Főoldal » Fórumok » Babák & Mamák fórumok » Hogyan választjátok ki a megfelelő iskolát és tanító nénit? Milyen kritériumok alapján választotok? fórum

Hogyan választjátok ki a megfelelő iskolát és tanító nénit? Milyen kritériumok alapján választotok? (tudásbázis)


1 2
45. Kilimcs (válaszként erre: 44. - Egypt)
2015. jan. 19. 19:49
igen. egeszen kiskorban latszik. teljesen mashogy van bekotve egy realos agy mint egy human.
44. egypt (válaszként erre: 37. - Trapiti)
2015. jan. 19. 17:55
Persze, tisztában vagyok azzal, hogy összefüggenek az agyban a dolgok, matek-zene, kreativitás, stb., viszont ahogy én néztem, a Waldorfban olyan szinten erős a művészi vonal, ami nem feltétlenül jön be minden gyereknek, ráadásul a reál tárgyakat erősen hanyagolják. Szerintem a reál és humán beállítottság nagyon is elválasztható és hamar megmutatkozik az érdeklődés.
43. egypt (válaszként erre: 38. - Trapiti)
2015. jan. 19. 17:51
Ezzel nem értek egyet, ez megint általánosítás. Én hagyományos szemléletű iskolába jártam, mint sokan mások, és engem senki sem nyomorított meg, szerettem az iskolát. Az egyetem aztán durva volt, visszasírtam a gimit meg az általánost. Nem azt mondom, hogy jó az iskolarendszerünk, mert nem az, de egy jó pedagógus a saját szemléletét viszi be az órára, és sok ilyen is van. Régen is volt és most is. Sok ellenpélda is van, az igaz, de erős túlzás, hogy megnyomorodott gyerekek tömege kerül ki az iskolákból.
42. trapiti (válaszként erre: 41. - Kilimcs)
2015. jan. 19. 16:56
Persze csak nem mindegy hogy egymás ellen kell-e dolgozni vagy lehet együtt :)
41. Kilimcs (válaszként erre: 36. - Egypt)
2015. jan. 19. 16:48

Én evvel értek egyet... alsóban mindenképp a pedagógus személye számít.. felsőben meg a családi hozzáállás az ami vagy átlendít a rendszeren, vagy belenyomorodik a gyerek.


Mivel a ygerk suliban is nevelődik meg otthon is, megnyomorodott akkor lesz, ha mindkét hely hozzányomorít. ha már az egyik ok gyerek szempontból akkor a ygerek átlendül a nehézségeken.


Persze ez nem menti fel az iskolarendszert, sak azért nem foghatunk mindent a sulira, ahogy nem foghatunk mindent a szülőre sem. a kettő egymás melett van

40. trapiti (válaszként erre: 39. - Kilimcs)
2015. jan. 19. 16:46
Igen egyetértek :) Több hozzászólsra reagáltam egyszerre, csak a tiedhez csatoltam :)
39. Kilimcs (válaszként erre: 37. - Trapiti)
2015. jan. 19. 16:44

azt nem én mondtam hogy nem kell művészet... hanem hogy egyszerűen máshogy vannak bekötve a reálos gyerekek, felnőttek. A művészet az alap ;) sőt, a jó reálosak általában pl zenei tehetséggel párosulnak, szóval vissza se lehetne tartani őket valamilyen művészettől.


csak aszemléletmód, amit ezek a palánták igényelnek, azért nincs jelen a mai oktatásban... pl szerintem több értelme van egy reálos ygereket zenesuliba hordani, mint ezer összeadást kivonást csináltatni vele... meg sorolhatnm a hasonlókat...

38. trapiti (válaszként erre: 36. - Egypt)
2015. jan. 19. 16:29

A szemlélet az ami tönkreteszi a gyerekeket, és nem véletlen hogy annyian próbálnak menekülni a "normál" iskolákból.

A középiskoláról meg annyit, hogy szerintem nincs összehasonlítási alapod, hogy milyen lenne egy 15-18 éves ha egy gyerekbarát iskolából kerülne ki, mennyivel lenne más mint akik hozzátok járnak.

37. trapiti (válaszként erre: 34. - Kilimcs)
2015. jan. 19. 16:26

Szerintem attól hogy "reál beállítottságú" egy gyerek még nagyonis szüksége van a művészetekre, arra hogy a két kezével alkosson, hogy kreatív lehessen, vagy akár arra hogy pl. egy drámajáték keretében az érzelmeit megtanulja kifejezni. Vagy talán még inkább mint az eleve mávészet iránt fogékony gyerekeknél akik már saját indíttatásból is megtalálják ezeket a lehetőségeket. Arról nem is beszélve hogy pl. a matematikai és a zenei tehetség nagyon sok esetben összefügg, tehát nem is lehet ellválasztani hogy ki a "reálos" és ki a humán beállítottságú.

A magyar iskola nagyon-nagyon elméleti síkon mozog, pedig szerintem nagyon fontos lenne hogy a gyerekek mozogjanak, alkossanak, gyakorlati dolgokat csináljanak és ne valami elfuserált követelményrendszernek kelljen megfelelni állandóan.

Az egyik legjobb példa:

a magyar iskolában elsőben mit várnak el? Alig 3mm-es sorközbe kellene a gyerekeknek gyönyörű betűkkel írniuk már az elejétő kezdve. Ha nem megy, annál inkább nyüstölik, elvárják a szülőtől hogy otthon is külön gyakoroltassa stb.

Ott ahol egészen másképp közelítenek mit csinálnak? Megmutatják a gyereknek hogy mi lenne a cél, milyennek kéne lenni a betűknek, kb. 3-4x akkora sorközöket használva gyakorolják valamennyit. Természetesen nem lesz gyönyörű de feltételezik hogy a gyerek a legjobb tudása szerint csinálta és most épp itt tart. Heti 1x kapnak szépírás leckét. Mellette kilószámra áll rendelkezésre a vasalós gyöngy, amiből napszámban gyártják a szebbnél szebb dolgokat az iskolában "játékidőben" boldogan. És csodák csodája gyönyörűen fejlődik az írásuk mindenféle kínlódás, %-os értékelés és hiszti nélkül is.

És hogy mi lesz a különbség később? Írni éppúgy megtanul mindegyik, csak az egyik vért izzadva, szorongva, soha nem megfelelve, a másik boldogan, felszabadultan, alkotva és sikereket megélve :)

Én mindenképpen az ilyen mentalitás nyomait keresném az iskolában - az egy más kérdés hogy megtalálnám-e :(

36. egypt (válaszként erre: 33. - Trapiti)
2015. jan. 19. 16:19
Ez eléggé ki van sarkítva. Vagy alternatív iskola, vagy megnyomorítják a gyereket. Ez azért szerencsére nem így van, nem azt látom én a középiskolában, hogy csupa megnyomorított lelkű gyerek venne körül. A hagyományos iskola is lehet jó, ott is vannak modern felfogásban tanító pedagógusok, hogy mennyien, ezen lehetne vitatkozni, de nem érdemes, megmondani úgysem tudja senki. Szerintem alig, én úgy látom, azért vannak többen is. Alapvetően úgyis csak a pedagógus személye számít, és ez persze lutri.
35. Kilimcs (válaszként erre: 31. - Anya4005)
2015. jan. 19. 15:46
nagyon járj utána.. én sajnos a régi sulimmal úgy jártam, hogy ismerősökkel együtt menekültünk pár hóna utn másikba.... annyira megváltozott sajnos:( persze a felszinen a régi időkre hivatkoznak a mai napig, de a falak mögött.... húúú...
34. Kilimcs (válaszként erre: 30. - Egypt)
2015. jan. 19. 15:40

igen. ez az ami nagyon hinyzik magyarországon, areáloktatás úgy unblokk.. mert a reálos ygerekek sehova se megfelelőek jelenleg kicsinek. Felsőben már imádják őket töb helyen, de alsóban... azt valahogy túl kell élni..


régen meg voltak reál beállítottságú iskolk (ok jó régen...) és nem volt ekkora gond.

33. trapiti (válaszként erre: 30. - Egypt)
2015. jan. 19. 14:39

Nem akarok én senkit a Waldorfra rábeszélni. Csak annyit mondtam, hogy kb. az alternatív iskolák az a lehtőség ahol nem nyomorítják meg a gyereket. Persze fontos a tárgyi tudás, de azt gondolom jó családi háttér és értelmes gyerek esetén ha választanom kell a sok tárgyi tudást tanító ámde a gyerek lelkét megnyomorító iskola vagy a kevesebb tárgyi tudás mellett biztonságos, elfogadó és támogató környezetet biztosító iskola között én ez utóbbit választanám és nem nézném végig ahogy idegroncsot csinálnak a gyerekemből. És mint a mellékelt ábra is mutatja, a tárgyi tudás hiányosságai pár hónap alatt behozhatók (mert azért a 8 általános egy átlagos vagy jó képességű gyereknek nem nagy kihívás), de azok a károk amiket az átlag iskola okoz, nem hozhatóak helyri ilyen könnyen.

De mindenki maga tudja, mi a fontos, és mi az a kompromisszum amit meg tud kötni. Én a magam részéről örülök hogy sikerült elkerülni a magyar állami oktatási rendszert és csak annyit akartam mondani, hogy nem hiszek benne hogy túl sok tanító lenne aki a rendszer ellenében meg tudja őrizni a pedagógiai kvalitásait. Mint ahogyan abban sem, hogy a szülőnek a szerencsén kívól bármi esélye lenne arra hogy kiválasszon egy jót. (Azt meg csak halkan teszem hozzá, hogy valószínűleg az én értékrendem nagyon nem passzol a magyar oktatási rendszerhez, mert messzemnőkig nem dob fel ha ideális ívű "o"-betűt meg 100%-os felmérőket ír a gyerekem ha közben állandó szorongásban tartják az iskolában... ennél nekem többet ér ha jól érzi magát, magabiztos, sikerélményei vannak, megszereti a tanulást és értelmes dolgokkal kötik le az energiáit... de mondom ez abszolút magánvélemény, tudom hogy sokaknak más a fontossági sorrend.)

2015. jan. 19. 13:55

Köszönök szépen minden hozzászólást! Sokat segítettek, tényleg! Az is látszik, hogy hasonlóan gondolom én is az utánajárást ahogy le is írtátok. Már csak idő kellene több hozzá.

Ha még van valami gondolat azt is megköszönöm!

31. anya4005 (válaszként erre: 28. - Spann)
2015. jan. 19. 13:28

Ha anyagilag menne,az összes rossz ellenére,amit hallottam,Waldorfba iratnám a fiaimat. Még akkor is,ha utána esetleg 1 évig rá kéne feküdni valamelyik tantárgyra (tantárgyakra). De baromi drága!!! Elhiszem,hogy az állam nem támogatja a Waldorf sulik működését,de ha a szülők járnak még tatarozni is a sulit,nem értem,miért kerül éves szinten (a hozzánk legközelebbi iskolában) 435 ezerbe. Illetve ebből 65 a beiratkozási díj,ami egyszeri,de akkor is ki kell köhögni. Továbbá mindent a szülők csinálnak a gyerekkel/gyereknek,tehát az iskola csupán a helyet és a tanárt adja. Elhiszem,hogy remek tanárikarral dolgoznak,és a gyerekek élvezik az oktatást,na,de nekünk pl. 2 gyerekünk van,éves szinten ennyi pénzt nem tudnánk kitermelni. Ja,és ha valami külön program van,akkor természetesen ott is zsebbe kell nyúlni.

Nem gondolom,hogy ott nem tanúlnak,és remek lenne az én enyhén szólva izgága fiamnak,mert lehet,hogy a természete miatt majd egy állami suliban jól elkönyvelik,mint rossz gyereket,és tojnak rá. Nem hiperaktív,nem SNI-s (vagy mi),nem figyelemzavaros,inkább csak figyelmebajos,de neki nehéz lesz egy sima suli. Ezért is döntöttem a régi iskolám mellett: ott még engem is felvakartak a kettes átlagomból négyesre! Pl.nekem nem ment az akkor háztartástan néven futó bohóckodás. Tönkretettem a varrógépet,leégettem a kaját,stb. Átraktak szó nélkül a fiúkhoz,fúrni,faragni,műszaki rajzokat készíteni,és ment. Aztán,mikor divattervezőset játszottak a lányok,a rajzolás miatt visszamentem hozzájuk. Vagymha nekem mást jelentett egy vers,mint a tanárnak,nem megsértődve beírta a karót,hanem meghallgatott és belegondolva egyet is értett velem.

Nagyon remélem,hogy ma is így állnak a tanulókhoz,de természetesen még a fennmaradó időben utána fogok járni!

30. egypt (válaszként erre: 26. - Trapiti)
2015. jan. 19. 13:26
A Waldorfban nagyon kevés hangsúly van a természettudományokon. Ezt pont a helyi Waldorf suli honlapján olvastam egy tanulmányban, hiányosságként említik. Tehát aki esetleg reál beállítottságú és ilyen irányban szeretne továbbtanulni, az megszakadhat a plusz tanulásban, hiszen a Waldorfban még azt sem tanítják meg, amit egy normál iskolában igen. Egy ismerősünk gyerekei pár évig oda jártak, ő rendszeresen keményen tanult velük délután, hogy felvegyék őket a Wadrofból kisgimibe. Akik Waldorf gimiből átmennek másikba (sokan csinálják felvételi előtt), egy évet veszítenek, tehát eggyel alsóbb osztályba kerülnek. Ennyi kell ahhoz, hogy kb. tárgyi tudásban utoljérjék a többi gyereket. (Csak tárgyi tudásról beszélünk persze, de ha Magyarorszáon akar valaki továbbtanulni, akkor erre szükség van, mert az egész iskolarendszerünk erre épül.) Szerintem egy humán beállítottágú gyereknek ideális lehet a Waldorf, pláne ha művész hajlamai is vannak, de egy reálos gyereknek nem feltétlenül. Én ha megtehetném, pár évig oda járatnám a gyerekem (ha még pluszban humán is lenne), és utána átvinném normál suliba. De anyagilag is elég húzós.
29. trapiti (válaszként erre: 28. - Spann)
2015. jan. 19. 12:27
Azért ez nem igaz így egyáltalán.
28. spann (válaszként erre: 25. - Anya4005)
2015. jan. 19. 12:18

Igen, hát a Waldorffal az a baj, hogy a gyerekek nem tanulnak semmit. Általános után kellett nekik csinálni egy waldorfos középiskolát, legyen hely, ahová továbbmehetnek.

Amúgy jól elvannak ott a tanulók, önkiteljesítés meg személyiség kibontakoztatása stb. témákban nagyon menők.

27. spann
2015. jan. 19. 12:13

Amikor a lányom az elsőt kezdte, én is elmentem minden bemutató órára, ki is választottam a nekem tetsző tanítónőt, aztán szeptemberben kiderült, hogy mégse ő viszi az osztályt, mert kinevezték igazgatónak.

Na puff!

Visszarángattak nyugdíjból egy másik tanárt, aki úgy arcra egyáltalán nem volt szimpatikus. De csupa jót hallottam róla - és így is lett, nagyon meg voltunk vele elégedve.

26. trapiti (válaszként erre: 25. - Anya4005)
2015. jan. 19. 11:39

A SOTE-ra jelentkezésről annyit: az állami gimnáziumokból - még a legjobbakból sem az alapján kerülnek be az emberek orvosi egyetembre amit az iskolában megtanítanak nekik. MINDENKI, akármilyen gimnáziumba jár is minimum egy évig mást se csinál mint fizikát, kémiát meg biológiát tanul bőségesen a gimnáziumi tananyag fölött, aki orovosira akar járni. Ez nem iskolafüggő. Az már inkább hogy emellett még elvárják-e a maximális teljesítményt földrajzból, történelemből stb. vagy elfogadják azt hogy a különböző mebereknek különböző az érdeklődésük.


Ami nekem nagy bajom az átlag magyar állami iskolával, az az hogy soha nem azon van a hangsúly amiben egy gyerek jó vagy tehetséges, hanem azon amit nem tud vagy amiben gyenge. Emiatt aztán az iskola nem segíti hanem legtöbb esetben gátolja a tehetség kibontakozását.

25. anya4005 (válaszként erre: 2. - Manó2000)
2015. jan. 19. 08:15

Nekem fontos szempont volt (még nem iskolás a nagyfiam sem,de már tudom,hova fog járni,ha addig nem történik valami),hogy kicsi legyen az iskola,mert nem szeretném,ha elveszne a gyerekem a tömegben majd. Azt is néztem,hol nem kell bent maradnia délután kötelező jelleggel. Természetesen elolvastam az iskolák bemutatkozó szövegét,de,ugye,mindenki azt ír,amit akar,úgyhogy érdeklődtem,kérdeztem.

Ami nekem mindenképp szempont volt még,az a tesi tagozat,mert a gyerekem 2 percet nem tud megülni 1 helyben,és gondoltam,ha 2 elméleti óra után jön 1 torna,talán le tudja majd vezetni az energiáját.

A suli,amit találtunk egyébként nagy hangsúlyt fektet a gyerek egyéniségére is,és a hozott "anyagból" igyekszik maximumot kreálni,nem erőltetnek semmit. Tudom,mert oda jártam,a vezetőség a régi (tehát feltételezem,hogy az irányelvek is),és sok tanár is maradt.

Persze,még így is vagy-vagy...,de reménykedem!

Néztem Waldorf sulit,de a két gyerek oda járatása egy vagyon,ezenkívűl,ha valamilyen szakirányban tanulnának tovább,erősen rá kéne feküdni az itthoni tanulásra (ezt egy SOTE-ra jelentkező ex Waldorfos mondta: 1 évig kizárólag biológiát és kémiát tanúlt otthon,hogy esélye legyen a felvételin).

24. egypt
2015. jan. 18. 22:40
Egyáltalán semmi nem számít, csakis a tanítónő személye. Ha jó, akkor minden oké, mindenféle rendszerben, iskolában ki tudja hozni a lehető legjobbat, mert miután a tanár becsukja a teremajtót, gyakorlatilag azt csinál, amit akar. Ismerek több olyan tanítót, aki nagyon modern, egészen alternatív iskolás módszerek szerint tanít normál iskolában. A bemutató órán azért annyit el lehet dönteni, hogy a tanár személyisége egyáltalán szimpatikus -e vagy sem, aztán még nem árt utánakérdezni. Persze így is lutri sajnos. Na meg az sem biztos, hogy aki szerintük jó, az a gyerekünknek is az lesz.
23. manó2000 (válaszként erre: 17. - 4740439ec6)
2015. jan. 18. 21:27
Mondjuk ez elég jól megkönnyíti a szülők döntését, ha tudod, hogy jó matekos agya van. Az hogy közel is van és még a tanárok is jók ez külön mázli vagy ügyesek vagytok.
22. manó2000 (válaszként erre: 14. - Spann)
2015. jan. 18. 21:24

Elsős gyerekre gondoltam természetesen.


A közelség sem utolsó szempont, ebben igazad van.


Azzal is egyetértek, hogy a sok különóra sem biztos hogy szükséges. Főleg az elején elég fárasztó a kezdés. utána lehet szépen alakitgatni.

21. manó2000 (válaszként erre: 13. - Kriszta773)
2015. jan. 18. 21:21

Igen, de én azért tudok mellé nyúlni. Ahogy az ovinál. A nagyfiam első ovija melléfogás volt. Pedig nagyon igyekeztem és azt hittem a legjobb helyen van. A mostani sokkal jobb, nem tökéletes, de ezzel megbarátkoztam. Ez szerencse volt, itt nem ismertem senkit, nem tudakolódtam, csak el akartam hozni az előzőből.

Ezért kérdezem, hogy mi a jó iskolaválasztás mottója.

20. manó2000 (válaszként erre: 12. - Trapiti)
2015. jan. 18. 21:17
Ezt fogom tenni. Köszönöm!
19. tapka (válaszként erre: 18. - Manó2000)
2015. jan. 18. 21:16
persze, egyházi sulik sem egyformák, és egyre jobban érzem, hogy hatalmas mákunk van vele :D
18. manó2000 (válaszként erre: 11. - Tapka)
2015. jan. 18. 21:14
Egyházi és egyházi között is van különbség. De vannak pozitívumai az kétségtelen. Remélem én is ezt mondhatom majd, hogy jól választottunk majd. :)
2015. jan. 18. 21:05

Mi úgy választottunk sulit,hogy legyen matek tagozat.A gyereknél már oviban kiderült,hogy kiváló matekos agya van.Az külön jó,hogy közel van és a tanárai is elég jók.


Nem minden Waldorf suli jó az országban.Még elég gyerekcipőben jár sok helyen.Olvastam erről egy cikket anno.

16. macs77
2015. jan. 18. 20:44

Sziasztok, a téma nálunk is aktuális. Egy olyan suli van a közelünkben, ami nagyon szimpi, nemcsak nekem, hanem a gyerekemnek is, sőt, voltunk már ott sportnapon/gyereknapon is vendégként, ismerünk 1-2 tanár. Sajna nem pont a körzetesünk, de remélem, nemcsak ez számít. Egy másik suliba (körzetes) meg zeneoviba jártunk, de az annyira nem szimpi, nekem az túl poroszos, mintha megállt volna az idő a 70-es években. Szal mi már ovisként tapasztaltunk ezt-azt.


Persze elmegyek bemutató órára, meg iskolakóstolgató délután is lesz stb., ezt tudja mindenki tenni.


Más a helyzet vidéken, húgoméknál pl. 1 azaz egy db általános iskola van az utca végén, szal sok választása nincs.


Visszatérve, tényleg mázli kérdése is a tanítónéni. A bölcsivel, ovival eddig jól jártunk, remélem, ez folytatódik.


Valaki írta előttem, hogy nem kell elsőben tagozat, ilyen olyan emelt szint. Minek? Tanuljon meg írni-olvasni, számolni.

Sajna sok felesleges dolog lesz még így is!!!

Trapiti sulija szimpi, oké, az nem itthon van, de keressetek hasonlót, ha nem is waldorfot. Pl. ez, amiről írtam, nem waldorf, de ökosuli, rengeteg kirándulással, szülőkkel közös programmal, kézműves és egyéb alkotással. Ez nekem fontosabb, mint pl. elsőben a nyelvtagozat vagy bármi más tagozat.


Plusz egy sztori. Én elsősként, amikor is nem volt választási lehetőség, a lehető legpocsékabb tanítónénihez jártam, és mégis az egyik legjobb suli volt, a mai napig tartjuk a kapcsolatot az osztálytársakkal, csak pozitív emlékem van az általánosról!!! Szal ha még nem is jó elsőben a tancinéni, úgyis csak 2 évig tanít, gondoljatok arra. Nem maradt meg bennem negatívan, nem lettem defektes miatt. :p


Bocs ha összevissza írtam.

1 2

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook