Biztosításokról (beszélgetés)
Ez a fórum a következő íráshoz nyílt: Biztosításokról
Lassan nyolc éve nem lehetsz ügyfele a Genertelnek, mert csak 2007-ben indultak.
Igen van lehetősége a biztosítónak arra, hogy rajtad követelje az általa kifizetett kárt.
Arra is van lehetősége, hogy évfordulóra indoklás nélkül felmondja.
Ráadásul vannak olyan kötelező biztosítások ahol önrésszel kötődött a szerződés és ezért lett alacsony a díja.
Minden gépjárműves kárnál célszerű fotózni (ma már szinte minden telefonnak van ilyen funkciója) és részletesen a helyszínen leírni, hogy mi történt, mind két félnek aláírni. Ha ez valamelyik fél szerint nem járható, akkor közölni vele, hogy rendőrt hívsz, mert nem tudtok megegyezni. Annyi kellemetlenséget el lehet kerülni utólag.
Azért nem hagynám ki, hogy megírjam a biztosítónak, akár így utólag is, hogy szerintem olyan számlára fizetett ami nem állja meg a helyét. Persze ez a levél akkor lett volna az igazi amikor téged értesítettek, hogy mennyit fizettek ki.
De látni kellene a konkrét eset teljes dokumentációját ahhoz, hogy az ember azt tudja mondani, hogy helytelenül járt el a biztosító vagy megtudja mutatni azokat a pontokat amik miatt helyes volt az alább részletezett eljárási rend. Gyanítom egyébként, hogy pontosan azért akarják rád terhelni, mert azt gyanítják a számla alapján, hogy biztosítási csalás történt. És mivel a társaság veled áll jogviszonyba így csak rajtad követelheti.
Sajnálom, hogy nem tudtam jobb hírekkel szolgálni.
Nem azt írta?
"Felhívtam az ügyfélszolgálatot hogy mégis miért, mire egy egyszerű válasz a magasból, nekünk le a pór népnek: hogy "nem kötelesek nekem megmagyarázni!"
Sziasztok
Lassan nyolc éve vagyok a Genertel biztosítónál, már rég bónusz 10-es ként. Nemrég életemben először koccoltam, egy sima karcolásos balesett lett, amit anyám szemüveg nélkül észre se venne. Mire kapok egy levelet először emaiben, hogy kifizettek 126.00 forintot a károsultnak(egy körülbelül 90-es évjáratú ausztriábol behozott ütöt kopott BMW-re), csöppet se tűnik "biztosítási csalásnak", amit kifizethetek a saját kötelező biztosítási cégemnek a Genertelnek, és akkor minden ok. Kérdem én, akkor miért fizetem 8 éve ha nem ők állják ezt?!Persze eszem ágában se volt kifizetni, hisz ezért fizetek kötelezőt ha már KÖTELEZŐ!
Aztán kaptam egy ajánlott levelett postán, hogy 2013.dec.31-el felmondják a kötelező biztosításom egyoldaluan, úgy hogy mindig fél éves csekkel rendesen fizettem a díjat. Felhívtam az ügyfélszolgálatot hogy mégis miért, mire egy egyszerű válasz a magasból, nekünk le a pór népnek: hogy "nem kötelesek nekem megmagyarázni!"
"Köszönöm" GENERTEL!
Csak gondoltam megosztom Veletek ezt a rövid kis sztorit, mivel itt az év végi kötelező váltási lehetőség, hogy átgondolhassátok. BIZTOSAN JÓ NEKTEK A GENERTEL?
Köszönöm hogy elolvastátok
Semmi nem másolat a cikkben. Önálló megfogalmazás, amiben szándékosan próbáltam kerülni azt a szaknyelvet amit évek folyamán én is magamévá tettem. Jelenleg nem ebben a szakmában tevékenykedem, de nagyon szeretnék a lentebb már tárgyalt valóban független szakemberként vissza térni. Egészségturisztikai közgazdászként pedig az utazással kapcsolatos biztosításokból írtam a szakdolgozatomat kb. egy évvel ezelőtt. Ha ez még mind nem lenne elég, a férjem is átolvasta a cikkemet mielőtt beküldtem. Neki kb. 25 éves kötődése van ehhez a szakmához, ebből kb. 20 év termék oktatóként. Évekig dolgozott ügyvédeknek biztosítókkal kapcsolatos peres ügyek szakmai iratelőkészítőjeként.
Mind a ketten úgy gondoljuk, hogy az ügyfélnek joga van a gondos tájékoztatáshoz és abban is hiszünk, hogy aki ezt nem képes megadni, annak nincs keresni valója ebben a szakmában.
Van kevésbé durva verzióm is. Kell kérni, hogy ezzel külön ablaknál foglalkozzanak és akinek kell sorsjegy, biztoítás vagy kalendárium, az majd odamegy és szépen megvásárolja. Így talán kevesebb munkahely kerül veszélybe. Mert az igazsághoz az is hozzá tartozik, hogy a posta a levelezésből és a csekkekből nem tudja fenn tartani a jelenlegi apparátust. Bár ritka tapasztalataim serint így is káosz az egész hely.
Legutóbb szabályos ügyvédi meghatalmazással nem vehettem át a férjem levelét, mert csak a saját meghatalmazásukat fogadják el.
Szerintem ez egy beismerő vallomás, hogy a biztosító nem tud olyan jó képzett szakemberekt felvonultatni, akik értenek ehhez :)
Tudod hány olyannal találkoztam, aki független biztosítási szakértő névjegyet adott és nem tudta értelmezni sem az ÁSZF-et?
Az is felháborító, hogy ugyanakkor aláíratnak egy olyan papírt, hogy értem, tudomásul vettem, hogy mit írtam alá.
Ebben én nem látok különösebb rosszat, végül is a saját helyzetét, lehetőségeit az ügyfél ismeri a legjobban. De persze ez sem igaz, mert ők kalkulálják ki végül, hogy az általam meghatározott díjért ők mit adnak.
Magyarországon van már képzés a felsőoktatásban? Nahát ;)
Magyarországon még mindig az a külföldiek számára abszurd helyzet áll fenn, hogy az ügyfél tesz ajánlatot a biztosítónak és nem fordítva.
Három ajánlatot már csak azért is csak a függetleneknek kell adni, mert a függőek egy bizonyos céghez szerződtek, így nincs miből három ajánlatot adni.
A kincsek jók, nagyon jók. De sajnos Magyarországon az sem biztos, hogy kincs, aki évtizedeket húzott le a szakmában, sőt valószínűbb, hogy nem.
Normális képzés nincs. Az előadások amiket a főiskolákon, egyetemeken tartanak a legtöbb esetben viccnek is beillik.
Kérdezz olyantól, aki tudja ;P
Nem kell tudni, de a saját érdekedet nálad jobban senki sem képviseli. És tényleg nem leiskolázni akarlak, de beírod a google-ba, hogy KÖBE és a negyedik találati helyen említi, hogy KÖBE tagdíj :))
A honlapon meg egészen őszintén és hosszasan vallanak arról, hogy ők biztosítási egyesület.
Közlekedési Biztosító Egyesület :)
Igen, ez egy nagyon mostoha szakma Magyarországon, pedig egy jó biztosítási szakértő ér annyit, mint egy jó belgyógyász :)
Csak sajnos ritka, hogy van türelmük kivárni, amíg megtanulják a szakmát.
Én "örököltem" egy ilyen kincset, ő találta nekünk ezt a jó kis biztosítást és a lakás biztosítást is updat-elte. A vicc az, hogy nem is fizetünk sokkal többet mint eddig, de még a rosszul vasalt nadrágomat is kifizetik. Nem is gondoltam, hogy van ilyen.
Úgy tudom, erre már törvény is van, hogy legalább 3 ajánlatot kell írásban produkálni. Kíváncsi vagyok, hányan teszik meg. Vagy ezt csak a függetleneknek kell?
További ajánlott fórumok:
- Kisállat biztosításánál milyen papírokat kell beküldeni a biztosítóhoz?
- Kötelező biztosítás
- Válthatok lakásbiztosításnál biztosítót az évforduló lejárta előtt? Megszüntethetem a biztosításom úgy, hogy nem fizetem a díjat?
- Ha biztosítani tudnád gyerekeid felnevelését anyagilag is, több/hány gyereket szeretnél/vállalnál?
- Ha valaki külföldön tartózkodik, bevonják a személyit és valami biztositást kell fizetnie?
- Aki lakás, élet, baleseti vagy bármilyen más biztosítást kötne....