Mit lehet csinálni ilyenkor? - Autó biztosítása (tudásbázis)
Értem. Azért én kellemetlenkednék náluk, nem csak telefonálgatással.
Ez a rendszeresen majd a jövő hét... azért elég gáz. Nincs az a biztosító amelyik ilyen esetben hónapokig fizeti a bérautót, mondván "csak még a jövő hétig"
Ez azért nem így volt.
Ehhez a szervizhez hordjuk évek óta az autóinkat. Egy kisvárosról van szó. Mindenki ismer mindenkit, mi is tettünk már szívességet a szervizes fiának stb.
Nem azért szedték szét a kocsit, hogy ne vihessük el. (Amúgy sem érte volna elvinni. A szervizesek azonnal jöttek a helyszínre és trélerrel elvitték a kocsit, nekünk nem kellett semmit intézni).
A biztosító nem volt hajlandó kijönni, a szerviznek kellett fotózgatni. Ők ezen kívül nem egyezkedtek a biztosítóval, mindent mi beszéltünk velük.
Amikor megkaptuk az első ajánlatot felhívtuk a szervizt, hogy elfogadjuk-e, mit látnak a kocsin. Ő adtak tanácsot, hogy hogy csináljuk, és így meg is kaptuk a nagyobb összeget.
Ha a biztosító egyből a szerviznek utalt volna, akkor mindent számlára kellett volna csináltatni, így viszont tudtunk mi is ezt-azt bontóból megszerezni, ami nem olyan jellegű alkatrész (pl.fényszóró).
Minden héten telefonálunk és mindig az a válasz, hogy jövő hètre kész a kocsi. Eddig elvileg egy külsős, a lakatos szuttyogott vele, mert közben szabadságon volt stb…
Bizony és az olyan szervizeket ahova a FI az autóját vitte "fel kellene gyújtani".
A legalja az a szerviz, ami szétszedi az autót, hogy máshova már ne vihesd, a biztosítóval lezsírozza a mennyi az annyit, aztán cseszik rád. Általában nem is ezek dolgoznak magas színvonalon 😕
Igen, egyébként utólag nekem is többen azt javasolták, hogy fel kellett volna becsültetnem a kár értékét, és kérni a kifizetését, aztán a javítást meg intéztem volna külön magamnak.
Mindig tanul az ember.
Nem célszerű. Ha a biztosító közvetlen közli a szervizzel hogy mennyit ad, annyi is lesz a számla.
Mi mindig magunk intézzük és pluszban jövünk ki.
Szerintem ez biztosítótól is függ, meg attól is, hogy ki, hogy szeretné intézni a kárrendezést.
Gyakorlatban én is csak azt az esetet ismerem, amikor a biztosító a szerviznek utalja a javítás összegét, bár én akkor el is fogadtam a biztosító által ajánlott szervizt a javításhoz.
Ez így nem kerek.
A biztosítónak van egy kötelező ügyintézési határideje. Covid ide vagy oda.
Hogy utána a szervíz mikor tudja megcsinálni, az egy másik történet.
Miért ti kapjátok a pénzt?
Amikor nekem volt olyan károm, amit a másik fél okozott, a biztosító a szerviznek utalta közvetlenül a javítás összegét.
Ha a másik fél volt a hibás és elismerte a felelősségét (tehát az ő kötelező biztosítása terhére javítják az autódat), akkor elvileg kérheted ezeknek a költségeknek a megtérítését is.
Ezt viszont már a kárfelvételnél kellett volna jelezned.
Hogy ebből (bérautó, taxi, stb.) mennyit térítenek meg, az egy külön történet.
Az hogy mennyiért vetted nem számít abban, hogy egy 600 ezres kár mennyire sok vagy kevés.
Mi mindig a szervízzel intéztetjük, ha ilyen történik, és akkor ez már az ő futamuk. A 3 hónapból ha 1-et ti vártatok, és addig nem álltak neki, akkor azt ne vegyük a szervíz idejébe. De a 2 hónap is rengeteg, maximum 2 hetet tartanék indokoltnak, de erről csak a szervízzel tudsz egyezkedni, a biztosítónak, aki már megtette a magáért, megjegyzem ahhoz képest elég hamar, ehhez már semmi köze...
Nekem az a tapasztalatom, hogy sürgetni kell a biztosítót, a szervizt. Nekem mikor ilyen problémám volt minden nap telefonáltam, a végén már emaileket is küldözgettem, miután 2 hónapig tologatták a felelősséget egymás között...
Szerintem hívd fel őket, mondd meg, hogy szükséged van az autódra, és kérj 1 pontos dátumot, hogy mikorra lesz kész.
Közölheted is velük, hogy az indokolatlanul hosszúra nyúlt szervizelés miatt autót kellett bérelned, saját költségen, és megkérdezheted, hogy ennek a költségét hogyan kívánják majd rendezni?
Kérj számlát, vagy csereautót a szerviztől. Általában az utóbbit szokták javasolni, sztem az is rendben van.
Nem tudták megmondani. A biztosító a covid miatt kárszemlére sem volt hajlandó kijönni.
Először körbe kellett fényképezni az autót és arra adtak volna 280 ezret. Ezt nem fogadtuk el. Ekkor a szerviznek szét kellett szednie, a sérült elemeket egyenként fényképeznie és feltöltenie…
Csak az több mint 1 hónap volt, hogy a pénzt megkapjuk.
Allianz…
Egy szép júniusi délutánon egy BMW nem állt meg a STOP táblánál és összetörte szeretett Mazdánkat. A biztosítóval nagy huzavona után sikerült rendeznünk a dolgot, 622.000 Ft kár.
Viszont nekünk 3. hónapja nincsen autónk, még mindig szervizben van! Sok a lakatos munka, fényezés, mindenhol szabadságolás van. Emiatt bérautóval járunk sokszor, az 5 hónapos kislányomat kölcsön kocsikkal viszem harmadik hónapja orvoshoz. Amikor kórházba kellett azonnal vinnem, taxira kellett várnom.
Nagyon dühítő! 3 hónap rengeteg idő, közben a biztosítást is fizetem egy olyan autóra, ami nem vesz részt a forgalomban. Ezeket a károkat nem lehet valahogy “bevasalni”?
További ajánlott fórumok:
- AVG vírusírtom van, de most Trójai vírus lett a gépemen.Ilyenkor mit lehet csinálni?
- A vírusírtóm blokkolt egy ártalmas webhelyet. Mit kell ilyenkor csinálni?
- Tud valaki segíteni? A bíróság megállapította a gyerektartást, de a volt párom nem fizeti. Ilyenkor hova kell menni vagy mit kell csinálni?
- Elromlott a számítógépemen az összes usb. Ilyenkor mit lehet csinálni?
- A menyasszonyi ruhámban eldeformálódtak a merevítőcsíkok. Mit lehet ilyenkor csinálni velük? Ki lehet cserélni?
- Mi szükséges olyan honlap készítéséhez, ahol az ember elad valamit?Vállalkozást kell ehhez csinálni?Mennyi lehet kb.a havi kiadás ilyenkor?