Iskolai érdemjegy kijavítása lehetséges? (beszélgetés)
Ezt sem árt tudni a kedves szülôknek!
Német jegy: hiába tud egy gyerek, ha az órai munkája nem megfelelő, akkor simán kaphat 4-est
Szorgalom: a jegy nem a tudást, hanem a hozzáállást mutatja. Lehet, hogy nagyon passzív, az órákon, és a tanár mást várna el tőle.
Magatartás: hát szerintem ok nélkül nem lenne 2-es. Milyen volt félévkor? Én biztos beszélnék ezügyben a tanárral, de nem számonkérő, hanem érdeklődő stílusban. Az én fiam (igaz már 17 éves), de egy tündér otthon, mindenhol dícsérik, de valahogy a suliban teljesen másképp viselkedik, ezt a mai napig nem tudjuk megoldani, pedig már lehetne esze. Dumál, nem figyel, lesz.rja a tanárokat. Lehet, a tied is ilyen, és nem is tudsz róla, mert sehol máshol nem jön elő.
Egyébként is gondolom, hogy egy jó/érdeklődő kapcsolat a tanárral sokat segít, és nagyon pozitívan hat. Általában a tanárok értékelik a javító szándékot, és hozzáállást, amiből a gyerek is profitál.
Szia!
Szerintem ne háborogj, a jegy már úgy veszett. Bele nem szólhatsz, tudomásul kell venned. Aláirni is ezért kell a bizonyitványt. Évközben tehettél volna ellene valamit, elsősorban kommunkációval.
Amit megtehetsz még a jövőben az ilyesmi elkerülésére: beszélj a némettanárral, a tanitőval. Menj el hozzájuk fogadóórára, hallgasd meg, milyennek látják a gyerekedet.Kérhetsz ehhez külön időpontot is, ha sürgős a dolog. Elsirhatod nekik a bánatod, hogy úgy látod, unatkozik órán, mit lehet ezzel kezdeni. (Ne akarj nekik tanácsot adni, ő munkájuk, te se szeretnéd, ha kivülről lennének okosak a te munkád területén, miközben alig látják, mit csinálsz.) Nézd meg a gyerekedet nyilt órán. Meglepő lesz, de másképp viselkedik, mint amikor otthon van. Fontos az is, hogy lássák a tanárok, érdekel a gyereked.
Beszélgess a gyerekeddel, hallgasd meg az ő véleményét is, de a tanárét is. A kettő között lesz a valóság, mindkettő a saját szempontjából fogja elmondani.
Jobb lenne, ha nem tanár foglalkozna vele még délután. A gyereknek rád lenne szüksége, s te is jobban követnéd, hol tart.
Az alsós jegyek nem számitanak sehova. Lesznek majd középiskolák, amelyek 5. osztálytól kérik a jegyeket, de a többség csak 7-től. Addig ez csak egy jelzés. A német négyes azt jelenti, nem tette oda magát a gyerek, a tanár szerint.
A magatartás meg szorgalom jegy medig az gyermekedet tanitó tanárok értékelése. A hármas szorgalom azt jelenti, szerintük sokkal többre képes. A 2 magatartás, meg azt, hogy nagyon sok gond van vele. Tudod, hogy ezek mik?
Van náluk a falon egy tábla amin a gyerekek birkákat kapnak.
A jó cselekedetért fehér birkát, a rosszért feketét .
Bevetni fogtok, de a lányok neve mellett csak fehér birkák vannak , a fiúk neve mellett pedig többnyire csak fekete birkák!
A fiam a harmadik legtöbb birkát gyűjtötte be ! 13 db- ot
Ne keverd már össze a nyelvtant egy idegen nyelvvel! Teljesen mást tanulnak és máshogy. Ha versenyre küld a tanár egy gyereket, feltételezem, hogy akkor tudja az anyagot a nyelvtant is beleértve, mivel ott nem csak beszélni kell. El kéne ismerni a plusz teljesítményt.
Ha a magatartással valóban ekkora gondok vannak, azt miért nem jelezték év közben? Kettes magatartásnál már szakember bevonása is szükséges, mert attól, hogy egy gyerek eleven, az nem kettes magatartás. Ehhez már valami súlyos dolgot kell elkövetni, de még egy szaktanárija sem volt.
Egy 9 éves gyereknek a játék,a fára mászás,a foci,a bicajozás felesleges lenne?
Szerintem a gyerek a tanulást gondolja feleslegesnek...
Egy gyereknek napi 3-4 óra szabad rohangálásra van szüksége,nem 3-4 óra plusz tanulásra!
Ha levezethetné az energiáit,talán a magatartás jegye sem kettes lenne,mert nem a suliban (akár órán,akár szünetben) próbálna "gyereknek lenni"!
Vagy inkább sportolni vinném (vitetném),ha már úgyis problémát okoz a fegyelem.
mondjuk a magatartás kettes szerintem is súlyosabb..
életemben nem ismertem senkit, akinek magatartásból kettese lett volna. még a srác, aki kidobta az osztályablak üvegét nálunk, is hármast kapott....
ha magambol indulok ki :-)
akkor elkepzelheto, hogy mas sem gondolta vegig teljesen a helyzetet, mielott elkezdte kommentelni. :-D
itt azert tobben fontos dolgokat fogalmaztak meg , de ez csak a kommenteles soran jott elo.
senki sem volt egy szemelyben, aki minden fontos dolgot megemlitett volna.
kozos munka volt... :-)
szerintem
örülök :)
nekem az is furcsa, h ez másnak nem szúrt szemet.
persze értem én, h anyuka azt gondolta, h így lesz egy potya tárgya a gyereknek. csak hát nem biztos, h bejött...
akkor bocs.
a lenyeg, hogy ezzel egyetertek. :-)
nem zebi, hanem én említettem, h minek a német apanyelvű gyereket németórára küldeni, illetve nem fair német versenyekre küldeni.
szerintem a gyermek a németet alapjáraton megtanulja otthon, persze, hogy unja az iskolai órákat. sokkal jobban járna egy másik nyelvvel.
versenyre pedig nem engedném a versenyszervezők helyében.
en nem tudok egyertelmuen nyilatkozni mivel enm ismerem a helyzetet pontosan.
ezek csk reszinformaciok, habar van kozottuk fontos is.
mint pl a 14 db 5-os.
a 4.5-re adhatott volna 5-ost is a tanar.
tovabbra is azt mondom, hogy beszelnie kene kittl-nek a tanartral, hogy miert tette ezt, nem szamonkerni, csak megkerdezni, hogy miert igy dontott.
az eddig kialakult velemenyem szerint a gyerek nyilvan tudja az anyagot, ha 14 db 5-t tudott szerezni.
viszont az a 2 db orai munka 1-es illetve a magatartas es szorgalom jegy is figyelemre melto, erdemes lenne azzal foglalkozni, hoyg az miert van?
igaza van egyipt-nek is, de azert en megis csak azt mondom, hogy akarhogy is van, egy 9 evesnek mar igenis tudnia kell annyira viselkedni, es meg kell nekit anitani, hogy az oran dolgozni kell es oda kell figyelni, akkor is, ha o mar mindent tud.
azt hiszem zebracsiko emlitette, hogy mi helye van egy nyelvi versenyen, ha anya(apa)nyelve.
ezzel is egyetertek, szerintem sincs semmi helye.
meg valaki emlitette (bocs, a nevre nem emlekszem), hogy ha anya(apa)nyelve a nemet, akkor minek nemetes helyre iratni, miert nem keresett masik nyelvet a gyererknek.
ezzel is nagyon egyetertek.
ez a ygerek igy az egesz altalanosban unatkozni fog a nemetorakon es veget nem ero konfliktushelyzet...
szerintem. :-)
Akkor nem értem. Ha én mondjuk kettest akarnék adni egy gyereknek magatartásra úgy, hogy semmi ilyesmije nincs, akkor azt mondaná az igazgató, hogy mégis hogy gondolom? Ha ennyire problémás a gyerek, akkor ezt év közben miért nem jeleztük? Miért nem kapott szaktanárit, osztályfőnökit, stb?
Általános iskolában pedig vastagon a pedagógus is benne van a kettes magatartásban. Azt jelenti, hogy nem tudja kezelni a gyereket, nem tud vele bánni, holott elméletileg azért kapta a diplomáját.
Végre egy jó hozzászólás! Én veled értek egyet!
Sajnos régen is és manapság is van olyan, hogy ha egy tanárnak valamelyik nem szimpatikus, akkor, ha a fene fenét eszik is, akkor sem kap jó jegyet.
És ezt akár bevalljuk, akár nem, így van!
További ajánlott fórumok:
- Fél év alatt 20 kg minusz! Lehetséges diétával és mozgással?
- Lapos has rövid időn belül. Lehetséges?
- Nős férfi udvarolna? Lehetséges ez?
- 2 gyerek nevelése egyedül - lehetséges?
- Szerintetek hogy lehetséges az, hogy egy férfi és egy nő nagyon jól kijönnek, kedvelik egymást, érdekli őket a másik, mégsem alkotnak párt?
- Keresztlányom négyes érdemjegyet kapott hittanból az év végén. Kerülhet így még a mennyországba?