Hatodik osztályban matekon "ciklikus permutáció". Ez normális? (tudásbázis)
Szia!
Jaj tényleg bocsi nem írtam. Igen sikerült :)
Be is scanneltem. Az a gáz,hogy hallottam hogy van még egy könyve az emberkének a párkapcsolatokról vagy miről az is érdekelne :D
De most nem kutakodok,hanem a vizsgákra koncentrálok. :)
Szia!:-)
Sikerült a könyvet megszerezned? Elolvastad?
Köszi.
Zita, egyszer már megbeszéltük, hogy nem hagyományos hatodikos a gyermeked, hanem hála Istennek egy nagyon jó képességű gimnazista.
Más tananyagban kell gondolkodni, ami ettől még nem feltétlenül nehezebb. Bízni kéne a tanárban, ő valószínűleg átlátja a tananyagot 12-ikig. Pontosan még mindig nem értem, mi zavar ebben az egészben!?
Én a kombinatorikát a gimi 1. osztályában tanultam.
A 2. osztályos (általánosban) lányom is oldott sima permutációs feldatot a munkafüzetében, de nem mondták, hogy ez permutáció, hanem 3 színből kellett egy csíkos zászlót kiszínezni úgy, hogy ne legyen benne egyforma. A kérdés az volt, hányféleképpen lehet. Ugye ez az ismétlés nélküli permutáció?
Vikta. Nem "átvittük" a gyereket, hanem "bejutott", 210-ből az első 30 közé. (Nem kötekedni akarok, csak ez tény.)
Neki amúgy nincs gondja ezzel a matek dologgal, szerinte "tök könnyű". Én vagyok az, aki lázad. Nekem sem "gondom" van vele, mivel fősulin tanultam, és vizsgáztam is belőle.
A fő bajom az is, hogy - bár a tanár választ tankönyvet - mégsem sikerült olyan hatodikos tankönyvet választania, amiben ez a téma szerepel. Merthogy abból élnek, amit órán tanulna, legalábbis kombinatorika téren. Ebből is sikít, hogy ez nem törzsanyag.
> a tanárok sokszor azt hiszik, hogy azáltal, hogy
> leadtak egy anyagot, azzal a diák azt már tudja
> is,
szerintem nem hiszik ezt, hanem inkább letojják magasról, hogy megtanulja-e a diák vagy sem. :-(
ő leadta az anyagot és kész, ezzel mossa kezeit....
A spiralitás miatt kéne elvileg annak működni, hogy először megismernek a gyerekek egy jelenséget, fogalmat, majd később újra előveszik pár hónap vagy év múlva, kibővítik (pl. a pontos megnevezéssel) és majd érettségire minden letisztul, és összeáll a kép. Csakhogy nem ugyanaz a tanár tanítja őket végig általában, és lehet, hogy szükségét érzi már az általános iskolai tanár annak, hogy legalább ő tanítson meg mindent precízen, rá ne legyen később panasz.
Tanárként mondom, hogy az a legnehezebb sokszor (főleg egy jobb képességű osztályban és egy maximalista tanárnál), hogy hol álljon le, hol hagyja abba a tananyag részletezését, hogy ne menjen bele akkor még szükségtelen bonyolításokba, és hogy maradjon későbbre is tanulnivaló az adott témakörben.
Ráadásul fontos az is, hogy hagyjon időt a gyereknek azt felfogni, begyakorolni. Hiszen a tanárok sokszor azt hiszik, hogy azáltal, hogy leadtak egy anyagot, azzal a diák azt már tudja is, és nem hagynak elég időt(vagy nincs elég idő) a begyakorlásra. Talán ezért vesznek a következő órán már megint más témát, ami viszont igenis kapkodás és nagyon összezavarhatja a tanulót. Azonban a gyakorlás is fontos része a folyamatnak és enélkül az egész nem ér semmit.
Az egyenletek átkerültek hetedikre, de nem is baj, én nem aggódom emiatt.
Amúgy az összes tantárgy szerkezete spirális. 14 éves kor alatt bőven elég az egyszerűbb dolgokat megtanulniuk, úgyis mennek középiskolába, mivel 18 éves korig tankötelesek. Valaki mondja meg, hogy miért tanulja azt a fiam nyolcadikban bioszból, hogy mi az az endoplazmatikus retikulum, he?!;-)(hagyományos ált.isk.!)
Szóval általánosban az alapjelenség megismerése mellett a lehető legkevesebb szakkifejezéssel kéne terhelni a gyerekeket és nagyobb hangsúlyt fektetni arra, hogy amikor elballag nyolcadikból, akkor tudjon írni, olvasni és számolni, mert hát azt nem tudnak...középiskolában úgyis visszatér a tananyag, akkor el lehet mondani, hogy "és emlékeztek, na ennek az a neve, hogy..."
Azonban a hagyományos 8+4-től eltérő szerkezetű oktatási formákban máshogy állítják össze a tantervet, feltételezik, hogy jobb képességű, nagyobb teherbírású gyerekek járnak oda. Aki átviszi ilyen suliba a gyereket az éppen ezt akarta, vagy nem?! Lehet, hogy a gyereknek nem is sok, csak a mamának, nem?!
Zitamita! Nyilatkozz kérlek! Nem azért vittétek a gyereket 8 osztályos gimibe, mert túl kevés volt neki a sima általános és szerettétek volna magasabb szinten taníttatni?! És ő lázad a ciklikus permutáció és a faktoriálisok ellen, vagy te?!
Nálam az a baj a matekkal a fiam osztályában(hatodikos ő is),hogy belekezdenek egy anyagba,aztán kövezkező órán már mást vesznek.Nagyon ritka,hogy két órán át egy anyagnál lennének:(
Aki jó matekos annak szerencséje van.Aki gyengébb(mint a fiam is)annak marad a drága matektancsi:(
ez inkább a kombinatorika témaköre.
mitől olyan borzadályos ez a terminus technikus? :-)
pl. a szelő terminus technikus nem borzadályos?
Köszi, hogy írtatok. Szerintem sem az a baj, hogy tanulják, hanem az, hogy mindehhez hatodikban heti 3 matek óra van. És pl. egyenletet megoldani még nem tanultak. Tán a hatodikos anyagot kéne megtanítani normálisan.
(Amúgy ez nyolcosztályos gimi, de akkor is 12 évesek.)
Merthogy én főiskola második félévében hallottam ezt először, meg a faktoriális szót is. Viszont egyenletet megoldani még nem tudnak.
Máshol is így van ez?
További ajánlott fórumok:
- Szerintetek ciki 12. osztályban terhesnek lenni? Mennyire nehéz úgy tanulni?
- Mit tennél, ha gyermekedről a szalagavatón derülne ki, hogy nincsenek barátai az osztályban?
- Osztályozó vizsga 3. osztályban hogyan zajlik?
- Hová tudok fordulni, hogy a kisfiamnak ne kelljen ismét első osztályban maradnia?
- Iskolaváltás 1. osztályban
- Első osztályban kötelező olvasmány?!+olvasó napló írás