Vásárlók jogai, reklamáció. Szerintetek? (beszélgetés)
December 14-én vettem egy telefont a fiamnak, ami 25-én elromlott. 27-én visszavittem, elküldték szervízbe. Január 28-án kaptam vissza azzal a szöveggel, hogy a gyári paramétereknek megfelel, elutasítva a panaszom. A telefon azóta sem működik, tegnap újra visszaküldtem a szervízbe. Viszont azóta kellett vennem egy másik telefont. A hölgyike azt mondta, hogy vagy megjavítják (először miért nem tették?) vagy levásárolhatom. A javítás oké, de a levásárlás nem annyira, hiszen már vettem másikat, mert szükség volt rá. Pénzt nem kötelesek visszafizetni?
Előre is köszönöm a választ!
Panaszkönyv először.
Fogyasztóvédelem másodszor.
Jogszabályra hivatkozás harmadszor. Ptk. 306. §. Ha bővebben érdekel a szavatosság / jótállás terén még vmi, ajánlom ezt az oldalt: [link]
Azt sem engedtem volna,hogy javítva visszaadja a pár hetes táskát.
A KERMI-felé kellett volna megtennie a lépéseket,de szépen húzza az időt...
Csapj az asztalra,
engem sem érdekelne ki terhes,mindenkinek a magánügye.
Annyira bosszant,ráadásul azt mondta,hogy mentsem el a számát és majd hívogassam,hogy mikor ér rá...!!!!!!!!???????
Én hívogassam????
Mindenesetre arra jutottam,hogy holnap délutánig várok,felhív-e,majd én hívom és elmondom neki,hogy szerdán délelőtt bemegyek az üzletbe és rendezzük a sorainkat...
viszont az jutott még eszembe,hogy mi a helyzet akkor,ha már nem nyit ki többet,mert ugye neki feküdnie kell és alkalmazottat felvenni pedig nem éri meg....
Mostmár én is tudom,de volt már ilyen probléma és blokkal bevitte,kicserélték vagy vissza adták a pénzt,amiből vett másikat!
De mindig tanul az ember...
Akkor biztosan azt is tudod, ha ilyet mond a vásárlónak akkor megtéveszti, ezért pedig büntetés jár.
Hasonló esetekben általában elég, ha jelzed nekik, hogy ismered a törvényeket tudod mi a jogod...általában már ez is elég és készségesen visszaadják a pénzed.
Akkor te is tudod, hogy jegyzőkönyv nélkül, nem is vehette volna át a táskát javításra! Ő leginkább úgy hitte, hogy egy gyereket klasszul meg tud vezetni és a szokásos "nem rendeltetésszerűen használta" szöveggel meg majd szépen le tud rázni titeket!!
NE HAGYD MAGAD!!!!!!!!!!
Komolyan azt mondom, hogy az ilyen telefon és egyéb beszélgetéseket nem árt diktafonra venni!!!
Úgy semmit nem tudnak letagadni.
Kereskedőként dolgoztam 10 évig,csak 3 éve vagyok itthon a kislányommal,tehát úgy nagyjából képben vagyok szerintem,ezért tudtam gyorsan lereagálni neki a kermis dolgot.
Számomra egyértelmű,hogy neki mint tulajnak nehezére esik visszaadnia a pénzt és egyszerűbb a nem fogyó árú készletéből "adni" mint a pénztárcájából....
Akkor fogyasztóvédelem.Minden fórumon próbálkozz meg és ne hagyd magad. Ezek után már ne foglalkozz a tulajjal, akár terhes akár nem....a problémád nem az ő állapota miat van, mint ahogyan az ő állapota sem a te problémád miat keletkezett. Az ő terhessége ebben az ügyben irreleváns.
Hívd fel a fogyastóvédelmet, meg a KERMI-t is és kérdezz rá tőlük, hogy mit tegyél és utána add be írásban feléjük a panaszodat! Külön hangsúlyozd ki, hogy nem Te a FELNŐTT, hanem a GYEREK ment vissza és őt akarta átverni!!!!!!
Szerintem ezen ne gondolkozz, mert nem Te varrtad meg és, hogy a boltban mit csináltak az az ő bajuk.
Vetess fel egy jegyzőkönyvet, amiben benne van, hogy már 1X visszavitted és megjavították.
Szerintem visszakapod a pénzed, ne hagyd magad megvezetni, lehet, hogy ezt is csak azért mondta neked, hogy lerázzon.
Már miért ne vizsgálná?
Attól még az a táska hibás és mivel garanciaidőn bőven belül vagytok el sem tudok képzelni más megoldást, mint, hogy visszaadják a pénzedet.
Azta... nem egyszerű.
Fél év garancia van minden termékre általánosan.
A Párom egy laptop táskával járt így az Extrémben, és szó nélkül visszaadják az árát.
Valaki csak beugrik a kismama helyett, hogy megtárgyaljátok az ügyet.
Kermi mindenképpen. Két hét alatt nem kell csak úgy elszakadnia egy ilyen drága táskának. Én már nagyon sok ilyet megreklamáltam, cipőtől kontaktlencséig, és érdekes módon soha nem én lettem a hibás.
Vagy békéltető tárgyalás a helyi iparkamaránál. Ott be fogják őket is hívni. Viszont hosszú procedúra, kb. 1-2 hónap. Addig meg a lánykádnak nincs táskája. :S
Majd írd le, hogy mi lett a végeredmény!
szia!
Fogyasztóvédelem,de azonnal! Dolgoztam ott,segíteni fognak.
Ki nem szarja le hogy terhes? Egyéni probléma. Ő is leszarja a te lányod táskáját. Ne legyél túl megértő, mert átvernek.
Természetesen jegyzőkönyvvel elküldeném kivizsgálásra, ha ők nem ismerik el, hogy a termék hibás.
Mellesleg ilyan hiba esetén 3 variáció van:
1. termék javítása.
2. ugyan olyan termékre csere.
3. pénzvisszaadás
Olyat nem mondhat, hogy vásárolja le,ez jogszabályellenes. Köteles tájékoztatni a lehetőségeidről, max felajánlhatja, hogy ha szeretnéd levásárolhatod, de ilyenre nem utasíthat.
Szeptember elején a lányom vásárolt a zsebpénzéből 7990 Ft-ért egy iskolatáskát egy (német,nagytalpú egérről elnevezett) márkaboltban.
2 hét múlva a táska elszakadt a pántrésznél.Visszavitte a boltba,1 hét múlva visszament,odaadták neki,hogy megcsináltatták,használja egészséggel.A táska október elején (ekkor volt egy hónapos) másodjára is elszakadt,visszavitte a boltba ahol az eladó egyben tulajdonos mondta,hogy vásárolja le vagy egy ugyanolyan táskát ad helyette...természetesen ugyanolyan táskát nem kért,de elkeseredve jött haza,hogy levásárolni sem tudja,mert Ö iskolatáskát szeretne és nem ceruzát,plüssállatkát,füzeteket a pénzéjért...Bement 2 hete is,szintén ezt a választ kapta,továbbra sem tudott mit venni helyette.
Múlt héten pénteken megfogtam a gyerekem kezét és együtt bementünk,ahol is zárva volt a bolt,de a mellette lévő üzlet tulaja felírta a számom és közvetítette a tulaj felé,aki fél órája felhívott és közölte velem,hogy Ö saját költségére megcsináltatta a táskát,sem a nagykerben sem a kerminél nem fogadták el a reklamálását,mert hogy nem célszerűen használta a gyerekem a táskát,ezért levásárolhatja,DE PÉNZT NEM AD VISSZA és amúgy is,tök sokára ment vissza vele a lányom,nem akkor amikor Ö ott volt!!!
Na ekkor én mondtam,hogy a Kermi úgy vizsgál ki,hogy jegyzőkönyvvel együtt amit pro-kontra mindkét fél aláír és a blokkot ami itt van a pénztárcámban is hozzácsatolják...erre nem válaszolt,hanem mondta,hogy akkor felhívja a nagykert...(??????????????)
Mondtam,hogy az az Ö dolga,hogy a nagykerrel mit beszél,de mivel Ö az eladó,nekem adja vissza a pénzt,a többi az Ö dolga...erre azt válaszolta,hogy Ö most kismama és nem idegesíti fel magát rajtam,majd hívjam fel és odajön a bolthoz...mondtam oké,én 1 óra múlva ott vagyok...AZT MONDTA Ö MOST FEKSZIK,HOGY NE MENJEN EL A BABÁJA!!!!!Majd elköszönt!
Én egy nagyon megértő és normális ember vagyok,megértem,hogy babát vár és nem akar ezzel foglalkozni..MINDENT MEGÉRTEK,DE A GYEREKEMNEK TÁSKÁRA VAN SZÜKSÉGE és nincs plusz 8 ezer forintunk újra erre!
Ti mit tennétek?