápiára 3-tól 5-ig, így meg persze a házija nincs meg, 5 után már annyira fáradt, hogy nem érdekli semmi. Anyuka 7-kor jár haza, tehát egy nulla...
és ezért a hivatalra van kiszabva hogy tegyenek valamit a gyerekkel..Hm..akkor a gyerek nem sni-s hanem peches,mert nem foglalkozak vele..el kell vinni szakemberhez ő ugyanúgy megállapítja hogy foglalkozásbli hanyagság, vagy valami született robléma ál a háttérben, de tény bármi van ha szül valaki gyereket akor kutya kötelesége foglalkozni vele...a gyerek nem fű hogy nőjön mint a többi..
Pont ez a probléma szerintem. A kisfiú állandóan le volt passzolva, ezért amikor csak lehetett nálunk volt testvérével együtt. Nyáron 3-4 hetet szoktak nálunk lenni. Akkor mi én úgy gondolom mindent megtettünk amit lehetett, de mivel nem velünk él, nem bírálhatjuk felül az anyukát. Csak segítésül szoktuk mondani, hogy szerintünk miben lehetne segíteni a kisfiúnak. Párom is teljesen ki van. Lehet osztály kell ismételnie, de már azt is javasolta az anyuka, hogy elviszi speciális iskolába. Az óvodába egyértelműen javasolták, hogy iskolás legyen. Igaz a nagycsoportot kétszer járta, de én úgy látom, hogy még mindig nem érte el az iskolás szintet sajnos. Senki nem tudja megmondani, hogyan kellene vele foglalkozni, azt mondják akármennyit foglalkoztak volna vele kiskorban, akkor sem tudná most sem, mert nem tudja megjegyezni. Én ezt nem hiszem el!!!
Mi az hogy az oviba nem vettek észre semmit?Akkor minek jár a gyerek oviba?Mert kint hideg van??És a szülők kellő fontosságot tulajdonítottak annak hogy a gyerekkel foglalkozzanak?
A párom kisfiáról van szó. 8 éves, most kezdte az elsőt, az oviban nem vettek észre semmit, csak én figyelltem fel rá, hogy nem jegyzi meg a születésnapját, hiába mondjuk neki, nem rajzolt, nem ismerte fel a színeket még 7 évesen sem. A szülők aztán elvitték Budapestre, ahová SNI kategóriába sorolták. Azt mondták születési rendellenesség, a logikáért felelős szervecske az agyban nem fejlődött ki rendesen, ezért nem tud megjegyezni bizonyos dolgokat. Pedig nagyon értelmes, tündéri kisfiú. Sokat van nálunk, és mindíg sír, hogy nem akar hazamenni, nálunk akar maradni. Tudni kell, hogy az apukája, párom imádja, és mindent megadna neki. Az anyuka nagyon elfoglalt észre sem vette, hogy valami gond van. a kisfiúval délután egy héten egyszer gyógypedagógus foglalkozik, de nem nagyon tud felzárkózni. Nem ismeri fel a betűket, pedig már lassan vége az első osztálynak. Segíteni szeretnék, de nem tudom hogyan. Mivel nem velünk él, nagyon nehéz.
Az SNI szellemi fogyatékos?Ezek szerint?Mert csak azért mert nehezen tanul meg írni, max lusta lehet...
Aki nehezen tanul meg írni, olvasni, számolni, az nem SNI kategória, hanem diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia. Az SNI a sajátos nevelési igényű gyermek, magyarán, aki valamilyen területen fogyatékos. Pl: értelmi, testi, valamilyen érzékszervi, stb.. Ez már súlyosabb eset. Van a gyermekedről ilyen papírod? Mi a konkrét kérdésed ? Ha tudok segítek.
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy van-e esetleg olyan valaki akinek a gyermekéről kiderült, hogy SNI kategóriába tartozik, azaz nehezen tanul meg írni, olvasni stb. Valamint a viselkedésével is gond van, lelkileg nincs jól.
További ajánlott fórumok: