Diszkalkulia-vagy nem? (tudásbázis)
Én is azokhoz csatlakoznék,akik azt írják,hogy nem diszes.Ez le is van írva.Az,hogy könnyítés kérnek neki,az egy fajta segítség,nem egy ítélet,hogy az adott feladatra képtelen.
Nincs vele semmi baj,ő egy rendkívül okos,értelmes lány,sztem komolyabban ezzel a kérdéssel nem kell foglalkozni.
Summa summarum,nem diszes,a többi lényegtelen :)
Ne idegeskedj!!
Szerintem nem diszes. Ha diszkalkuliás lenne, akkor pl. az 1+1 nála sose lenne kettő....
Nekem sem volt szívem csücske a matek, általánosban 5-ös voltam belőle, mert én az vagyok, akinek bizony ezerszer el kell magyarázni, mert nem áll rá egyből az agyam. A tanár meg is tette, volt is eredménye.
Középsuliban sz.rt ránk az új tanár, akinek ment ment, akinek nem nem. Ha ő így volt akkor én is. Elég volt belőle egy 3-as.
Viszont a humán tárgyakból penge voltam. :)
Te ott csinálsz problémát, ahol nincs.
Én matekból, fizikából sík hülye voltam, a többiből meg penge. Tanulás nélkül. Semmi extra nincs ebben, az emberek többsége ilyen. A fiad meg majdnem kitűnő tanuló, fiú létére. Ne parázd túl szerintem.
Ezt a papírt szerintem mutatni se érdemes a felvételinél,mert nem az,de azért úgy bánjanak vele,mint ha az lenne.
Hétfőn megyek a matektanárhoz,leülünk elemezni
Ez az:
vélemény:"R-nál diszkalkuliára utaló jeleket nem tapasztaltunk"
Jav:Fentiek alapján R számolási nehézsége miatt egyéni megítélésre,bánásmódra szorul matematika tantárgyból az értékeléskor(értékelése egyéni elbírálást kíván,buktatás elkerülése.)Kérjük,hogy a többi matematikai készséget igénylő tantárgyból(fizika,kémia) a számolásos anyagrész helyett elméleti beszámoló lehetőséget biztosítsanak,(tuti csillagos ötös lesz matekból,40 angol szó 10perc alatt ragad a fejébe,a Walesi bárdokat 1óra alatt úgy tanulta meg,hogy bárhonnan olvastam egy sort,folytatta)
Kérjük,kevesebb feladat adásával és hosszabb felkészülési idő biztosításával asikeresebb matematikatanulást segíteni...
Az összegzésnél nem diszkalkuliás,a javaslatban már úgy írnak,mint ha lenne.
Én kértem a vizsgálatot,ugyanezt az utat jártam be én is.Zavart,hogy tanul egy nap 2órát,ebből több mint egy óra matek,az összes többit röhögve,a matekot meg összeszorított foggal..de nem kalandozik el az iskolai órán,figyel,odateszi magát.
Most úgy néz ki,matekból és fizikából négyes lesz,a kémia talán hármas.
A számítástechnika nem annyira fontos,az angolt szeretnénk nyomni.Év végére meglesz az ECDL vizsgája(a tanár szerint).Érik bennem,hogy visszamegyek a nevtanba.
Informatikát akar tanulni úgy, hogy nem vágja a matekot??? Ez ugye, nem komoly? Az informatikának a matek az alapja!!
Egyébként pedig ahogy írod, se bukásra nem áll, de még csak nem is kettes, hanem 3-as, 4-es belőle! mi a gond? Nem is értem, hogy miért kellett vizsgálatra vinni? aki disz-es, az mondjuk legalább bukásra áll, de hogy kettesnél nem jobb, az tuti.
Ennek fényében magát a szakvéleményt sem igen értem, hogy miért kell más bánásmód? bárcsak az én gyerekemnek is lenne ilyenje, ő is négyes matekból :D
OK,hogy nem az,de akor miért javasolják a mat-fiz-kémis könnyítést,számolás helyett elméleti rész kérdezése,hosszabb felkészülési idő,más feladatok...ezt a diszkalkuliások kapják.
Angol-informatika szakos gimibe készül,ez most akkor mi?A diszkalkulia felvételt kizáró tényező.Tehát a gyerekem nem az,de azokat a könnyítéseket igényli,mint ha az lenne
Informatikából most jelentkezett ECDL-re
Szia!
Külön foglalkozásra nincs pénzem,minden iskolai korrepen ott van.
Úszik,tornázik kosarazik,úgy ötös mindenből,hogy összesen tanul annyit a többire,mint csak a matekra.Úgy nyeri az iskolai magyar nyelvtan és angol versenyeket,hogy nem is készül
Kiemelték,hogy a "verbális gondolkodása,kifejezőképessége kiemelkedően jó színvonalú,szókincse igen gazdag,a fogalmak lényeges jegyeit jól ragadja meg,szociálisan érett,a társas helyzetekre vonatkozó szabályokban jól eligazodik ez a két terület a tanuló erőssége"
simán fejleszthető, ha van rá lehetőséged anyagilag vidd el fejleszteni. nem matektanárhoz, hanem fejlesztő pedagógushoz...nem az anyagot kell neki szajkózni, hanem más részképességeit kell fejleszteni, ezáltal javulni fog a matek teljesítése is(meg minden más is)
tanulási nehézségekkel küzd, ami azt jelenti, hogy amiből akár 5-ös is, sokkal több időt vesz igénybe annak az elsajátítása is, hogy abból 5-ös legyen, mint másnak, mert lehet alapkészségek/képességek nem mennek jól nála...
a mozgása milyen? (szeret mozogni, ügyes, jól mozog, van érzéke a sporthoz vagy inkább félénk, nehezen lehet rávenni 1-1 vagányabb dologra, 3x meggondolja, hogy egy számára nehéznek tűnő dologba belevágjon-e vagy sem?)
"Összegzés:A vizsgálat eredményei alapján megállapítható,hogy R. -nál diszkalkuliára utaló jeleket nem tapasztaltunk. "
ez az én olvasatomban azt jelenti, hogy nem diszes, csak nem olyan penge a reál tárgyakból. Semmi extra.
7.osztályos gyerekemet elvittem vizsgálatra,úgy éreztem,gyengébben megy a matek.
A szakvélemény összefoglalása:"összességében átlagos intellektuális képességekkel rendelkező tanuló.Azonban képességei egenetlenül fejlődtek,magas színvonalú nyelvi képességeihez viszonyítva nem-verbális képességei relatíve gyengébbek.Az egyes részképességeket összehasonlítva is egyenetlen képet kapunk,analizáló-szintetizáló gondolkodása,számmemóriája jelentősen elmarad korosztálya átlagától,és saját átlagos teljesítményétől is"
Összegzés:A vizsgálat eredményei alapján megállapítható,hogy R. -nál diszkalkuliára utaló jeleket nem tapasztaltunk.
Az elvégzett vizsgálatok alapján ...pontja értelmében a gyermek tanulási nehézséggel küzdő tanuló kritériumainak megfelel.
Javaslat:Fentiek alapján R számolási nehézsége miatt egyéni megítélésre,bánásmódra szorul matematika tantárgyból az értékeléskor(értékelése egyéni elbírálást kíván,buktatás kerülése)Kérjük,hogy a többi mat. készséget igénylő tantárgyból(fizika,kémia)a számolásos anyagrész helyett elméleti beszámoló lehetőségét biztosítsák.
Kérjük,kevesebb feladat adásával és hosszabb felkészülési idő biztosításával a sikeresebb ....
Most akkor van diszkalkulia vagy nem?
Milyen esélyei vannak a továbbtanulásnál?Most hetedikes,mat-fizika kémia 3-4 között billeg,a többi mind ötös,nem egy iskolai-területi verseny sikereivel