Két-tannyelvű általános iskola (beszélgetés)
ezzel vitatkoznék...a jó képességű gyereket semmi nem zavarja be ha több nyelven tanul egyszerre, sőt fejlődik a logikai készsége, mert megtanulja, hogy 1 dolognak több neve is van, éppen ezért már akár születésétől fogva beszélhetünk velük más nyelven,
ezt német tanítóként mondom, vagyis nekem is van abban tapasztalatom, hogy az elsőst mennyire zavarja az idegen nyelv. Persze más akkor, ha heti 1-2 órában hallja az idegen nyelvet, annak semmi értelme, az bezavarhatja...viszont a rendszeres, minden nap többször ismételt, hallott más nyelv nem zavaró...lásd más nyelvű ovi: a gyerek pontosan tudja mikor beszéljen magyarul és mikor más nyelven, attól függően, hogyan szólnak hozzá. (az agyuk olyan, mint egy szivacs, nem kell őket félteni, de itt most értelmes, okos gyerekekről beszéltem, nem arról aki szociálisan is és értelmileg is hátrányos helyzetben van, még a magyart is nehezen tanulja....)
lánykám német nemzetiségis, de az angolt is fel fogják venni, szerintem ha van rá módod tanárnéni nagyon fontos...
jó tanári kar... stb...
mindennek van előnye és hátránya is...
én elsőben csak anyanyelvet engednék, de tudom van olyan gyerek is akinek nem akadály...
nev. tan-ok mérnek iskola érettséget és készséget...
én nem tudtam róla hogy van ilyen lehetőségem...
lehet most másként tanul...
Szia!
Az én lányom angol -magyarban kezdett , most lesz 2. osztályos ...
Én csak ajánlani tudom, - nem tudom h mennyire iskola függő vagy sem, a miénk jó.
A lányom már számol, abc t tud, állatokat , stb. - szal az alap dolgok, de később ez sokkal jobb lesz.
szia! az én kislányom most fog kezdeni egy német kéttannyelvűbe...
én meg egy ilyen suliban tanítottam, pont emiatt is íratom a gyerekem ilyenbe: viszont ez csak olyan gyereknek való, aki terhelhető, jó a nyelvérzéke, szereti a kihívásokat, élvezi azt, ha lekötik.
Már pici korban látható, melyik gyerek ilyen, sok kisgyerek még ábrándozik, inkább az álomvilágban él, lassabb, lassabban fog fel dolgokat, de ezt ha őszintén belegondolnak a szülők, talán(reméljük) észre is veszik, mármint hogy milyen kaliber a gyermekük. Az én kislányom állandóan feladatozni akar, pedig direkt nem tanítom ilyenekre, a mesék közül is az köti le, ahol meg kell oldani valamit, mondhatni pörög ezerrel. (jó értelemben, nem a magatartására értem!)
és nem utolsó szempont, hogy egy vagy akár 2 nyelvet(mert az ilyen iskolatípusoknál általában 5.től bejön még egy nyelv elég komolyan) anyanyelvi szinten megtanul, és ingyen, nem kell különórára járatni, szeretni fogja a nyelvet, mert természetes lesz számára, ráadásul játékos formában tanulja, mire meg komolyabban kell, olyan szintű a tudása, hogy nem okoz neki nagy gondot az adott tantárgy más nyelven való elsajátítása. Sokszor azzal "riogatják" a szülők egymást, hogy ezekben az iskolákban az idegennyelv túlzása a többi tantárgy rovására megy, de én úgy gondolom, ha egy jó képességű gyerekről van szó, akkor ez nem igaz, éppen annyit fog tudni a másik tantárgyból is, mint a nem ilyen iskolatípusba járó gyerek. Sőt sokkal mélyebb ismereti lesznek, mert az adott nyelvhez tartozó természetföldrajzot, történelmet, kultúrát stb jobban fogja tudni, mint aki csak felületesen érinti 1-1 ország mibenlétét. (hú ez remélem, nem volt túl bonyolult)
Ráadásul pl ha németről van szó, teljesen más módszerekkel tanulnak, mint a magyar iskolában, sokkal humánusabb, játékosabb, érdekesebb, sokrétűbb, többoldalú a dolgok megközelítése, és még sorolhatnám. Én sokkal több pozitív oldalát látom és tapasztalom, mint negatívot(amúgy negatív mindenben van, olyan iskola még nem létezik, ahol minden 100%-osan jó lenne)
senkinek nemn jár a gyereke oda?
:(
Azoknak a véleményére lennék kíváncsi, akiknek a gyereke két-tannyelvű általános iskolába jár/járt.
Megéri? Jó a gyerekeknek? Vagy csak felnőtt szemmel tűnik szupernek?
Véleményeket várok pro és kontra