Vidéki gimibe hatodik után? (beszélgetés)
A 8+4 egy hülyeség.
Én 6+6-ba jártam ráadásul két tannyelvűben, aki lemaradóban volt azt felhúztuk.
Az ideális a 4+8 lenne, és az első négy évben csak írni-olvasni és lapvető algebrát és készségeket tanítani. És nem hajtani mint a tatár.
Nevelés pszichológiát olvastam. Sok gyerek csak 8-9 évesen lesz érett az írásra és olvasásra.
Jó én mindig éltanuló voltam, persze cserében korrepetáltam másokat.
"Az, hogy falusi vagy városi, nem hiszem, hogy minden esetben befolyásolja a dolgokat."
Természetesen nem, ezt én is így gondolom. De... én saját tapasztalatból indulok ki, és hát... Borsodból jöttem.
Mindenki ismeri Borsod és Szabolcs megye ún. "népességeloszlását". Ex-szomszédom mesélte a múltkor, hogy Ő bizony a most általános 2. osztályos (!) fiát minden nap reggel felteszi a buszra, a gyerek elmegy a 15 km-re lévő városba iskolába, majd délután hazamegy, mert a helyi iskola oktatási színvonala 0. Mivel óvónő helyben, így ismeri a tanítókat/tanárokat, és közülük tanácsolta néhány a váltást. Azt mesélte, az órák eleje azzal telik, hogy az udvarról és folyosókról elkezdik összeszedni a bemenni nem akaró tanulókat, majd próbálnak valami csendet kieszközölni a felpörgött, visszafeleselő/anyázó gyerekek között. A fegyelmet nem ismerik.
Majd jönnek a felsőbb osztályok, ahol pl. a verseket/balladákat stb. a tanító olvassa fel, mert a diákok nagy része makogva tud csak olvasni éss legalább életükben egyszer hallják azt a művet. Így azzal, aki tehetséges vagy érdeklődő lenne, nem tudnak haladni a tanárok, pedig lelkiismeretesen próbálkoznak.
Én erre írtam, hogy számomra falusi iskola. Elhiszem, hogy máshol biztosan klasszisokkal jobb az oktatás színvonala, de csak saját tapasztalatból tudok építkezni.
Nekem az jott le hogy a jelenlegi iskola nem eppen eros. Fogja birni a szinvonalasabb iskolat?
Amennyiben szorgalmas nem fog neki gondot okozni a valtas, sot, elonyere fog valni!
Ebben a döntésben azt is figyelembe kell venni szerintem, hogy mi fog történni az osztállyal 7-8. évre. Ha az osztály olyan összetételű ahol a többség számára fontos az iskola és a tanulás, és normális családok gyerekei járnak oda, plusz jó színvonalú az iskola is (pl. jók a korábbi továbbtanulási eredmények) akkor lehet maradni. De sajnos a legtöbb helyen az történik, hogy a gyerekek "javát" elviszik nyolc- vagy legkéősbb hatosztályos gimibe, és a maradék összetétele az utolsó két véra nagyon leromlik. Családban több gyerekkel is jártak így, Pest megyei város jó iskolájába jártak, de negyedik után az osztály harmadát már elhozták. Ők először hagyni akarták a gyereket, de annyira lecsúszott az osztály hatodikra hogy alig győztek menekülni, vitték 6 osztályosba Budapestre...
A fél óra buszozás egyáltalán nem sok, Budapesten teljesen természetes hogy ennyit utaznak gyerekek a városon belül az iskoláig. Szuper ha közel van jó suli (én is imádom, hogy a lányom 8 évesen egyedül sétál át az iskolába 5 perc alatt) de fontosabb színvonal szerintem, főleg egy jó képességű ambiciózus gyerek esetében. Nem kell az ország legerősebb iskolájába járni, de azért jó iskola kell ahhoz hogy ne legyen gond a továbbtanulása, főleg ha ilyen komoly tervei vannak :)
Az enyémek is hatosztályos gimibe jártak, igaz ők helyben. Nem bántam meg. Szerintem ők sem. Pozitívum, hogy ott azért mindenki akart tanulni, nem volt "ciki" ha valaki hajtott, versenyekre járt. Sőt, elvárás volt. Ahogy a nyelvvizsga is.
Egy valami volt hátránya, nem tanulásilag, hanem "kamaszilag" :D Nem élték meg, hogy ők a "nagyok" a ballagók. Mindig ők voltak kicsik, kivéve persze mikor már végzősök voltak.
Az, hogy falusi vagy városi, nem hiszem, hogy minden esetben befolyásolja a dolgokat. Az iskola utáni eredményeket kell megnézni, azért vidéken is vannak lelkiismeretes tanárok és jótanuló diákok.
Nálink a lányom járt 6 osztályos gimibe. Egy elég erős osztályból (jó tanárokkal ) felvételizett a gimibe. Sikerült és nagyon pozitiv tapasztalatunk volt. Jó tanárok, még erősebb osztály(4,4 - 4,7 osztályátlag). Én csak ajánlani tudom !
Szia!
Nekem két csemetém is hasonló paraméterekkel, igaz ők vonattal utaznak, jár 6. osztályos gimnáziumba. (10-es ill. most 7-es) Az én tapasztalatom, teljesen pozitív, bár első évben, a gyengébb általános iskola miatt, jegyekben mért enyhe visszaesés tapasztalható. De ez a plusz két gimnáziumi év pont elég arra, hogy felvegyék a ritmust és az új iskola, új osztálytársak problémája sem pont a legkamaszabb időszakban jön elő!
Nálunk is ezt volt. Laza falusi iskola, minimális tanulással az ostály fele kitünő, szülők büszkék és boldogok... Aztán felkerültünk középiskolába (a bátrabbak gimnáziumba), és csak lestünk, hogy "Mi a jó manó van itt?". 6-an mentek gimnáziumba, abból 4-en váltottak is középiskolára, mert nem voltak hozzászokva a követelményhez, a sok leckéhez, a sokszor száraz tananyaghoz. Én is szívtam 1. évben, mert a lényeges alapok nem voltak meg az általános lazasága miatt, aztán szép lassan belerázódtam, de sokszor volt, hogy csak kapkodtam a fejem, amikor pl. a matektanár azt mondta, "Az alapokba nem folyunk túlságosan bele, mert általánosban már vettétek". Duplán kellett tanulni.
Nekem ez a tapaztalat ahhoz a döntéshez volt elég, hogy majd igenis megnézem, milyen iskolába fogom íratni a gyrekemet vagy milyen lesz az osztálya. Semmiképpen nem akarom, hogy a sok tanulás elvegye majd tőle a gyerekkorát, de egy egészséges és biztos alapot nyújtani szeretnék neki, ami segti majd a felsőbb iskolában.
És (valószínűleg) ún. falusi iskolába semmi pénzért nem fogom engedni.
További ajánlott fórumok:
- Az előtted levő szó hatodik betűjével mondj új szavakat
- Fiam hatodikos. Osztályában egy fiú szinte mindennap bántja.Ti mit tennétek a helyemben?
- Mi az ozmózis? Hogy magyarázzam el egy hatodikos gyereknek?
- Szerintetek működik a hatodik érzék?
- Szerintetek mi a jobb, ha nyolcadik után megy a gyerek gimibe vagy ha 6 vagy 8 osztályosba jelentkezik?
- Kisfiam 8 osztályos gimibe jár. Nyolcadik osztály után, ha egy másik 4 osztályosba szeretne átjelentkezni, ismét felvételiznie kellene?