Tanulási problémás a gyermekem! (beszélgetés)
Sziasztok kedves szülőtársak!
Én is 2 dyses lányt nevelek. A nagyobbik dyslexia, dysgraphia, a kisebb dyskalkulia is . nekem nagyon sokat segített a pedagógiai intézet egyik kedves nevelője és a korai fejlesztőpedagógus. Ha Szeged Hírös városában laktok priviben megadom a nevüket. A nagylányom majdnem kitűnő tanuló értsd úgy, hogy 3 db 4-es a biziben a többi 5-ös, a kisebb szín 4-es. Nagyon sokat kellett velük foglalkozni, szinte feláldoztuk értük minden időnket, de megérte. nagyon fontos hogyan kommunikálsz vele, és mindent le kell nekik rajzolni, gondolattérképpel tudnak tanulni. Soha nem kértem semmiből felmentést és nem engedtem spec. suliba őket. A nagyobbik nyelvtagozaton tanul tovább, a kicsi művészetibe készül. Higgyétek el a fejlesztés az alap és szeretet, hozzá állás a hab.Ők nagyon értékes, és intelligens, okos gyerekek csak külön módszer kell a tudás előcsalogatásához! Soha ne adjátok fel!
Üdv : Egy sikeres anyuka!
mi az hogy nem engedi el?
Mivel indokolta?
és ha nem tudnád megoldani, hogy máskor járj érte?
vagy attól tartott hogy átviszed oda a gyereket...
számítógépet, pl: laptopot, ha tudtok vásároljatok és legyen a diák részére elérhető helyen az iskolában...
pl. tanári vagy igazgatóiból reggel kikéri tanítás után visszaadja...
Ja legyen hozzá internet kapcsolat az adatok elmentése miatt (gépmeghibásodás esetén ne vesszen el semmi) esetenként fel kell vállalni, hogy hetente-havonta kinyomtatjátok a gépben lévő anyagokat megőrzés miatt.
Te drága!
Mindent megteszel, ami tőled telik...
nagyon sok iskola van ahol fel vannak készülve erre a fajta oktatásra...
sok jó nevű iskola van, nem tudom merre éltek, de ha gondolod írj, privit, hogy melyik város, mert nincs az adatlapodon és így még ötletet sem tudok adni, de pl...az iskolák is ki szoktak járni pályaválasztás idején cél irányosak iskolákba..olyanokba amelyek reálisak számukra.
szia
mintha a saját helyzetemet hallgatnám...
de sajnos a tanárok azt mondják, hogy időnként lusta, pedig csak a rengeteg új info miatt időnként, már nem bírja és olyankor elkalandozik, másfelé terelődik a figyelme..
egyszerűen egyedül nem tudom itthon napi 2 órácskába besűríteni mindent amit végig kéne vele csinálni...
6 órás bért meg nagyon nem merem bevállalni...
JOZSU
Te gyerekekkel foglalkozol?
ez nem semmi, hogy nem a képességeit, hanem a tudást osztályozzák,
mert lehet valaki színötös könnyedén, de lehet valaki közepes hatalmas küzdelmek árán, amit sok tanár észre sem vesz...
SAJNOS!!!!!!!!!!!!!
Nagyon igaz amit írsz.
De sajnos ez most jelenleg álomvilág....
Aztán ha az iskolai követelményrendszert nem a tudomány fejlődéséhez igazítanák, hanem a gyerekek életkori sajátosságaihoz, máris kevesebb lenne az iskolai kudarc.
Aztán, ha apuka tudna annyi pénzt keresni, hogy eltartsa a családot, és anyukának újra az lenne a dolga, amire teremtetett: hogy az otthoni hátteret biztosítsa, nagyságrendekkel csökkenne a "problémás" gyerekek száma.
De ma már 2 fizetésből is nehéz megélni, nemhogy bárminemű segélyből...
Sorolhatnám még, de nincs értelme. 100 szónak is egy a vége: lehet, hogy nem is a gyerekkel van a probléma?! :(( Ő csak a tünetek hordozója, és mindennek elszenvedője. Mindenütt ő van legalul, ebből következően rá nehezedik a legnagyobb nyomás. :((
A hiperaktivitás az egy nagyon tág fogalom. A legtöbb " más " SNI gyereket ebbe az elnevezésbe süritenek. Pedig teljesen különböző mindegyikük.
A fiam egyidőben: sulyos figyelemzavaros hiperaktiv volt
Aztán a fogalom: FI MO TA ( figyelemzavar, mozgáskoordinációs zavar, tanulászavar ) Szerintem igy a helyesebb.
Csak annyiban gyógypedagógiai problémák ők, hogy más ütemben és egy kicsit másképpen kell velük foglalkozni, A figyelmük miatt. Az miatt, hogy a legtöbben közülük "egyszemélyes" gyerekek.
Tamásom pl. az általános iskolában mindig a tanári asztal előtt, vagy az első padban ült. Ha lankadt a figyelme, csak megkocogtatták az asztalát és oké volt minden.
Látszólag nem figyelt, ellenőrzésképpen felmondatta a tanárnő vele az anyagot. Szinte szó szerint elmondta.
Táplálkozás, vegyi anyagok. Nagyon befolyásolók.
Sajnos nincs anyagi háttér arra, hogy teljesen kiküszöböljük a káros anyagokat. Pedig sokat segitene.
A másik tényező, a születéskori oxigénhiány és a gondozatlan terhesség. az első évek ingerhiánya.
Nálunk ez volt ( a fiam öf. gyerek 3 évesen)
Azt szoktam mondani, ha lenne elég pénzem és támogatottságom, akkor létrehoznék egy olyan szervezetet ahol ezeknek a tipusu gyerekeknek tudnék segiteni. Nem Budapesten. Ott vannak. De sajnos vidéken nagyon kevés az a hely ahol bármi is történik. De ez már csak magánvélemény....
Jut eszembe még, hogy nagyon is egyetértek azzal, hogy a hiperaktivitás nem gyógypedagógiai probléma, hanem inkább életviteli, táplálkozási.
A problémám, hogy már nem vagyok biztos benne, hogy a lisztem látott búzát, a tej tehenet, az étolaj meg napraforgót... a vízről meg beszélni se merek... De enni muszáj. Hogy mit? Én már a bio ételekben sem bízom - no meg megfizetni sem tudom...
Bizony :)
Fiad is milyen jó fej már! Hát nekem nagyon bejön a srác. :)))
Azt hiszem a mai társadalom fél a "más" gyerekektől.
Akikkel több meló van, akik több törődést, segítséget igényelnek, félnek, hogy nem fognak teljesen beleolvadni ebbe a teljesítmény-központú világba.
Nem kell tőlük félni, nem baj, ha nem megy olyan gyorsan az olvasás, vagy az írás, mint a szomszéd Pistikének, aki lehet, hogy a rajzban rosszabb, mint a saját (a rajz, és a zene is ugyanolyan fontos ám, mint a nyelv!!!!)
Van egy sztorim:
Barátnőm testvére értelmi fogyatékos, igaz, már 40 körül járhat a srác, de komolyan mondom, hogy én ilyesfajta pasit képzelnék el magam mellé az életben (anyja szerintem nem adná nekem a kezét, így meg sem kérem :))).
Udvarias, kedves, minden, amit egy pasiban látni szeretnék.
Ha megyek hozzájuk T. már jön is, hogy Gabi, kérsz kávét?
Nőnap után mikor beléptem az ajtón, már jött is felköszönteni, nem kell neki mondani.
Nőnek érzem magam mellette! Pedig középsúlyos értelmi fogyatékos!
Lehet, hogy nem tud helyesn írni, olvasni, vagy számolni, lehet, hogy nem lett belőle vezérigazgató, de EMBER! Olyan ember, akit én szeretek, és jó vele.
Lehet, hogy nem bezsélgetünk Goethe-ről, vagy matematikai egyenletekről, de emberként bánik velem, amit nem lehet elmondani rengeteg pasiról!
Értitek?
Ha szabad, akkor kiegészíteném azzal, hogy ha a BNO F70, akkor a szülővel meg is beszélik az iskolaválasztást, tehát a szülő mindenképp tud a szakértői véleményéről.
Bár ez nem témába vágó volt, nem illik ide, tudom, hisz a lényeg a hozzászólásban az volt, hogy az iskola kiáltja ki a gyereket értelmi fogyatékosnak.
Köszi,de az én fiam nem az!!!
A felmérés is ezt mutatta ki mégis ezt mondja az iskola!!
Én halolajat szedetek a gyerekkel.reggel este 2 szemet.Esprikot.Figyelemzavara van.Most negyedikes.
Picikorában kimaradt a mászás a mozgásfejlődéséből,ezzel magyarázzák a zavart.
Most heti egyszer jár fejlesztésre a suliba,és kétszer egy speciális tornára ami az idegpályákra hat.Várom a csodát.Itthon nyugodt környezetben jól teljesít,de a suliban elvész a figyelme.Tele van eggyesekkel.
Neeeeeeeeee! Nem csodaszerekről beszélek!!!! Hivatalos, orvosok által is elfogadott vitaminokról. Ezért mondtam: ORVOSI JAVASLATOT KÉRNI!
A Lenkei-viatmin bátor felnőtteknek való. Én másfél évig szedtem. Gyereknek TILOS!