Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Meddig lehet feljelentést tenni? 3 hónapja pénzt loptak a kártyámról fórum

Meddig lehet feljelentést tenni? 3 hónapja pénzt loptak a kártyámról (tudásbázis)

1 2 3 4
105. globus (válaszként erre: 104. - A03dd05915)
2017. máj. 12. 09:19
Marcsika-effektus... hiába írja folyamatosan a sajtó, mindig lesz, aki bedől :(
2017. máj. 8. 12:45
103. a03dd05915 (válaszként erre: 102. - Channa*)
2017. máj. 5. 10:36
De vannak munkahelyek, ahol előtte, közben, és utána is "csekkolnak".☺
102. Channa* (válaszként erre: 100. - A03dd05915)
2017. máj. 5. 06:31

Nem csekkolnak le sem előtte, sem közben, csak titoktartásit írunk alá, illetve időnként van egy átvilágítás, ahol inkább a belső kapcsolatokat, illetve ügyfélhez kapcsolódó ismeretséget vizsgálnak.


Az, hogy ki mennyire megbízható, elég hamar kiderül. Volt olyan kollégám, akit 2-3 hónap munka után azért küldtek el, mert a kollégák számláit nézegette minden ok nélkül....

101. Guruljka (válaszként erre: 100. - A03dd05915)
2017. máj. 5. 01:37

Természetesen, én is aláírtam ilyen nyilatkozatokat.

Mivel több irodával vagyok munkakapcsolatban, ezért a többes szám.

2017. máj. 4. 23:24

Komoly cégek titoktartási nyilatkozatot iratnak alá a dolgozóikkal - már aki dolgozik ilyen adatokkal, és az a munkaviszony megszűnését követően is csak évek múlva veszti hatályát.

Sőt,mielőtt alkalmaznak valakit azt le is informálják, illetve a foglalkoztatásuk alatt is időszakosan lekövetnek egyes dolgozókat.

2017. máj. 4. 22:44

A név, a személyes adatok, a számok nem szorulnak fordításra, simán be lehet gépelni. Nem része tehát a munkámnak, ügyet se vetek rájuk.


Van, hogy a szöveg érdekes, ilyenkor néha alaposabban is utánanézek. Ha szigorúan bizalmas dolog lenne, nyilván ezt sem tenném. De a leggyakrabban mezőgazdasági téma, vagy orvosi, ami érdekelhet.

98. syria (válaszként erre: 97. - Guruljka)
2017. máj. 4. 18:07

Ezzel én is így vagyok. Az adatok csak addig érdekesek számomra, míg meg nem oldom a rám bízott feladatot.

A diszkréció tekintetében nálam mindegy, hogy hivatali, vagy privát ügyről van szó.

2017. ápr. 21. 16:35
Engem is köt bizonyos mértékű diszkréció, mert a fordítások tartalmát nem beszélhetem ki, pláne hogy néha üzleti adatok is tudomásomra jutnak. Illetve munka közben fel sem tűnik, nem jegyzem meg.
96. michelle.r (válaszként erre: 89. - Guruljka)
2017. ápr. 21. 11:00

Ha a bankot megkérdezte volna, elmondták volna, hogy mit kell tenni, nem kellett volna az üzletben semmit lobogtatni.

A bank elidítja a visszatérítési eljárást, és ha jogos, visszahelyezik a pénzt a számládra, 'oszt kész ;)

95. Százas Evelin (válaszként erre: 93. - Guruljka)
2017. ápr. 20. 17:48
Aha, azt hiszem mostmár értjük egymást. Valóban idejétmúlt már az a felirat, de egyáltalán ez az én témám is idejétmúlt. Ráfaragtam a saját tájékozatlanságom (meg a pénztáros hozzá nem értése) miatt - de rögtön rendeltem tájékoztató sms-t a kártyahasználatról, meg egyáltalán általánosságban is kikupálódtam ezen a téren, igen. :-) Még most sem tudok ugyan bizonyára mindent, az a számitógépes, "data-processzoros" számlafigyelés amit itt egyik hozzászóló említett - pl.olyan lila volt nekem, hogy csak ámultam. Jé, már van ilyen is... De tetszik. :-)
94. Százas Evelin (válaszként erre: 84. - A03dd05915)
2017. ápr. 20. 17:32
E-gon, neked még nem válaszoltam. Neked ezekszerint más felállású hitelkártyád van (vagy volt) Az enyémen nem változtatnak automatikusan kedvezményes kategóriákat, azokat én magam választhatom meg de tetszés szerint módosíthatom is. MINDEN vásárlásra ad 1 %-ot, ezért nincs olyan hogy soha semmi kedvezményt nem nyújt. Kamat NINCS csak ha késedelembe esnék, de az hidd el nálam elő nem fordulhat. :-) Minden áldott hónap ugyanazon x napján feltöltöm a kártyát, méghozzá a teljes hitelkeret összegéig. A különféle díjak meg szerintem nem túl jelentősek, mindenesetre bőven beleférnek a jóváírások összegébe.
93. Guruljka (válaszként erre: 92. - Százas Evelin)
2017. ápr. 20. 16:56

Az a felirat kissé idejét múlt...

És a pénztárgép összeomlásának lehetősége nincs melléírva. Sem az áru többszörös kifizetése.

Főleg, hogy csak utólag tudtad meg, hogy kétszer vonták le az összeget a számládról. Erre nem terjedhet ki az a hülye idejét múlt felirat.

Régen a bank kicsit hatóságféle lehetett, tartottunk tőle, de amióta lakossági folyószámla létezik, azóta végül is ők a szolgáltatók, azaz én vagyok a főnök. Legalább is partnerek vagyunk a jövedelmem kezelésében, de adott esetben a banknak nagyobb a tapasztalata.


Nem akarlak bántani vagy támadni, csak sajnálom, hogy így jártál. Viszont örülök annak, hogy, ha drága is volt a tanulópénz, leszűrted a tapasztalatot és okosan élsz a lehetőségekkel.


Én befürödtem a hitelkártyával, még régi konstrukció volt, és nem is lehetett még ennyi helyen kártyával fizetni. A jövedelmem is kicsi volt.

92. Százas Evelin (válaszként erre: 89. - Guruljka)
2017. ápr. 20. 16:42
Gurujka, forrni forrt bennem a düh de azt hiszem már elmagyaráztam (ezek szerint nem figyelsz) hogy az lebegett a szemem előtt ami minden üzletben ki van írva: a pénztártól való távozás után már nem fogadnak el reklamációt. A bankhoz fordulni meg eszembe se jutott volna, mert nem tudtam arról hogy esetleg azt is lehet. Azóta egyébként egyre tudatosabb vagyok és megpróbálok maximálisan ügyelni mindenre. Félreértések elkerülése végett hitelkártyát sem azért használok mert egy akcióbolond vásárló-mániás vagyok, csak igyekszem kihasználni a hitelkártya előnyeit (mert azok igenis vannak), ld. x százalék pénz jóváírás. Az akciók csak annyiban érdekelnek, hogy ha egyébként is szükségem van valamire, mittudomén tönkrement a mosógépem és venni kell egy újat - akkor mindjárt megnézem, van-e akkor épp valami akció mert akkor egyenesen odamegyek ill. onnan rendelek. Vagy ha nem egy azonnal szükséges valamiről van szó, akkor várok kicsit mint te, hátha bejön egy pont olyan akció. Esetleg a kis használati cikk akciók is érdekesek lehetnek, prózai példával élve miért ne vennék meg egyszerre féláron vagy 3 hatalmas csomag slozipapírt ha az nálam nyugodtan elfér, egészen biztos nem fog a tárolás alatt elromlani, és előbb-utóbb tuti szükség lesz mindre.... -)
2017. ápr. 20. 14:47

Tisztelem a könyvelőket, én is megadtam a szükséges adatokat, belépő kódokat.

(Miután ellenőriztem, hogy tényleg könyvelő.)


Bizalmi szakma eleve. Nagy könnyebbség, hogy csak mailt ír, mit hova utaljak, és rendben van az adóm.

90. Channa* (válaszként erre: 89. - Guruljka)
2017. ápr. 20. 14:28

Így-így!

De már nincs mit tenni:(

89. Guruljka (válaszként erre: 77. - Százas Evelin)
2017. ápr. 20. 14:05
Nem értelek, mert akkor is, ha régebben volt, miért tűrted el, hogy duplán fizettessenek meg valamit? Énbennem forrt volna a düh, és megkérdeztem volna a bankot, mit tehetek. Egy lendülettel megkerestem volna az üzletvezetőt a banki kimutatást lobogtatva.
2017. ápr. 20. 13:19

Ha valamire szükségem van, esetleg megvárok egy akciót, hogy jutányosabban vehessem meg.


Ha valamire nincs szükségem, akkor felesleges pénzkidobás csak azért megvenni, mert éppen olcsóbb.

A valahány százalék eltörpül az egészhez képest... :D

2017. ápr. 20. 11:41

Aha. (Aha-élményem van, haha.) Hogy mennyit tud 'leakasztani" az ember a banktól a hitelkártyával a bankról az persze a vásárlásai összegétől függ, több kártyahasználat, több visszatérítés - de olyan hüle nem vagyok hogy a pontokat hajkurásszam, csak azt veszem meg ami kell. Így nekem kb. csak 20-30 ezer visszatérítésem jön egy évben össze, dehát szerintem az is "talált pénz". Minden vásárlásnál kapok 1 %-ot, és vannak kiemelt kategóriák aminél 3-at, ezt tetszés szerint meg lehet választani, nálam a célszerű a tankolás, szépség és egészség meg a műszaki cikk. Kiemelt kategóriát mindig lehet módosítani is. És lehet tejesen törvényesen olyat trükközni is hogy pl. kp-t kaptam hogy valamit vegyek meg, akkor kártyával fizetek és egyém a százalék. :-)

A kártya feltöltéssel meg nagyon fegyelmezett vagyok, minden hónapban pontosan visszafizetek mindent, azzal enélkül tényleg elég trén el lehetne csúszni mert valami irtózatos bünti kamatok vannak. Nade ha valaki nem tud igazán odafigyelni, akkor inkább tényleg ne használja. Erre a kártyára is igaz hogy nagyon vigyázni kell rá, dehát azt alapból megtesszük ugye? Az egyéb szempontok miatt meg praktikusnak tartom a használatát. De ezt döntse el mindenki maga.

86. globus (válaszként erre: 84. - A03dd05915)
2017. ápr. 20. 07:52
Engem sem tudott soha befolyásolni, hogy mások döntsék el vásárlási szokásaimat. Egyszer próbáltam a kártyázó csomagot, havi x számú vásárlást kellett volna fizetni kártyával, 3 hónap után lemondtam. Attól, hogy vásárolhatok kártyával, nem érzem kötelezőnek, sőt igyekszem minél kevesebbet használni, takarékosságon szocializálódtam. Aki azt hiszi, hogy bármennyit megtakarít vásárlással, az valójában elköltött egy valag pénzt. Nem igazán érdekel a kettőt fizet-hármat kap jellegű akció sem.
85. syria (válaszként erre: 80. - Százas Evelin)
2017. ápr. 19. 22:42

Ki legyen ügyes a számítógépes dolgokban, ha nem egy programozó matematikus? :)

Igen, tudják, hogy soha nem élnék vissza a rám bízott adatokkal, ugyanis azok engem nem érdekelnek, csupán az elvégzendő feladat. Ők örülnek, hogy megcsinálom helyettük, én meg örülök, hogy ők örülnek. :D


Nem tudom melyik banknál, milyen hitelkártyád van, sok függ pusztán ettől a két adattól. Eddig évente alig 40 ezret sikerült leakasztanom a bankomról. A (szintén programozó) fiam sokkal ügyesebb, ő tavaly 58 ezret kaszált hitelkártya használattal.

84. a03dd05915 (válaszként erre: 80. - Százas Evelin)
2017. ápr. 19. 19:37

A hitelkártya nagyfokú odafigyelést és fizetési szigort igényel. Egyszer felejti el az ember befizetni az előző havi költéseit, és máris megcsúszott.

A kedvezményes vásárlás sem terjed ki mindenre. Általában 5 féle kedvezményt nyújt, melyek negyed vagy félévente változnak.

Pl. nekem, aki utálok utazni, spar nincs a közelemben, könyvet pedig szinte csak ebook formátumban vásárolok, felesleges lenne egy olyan kártya, amely ezekben nyújt kedvezményeket.

Ha mégis használom, akkor viszont semmi kedvezményt, pontokat nem nyújt, csak kamatot fizethetek érte + a havi számlavezetési, könyvelési díjak.

83. massalhangzo (válaszként erre: 54. - Szintii1998.03.15)
2017. ápr. 19. 16:47
oszinten kivancsi lennek arra a feljelentesre, mikor itt leirni se tudtad, hogy ertheto legyen :D
82. michelle.r (válaszként erre: 70. - Százas Evelin)
2017. ápr. 19. 16:22
Nem a pénztárnál kell reklamálnod, hanem a saját bankodnál kell indítani egy - nem tudom, magyarul mi ez, mert nekem angol kártyám van - transaction dispute - eljárást. 30 napja van a data processzornak kivizsgálnia - erről neked nem kell tudnod, a saját bankod és a dataprocesszor között zajlik a folyamat. Téged a bankod értesít, és visszaírják az összeget.
81. Channa* (válaszként erre: 80. - Százas Evelin)
2017. ápr. 19. 14:04

Hagyd....

Én a hitelkártyát nem szeretem, bár nem ismerem a mostani termékeket.


Egy SMS ára 20-30 ft között van, így kibírható akár 10 is:D

2017. ápr. 19. 09:47

Syria, te kis kiválasztott, nyilván nagyon ügyes lehetsz az ilyen számítógépes dolgokban, és az ismerőseid tudják rólad azt is, hogy soha nem élnél vissza a bizalmukkal. Nálad az összes pont.... :-)

Én valahogy nem aggódtam addig azért, mert a banki sms-ek esetleg sokba kerülnének, a múltkor kártyafeltöltésnél ajánlották is hogy valami "csomagban" fizessek mert úgy olcsóbb. Őszintén szólva ennek ellenére pontosan most sem tudom, valójában milyen költség is ez. Úgy gondoltam, hogy minekután hitelkártyát is használok, azon mindig lehet annyi pontot (vásárlás visszatérítést) szerezni ami az összes, kártyával kapcsolatos költséget meg sms díjat stb-t fedezi, még akkor is marad ebből nekem pluszom. Rosszul gondolom?

79. Channa* (válaszként erre: 77. - Százas Evelin)
2017. ápr. 18. 19:24

Na igen, egy ilyen régi ügyet már nem lehet kivizsgáltatni sem, mert a bankkártya cég elutasítja:(


Tehát, a szándékosságot kizárnám, mert az a pénz a pénztároshoz sosem jutna el, de a kereskedő könyvelésében megjelent volna, hogy többlete van, és azt a bank rendezte volna feléd, azaz minden bizonnyal a pénztáros tudatlansága miatt 2x fizetted ki a megvásárolt árut, és sajnos a te tudatlanságod miatt, a reklamációd hiányában a kereskedő lekönyvelte valamire.:(



Ja, az én hasonló esetem is több, mint 10 éve volt. Egy olyan kártyát adtam oda, amin nem volt pénz, lehúzták és közölték, hogy nincs pénzem, erre odaadtam azt, amin volt, és másnap kiderült, hogy az üres kártyámat is beterhelték (rendszerhiba miatt), én reklamáltam a rendszer "tulajdonosánál" banknál és azonnal jóváírták a számlámon, mert a rendszerből kiderült, hogy igazam van és sikertelen volt a tranzakció.


Persze én könnyen beszélek, ugyan is már ezer éve bankban dolgozok, így tudom mit kell tennem. Ha nekem sem lett volna közöm bankhoz, akkor valószínű, hogy én sem tudom, hogy hova menjek, mit tegyek. Ezt tapasztalom a férjemen is...

2017. ápr. 18. 18:59
Uh mit írtam. Előszörre elütöttem, nem 79 hanem 7-8 év akart lenni.
2017. ápr. 18. 18:57

Jaj Channa, már legalább 79 áve volt. Csak annyira bosszantott, hogy tisztán megmaradt bennem.... Naná, hogy reklamáltam volna, nade pont a banknál az nem jutott volna eszembe.

A bankszámla kivonaton azt láttam hogy kétszer húzták le a pénzem tehát NEM volt géphiba amikor azt előttem "előadták", na és az elromlott gép nem adott ki blokkot, milyen rendszerhibának kellett volna azon a nemlétező blokkon lenni? A hirtelenjében kissé szétszerelt és összerakott gép másodjára aztán már adott blokkot, de ez hibátlan működés mellett persze megint nem jelzett rendszerhibát. Nem azért merült fel bennem a szándékosság mert egy rohadék gyanakvó természet vagyok, hanem mert nyilvánvalóan előszörre is működött már az a gép, velem mégis újra kipakoltattak megint mindent. Ott helyben kissé dühöngtem emiatt és nyilván nem tudtam egészen világosan átlátni a dolgot. Helyben talán nem is lehetett volna. Igazán az volt a nagyobb hiba hogy a bankszámlakivonat után a banknál vagy akárhol nem reklamáltam, - nade mondom eltelt már vagy 8 év, mostmár max. csak azt mondhatom hogy veszett már több is Mohácsnál. Bárcsak már akkor is hoxáztam volna. :-)

76. Channa* (válaszként erre: 70. - Százas Evelin)
2017. ápr. 18. 17:57

Sajnos így évekkel később nincs mit tenni. Az ilyen reklamációkra néhány hónap van csak.

Esetleg még visszanézheted a kivonatokat, mert ha valóban technikai hiba volt, akkor elképzelhető, hogy csak 1-2 hónap múlva vette észre a kereskedő bankja, és csak akkor utalta vissza.


Ja, az SMS-s miben segített volna, ha így sem mentél a pénzed után? Ha SMS-t kapsz, akkor reklamálsz a banknál?

1 2 3 4

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook