Gyógypedagógus vagyok miben segíthetek? (beszélgetés)
Kedves gyógypedagógusok!
A 3.5 éves kisfiamról nemrég derült ki, hogy gyermekkori autizmusa van. Bizottság elé csak szeptembertől kerülhetünk,de addig nem várnék a fejlesztéssel, ugyanis egyáltalán nem beszél..
szentendreiek vagyunk, van esetleg tippetek, hogy hová vihetnénk őt?
Félévkor képolvasást, kaptunk az értékelésbe...
Rengeteg hibával olvas, inkább csak találgat, ha odaszólok neki, hogy ujja és pontosan... egy darabig jobb a helyzet, de aztán kezdődik minden újra...
főleg ha már ismeri a szöveget...
Autistája válogatja,hogy mennyire kemény a dolog, most én egy 3 éves kis csajjal szenvedek és már lassan kezdek kifogyni az eszközökből,módszerekből. De még mindig semmi.
A csoport valóban keményebb pláne,hogy ez szinten tartó csoport volt, vagyis 14-től fölfelé összecsapva mindenki mindenkivel. 16-an voltunk, de abban volt valódi autista, autista skizophrén melléktünetekkel, meg középsúlyos értelmi fogyatékos is, autisztikus tünetekkel. És egyébként is a lehetetlennel egyenlő még két autista gyermek figyelmét is megfogni egy-időben egyazon tevékenységgel.
Mindenek előtt ne azzal kezdjétek a tanulást,hogy nagy levegőt vesztek mindketten,mert már előre utáljátok.
Az ilyen figyelem koncentrációja tényleg attól függ,hogy mennyire tudod felkelteni a gyermeked figyelmét. Nem muszáj például asztalnál tanulni, nem muszáj egymással szemben leülni, nem muszáj,hogy te magyarázz elég ha felfeded az alapokat és irányított kérdések segítségével Ő jön rá a lényegre. Sokkal jobban fogja érteni is meg érdekelni is,majd meglátod. Mindent gyakorlatiasan csinálj, rá fogsz jönni,hogy nem csak a természettudományi tárgyakat,hanem a kultúrtechnikákat, humán tárgyakat is lehet előadva, eljátszva, kikísérletezve tanulni.
Önbizalom javulni fog,ha látja,hogy Ő is okos , és Ő maga jön rá a dolgokra, meg persze sok-sok dicséret, motiváció. Az olvasással mi a gond?
Ha 9 éves akkor kb 3.osztályos ott pedig a nyelvtan az igazán kemény, de mivel a nyelvtani szabályok logikára, meg józan paraszti észre alapoznak, ezért a fent leírt módszerrel nagyon szépen lehet őket tanítani illetve gyakoroltatni.
engem itthoni tanulás közbeni figyelem koncentráció fejlesztés érdekelne, mert a lecke bár kevés mégis szenvedünk az elkészítésével...
a gond:
rengeteget elkalandozik, mással foglalkozik,
olvasási gondok
önbizalom hiány
Külföldi honlapokon írt kezelések:
szteroid kezelések
CO2-kezelés
rubint lézer
krioterápia
keratolitics
lézeres lipolízis
Szia!
Én klippet nem találtam,de fórumot igen, azt elolvastam, az nagy helyzet,hogy nem áltatlak, én amiben biztosan tudnék segíteni az a beszédszervek fejlesztése, és ezzel együtt természetesen magának a beszédnek a javítása.
Orvos nem vagyok. De esetleg próbáltatok már hormonkezeléseket, csak józan paraszti ésszel gondolkodva, bizonyos szervektől a növekedési hormont megvonni, így talán stagnálna vagy lassulna a folyamat. A műtét,mint ahogy írtad is veszélyes és sajnos felesleges is, de van gége műtét is. Tudom,hogy borzasztó. Ajánlanék neked külföldi kórházakat,mert a magyarok szerintem nem nagyon tudják mi fán terem ez a betegség, én Németországra koncentrálnék ,de utána nézek a dolognak jobban, hátha több szem tényleg többet lát.
Sziasztok!
Lehet, hogy tudnátok kincsünknek segíteni. Készült Róla dokumentumfilm, a naplóm elején megtaláljátok. Ha van időtök megnézni(2X5 perc). Beszédén kellene segíteni...
Előre is köszönöm!
Igen, nagyon nagy szükség. Nagyon aranyos Tőled, hogy így gondolsz az itteniekre.
Tanulásban akadályozottak pedagógiája, de látássérültekkel foglalkozom 12éve. Arról a papír folyamatban van. :)
Szia Molyka :)
Nagyon örülök neked, így legalább biztosabb lábakon áll majd a segítség.
Milyen szakon végeztél,ha megkérdezhetem?
Ui.: Azért is nyitottam ezt a topicot,mert körbe olvasgatva, igazán nagy szükség van rá.