Globális etikai kódex (beszélgetés)
No dehogynem.
Tehát érkezik a vendég.
Várják öt a helybeliek, akiknél megszáll, meg a szakemberek, akik a háttérből irányítják és menedzselik a dolgokat.
Fontos, hogy a vendégekről tudjanak alapszinten dolgokat, pl, az étkezési és a higiénés szokások, a hazai életszínvonaluk és életstílusuk.
Az érkező vendégnek is illik tudnia, hova jött, nehogy hatalmas baklövést kövessen el.
Erre példát tudok, bár régen történt: egy kis japán eláztatott egy szállodát, mert ő úgy fürdött, mint otthon. Bescukta az ajtót, teleengedte a kádat, majd törülközőn leült a padlóra, és a kádból öntözgette magára a vizet.
A bolgár és orosz csoportoknak el kellett magyarázni, hogy a fürdőben a WC-be nyugodtan dobja be a használt papírt, mert a közelben levő műanyag tartály nem arra való, hanem szennyeskosár. (Náluk a vezetékek túl vékonyak voltak a papírhoz.)
Szóval okosabb, ha mindkettőnek van fogalma arról hogy a másiktól mit várhat el.
Pl. a vendég ne a vázában forraljon teavizet merülőforralóval, hanem kérjen a konyháról egy kanna forró vizet.
De hogy az asztalon halpikkelyekkel borított papírt talál a szobalány, azon nem kell meglepődni, kis hazai füstölt halat ettek.
Jobb így már? :D
Bocs, ok, elmondom, hogy mit jelent ez az én értelmezésemben.
A vendéglátó erkölcsi kötelessége teljes spektrumában bemutatni azt a helyet, térséget, ahol a vendégeket fogadja, és őket minden tekintetben támogatni a térséget megismerő igyekezetükben.
Ti ezt hogy értelmezitek?
A fogadó közösségeknek egyfelől és a helyi turisztikai szakembereknek másfelől ismereteket kell közölniük magukról az odalátogató turistáknak és tájékozódniuk kell azok életstílusáról, ízléséről és elvárásairól; a szakemberek oktatása és képzése hozzájárul a vendégszerető fogadtatáshoz