Főoldal » Fórumok » Hobbi & Otthon fórumok » Mit lehet csinálni ilyenkor? - Autó biztosítása fórum

Mit lehet csinálni ilyenkor? - Autó biztosítása (tudásbázis)


18. timycat (válaszként erre: 17. - Taktikaicsiga)
2021. aug. 28. 23:46

Értem. Azért én kellemetlenkednék náluk, nem csak telefonálgatással.

Ez a rendszeresen majd a jövő hét... azért elég gáz. Nincs az a biztosító amelyik ilyen esetben hónapokig fizeti a bérautót, mondván "csak még a jövő hétig"

17. Taktikaicsiga (válaszként erre: 15. - Timycat)
2021. aug. 28. 22:59

Ez azért nem így volt.


Ehhez a szervizhez hordjuk évek óta az autóinkat. Egy kisvárosról van szó. Mindenki ismer mindenkit, mi is tettünk már szívességet a szervizes fiának stb.

Nem azért szedték szét a kocsit, hogy ne vihessük el. (Amúgy sem érte volna elvinni. A szervizesek azonnal jöttek a helyszínre és trélerrel elvitték a kocsit, nekünk nem kellett semmit intézni).

A biztosító nem volt hajlandó kijönni, a szerviznek kellett fotózgatni. Ők ezen kívül nem egyezkedtek a biztosítóval, mindent mi beszéltünk velük.

Amikor megkaptuk az első ajánlatot felhívtuk a szervizt, hogy elfogadjuk-e, mit látnak a kocsin. Ő adtak tanácsot, hogy hogy csináljuk, és így meg is kaptuk a nagyobb összeget.


Ha a biztosító egyből a szerviznek utalt volna, akkor mindent számlára kellett volna csináltatni, így viszont tudtunk mi is ezt-azt bontóból megszerezni, ami nem olyan jellegű alkatrész (pl.fényszóró).


Minden héten telefonálunk és mindig az a válasz, hogy jövő hètre kész a kocsi. Eddig elvileg egy külsős, a lakatos szuttyogott vele, mert közben szabadságon volt stb…

2021. aug. 28. 20:20
Mit lehet ilyenkor csinálni? Hát kellemetlenkedni, hogy mielőbb meg akarjanak tőled szabadulni, az meg úgy megy csak ha megcsinálják az autódat.
15. timycat (válaszként erre: 14. - A6f6bb6c75)
2021. aug. 28. 20:15

Bizony és az olyan szervizeket ahova a FI az autóját vitte "fel kellene gyújtani".


A legalja az a szerviz, ami szétszedi az autót, hogy máshova már ne vihesd, a biztosítóval lezsírozza a mennyi az annyit, aztán cseszik rád. Általában nem is ezek dolgoznak magas színvonalon 😕

14. a6f6bb6c75 (válaszként erre: 13. - Timycat)
2021. aug. 28. 20:09

Igen, egyébként utólag nekem is többen azt javasolták, hogy fel kellett volna becsültetnem a kár értékét, és kérni a kifizetését, aztán a javítást meg intéztem volna külön magamnak.

Mindig tanul az ember.

13. timycat (válaszként erre: 8. - Aszparagusz)
2021. aug. 28. 20:05

Nem célszerű. Ha a biztosító közvetlen közli a szervizzel hogy mennyit ad, annyi is lesz a számla.


Mi mindig magunk intézzük és pluszban jövünk ki.

2021. aug. 28. 19:55
Egy 800 eFt-os autót több mint 600 eFt-ért javítanak meg? Hogyhogy nem lett gazdasági totálkár?
11. a6f6bb6c75 (válaszként erre: 8. - Aszparagusz)
2021. aug. 28. 18:46

Szerintem ez biztosítótól is függ, meg attól is, hogy ki, hogy szeretné intézni a kárrendezést.

Gyakorlatban én is csak azt az esetet ismerem, amikor a biztosító a szerviznek utalja a javítás összegét, bár én akkor el is fogadtam a biztosító által ajánlott szervizt a javításhoz.

10. andi6020 (válaszként erre: 1. - Taktikaicsiga)
2021. aug. 28. 17:53
Kin?
9. aszparagusz (válaszként erre: 3. - Taktikaicsiga)
2021. aug. 28. 17:38

Ez így nem kerek.

A biztosítónak van egy kötelező ügyintézési határideje. Covid ide vagy oda.

Hogy utána a szervíz mikor tudja megcsinálni, az egy másik történet.

8. aszparagusz (válaszként erre: 3. - Taktikaicsiga)
2021. aug. 28. 17:34

Miért ti kapjátok a pénzt?

Amikor nekem volt olyan károm, amit a másik fél okozott, a biztosító a szerviznek utalta közvetlenül a javítás összegét.

7. aszparagusz (válaszként erre: 1. - Taktikaicsiga)
2021. aug. 28. 17:32

Ha a másik fél volt a hibás és elismerte a felelősségét (tehát az ő kötelező biztosítása terhére javítják az autódat), akkor elvileg kérheted ezeknek a költségeknek a megtérítését is.

Ezt viszont már a kárfelvételnél kellett volna jelezned.

Hogy ebből (bérautó, taxi, stb.) mennyit térítenek meg, az egy külön történet.

6. 94a06e9696 (válaszként erre: 4. - Taktikaicsiga)
2021. aug. 28. 17:27

Az hogy mennyiért vetted nem számít abban, hogy egy 600 ezres kár mennyire sok vagy kevés.

Mi mindig a szervízzel intéztetjük, ha ilyen történik, és akkor ez már az ő futamuk. A 3 hónapból ha 1-et ti vártatok, és addig nem álltak neki, akkor azt ne vegyük a szervíz idejébe. De a 2 hónap is rengeteg, maximum 2 hetet tartanék indokoltnak, de erről csak a szervízzel tudsz egyezkedni, a biztosítónak, aki már megtette a magáért, megjegyzem ahhoz képest elég hamar, ehhez már semmi köze...

2021. aug. 28. 16:57

Nekem az a tapasztalatom, hogy sürgetni kell a biztosítót, a szervizt. Nekem mikor ilyen problémám volt minden nap telefonáltam, a végén már emaileket is küldözgettem, miután 2 hónapig tologatták a felelősséget egymás között...

Szerintem hívd fel őket, mondd meg, hogy szükséged van az autódra, és kérj 1 pontos dátumot, hogy mikorra lesz kész.


Közölheted is velük, hogy az indokolatlanul hosszúra nyúlt szervizelés miatt autót kellett bérelned, saját költségen, és megkérdezheted, hogy ennek a költségét hogyan kívánják majd rendezni?

Kérj számlát, vagy csereautót a szerviztől. Általában az utóbbit szokták javasolni, sztem az is rendben van.

4. Taktikaicsiga (válaszként erre: 2. - 94a06e9696)
2021. aug. 28. 16:02
Egyébként a kár jelentős. A kocsit 800.000-ért vettük.
3. Taktikaicsiga (válaszként erre: 2. - 94a06e9696)
2021. aug. 28. 16:02

Nem tudták megmondani. A biztosító a covid miatt kárszemlére sem volt hajlandó kijönni.

Először körbe kellett fényképezni az autót és arra adtak volna 280 ezret. Ezt nem fogadtuk el. Ekkor a szerviznek szét kellett szednie, a sérült elemeket egyenként fényképeznie és feltöltenie…

Csak az több mint 1 hónap volt, hogy a pénzt megkapjuk.

Allianz…

2. 94a06e9696 (válaszként erre: 1. - Taktikaicsiga)
2021. aug. 28. 15:46
Tudom, hogy nem válasz a kérdésre, de mikor odavitted nem kérdezted meg, hogy meddig fog tartani a javítás? A kárösszegből kiindulva ez a 3 hónap teljesen indokolatlan.
2021. aug. 28. 15:26

Egy szép júniusi délutánon egy BMW nem állt meg a STOP táblánál és összetörte szeretett Mazdánkat. A biztosítóval nagy huzavona után sikerült rendeznünk a dolgot, 622.000 Ft kár.

Viszont nekünk 3. hónapja nincsen autónk, még mindig szervizben van! Sok a lakatos munka, fényezés, mindenhol szabadságolás van. Emiatt bérautóval járunk sokszor, az 5 hónapos kislányomat kölcsön kocsikkal viszem harmadik hónapja orvoshoz. Amikor kórházba kellett azonnal vinnem, taxira kellett várnom.


Nagyon dühítő! 3 hónap rengeteg idő, közben a biztosítást is fizetem egy olyan autóra, ami nem vesz részt a forgalomban. Ezeket a károkat nem lehet valahogy “bevasalni”?

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook