Elszúrhatom-e az óvodaválasztást? (tudásbázis)
Segítsetek!
Kisfiam jövő áprilisban lesz 3 éves, már megvan a helye az oviban. De!! Én csak szeptembertől tudok majd visszamenni dolgozni.
Az lenne a kérdésem, hogy be lehet adni a gyerkőcöt az oviba attól függetlenül hogy én nem dolgozok, vagy csak akkor mehet majd oviba, ha én is visszamegyek dolgozni?
Köszönöm a segítségeteket :)
nem értek egyet.
szerintem az óvodaválasztást is el lehet szúrni úgy, ha rossz óvónőkhöz kerül a gyerek, vagy az ovi nem fektet elég hangsúlyt a fejlesztésre.
Hallottam olyan oviról, ahol dvd-ztették a kölyköket. Na ilyenbe eszembe se jutn beíratni!
Szóval óvónőt kell választani.
Az én fiam is jövőre megy oviba, de sajnos azt nem én döntöm el, hogy vegyes csoportba kerüljön-e vagy sem. Nagyon sok óvodás van, egy csoportba lesznek vagy 30-an, és lehet, hogy akkor még keveset is mondtam.
Nálunk abba az önkormányzati óvodába kell járni, amelyik a legközelebb esik a lakhelyhez. Van egy központi óvoda, oda be kell íratni a gyermeket, és utána szétosztják a gyerkőcöket a központi óvodához tartozó ovikban. Jó persze vannak kivételek, hogy valaki a központi oviba menjen, de ha mindenkivel kivételeznének, akkor csak az az egy óvoda lenne tele gyerkőccel.
De van egyházi óvoda is, oda is be lehet íratni a gyerkőcöt, de persze ott túljelentkezés van, úgyhogy időben kell észbekapni és feliratkozni.
Bár olyan nincs, hogy ne vegyék fel a gyereket valamelyik óvodába.
Nem nagyon tudom elképzelni,hogy van olyan óvoda,ahol pincébe zárással,veréssel,stb fenyegetve fegyelmeznek!
Óvodában igazából büntetni sem szabad!(ottthon sem kellene)
Ha a gyerek pl verekedik,vagy hasonló nem megengedett tevékenységet folytat,akkor ki kell vonni a tevékenységből,el kell terelni a figyelmét,miközben tudatosítjuk benne ahogy helytelenül viselkedett.
Ilyenkor leülhet kicsit rajzolni,könyvet nézegetni,vagy bármit játszani,amihez nem kell társ.Így megnyugszik,és mivel általában nagyonis szeretne a többiekkel játszani,valószínűsíthető,hogy rájön arra,hogy érdemesebb "jól viselkedni".
Van itt még valaki? nem esett szó a fegyelmezésről a szempontok között...nekem 30 éve az oviban még sok szorongást keltő tapasztalatom volt, napi szinten adták a tenyereseket, állítottak sarokba...bár engem nem, én jó kislány voltam, mégis szorongást keltett bennem...
Ma hogy fegyelmeznek az ovikban? Hallottam már sajnos, hogy azzal fenyegetőznek, leteszlek a sötét pincébe, ha... A fiamnak nem szeretnék hasonlókat...hogy kerüljem el? Most megy oviba.
Ezzel kapcsolatban milyen tapasztalataitok vannak?
Ismételten igazad van:))
Ezért tanácsolom én mindíg az iskolába menő nagycsoportosok szüleinek, hogy ne iskolát válasszanak, hanem tanító nénit, aki a gyereknek szimpatikus! Annak fog majd teljesíteni.
De jó nektek!
Jó lenne,ha mindenhol ilyen elkötelezett,rátermett vezetők lennének!
Bár gondolom a beosztott óvónők hasonlóan elkötelezettek.
Nyilván az osztott és az osztatlan csoprtnak is megvannak az előnyei és a hátrányai is.
Végülis a lényeget az egyik hozzászóló fogalmazta meg nagyon találóan:nem az óvoda a lényeges,nem óvodát kell választani,hanem óvónőt!
Mert az óvónő személyisége,hozzáállása a meghatározó!
Ja!
És ehez nem kell homogén csoport,mert a 3 éves éppen úgy el tudja ültetni a magot, mint a 6 éves,sőt gondozni is tudja!
(és rajzolni,gyurmázni,verselni, számlálgatni,szétválogatni,énekelni,tornázni is tud)
Persze mindenki a maga szintjén!
És senki nem fogja kinevetni ha a kisebbnek nem sikerül,mert tudjaák hogy azért,mert ő még kicsi.Ezért kinevetés helyett inkább segítenek neki!
Ez benne a szép!
Köszönöm!
Nálatok milyen csoport van?Vegyes,vagy homogén?
Én is óvónő vagyok,és szintén nagyon örülök,hogy átalakul lassan az óvodák szemlélete.Az elmúlt 20 évben szinte elfelejtették az óvodák,hogy a 3-6 éves kisgyerekek alapvető tevékenysége a játék,a játékban tud megfelelően fejlődni,tapasztalatokat,ismereteket szerezni.Ez persze nem az óvónők hibája volt,hiszen minket is "irányítottak".Mára már talán a felsőbb vezetés is belátja,mi a helyes út!
Most a szülőkön a sor!!!
Az ő szemléletüket is át kell formálni,meg kell őket győzni!Mert nem az a fontos naponta hány feladatlapot csinál a gyerek az oviban(sőt!!!),hiszen ez nem iskola!!!
A legfontosabb,hogy örömmel menjen óvodába,jól érezze ott magát.
Játék,mese,ének,dalosjáték,tevékenységbe ágyazott ismeretszerzés!
Csak összehasonlításképpen:
Mikor tanul többet a gyremek?
Ha feladatlapon be tudja jelölni,hogy
1.mag
2.csíra
3.kihajt a növény
4.már levele is van.
VAGY?
Elülteti a kis cserepébe a babot(búzát,kukoricát,bármit),locsolgatja,figyelgeti....
már kihajtott,már levele is van....stb
A feladatlapot rőgtön elfelejti,de az első saját növénykéjére mindíg emlékezni fog!!!
:)
És tudni fogja,hogy a növénynek fölgre,vízre,melegre,fényre van szüksége!
És játék neki az egész feladat,és büszke a is növényére,vigyáz rá......
Pedig nem is rágtuk a szájába...
C S A K ! engedtük,hogy megtapasztalja!
Teljes mértékben egyet értek Veled!:))
Nem csak azért, mert magam is óvónő vagyok, de laikus szemmel olvasva is, engem meggyőztél volna arról, hogy ne homogén csoportba vigyem a gyermekem:))
Ma már teljesen másként működnek az óvodák (hála Istennek), nincsenek értelmetlen frontális foglalkozások, mindent meg lehet oldani mikrocsoportos formában is. Ha "szülő" lennék, számomra az lenne a legfontosabb egy óvodaválasztásban, hogy rengeteg közvetlen tapasztalat szerzésre épülő tevékenységet biztosítson a gyermekem számára!
A mi óvodánk szerencsére ilyen:))))
Ja!És még annyit,hogy az óvodában(a jó óvodában) nem egyszerre csinál mindenki mindent!!!Ez nagyon nagy butaság lenne!!!
Több felajánlott lehetőség közül a gyermeknek kell kiválasztania,hogy mit szeretne csinálni!És azt kis csoportokba verődve jókedvvel,elmélyülten csinálhatja.És ha vegyes a csoport,akkor ez nagyon jól tud érbvényesülni!Miért ne vehetne részt ugyanabban a dologban a 3 éves és a 6 éves is?
Hiszen ha otthon sütit sütsz,a 3 évesed éppen úgy fogja nyújtani a tésztát,mint a 6 évesed,miközben neked segít!
Kár ennyire általánosítanod!
Miért ne vigyük vegyes csoportba a gyereket????
Hallottad már Dr Vkerdy Tamás nevét?
Igazi szaktekintély,gyermek pszichológus.Tőle idézek:
"A vegyes életkorú csoport a gyerekek számára sokkal TERMÉSZETESEBB,MEGGNYUGTATÓBB KÖZEG.Az 1-2- évvel nagyobb gyerekek nagyszerű közvetítői az óvodai szokásoknak, és a különböző "TUDÁSOKNAK" is
A gyermek ebben az életkorban spontán utánzással tanul.Erre jó mintákat adhat az óvónő,de ha más gyerekektől is látja és hallja a kisgyermek ugyanazt az utánzás bátrabb és könnyebb lesz.
Ez adja a magyarázatot arra, hogya vegyes életkorú csoportokban agyerekek JOBBAN,GYORSABBAN ÉS MEGALAPOZOTTABBAN fejlődnek,mint homogén csoportban."
Téves az a hiedelem is,hogy ezek a gyerekek kevésbé lesznek iskolaérettek az iskolába lépés idejére!
Egy vegyes csoportban nem 25 nagycsoportos gyerek fejlesztésére kell figyelnie az óvónőnek, hanem általában kb 5-10-re,hiszen a többiek középső- és kicsoportos korúak.Gondolj bele,mennyivel több idő jut ennyi gyerekre!
És még nem beszéltem arról,hogy szociális érzelmek területén milyen sokat tanulnak a "nagyok" a "kicsiktől"!Hiszen segítenek nekik,így megtanulják ,hogy a gyengébbet segíteni kell,elfogadják a másságot.És végül,de nem utolsó sorban a testvérek egy csoportba járhatnak.....
Tudnék még a témáról hosszasan beszélni,nyugodtan kérdezzetek!
De azt hiszem elég,ha csak annyit említek: az utolsó 10-15 évben a szakma rájött,hogy mennyivel "testhezállóbb" az ovis korosztálynak a vegyes csoport.Szinte nincs olyan óvoda,ahol már ne szerveztek volna egyre több vegyes csoportot is!
Néhány év,és már csak ilyen csoportok lesznek!!