Mi az oka, hogy néhány tanár leáll a rossz/neveletlen gyerekekkel? (beszélgetés)
Értelek és részben egyetértek, de saját bőrömön azt tapasztaltam, hogy a balhés gyerekekkel - pont úgy, ahogy Te írod - bratyizott a tanár, elhülyéskedtek. (Semmi fent leírt probléma - egészségügyi, családi, stb. - nem volt a srácoknál.)
Sajnos olyan tapasztalatom is van, hogy az érzelmileg támogatást igénylő, társai által sokat bántott gyerek nem kap figyelmet, támogatást - szemben azzal, aki őt bántja. Merthogy a bántalmazó nehéz körülmények közül jön. (Amit megértek, de nem a másik gyerek kárára kéne védeni a bántalmazót.)
Én értem. Nem arról van szó, hogy a csendes, visszafogott diák ne kapna figyelmet. Az lenne az ideális, ha nem kellene külön figyelmet fordítani azokra a diákokra, akik problémások. De az élet nem habostorta. Mindig is voltak olyan tanulók, akik ilyen-olyan okból nehezebben kezelhetők. Az okok pedig nagyon eltérők, sokrétűek. Vannak autisták, nehéz sorsú gyerekek, vannak, akik otthon nem kapnak nevelést, és olyanok is, akik nehéz batyut viselnek már gyerekként. Persze, hogy több figyelmet kapnak. És jó, hogy van olyan tanár, aki úgy próbálja kezelni ezeket a fiatalokat, mint amiről az 1. hsz szól. Ez nem azt jelenti, hogy bratyizik, trécsel velük. Nem jópofáskodásról van szó, hanem nevelő célzatról.
Sok gyerekre hatással lehet. Sokkal inkább, mint a tehetetlenség, ha közömbös marad a tanár.
Lehet, hogy pont egy ilyen típusú tanár billenti helyre a kamaszokat. Ha ez kicsit is pozitív irányba mozdul, az már fél siker. Mert a problémás gyerekek tényleg visszavetik az egész osztály teljesítményét. Ha nem órán, hanem mondjuk szünetben beszélget el velük a tanár, próbál hatással lenni rájuk, az csak jó. Szerintem.
Volt egy sorozat korábban nem tudom, melyik csatornán. Néhányat láttam belőle. A tanár címmel ment. Nagy Ervin kapta a tanár szerepét. Jó fej, laza tanárt alakított. Így is lehet közeledni a diákok felé, mint abban a sorozatban, és hatásosabb, mint amikor a diák azt látja, hogy a tanár tehetetlenül dühöng. Nem egyszerű feladat kamaszokat nevelni. A hozzáértő pedagógus is kevés. Elöregszik a szakma, nem csoda, hogy a tanárok kibuknak a diákok viselkedésén. Idősek már hozzá, nem tudják kezelni őket. Ez nem szemrehányás akar lenni, tény.
Ezért lenne jó a fiatalítás pedagógustéren, de ez nem megy. Nem vonzó pálya a pedagógusi.
Az a tanár nagyon okos, nem duzzog, büntet, hanem valószínű tudatos "cinkossággal" próbálja nevelni a gyerekeket.
A pedagógiának ez a lényege, a problémákat is tudni kell ésszel kezelni.
Nemrég vettem észre hogy pár keménymag gyerekkel pár tanár nagyon jól elhülyéskedik, beszélget.
Például egyik fiatal tanár is odamegy hátra hozzájuk trécselni. De rájuk is szokott szólni.
Nekem elég érdekes, mert a pedagógusnak lenne a feladata rendre utasítani ezeket.
Ez egyébként egy jóhírű középiskola.
Más is észrevette már?
További ajánlott fórumok:
- Mennyi ideig maradtál otthon vagy maradt otthon párod a gyerekekkel?
- Közös időtöltés gyerekekkel, unokákkal! Gyűjtsük a maradandó emlékeket!
- Külföldön élőket kérdezem, hogy alakul a kétnyelvűség a gyerekekkel?
- 45 fölött felnőtt gyerekekkel válni
- Van köztetek olyan aki nehéz anyagi körülményekkel küzd, gyerekekkel?
- Első találkozó! Igen ám, de gyerekekkel, vagy nélkülük?