Hol lehet panaszt tenni egy buszsofőr gátlástalan üzérkedései ellen? (tudásbázis)
Ha lenne egy kis gógyid - mint ahogy nincs -, rájöhetnél, hogy ez neki nem a munkaköri kötelessége, vagyis SZÍVESSÉGET tett. Mégis feljelented.
Már ebből a néhány mondatodból is kiderült, hogy fogalmad sincs az élet alapvető dolgairól, az illemről, az együttélés szabályairól, semmiről! Tudásod egy nagy nulla, csak vádaskodsz, és a füledbe ismerősen csengő szavakkal vagdalódzol, amiknek még az értelmét sem ismered!
További szép napot!
Én igen!
De te nem!
Meg kell mondjam, hogy neked annyi eszed sincs, mint a hintalónak!
Miért gátlástalan üzérkedés az, hogy "szívességből" elvisz egy borítékot neked?
Örülj, hogy egy "ilyen" emberrel egyáltalán szóbaállt, és szívességet tett neked!
Annyit sikerül elérned, hogy ezután nem lehet majd őket egyetlen normális embernek sem megkérnie, hogy segítségünkre legyen!
Különben miért nem a postán intézed az ilyen ügyeidet, vagy ha annyira sürgős, akkor ott van a futárszolgálat?
Írtam egy e-mailt a vezérigazgatónak, hogy nem ártana megválogatnia, hogy kikkel dolgoznak együtt...
Amúgy, ha normálisan közölte volna, hogy 500 Ft, akkor megdöbbentem volna, de kifizettem volna - levonva a tanúlságot. De így, hogy ilyen bőszme, kövezetőző, fenyegető stílusban tette, már juszt sem.
Már ne is haragudj, de én is hetente utazom, és minden alkalommal leszállnak a sofőrök - a közes, városbeli megálllóknál is - és felnyitják a csonagtartot, sőt, adogatják ki a bőröndöket.
A nullás jegyek adása meg igenis kimeríti az üzérkedés lkategóriáját.
Ez az ő egyéni döntése. Amennyiben nem ad megfelelő jegyet, kell érte szólni azonnal.
A többi már egyéni szubjektivitás.
Az árában, nem a sofőr jegyében...
Azért örülük, hogy az intelligens, emberséges, udvarias sofőrök vannak még többen, nem az észér, bunkók, mégha szerinted az a normális viselkedés is. :)
Pont.
Ami szívesség, azt nem lehet kikövetelni, csak kérni; ahogy mondani szokták: keskeny utca, széles mosoly...
A csomag szállítása pedig benne van a menetjegy árában...
Százezrekkel utazik igen. És ez feljogostja arra, hogy bunkó legyen meg lopjaon-csaljon?
Több buszsofőr kifejezetten szóvá teszi, hogy majd ő felnyitja, ne matassanak ott...
Azért nem fognak ellene fegyelmi eljárást indítani, mert utas szívességet kér tőle (küldje el postán). Ha szívességet kérek, illik valahogy viszonozni.
Azért sem, ha elvárják tőle, hogy segítsen a csomagot kivenni (az is lehetséges, hogy ennek más oka van... inkább nem részletezném...).
Ma már a legtöbb autóbusz csomagtartója úgy nyílik, hogy az utas ki tudja venni a saját csomagját, meg ő tudja, hogy melyik az övé).
Ez nem kötelező. Az udvariassági gesztus adható, de nem követelhető.
Jegykérdés: adom a pénzt, kapom a jegyet, megnézem rögtön, olyan jegyet ad-e, amilyen jár nekem. Ha nem, azonnal szólok.
Ne feledjük: százezrekkel dolgozik, és mindenekelőtt az utasok biztonságáért felelős, magáról a gépjárműről már nem is beszélve.
39 éve utazom, (dolgoztam VOLÁN-nál, MÁV-nál, fővárosi utazási irodában), így is van némi rálátásom és tapasztalatom mint dolgozóként, mint utasként egyaránt.