Gósy féle GMP teszt Valaki segítene? (beszélgetés)
komolyan??
na, ennek utánaolvasok majd, gondolom, a közokt.tvben van, eddig nem hallottam róla
egy bibi van vele, hogy nehezen fogják az önkormányzatok a munkabeérüket finanszírozni
A munkakör betöltéséhez a Kt. külön szakképzettséget nem határoz meg, de a 128. § (21) bekezdése rendelkezik arról, hogy a 2012/2013. tanítási év végéig fejlesztőpedagógus munkakörben foglalkoztatható az is, aki pedagógus-továbbképzés keretében elsajátította a szükséges ismereteket. Ebből az következik, hogy – a jelzett átmeneti időszakon kívül – a nevelési-oktatási intézményekben a fejlesztő pedagógus munkakör betöltéséhez a pedagógus-oklevél melletti megfelelő szakirányú továbbképzésben szerzett szakképzettség szükséges.
Most csak ezt találtam meg de valahol még létszámot is megadtak talán 300gyerek fölött már kettő kell. Ezt a suliba is elmondták
nem tudnak többet a levelezősök, ez tévedés
szakmai tapasztalatuk lehet több, de fejlesztési, elméleti, módszertani (tanfolyamokon tanulható terápiákj, stb..) az nem.
2012/13 tanévtől minden oviba és suliba kötelező lesz egy fejlesztőpedagógus, ezt törvény írja elő. Így valószínű jobban el lehet helyezkedni,ráadásul legtöbb csoporttársamat is emiatt küldte a munkahely a képzésre!
Levelező képzésen sokat nem várhat az ember.
Mégis a tanárok szerint sokkal többet tud egy olyan ember aki levelezőn tanul mint nappalin. Ráadásul az államvizsgán is jobban teljesítenek.
Na mindegy! Azt is végigcsináltam két kicsi gyerek mellett és ez is menni fog.
tudom, hogy nem vígasztal,de ezzel a képzéssel nem mész sokra.....és sajnos a gyerekek sem. :(
javasom, keresd meg az egyik ovi logopédusát, kérdezd meg, nem akart-e a közeljövőben csinálni GMP-tesztet, és kérd meg, hogy segítsen a feladatodban
most már nagyon érdekel, hova jársz!!
és mi az eredeti foglalkozásod?
Még most kezdtem szeptemberben a képzést 5 nap volt konzultáció ebből egy nap beszédfejlesztés módszertana. Ott beszélt a tanárnő a beszédfejlődés elmaradásáról (megkésett vagy akadályozott) hadarás, dadogás, artikulációs zavarok.
Ennyi! De nem kaptunk semmi infót hogy fejleszünk.
és nem tanultatok semmit a beszédészlelés fejlesztéséről, vagy bármi más részképesség fejlesztéséről???
akkor miről tanultatok eddig, ha nem terápiát?
a LAPP vagy a Gardner tesztet használják (talán) az expresszív szókincs mérésére, esetleg a Token-t, bár ennek most folyik a sztenderdizálása, ha jól tudom
a passzív szókincset pedig a Peabody-val
nem Nevtanban dolgozom, így nem látok bele, miket használnak
A Prefer nagyon időigényes, főleg, ha nagy létszámú csoporttal kell végigcsináltatni. A tesztekben a kiértékelésben lehet nagyot bukni, ha valakinek nincsen tapasztalata, nem is értem, hogyan adhatták ezt feladatként :(
Nekem elsőre a Goodenough-féle rajzteszt ugrott be, mert talán ez a legegyértelműbb egy kezdőnek, de látom, nem kapcsolható a feladathoz.
A nevtan nálunk egy feladatlappal szokott mérni, talán a logopédiai lapok között láttam olyat az iskolában, ez többek között méri a szókincset és beszédértést is. Ugye, tudod, mire gondolok? :) Talán egyszerűbb lenne az eredmények feldolgozása, mint a Gósy-teszt esetében.
kivenni belőle egy részt???
annak semmi értelme
inkább vedd fel az egészet
nem tudsz segytséget kérni a környéken logopédustól? beülsz, megnézed a teszt felvételét, el is magyarázza, mit miért úgy, és ki is elemzi, a tesztlapot meg lefénymásolod
A Prefert én nem használom, és csak felszínesen ismerem.
Privát írok Neked pár feladatot, ha a felvett Gósy teszt eredményei megvannak. Abban szívesen segítek.
A logopédus-fejlesztő ped. együttműködése pl. megvalósulhat úgy, hogy pösze gyerekeknél az adott begyakorlandó hang automatizálását a fejl.ped.végzi -ezzel jelentős terhet vesz le a log-ról.
Vagy a log. irányítássa alatt csinálhat diszlexia-prevenciós foglalkozást vagy beszédészlelés-fejlesztést, vagy grafomotors fejlesztést.
(nem sűrűn van olyan, hogyegyütt tudunk dolgozni, pedig a könnyebb eseteknél a pöszeterápia végén már elég lenne egy fejl.ped is a munkához, s mi meg felvehetnénk a várólistán várakozókat
Most kezdtem el tanulni fejlesztőpedagógusnak. Egyik vizsgám beszédfejlesztés módszertanán beadandó dolgozat van. Nem tudom hogy kezdjek hozzá ebben kérném a segítségeteket.
Feladat: nagylétszámú csoportnál vagy egy gyereknél bármilyen mérő eljárás (gósy, prefer...)elvégzése +felmérőlap mellékelése. Majd 1 alkalomra történő fejlesztés megtervezése.
+ egy oldalt írni logopédus hogyan látja a fejlesztőped. és a logopédus munkáját?Együttműködésük lehetőségei
Sajnos nem dolgozok, még most végeztem el az óvodapedagógus képzést is és tényleg fogalmam sincs mit hogyan kellene csinálni. Megvettem a gósy féle gmp-diagnosztika jegyzetet.
Légyszi segítsetek hogy kezdjek hozzá!
További ajánlott fórumok:
- Ti hogyan tudtok elaludni félelem nélkül, ha egyedül vagytok éjszaka? Mit tesztek annak érdekében, hogy ne féljetek?
- Abszolút mindenféle terhességi jel nélkül, 2 negatív teszttel lehetek várandós?
- Különféle házilag gyúrt tészták
- Miért nem szeretjük a teszteket kitölteni, itt meg örömmel felelünk?
- Kekesz kinyomóval csinálok sütit, a tészta vége felé járok és nem ragad a tepsihez? Mit lehet tenni?
- Használ valaki Lakatos László féle multifunkcionális tésztagépet?