Autizmus jele lehet? (tudásbázis)
Ja a viselkedese is rendbejott.
Sokkal nyugodtabb lett.Tovabbra is nehez termeszet,de ez mar öröklött.De mióta jobban kifejezi magat sokkal konyebb kezelni t.Ugyh vszinu a beszedhiany miatt is volt ő iylen vagy az allergia okozta..ezt mar sose tudom meg.De nem is lenyeges igy utolag:-)
:-)de aranyos vagy latom h erdeklodsz.
Koszonom nincs nagy gond:-)
Szavakat mond mar.Pont most fogom elkezdeni vele a beszedfejelsztest.
De mas baj nincs.
Én úgy hallottam, hogy a Vadaskertbe nagyon pontos diagnózist tudnak adni.
Fórumindító! Mi van azóta a gyermekkel? Minden oké?
szia.az én fiam 3,5éves,,hasonló tünetei vannak..mi a korai fejlesztőbe járunk,autisztkus tünetei vannak.sajnos még kicsi,hogy pontosan megállapítható legyen a diagnózis.oviba is fura a többiekkel,de lehet csak le van "maradva".a dühítő az,hogy már ijesztegetnek az autizmussal,mint "betegséggel".
se éjjelem,se nappalom......
Igen, az élelmiszer allergiáknak, cukorbetegségnek van egy ilyen csúnya rossz szokásuk. :-P
Szomszéd kislány laktóz és gluténérzékeny + hiperaktív, sokáig szedett tablettát, hogy megüljön a fenekén és tudjon koncentrálni. Már nem szedi és most megy gimibe, könyvelőnek, majd talán állatorvosnak készül. :-)
A korai kezdet jellemző
Valószínűleg típusos esetben az állapot veleszületett, de értékelhető tüneteket csak 1,5 éves kor után találunk, mert ekkor jelennének meg a normális fejlődés során az autizmusban érintett és mai módszereinkkel már vizsgálható funkciók.
Minőségi károsodás és általános elmaradás három területen:
a) a reciprok (kölcsönösséget igénylő) szociális interakciókban (a metakommunikáció, pl. szemkontaktus használata a szociális kapcsolatok szabályozásában, a kölcsönösség, a kortárskapcsolatok, a vigasz, az öröm, élmények kölcsönös megosztás stb.);
b) a kommunikációban (beszéd kialakulása, a kialakult beszéd funkcionális használat, pl. társalgás fenntartására, illetve nem beszélő gyermeknél kompenzációra való törekvés más eszközökkel, a beszéd metakommunikatív oldala, mint ritmus, hangsúly, intonáció stb.) és a játékban (változatos és spontán szerep-, illetve imitatív játék); valamint
c) a rugalmas viselkedés-szervezés területén (pl. sztereotip, repetitív, (azonosan vagy azonos jelleggel ismétlődő), illetve azonossághoz való ragaszkodást tükröző tünetek). A tünetek 3-5 éves korban, tehát az óvodáskorban a legtípusosabbak, illetve legsúlyosabbak. Kisgyermekkorban a beszéd fejlődésének zavara (olykor visszafejlődés), magány szeretete, szűk körű érdeklődés, amely ebben a korban főleg a tárgyak fizikai jellegzetességeire vagy azonos aktivitásra irányul, a szimbolikus játék hiánya, sztereotip mozgásos tünetek (pl. kezek röpködő mozdulata, bizarr tartások, grimaszok, lábujjhegyen járás), illetve a szenzoros viselkedés furcsaságai (pl. szagolgatás, vizuális ingerek keresése) a jellemzőek. Egyre nyilvánvalóbb a szociális kapcsolatteremtés és a kommunikáció alapvető fogyatékossága (nem teremt vagy kezdeményez kapcsolatot, a szülőkkel is csak szükségletei kielégítésére, a tárakat figyelmen kívül hagyhatja, átgázol rajtuk, fél tőlük, agresszív, idegenekkel gátlástalanul elfogadó vagy kedves, a veszélyeket nem ismeri fel, stb.). A környező világ megismerésének zavara, a kommunikáció lehetetlenségét is okozhatja a jellegzetes ragaszkodást az azonossághoz, a ritkább kóros fokú leválaszthatatlanságot az anyáról, a frusztráció és félelem kapcsán jelentkező düh- és szorongási rohamokat, pl. nyilvános helyen, vásárlás közben, közlekedés során, várakozáskor. Jobb értelmű gyermekeknél a szűk körű, sztereotip érdeklődés már nem szenzoros ingerekre irányul, hanem szociális tartalommal nem bíró, vagy funkcionális értelmétől elvonatkoztatott témákra, érdeklődési körökre: pl. térképek, közlekedés, járművek, országok és fővárosok, lakcímek, és gyakori a zene szeretet. A tünetekből egy-egy gyermeknél nem találjuk meg az összeset, és súlyosságuk is igen változó lehet. A régebben abszolút diagnosztikus kritériumként értékelt szemkontaktus-hiány például
csak a legsúlyosabb autizmussal élőknél fordul elő. (A jellemző tünet a szemkontaktus gyenge, a szociális funkció szempontjából fogyatékos használata, pl. bámulás). A diagnózis a gyakorlatban a lehetséges 18 hónapos kornál általában jóval később születik meg, az ellátó rendszer és a szakemberképzés hiányosságai miatt. Az iskoláskorig vagy még tovább kezeletlenül maradt fejlődési zavar és deviancia gyógyító és fejlesztő célú ellátása a növekvő korral egyre nehezebbé válik, bár a nevelhetőség, taníthatóság időszaka az autizmussal élő fiatalok esetében benyúlik a felnőttkorba, így sohasem túl késő a fejlesztést elkezdeni.
Lányomnak PDD-NOS van. Nem pont autizmus, de a autisztikus spektrumba ez is beletartozik. Mi is meglepődtünk, amikor végre 6 évesen diagnosztizálták nála, hiszen nem mutatott számomra ismert autisztikus jeleket. Bár sokan azt hiszik csak az az autisztikus, aki aspbergeres, azokat a szintómákat ismerik csak. Most a serdülőkorban már sokkalta inkább kitűnik, hogy valami van nála, ami "nem normális". Természetesen, vagy sem sokan a környezetünkből, a rokonságból is csak azt látják, hogy neveletlen és hisztis, ezen túl képtelenek felfogni a dolgokat.
Egyébként egy anya általában érzi, ha a saját gyerekével valami nincs rendben. Az autizmus sem feltétlenül a "kisautók mániákus sorbarendezésében" nyilvánulhat meg, bár azért az egy elég egyértelmű jelenség. A figyelem hosszabb-rövidebb időtartama sem éppen mérvadó két éves korban.
A túlzott sikítozás, idegenek előli elrejtőzés, "nem-játszás", túlzottan hangos cselekvések, mint pl a szekrényajtók, ajtók csapkodása, székek tologatása is lehet egy jel, mint ahogyan a tv előtti túlzott elbambulás vagy éppen ennek ellenkezője, a képtelenség az összpontosításra. Rengeteg jele és módja van annak, hogy egy szakember észrevegye, ha valami nem úgy működik, mint kellene.
Egy tökéletes diagnózishoz nem árt egy neuropszichiátriai vizsgálat, ahol figyelik úgy a testi, mint a lelki funkciókat egyaránt. Mi ott kezdtük, onnan mentünk fülészetre, agyi ct-re, logopédushoz, pszichomotoricistahoz .... stb. Biztos vagyok benne, hogy ahol élsz ott is biztosan van olyan orvosi központ, nagyobb kórház, ahol a gyermekosztálynak van ilyen kirendeltsége. Nem élek már nagyon régen Mo-on, nem tudom milyen névvel illetik ezeket a helyeket, de valószínűleg az lesz az, amit a hozzászólások elején olvastam. Én nem várnám meg a szeptembert, minél előbb utána jársz, időpontot kérsz, annál előbb kapsz választ a kérdéseidre. Hidd el, ha szüksége van bármiféle terápiára jobb, ha mielőbb elkezdi. Ha nincs semmi gond vele úgy is elküldenek melegebb éghajlatra majd ;) Ha viszont mégis, akkor mire óvodába, iskolába kerül sokat tudsz javítani a helyzetén, könnyebben fog szocializálódni, tanulni és neked is sokkal könnyebb lesz majd, kevésbé fogsz aggódni miatta.
A régebbi fórumhoz nem kívánok hozzászólni.
A jelen fórumban jelölt problémához még annyi jutott eszembe, hogy szóba jöhet még megkésett vagy akadályozott beszédfejlődés, de ezt is kicsit korai kijelenteni mind az életkor, mind a felvázolt tünetek alapján.
Indíts akkor zárt klubot, ne nyilvános fórumokat.
Egy fórumban nem korlátozhatod, ki szól hozzá.
Nem mintha beszámolni lennék köteles, de három gyereket neveltem fel, és mindegyik még viselkedni is tud.
Pedig lefektetés után is szóltam hozzájuk, és bármikor kaptak enni, ha éhesek voltak, nem néztem az órát.
A kisfiad viselkedésproblémáit, amiket itt leírtál, okozhatja korai érzelmi zavar, még ha Te el is felejtetted már.
Egyébként a szókincs másképpen minősíti a használóját, mint ahogyan Te gondolod.
:-DD
Ennek ehhez a fórumhoz semmi köze.
11hetest meg ketlek inkabb honapos volt..de majs megnezem
Es nyilvan ha beteg volt,vagy rosszat almodott mindig is es a mai napig is termeszetes h pattanok,attol mert a hiszti nem erdekel..de ez egy mas tema ami mar nem is erdekel.12órat alszik ejjel nappal 2-t.Úgy ez nem téma.
Ez az a kicsi fiad, akit 11 hetesen megtanítottál arra, hogy este 8-tól reggel 6-ig csendben legyen, mert úgysem reagálsz rá, még csak nem is szülsz hozzá?
A neved az akkor kiírt fórumodból volt ismerős.
Úristen, hogy én ettől mennyire agyf..t kapok...
Nálunk (Skandináviában) hála istennek egyáltalán nem divat ez a hasonlítgatás meg belepofázás.
Az én kisfiam kb héthónapos koráig kizárólag háton akart feküdni, gyűlölt hason. Tízhónapos korában kezdett kúszni és másfél évesen kezdett járni. Minden gyerek tök más és megvan a saját tempója, ha valaki engem ezekkel stresszelt volna, egy idő után valószínűleg lefocizom a fejét a nyakáról. :)
lehet, hogy nem voltál elég kitartó
én továbbra is azt mondom: át lehet állítani a sikítást valami más, szelídebb kommunikációs eszközre
További ajánlott fórumok:
- MMR oltás - autizmus. Lehet összefüggés?
- Ezek az autizmus jelei lehetnek?
- Lehet autizmusom vagy Asperger-szindrómám ez alapján?
- Szerintetek lehetséges, hogy autizmusom van vagy mire gondolnátok?
- Lehet ez autizmus vagy hiperaktivitás?
- Honnan lehet nyomtatva megrendelni az Autizmusról konyhanyelven című könyvet?