A bunkó ügyfelekkel direkt lassabb vagyok. (beszélgetős fórum)
Ez a fórum egy anonim vallomáshoz nyílt.
Ezzel az a baj, hogy ha ugyanúgy reagálsz, ahogy ő kezdte, elindul egy oda-vissza sértegetés, ki a nagyobb bunkó verseny. Arról nem beszélve, hogy ez szépen, lassan beszivárog mindenhova és ez lesz az etalon.
Ráadásul ha ezt egy gyerek végig hallgatja, klasszul megtanítjuk rá, hogy kell kommunikálni.
Én rengeteget tanultam a tesómtól, aki egy könyvkiadó ügyfélszolgálatán dolgozik. Akármilyen kekec az ügyfél a telefonban, végig hallgatja, majd halkan megkérdezi, hogy tudják-e normális hangnemben folytatni? A többség már ettől lehiggad, aki nem, azt megkérdezi, visszahívja-e egy alkalmasabb időpontban. A végén meg elnézést kérnek, mert 90%-ban kiderül, hogy ő bénázott el valamit.
Szerintem nem ilyen. Te foditva ülsz a lovon. Monitort kikapcsolod?! És a többi vár amig te és az ügyfél megnyugszik? Mert megmutatod, hogy te vagy jani farkán masni? A főnököd helyébe már rég útilaput kötöttem volna a talpad alá. Ez nem hozzáállás, ez nem emberekkel való morális és empatikus bánásmód. Te visszaélsz a helyzettel. Nem is értem, hogy ülhetsz még ott.
Ha ennyire nem birod és ki vagy égve menj el pl bányába szenet lapátolni, árút feltölteni, tejet pakolni, kertészetbe gazolni, virágot öntözni. Nem kell mindenkinek emberekkel foglalkozni. És ha te ezt komolyan igy gondolod, akkor nem is vagy oda való. Bárhol, bármelyik ügyfélszolgálaton dolgozol szégyen és még kérkedsz is vele.
Én sem tudom elképzelni, hogy kezd egy ügyfél bunkón. Odamegyek, köszönök és elmondom miért jöttem, mit szeretnék és kérem segitsen.
Tájékozatlan bammeg, te is írod, hogy segítségre szorul.
Kérjen engedélyt meghunyászkodni, mert hozzád került?
ÁLLAMI HIVATAL. JKV-T KÉRTEM HOGY VEGYÜNK FEL
üGYINTÉZŐ UNOTTAN TOLOGATTA AZ EGERET
kB. FÉL HÁROMNEGYED ÓRA MULVA RÁSZÓLTAM HOGY JOBB LENNE EGÉR TOLOGATÁS HELYETT BEFEJEZNÉ A RÖVID JKV-T
nEM TETSZTETT NEKI, LÁTTAM RAJTA, DE RÖVIDESEN BEFEJEZTE
Hidd el van ilyen. Nem mindegy az élete területén mit intézel.
Ha az életében az egészségéről van szó, vagy a pénzéről, akkor nagyon elkeseredettek tudnak lenni az emberek. Elküldhetnek simán a csába is.
3-4 éve történt felhívott egy zaklatott férfi, nem a legszebb hangnemben.
Nyugodt maradtam, kértem mondja el lassan mi a gondja.
Nem részletezem, megnyugodott.
Másnap megint hívott az a szám. Gondoltam "szűzmáriaidesamyám" nem veszem fel, nem akarom, hogy megint 1/2 órát elraboljon az időmből.
Aztán csak felvettem, és azt közölte, hogy tegnap megmentettem az életét, az volt a szándéka, hogy még jól beolvas valakinek és megöli magát, annyira kilátástalannak érezte az életét.
Csak annyi kellett, hogy meghallgassam és elmondjam mik a lehetőségei. Ez nagyon bennem maradt, fantasztikus jó érzéssel tölt el. És többen mondták, végre egy ember, aki elmondja merre-meddig? (nem az volt a munkaköröm, csak ráláttam).
És az a szomorú, nagyon sok ügyintézőnek fogalma sincs mit kell tenni bizonyos esetekben.
Elgondolkoztam ezen, és nem tudom elképzelni hogy megyek ügyet intézni, és aki az ügyemmel foglalkozik, nekem segít valamit megoldani, én meg utálatos vagyok vele. Nincs ilyen. Elképzelhetetlen hogy valaki ezt tegye. Ha mégis, akkor az illetőnek mentális problémája lehet, és együtt kell érezni vele, meg kell nyugtatni ha nem ért valamit.
Velem előfordult már hogy olyan gyorsan és bonyolultan magyaráztak el valamit, hogy nem tudtam felfogni csak néztem ki a fejemből. Nem restelltem megkérni hogy mondja el még egyszer, lassabban, és lehetőleg az én szintemen hogy megértsem. Ekkor már mindketten nevettünk, és elmondta rendesen. Még azt is elmondta hogy a saját problémája miatt kicsit ingerült, és elnézést is kért. :)
Szerintem meg az az aljas, aki olyan embereken tölti ki a saját kudarcait, akik a munkájukat végzik és akiknek a segítségére épp rászorul! Alapvetően mindenkivel udvarias vagyok, mosollyal indítok, mindenkinek tiszta a lapja. Hogy mit kezd vele, az rajta múlik.
Amúgy meg:
amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten...
Nem biztos. Van olyan hivatalos intézni való ami személyesen gyorsabb, jobb, alá kell írni, stb.
Én alapból nem vagyok bunkó, de ha kihozzák belőlem, tudok az lenni.
Ha direkt nem tudna "sajnos" segíteni az ügyintéző én biztos azt kérdezném, mondanám, hogy akkor ki tud? Küldjön ide olyat aki tud, képes rá, meg van hozzá a tudása, kompetenciája és akarata. Mondjuk a kollégáját, felettesét.
Lehet izmozni és erőt fitogtatni de nem érdemes. Mindenkinek az a célja, hogy mihamarabb elintézze a problémáját. Az ügyintéző pedig a munkáját végzi. Csak remélni tudom, hogy maximális jó indulattal, segíteni akarással és szakmai tudással. Ugyanis aki emberekkel foglalkozik attól ez a 3 komponens elvárható.
Nem rég járt nálunk egy mester ember. Szépen dolgozott, nagyon elégedett voltam vele.
Egyszer mondja, nem emlékszem rá, mert ő volt az én ügyfelem és nagyon rendes voltam vele. Sajnos nem emlékeztem, mert sok ügyfelünk volt, de nagyon jól esett, hogy ő igen, és jó szívvel gondolt rám.
Tehát visszanyalhat a fagyi így is, úgyis !
Én mindig kedves, mosolygós voltam velük is. Egyik másik vette a lapot, volt aki nem.
Na de jobban bosszantotta őket az én jó kedvem, mint amennyire engem zavart az ő "rossz" kedvük 😄
További ajánlott fórumok:
- Pánikbeteg vagyok!
- Adnál nekem 5 forintot?/CSAK játék, mert kiváncsi vagyok mennyi gyűlne össze..:)../
- Autóvezetésben jobb lassabban menni vagy gyorsabban?
- Könnyű fizikai munkát végzek és egyre lassabban megy a meló, már nem tudok gyorsan dolgozni, egyre csak lassulok, miért?
- Szerintetek van valami baja, vagy csak én túlzom el, és lassabban fejlődik kicsit?
- Kegyetlen vagyok a barátnőmmel, de nem direkt. Mindig...