Szerinted mit csináljon gyermeked az oviban? (beszélgetés)
jo sokat jatsszon! (iranyitas nelkul tobbet)kiranduljon, legyen kezugyessegfejlesztes, tanuljon meg a dolgaira vigyazni, ismerje fel, mi az ove, hol az o kis vilaga, tanuljon meg egyedul oltozni :) (a bal-jobb differencialas lehet, hogy nagy keres)
a nyelvoktatasnak meg szerintem annyi ertelme van, hogy megszeresse a nyelvet, nem kell sokat varni sem az ovodai sem az altalanos iskolai nyelvtanulastol
játszon...
-azt úgy is csak ott lehet....
Úgy érezze biztonságos, szerető, elfogadó légkörben remekül magát, hogy közben elsajátítsa az alapvető közösségi szabályokat,megtanuljon alkalmazkodni, kapcsolatokat teremteni.Egy óvodában legyen mozgás, lendület,jókedv, fény, jó illat, színes, barátságos,biztonságos, tiszta környezet.Legyen gyerekzsivaly, csacsogás, beszélgetés, nevetés, ének, játék, mese. Az óvónéni legyen mosolygós, beszédes, lendületes, következetes, elfogadó.Minden reggel, minden gyereket kitárt karokkal fogadjon, mindenkihez legyen 1-2 kedves szava.
Én ilyen óvodát választok majd a gyerekemnek.
Szerintem minden szülőnek az a legfontosabb hogy érezze jól magát a gyermeke, legyen kiegyensúlyozott, pajkos, játékos, vidám!
Mi még messze vagyunk az ovitól, de minden képpen olyen ovit fogok választani ami teljesen gyermekbarát... ennyi idősen még nem kell szigorú tanulást várni tölük, tényleg az a jó ha játszva tanul a gyerek, és persze a korának megfelelő dolgokat... szerintem a nyelv ráér a suliba! A gyereknek legyen szép gyerekkora sok jó emlékkel!
Számomra az ovi szó jelentése a fogocska- bujocska- homokozás-szinezés -... és nem szigorú agytágítás...
ÉREZZE JÓ MAGÁT! JÁTSZON!
Mandila nagyon jól írta, hogy játszva tanuljanak, ez a legfontosabb, iskolásan tanulni ráérnek az iskolába.
Én az ovit és a nyelvtanulást különválasztanám:
oviban azért van a gyerek, hogy játszon, játék közben tanuljon, ott nem kell nyelvet tanítani. Egyetértek azzal, hogy ha magyarul is beszédhibás egy gyerek akkor ne tanuljon addig idegen nyelvet, míg magyarul nem tanul meg tisztán beszélni.
Viszont azzal nem értek egyet, hogy amíg nem tudja mi az a mondat addig ne tanuljon idegen nyelven, hiszen az anyanyelvét sem úgy tanulja, hogy előbb nyelvtanból képezzük ki.
Nekem vannak ismerőseim, akiknek a gyereke 2-3 éves kortól "tanul" angolul. Illetve nem is igazán tanulás ez, de heti több alkalommal járnak olyan közösségbe ahol csak angolul beszélnek (játszanak, mondókáznak, mesélnek, kirakóznak...) Nem anyuka vagy apuka, hanem "idegenek", szerintem a szülőnek nem kell megzavarni egy gyereket azzal, hogy időnként magyarul beszél, időnként meg "érthetetlenül".
Viszont ezek a gyerekek tudják, hogy ott ahová járnak a többi gyerek meg felnőtt csak akkor érti meg amit mondani akarnak ha az ő nyelvüket használják. A gyerekek hihetetlen gyorsan tanulnak ha arról van szó, hogy közösen játszanak! Soha nem keverik a nyelvet, nem csak szavakat ismételgetnek, hanem folyékonyan beszélik az angolt. Magyarul is szépen beszélnek, igaz, a családi háttér is olyan, hogy többdiplomás, művel szülők gyerekei, akik otthon is sokat foglalkoznak velük.
Szerintem nem szabad általánosítani, gyerekre szabottan kell dönteni erről is, mint minderől.
Ditke
Azt én sem támogatom, hogy mindent kétszer mondj. Minek? Vagy az egyik nyelven kommunikálsz vele vagy a másikon. Egy gyerek alapban semmnilyen nyelven nem ért, nem beszél. Azt tanulja meg, amit hall maga körül. Ha körülötte több nyelven beszélnek, akkor több nyelven tanul meg egyszerre. Ha csak egy nyelven, akkor azt az egy nyelvet tanulja meg.
Amit én láttam, számos esetben, hogy több nyelven folyt a gyerekek körül a kommunikáció és ők szépen minden nyelvet elsajátítottak a saját szintjükön. Nem nyelvtanulásra kell gondolni, ahogy az iskolában folyik. Egyszerűen csak hétköznapi beszélgetésre játék, evés, fürdés stb. közben.
Ezt lehet folytatni (szerintem) az oviban is. Persze, ahhoz kellene olyan óvónő/bácsi, aki megfelelő szinten bírja az adott nyelvet.
Nagyon át tudom érezni a helyzetedet. A kislányom csoportjában van egy - nyugodtan nevezzük csak nevén: nagyszájú, zsarnok és a többi kislányt terrorban tartó kislány.
Az a legkevesebb, hogy "nem leszek a barátod se én és senki más, ha nem adod nekem a babád, karkötőd stb." Ezen kívül erőszakos, lázító és utána mindent a másikra kenő kislány. Nálunk sokáig azzal teltek a reggelek, hogy mit vegyek fel, milyen játékot vigyek (amit aztán Kittike erőszakosan haza is akar vinni, különben ajjaj mi lesz), hogy a Kitti beszéljen, játszon velem, ne verekedjen, csípkedjen stb. Legutóbb kijelentette, hogy csak azt hívja meg a születésnapi bulijára, aki Witch (vagy mi) babát visz neki ajándékba.
Férjem szerint a szüleivel kellene beszélni, de attól tartok csak rontanék a helyzeten.
Nálunk nagyon tapaszalt ovónők vannak (a kislányunk azért jár ebbe az oviba és csoportba, mert a két nagyobb fiú ovónői is ők voltak), de a helyzetet ők sem igen tudják kezelni.
Szzóval kitartás, előbb utóbb vége lesz az ovinak és reméljük, hogy nem kerülnek egy osztályba.
Nyelvtanulás. A férjemmel sokáig azon vitatkoztunk, hogy tanítsuk-e az akkor alig 2 éves fiunkat angolra.
Férjem próbált rábeszélni, hogy mindent amit mondok neki magyarul, utána mondjam el angolul is. Ezzel egyáltalán nem értettem egyet. Az volt (és most is az) az álláspontom, hogy először tanuljon meg szépen beszélni az anyanyelvén.
Nemcsak a tartalmas közös időtöltés és a szórakozás miatt, de a beszédfejlesztés miatt is nagyon sok mesekönyvet, verset olvastam neki és picike korában sokat énekeltem hozzá.
Persze nem ellenőrizhető, hogy emiatt-e, de korához képest nagyon szépen és sokat beszél. Néha ámulok azon, amikor a játszótéren egy sokkal idősebb gyerek beszédét hallom de alig értem mit mond.
A másik ami miatt nem akartam angolra tanítani az, hogy nem vagyok angoltanár. Van egy nyelvvizsgám, de már sokat felejtettem sajnos. Ha már nyelvet tanul, akkor olyan szakembertől tanuljon, aki ahhoz jól ért.
Támogatom a gyerekek nyelvtanulását, és fiatal korban kell elkezdeni, de szerintem nem 2-4 évesen.
A suk-sük nem tájszólás, hanem nagyon durva nyelvtani hiba! Ilyeneket tényleg nem szabadna gyerekek közelébe engedni, mármint hogy neveljék őket.
Nekem is szinte minden gyerekem "suksük"-ölve és "nák"-olva jön az iskolába, pedig nem is az óvodáinkban hallják így, hanem csak otthon.
A tavalyi harmadikos osztályomban még mindig egy csomó ilyen gyerek volt, pedig az első perctől küzdünk ellene!
Nem akarlak elkeseríteni, de a barátnőm igencsak megválogatta az ovit, még úszómedence is volt. Pont abba fulladt majdnem bele a gyereke, aztán ott állt a kórházban és rettegve várta, hogy visszajön-e a kómából a gyereke.
Szóval a választás tényleg nem egyszerű.
tetű minden oviban van, ezt nem lehet kihagyni, mióta törvény van , hogy ez miatt nem lehet kitiltani a gyereket, mert a személyiség jogait sérted vele. Mellesleg tetűt a buszon is , a boltban is kaphatsz, nem kell ahhoz oviba járnod.
A betegségek gyakoriak, mert a gyerek új közösségbe kerül, nem találkozott ezelőtt ilyen szférával, így könnyen támadható az immunrendszere, de az évesk során edződik, és kevesebbet lesz beteg.felnőttek is vannak így, én új munkahelyen kezdtem, kikerültem a saját törzsemből, új törzsekkel találkoztam, pár nap után lebetegedtem.
A tájszólás nem kizáró ok az óvóképzőben , ez ellen nem lehet tenni, de még mindig jobb , mint abeszédhibás ovinéni, mert én már olyannal is találkoztam.
A levegőztetés az drasztikus, az ellen viszont tenni kéne a szülőknek, hassanak oda a vezetőre.
kérjetek nyílt napot , mint leendő szülők és meglátjátok mit csinálnak!!!
Nekem még nem oviskorú a picim. Csak annyit szeretnék az ovival kapcsolatban írni, hogy ha ovis korba lép a kisfiam, semmiképp nem fogom a helyi óvodába járatni!
Egy hetet se járnak itt a gyerekek óvodába, máris valami fertőző betegséget, esetleg tetűt kapnak.
Itt a szólás szerint: "minden óvodás köhög", mintha ez együttjárna az óvodásélettel.
Az óvónők erős tájszólással beszélnek, "suksükölnek." Nekik is meg kellene tanulniuk először magyarul beszélni, mert némelyiket meg se lehet érteni, annyira "tájjellegű" a szövegük. Egy tiszta beszédű gyerek pl. tájszólással tanulta meg az általuk tanított anyáknapi verset...
Mindezen felül, náluk az udvari levegőztetés azzal telik, hogy körbeállnak, és megosztják a falubeli pletykákat egymás közt, a gyerekekre gyakran nem is figyelnek oda. Nem egyszer történt a gyerekekkel komolyabb verekedés, és baleset is. Konkrétan: az egyik kisgyereknek a feje beszorult a mászóka rácsai közé...
Lehet hogy kicsit szigorúan veszek dolgokat, de nekem ez a véleményem.
Tehát ebben az óvodában gyerekem szerintem nem fog semmit csinálni...
"th"-nak nincsen magyar párja, de még hasonlóan képzett hangzónk se, úgyhogy az sokat nem zavar.
Még ha az "r"-et említenéd, arra azt mondanám, hogy igen oda kell figyelni, az "r" a magyarban és a olaszban egyforma, a spanyolban keményebb az angolban meg sokkal gyengébb.
Nayloon Ovinéni!
Köszönöm a jótnácsot! Megfogadom! Majd még teszek fel neked kérdést, csak most nincs időm, fektetem le macikámat.
További ajánlott fórumok:
- Most megy ötödikbe a gyermeked? Beszélgessünk!
- Hogy hívják a gyermekedet/gyermekeidet?
- Milyen nevet fogsz adni/adtál a gyermekednek?
- Melyik az a könyv, ami nélkül nem gyermekkor a gyermekkor? Mi az, amit szerinted mindenképpen el kell olvasnia gyermekednek?
- Ha gyermekedet bántanák az oviban, szó nélkül hagynád?
- Szerinted jó dolog, ha a gyermeked előre megkapja a karácsonyi ajándékot?