Főoldal » Fórumok » Egyéb témák » Üzlethelyiség kiadás? Ezzel foglalkozni? fórum

Üzlethelyiség kiadás? Ezzel foglalkozni? (tudásbázis)


6. Guruljka (válaszként erre: 5. - Napsugár8)
2019. nov. 29. 22:56
Ha nem kötelező, akkor oké.
5. Napsugár8 (válaszként erre: 4. - Guruljka)
2019. nov. 29. 11:44
Ha nem kötelező, márpedig adószámos magánszemély esetében a gépi számlázás nem kötelező, akkor ne menjen be ebbe az utcába.
2019. nov. 28. 22:26

[link]


Nem feltétlenül kell papíron számlázni, ebben a cikkben benne vannak a tudnivalók.

2019. nov. 28. 15:31
Ha mindezt gyes, gyed, akármi mellett, vagy munkanélküli, akármilyen segély mellett akarod csinálni, érdemes körbejárni, mivel ez már saját jövedelemnek számít, és vannak esetek, amikor ez miatt megvonják a havi járandóságot. Ezekkel nem vagyok tisztába, érdemes előtte körbenézni.
2. Napsugár8 (válaszként erre: 1. - Georgina94)
2019. nov. 28. 15:28

Már az adásvételi szerződést is ügyvéd készíti, mivel a földhivatalhoz a tulajdonjog változás bejegyzéséhez őneki kell benyújtania, ill. van részükre egy kötelező bevallás a nav felé. Az adásvételit a földhivatal csak akkor fogadja be, ha valamelyik ügyvéd vízjeles bélyegzője és az aláírása rajta van. Különben az életben sem kerül a tulajdonjogod begyezésre.


- A nav-nál bejelented, hogy "ingatlan bérbeadás"-hoz kérsz adószámot. Ezzel nem adószámos vállalkozó, csak "adószámos magánszemély" leszel.

- Ha meg van az adószámod, akkor a nyomtatványboltban kapsz "készpénzfizetési számla" tömböt. Amennyiben a bérlő nem kp-ben fog fizetni, akkor síma "Számla" tömb kell!

- A rezsit a bérlő szokta fizetni, de a rezsiszámla maradjon továbbra is a te neveden és ez esetben te behajtod rajta,

- de azt a bérleti díjon fölül, és annak az összegét nem vésed fel a számlatömbbe.

- könyvelőt elég egy évben 1x megkeresned, majd elkészíti a bevallásodat. A munkahelyeden nyilatkozz, hogy önadózó leszel.

2019. nov. 28. 15:08

Üzlethelyiség kiadással szeretnék foglalkozni. Ki is néztem 2 eladó üzlethelységet. Az egyik már ki van adva, a másik még nem. A kérdésem az lenne, hogy elmagyarázná e valaki lépésről lépésre ennek a menetét?

-Megveszem az üzlethelységet, utána ügyvédhez megyek vele mehfizetni az illetéket?

-a bérleti szerződést az ügyvéddel vagy a könyvelővel nézessem át?

-ha fizet a bérlő, akkor én hogy tudok számlát adni? (elektronikusan is eltudom neki küldeni?)

-milyen gyakran kell meglátogatnom a könyvelőt és ő miket csinál?

-a rezsit meg a közösköltséget én vagy a bérlő szokta fizetni (úgy hogy annyival kevesebb bérleti díjat ad)?

-én költségként mit írhatok le?

További ajánlott fórumok:


Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook