Jó iskola, jó tanítónéni, 30 fős osztály, vagy... (beszélgetés)
Igen, ilyen szempontok alapján van 2-3 kiszemelt iskolánk.
Az egyetlen amiről személyes tapasztalatunk van (a férjem révén) a Dunakeszi iskola, ahová viszont még körzetesként sem biztos hogy felvennék és ha igen akkor 30 fölötti osztálylétszámmal, ráadásul angol nyelv orientált suli, talán kevésbé lenne jó nekünk... Zenei tagozatos sulit keresek, ebből 3 vagy max. 4 van elérhető helyen, ezekből egy van amiről tudok annyit hogy nem szívesen mennénk oda sem...
Nem egyszerű a helyzet:(
Próbálj meg rákeresni az iskolák honlapjára. Abból is sok minden kiderülhet.
Néha az osztályoknak van nyilvános blogja, facebook oldala...
A Szervezeti és Működési Szabályzatot mindenképp meg kell találd, ha máshol nem akkor az önkormányzatnál, vagy a kiszemelt iskolában megtalálod. Abban sok információt találsz a pedagógiai programról, az iskola működéséről... Most még... mert hamarosan hozzálátunk az új, egységes dokumentumok létrehozásához, ami összemossa az iskolák közötti különbséget. De szerintem a régiek még elérhetőek.
Hát ez a leinformálás az ami gyakorlatilag nálunk nem működik...
A lakóhelyünkön 7 éve lakunk, viszont az a család akit ismerünk százfelé hordja a gyerekét, véletlenül sem a körzetes iskolába.
Gyakorlatilag nincs olyan iskola ahol egynél több szülőt ismernék, ez nem olyan mint egy kisvárosban.
Oviba a munkahelyem közlébe járunk, szeptember óta egyetlen szülővel sem ismerkedtem meg, mivel reggel fél 7 körül megyünk és délután 3-negyed 4-kor hozom el, vagyis senkivel nem találtkozom. Az ovihoz közeli zenetagozatos iskoláról van infó 2 szülő 3 gyereke révén, de konkrétan a leendő tanítónénikről semmi... ezek alapján gondolom, hogy kénytelen vagyok mégiscsak iskolát választani és a saját megérzésre hagyatkozva azon belül tanítót... mert a leinformálás szépen hangzik de megvalósíthatatlan.
A döntés minden információval felvértezve is lutri, ahogy zebracsikó írta.
A kisebbik fiamnak nagyon körültekintően választottam tanítót - kollégát, nagy tapasztalattal, hatalmas szakmai elismertséggel, személyes ismeretséggel - mégis mellé nyúltam. Valahogy nem értették meg egymást, elbeszéltek egymás mellett. Ennek ellenére a fiam ír, olvas, számol, jó tanuló a felsőben is. Szóval ez nem mindig tragédia.
Azt kell valahogy megérteni, hogy a tanítótank 20-30 gyereknek, minimum kétszer annyi szülőnek, a kollégáknak és a vezetésnek kell megfelelni egyszerre. Olyan nincs, hogy mindenki mindenhová pontosan ugyan úgy megfelel...
A tanító "leinforámálásához" néhány alap dolog: előző tanítványok szüleit megkeresni, érdeklődni. Több osztályából is, és lehetőleg minél több szülőtől, meg gyerektől. Mert ugyan az az ember lehet az egyiknek a legjobb, a másiknak pedig maga a tragédia... Ilyenkor annak is kérdezz utána, hogy a tanítványai a későbbiekben hogyan szerepeltek, azaz megtartották-e az alsóban kapott jegyeket/minősítéseket.
De tudd, hogy a választás még így is lutri.
juj, nincs közel.
Utánanéztél már, ott milyen az iskolarendszer? Jó lenne a Lányotoknak?
Nem könnyű, remélem, sikerül jó helyet találnotok.
Nagy a szerencse-faktor, bármi történhet a májusi beírtakozástól a szeptemberi iskolakezdésig.
körzetesnél felveszik tutira, bár az osztály akkor is kétesélyes: ezt alaposan be kell biztosítani felajánlásokkal az iskola alapítványába, meg iylesmikről hallottam
ha meg nem körzetes, akkor meg kell várni, hány hely maradt üresen és valahogy meggyőzni az igazgatót...
biztos nem könnyű
Persze, majd elviszem. Bár óvodában már befürödtünk így, de nyilván olyanhoz semmiképp nem viszi az ember aki eleve nem szimpatikus...
Egyébként gyanítom, hogy a gyakorlatban sem nagyon működik a választás, mert még arra sincs garancia hogy az iskola felveszi, nemhogy arra, hogy abba az osztályba ahová szeretnénk...
Ugyan nem engem kérdeztél, de én úgy gondolom, hogy inkább a gyerek tudja eldönteni: másképp érzékelnek, mint a felnőttek, inkább a kisugárzást látják, mint egy bemutató órán a tökéletes óravezetést...
Bízd a Lányodra! Vidd magaddal a bemutatkozós napokra a kiszemelt iskolákba. Majd ő rámutat "Katinénire"!
Nem tudom, mitől lenne így :( Nem nagyon szokás pedagógusokat alkalmatlanság miatt elküldeni a pályáról...
Egyik barátnőm tanító, tíz év tanítás után elvégezte a jogi egyetemet, majd visszament tanítani, annyira szerette. Idéntől annyira ellehetetlenítették, hogy ősszel otthagyta, jogászként helyezkedett el gyámhivatalban. A szíve szakadt mert első osztályt kapott volna épp, mégsem tudott tovább maradni. A semmiresejó alkalmatlanok nem lépnek tovább attól félek :(
Épp ezzel a barátnőmmel beszéltünk sokat iskola- és tanítóválasztásról. Az ő kislánya kb. egy az egyben olyan mint kiramamáé lehet, szuper okos, jóval érettebba koránál, de nagyon érzékeny, nehezen kezelhető gyerek. Nagy odafigyeléssel választottak tanítót, akivel fél év alatt odáig jutottak, hogy menekülnek, épp most váltanak iskolát, a tanítónő szerint a gyerek gonosz!!! Pedig ő nemcsak anyai, hanem szakmai szemmel is választott, mégis mellényúlt :( Elsőre egyébként a számukra kevésbé szimpatikus iskola szimpatikusnak tűnő tanítónője mellett döntöttek, most egy olyat találtak, ahol már az egész iskola hangulata más... én úgy gondolom, nem lehet elválasztani egymástól az iskolát és a benne dolgozókat.
Nagyon hasonlóak a gyerekeink :)
Sokan mondják, hogy jó lenne kis létszámú osztályba tenni az ilyen gyereket... nálunk pl. ez szinte lehetetlen, kis létszámú osztály a speciális iskolákban van (pl. logopédiai osztályban) amire nincs szüksége. Esetleg olyan iskolákban, ahol annyira problémás a gyerekanyag, hogy 10-12 gyereknél többet egyszerűen nem tudnak egy osztályban kezelni, ilyenbe semmiképpen nem adnám (egyébként a saját körzetes iskolánk is ilyen). Ami reális, hogy talán sikerül 20-25 főr osztályt találni, de ez sem sima ügy, a legtöbb kerületben 30 körüli osztálylétszámok vannak.
Az én lányom is szárnyal, ha elegendő figyelmet kap, viszont nagyon nehezen tolerálja ha a többiek nem az ő tempójában tanulnak, haladnak, gondolkoznak. Neki nagyon pörög az agya, és szenved ha állandóan arra kell várnia hogy mások is megértsék miről van szó... Most az oviban 23 fős csoportban van, mondják az óvónénik, hogy nagyon sok figyelmet igényel. Itt most megkapja, nincs is gond. De az előző két oviban folyamatosan állt a bál.
Leírnád priviben, hogy a kislányod miben más?
A gyerekek amúgy nem egyenletes ütemben fejlődnek, hanem "ugrálnak". Felétek csinálnak az oviban Difer tesztet?
További ajánlott fórumok:
- Iskola második osztály és akik már tapasztaltabbak
- Hozzuk vissza a kisegítő iskolákat? Pár gyerek teljesen tönkreteszi a fiam osztályát:(
- Általános iskola- kis- vagy nagy osztálylétszám?
- Milyen iskolatáskát és hol vegyek első osztályba menő gyermekeknek?
- Iskola mikor? 6 évesen? Vagy halasszon? Testvérek egy osztályba vagy külön?
- Miskolci negyedik osztályos szülők tapasztalatait várom a jövőre elsős tanítónénikről és az iskolákról!