Országos Kompetenciamérés...Tanulói kérdőív: 6. osztályos fiamnak adták ma. (beszélgetés)
Egy (szerintem) jó poszt a mérésről:
Köszönöm a szép, színes, hosszú beszámolót. :-) Már nem is izgatom magam... :-))
Esetleg pedagógust tisztelhetünk benned? :-))
FIGYELEM! Akit érdekel:
Ma este 8-kor a Hír Tv-n, a Rájátszásban erről az otthoni kérdőívről is fognak beszélni.
ez egyszerűen hihetetlen! NAGYON SZÉPEN KÖSZÖNÖM....már hónapok óta próbálom megnézni, de nekem nem sikerült. és most megvan!!!!!!!!!!!
KÖSZÖNÖM,,,KÖSZÖNÖM
Kedves izgatott szülők!
Ne akadjatok ki ezeken a kérdőíveken. A gyerekek képességeit, tudását fontos mérni, ha javítani akarunk az oktatás minőségén. Ehhez pedig önmagában a gyerek teljesítménye viszonylag kevésbé informatív, ha nem tudjuk az előzményeit, nem ismerjük a gyerek családi hátterét. Nagyon szomorú, de az a helyzet, hogy a gyerekek iskolai teljesítménye, majd a további továbbtanulásuk, iskolai sikerességük és részben az életben, munkában elért sikerességük, pl. a majdani jövedelmük NAGYON ERŐSEN összefügg azzal, hogy milyen a családi hátterük. Ez részben anyagi hátteret, körülményeket, felszereltséget, családi jövedelmet, jelent, részben pedig a szülők kulturális hátterét, iskolázottságát, stb., vagyis egyetlen feltett kérdés sem felesleges és nem indiszkréció. Természetesen meg lehet tagadni a választ, de mivel a kérdőívek a feldolgozás szintjén tökéletesen névtelenek, senki semmilyen szinten nem tud a gyerek személyére következtetni belőle, nem fog az adóhivatalhoz szaladni. Nagyon fontos viszont tudni, hogy egy-egy iskola az adott eredményét milyen "hozott anyaggal" éri el, ezt hívják az oktatásban hozzáadott értéknek (leegyszerűsítve, hogy amit a gyerek hatodik, nyolcadik vagy akárhányadik osztályban produkál, annak mekkora része köszönhető az iskola munkájának, és mennyi része van benne a családi háttérnek.
Szóval meg lehet tagadni a választ, soha nem kötelező az ilyenekben való részvétel (az más kérdés, hogy az osztályfőnök, vagy a mérést koordináló tanár ferde szemmel fog nézni, na bumm. Viszont az egész iskolaügy szempontjából fontosak ezek az adatok. Márpedig, hogy hogyan működik az iskola, az nemcsak addig fontos, amíg Nektek iskolás gyereketek van, hiszen az utcán az iskola "termékeivel" találkozunk, ők lesznek az orvosaink, a közérteseink, a vízvezetékszerelőink... Arra gondoljátok, amikor ezeken a kérdőíveken bosszankodtok, hogy ezzel Ti is hozzájárulhattok ahhoz, hogy az iskolák és az oktatásirányítás többet tudjon az iskolák működéséről, és jobb döntéseket hozhasson.
Szerintem is, de biztos, hogy némelyik azt sem tudja, merre van Debrecen, nemhogy még a kisebb helységek. :-(
Már azon a ponton voltam a múltkor, hogy elbeszélgetek egyik-másik anyukával.:-( De tudom, hogy csak a gyereknek lenne rosszabb. Ezért tudok kiakadni az ilyesfajta "tesztekkel" kapcsolatosan. :-(
sziasztok!
tudna nekem valaki segíteni? tavaly volt 4.osztályos a fiam, és akkor ő is részt vett ilyen mérésen. az a problémám, hogy nem tudom megnézni a teljesítményét itt az interneten. az azonosítónk meg van, de sehova nem tudom beírni.
előre is köszönöm
Ez tényleg így van. Mindenntanár azzal kezdi a sulit, merre voltál a nyáron?
Na szegény nagylányom tavaly nem tudott semmivel sem büszkélkedni, mert a hugicája áprilisban született, és pár hetes, hjónapos babával nem akartunk sehová sem menni.
További ajánlott fórumok:
- 3. osztályos lett a gyerekem
- 6. osztályosok tanítási órán a Múmia c. filmet nézik a tanár beleegyezésével. Szerintetek ez normális?
- Második osztályos lányomnak a Kincskereső kisködmön a kötelező olvasmány. Reális ez?
- 5. osztályos kirándulás
- Első osztályos követelemények. Minden gyereknek zseninek kell lennie?
- Hol lehet megnézni a 2011/12 tanévben végzett Országos kompetencia felmérések eredményét?